Mitä tänään syötäisiin?

  • 381 110
  • 3 373

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Liitteet

  • 9CFEBF39-A770-4BA3-A78E-7209D30B422D.jpeg
    9CFEBF39-A770-4BA3-A78E-7209D30B422D.jpeg
    227,4 KB · kertaa luettu: 193
  • 2CD93522-95A3-483A-96AF-7DDFAB787DA3.jpeg
    2CD93522-95A3-483A-96AF-7DDFAB787DA3.jpeg
    242,5 KB · kertaa luettu: 222

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Suomalainen Menestysresepti -mainosohjelmaa, ja onko tuotteet jo otettu testiin?
Noni, päivitystä:
Fallerot (punajuuri): genressään, eli kasvispalleroissa ehkäpä parasta mitä olen maistanut. Toki söisin mielummin vaikka Kivikylän pullia. Muutama fallero oli hajonnut jo pakkauksessa.
Kaurakas: Tämä oli hyvä. Putkipasta on yleisesti inhokkini, mutta koko on lähempänä perusmakaronia. Kypsennysaika lienee aika kriittinen ja tosi nopeasti meni jäähtyessään sellaiseksi kylmäksi ja limaiseksi (no, putkipastaa), mutta tuoreeltaan minusta jopa parempaa kuin pastavastineensa. Huono pakkaus, kun ei ole suljettavissa.
Leikkalaa odotellessa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Noni, päivitystä:
Fallerot (punajuuri): genressään, eli kasvispalleroissa ehkäpä parasta mitä olen maistanut. Toki söisin mielummin vaikka Kivikylän pullia. Muutama fallero oli hajonnut jo pakkauksessa.
Fallerot, Boltsit ja muutama vastaava tuote putoaa ostoskoriin heti kun niihin ilmestyy se maaginen -30% -lappu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kaurakas:
------
Huono pakkaus, kun ei ole suljettavissa.
Minä sain pakkauksen suljettua painamalla pienen ulokkeen hahloon (ks. liite). En tiedä miten toimiva ratkaisu pitkän päälle.
Itse tuotteesta... Keitinvedestä tuli likaisen haalean harmaata ja se kuohui kovasti (josta jäi kattilan inhottava kuohainen reunus). Putkien pituudet vaihtelivat melko paljon. Pastaa mitä pastaa... Ei siitä ole muuta sanottavaa.
 

Liitteet

  • -5888526233447282269_121~2.jpg
    -5888526233447282269_121~2.jpg
    36,9 KB · kertaa luettu: 99

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä sain pakkauksen suljettua painamalla pienen ulokkeen hahloon (ks. liite). En tiedä miten toimiva ratkaisu pitkän päälle.
No juu, olin varmaan uutuustuotekiihkossani repinyt tuon kannen vähän turhan voimallisesti ja ajattelin sellaista jotain tomusokerimaista sisäpussia tms, mutta varmaan tuo toimii aivan ok, kun pakkauskoko on vielä sellainen että kahden hengen talous tuosta keittää kahdet tai kolmet ateriakerrat.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Lohimedaljonkeja, kesäkurpitsa-halloumi -pihvejä jogurtti-lime kastikkeella, Chardonnay valkkaria ja vihreää salaattia.
 

Glove

Jäsen
Nakkisoppaa. Muuten kiva ruoka, mutta siinä on yksi vähemmän mukava työvaihe, nimittäin perunoiden kuoriminen. Mutta kai senkin saa tehtyä kun vaan viitsii aloittaa. Onneksi ei ole vielä nälkä.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tein täytetyn tortillan johon laitoin taco maustettua jauhelihaa, kurkkua, tomaattia, juustoraastetta sekä itse tehtyä guacamolea. Hyvin upposi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tein kilosta jauhelihaa lihapullia (laskin että niitä on 43 kpl).. Syödään niistä tänään ja loput menee sitten pakkaseen. Sieltä voi sitten ruskean kastikkeen joukkoon tiputella niin saa hyvän lihapullakastikkeen.
 

Liitteet

  • -5897629622789584350_121.jpg
    -5897629622789584350_121.jpg
    94,8 KB · kertaa luettu: 126

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Väsäillään illalla pari pizzaa. Kebabliha, aurajuusto, jalapeno, sipuli sekä tonnikala, kinkku, paprika, oliivi. Ite teen tomaattikastikkeen ja juustoraasteeksi edamin ja coudan mixausta. Hitusen valkosipulaattoria ja oreganjaa vielä kumpaankin lättyyn.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Friends & Brgrs tänä iltana testissä toivon mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Suppilovahveropiirakkaa tein. Ihan hyvää siitä tuli mutta vähän rohkeammin olisi voinut maustaa tai laittaa enemmän juustoraastetta. Pohja oli niin hyvä että haluan jakaa ohjeen...

Pohja
100 g huoneenlämpöistä voita
100 g porkkanaraastetta
1 dl jauhoja
1 dl kaurahiutaleita
½ tl leivinjauhetta
½ tl suolaa

Sekoita keskenään rasva ja porkkanaraaste. Sekoita keskenään vehnäjauhot, kaurahiutaleet, leivinjauhe ja suola. Yhdistä seokset ja muodosta niistä taikina. Levitä taikina voideltuun ja jauhotettuun piirakkavuokaan kostein sormin. Paista 225° (vajaa) 10 min ja ota sitten pois uunista ja täytä.
 

Liitteet

  • IMG_20210925_181022_HDR.jpg
    IMG_20210925_181022_HDR.jpg
    718,2 KB · kertaa luettu: 106

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kaalikääryleitä (ks. liite), keitettyjä perunoita, korvasienikastiketta ja porkkanalaatikkoa.
 

Liitteet

  • IMG_20211003_112437_HDR~2.jpg
    IMG_20211003_112437_HDR~2.jpg
    771,7 KB · kertaa luettu: 72
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Hokkaidokurpitsasta tein sosekeittoa ja siihen sekaan paistoin kanan fileesuikaleita ja paahdoin kurpitsasta siemenet. Noista siemenistä tuli sen verran hyviä, että oon honaissut niitä jo aika läjän. Nyt aloin miettiä, että olikos kurpitsansiemenissä joku, ettei niitä saanut syödä hirveän paljon vai sekoitanko johonkin muuhun?
 

Glove

Jäsen
Hokkaidokurpitsasta tein sosekeittoa ja siihen sekaan paistoin kanan fileesuikaleita ja paahdoin kurpitsasta siemenet. Noista siemenistä tuli sen verran hyviä, että oon honaissut niitä jo aika läjän. Nyt aloin miettiä, että olikos kurpitsansiemenissä joku, ettei niitä saanut syödä hirveän paljon vai sekoitanko johonkin muuhun?
Siemeniin voi kertyä raskasmetalleja kuten nikkeliä, kadmiumia, lyijyä ja elohopeaa.

 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Siemeniin voi kertyä raskasmetalleja kuten nikkeliä, kadmiumia, lyijyä ja elohopeaa.


Joo googletin noita samoja juttuja. Tuskin tässä nyt henki pakenee, vaikka niitä saattoi mennä kourallinen liikaakin. Varsinkin, kun ei noita nikkeleitä nyt muuten ole kartutettu kovin säännöllisesti järjestelmään.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Joo googletin noita samoja juttuja. Tuskin tässä nyt henki pakenee, vaikka niitä saattoi mennä kourallinen liikaakin. Varsinkin, kun ei noita nikkeleitä nyt muuten ole kartutettu kovin säännöllisesti järjestelmään.

No joo, vatsaan ja rintaan tuli punoitusta tai ihottumaa, miten vaan. Varmaan sitten olen näille vähän allerginen. Joistain pähkinöistäkin on joskus tullut vähän jotain oiretta.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Porsaanfilettä ja siiderikastiketta, lisukkeena palsternakkaa. Fileeseen pinta pannulla ja uunissa 60 asteiseksi. Virallinen suositus on toki 70 astetta, mutta se on kyllä yhden sortin ylivarovaisuutta. Saksassa söin joskus ihan ravintolassa kauniisti vaaleanpunaista possua ja se oli silmät avaava kokemus meikäläisten korpuksi kuivatettujen porsaiden jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös