Mitä tänään syötäisiin?

  • 380 564
  • 3 371

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Korvasienikeittoa ja feta-pinaattipiirakoita...

Edit. Piirakoihin meni kyllä salaattijuustoa mutta feta-pinaatti kuulostaa komeammalta kuin salaattijuusto-pinaatti.
 

Liitteet

  • IMG_20230723_171229_HDR~2.jpg
    IMG_20230723_171229_HDR~2.jpg
    425,4 KB · kertaa luettu: 68
Viimeksi muokattu:

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täytetyt kesäkurpitsat
* kesäkurpitsan sisukset
* pikkaisen jauhelihaa
* paseerattua yrttitomaattia
* yrttinen tuorejuusto
* ananasmurskaa!!!! (jäi pikkaisen pitsan teon jäljiltä)
* suolaa ja pippuria
* juustoraaste

Vesimeloni-avokado-fetajuusto -salaatti
* vesimelonia kuutioituna
* avokado kuutioituna
* feta-juustoa murennettuna
* sitruunainen oliiviöljy
* suolaa ja pippuria

Perinteeksi muodostunutta kesäherkkua.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytetyt kesäkurpitsat
* kesäkurpitsan sisukset
* pikkaisen jauhelihaa
* paseerattua yrttitomaattia
* yrttinen tuorejuusto
* ananasmurskaa!!!! (jäi pikkaisen pitsan teon jäljiltä)
* suolaa ja pippuria
* juustoraaste

Vesimeloni-avokado-fetajuusto -salaatti
* vesimelonia kuutioituna
* avokado kuutioituna
* feta-juustoa murennettuna
* sitruunainen oliiviöljy
* suolaa ja pippuria

Perinteeksi muodostunutta kesäherkkua.

Kuulostaa molemmat todella herkullisilta. Pitänee ottaa omaan repertuaariin myös.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Kovin pitkiä ovat olleet tällä viikolla työpäivät. Tänään rouva yllätti todella iloisesti. Rapeaa patonkia, espanjalaisia juustoja, espanjalaista aiolia, espanjalaisia oliiveja, adora tomaatteja, perunamunakasta ja gambas pil piliä. kylkeen vielä laadukas espanjalainen punaviini. Youtubesta vielä Fuengirola videoita syömisen oheen. Kyllä kelpaa!
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Vaimo teki matkansa ajaksi lihakeittoa. Pyysin laittamaan reilusti lihaa. Siellä perunanpala yksikseen kuikuilee, lihaa nimittäin on.
 

Con Tsales

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Huuhkajat, Ahveniston ampumahiihtäjät
Tomaattista kookoskanaa maustettuna garam masalalla, jeeralla, chilillä, valkosipulilla, inkiväärillä, fenkolin siemenillä ja sarviapilan siemenillä. Nautitaan jogurttipohjaan tehdyillä ohutleivillä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään tuli tehtyä taas täytettyjä kesäkurpitsoita. Kurpitsat löytyivät tällä kertaa ihan omasta maasta. Vähän piti kahta pitää kellarissa odottamassa kun kolmas kasvoi. Hyviä olivatten...

Täytetyt kesäkurpitsat Iisopin tapaan.

3 pienehköä kesäkurpitsaa
400g broilerijauhelihaa
1 iso sipuli
1 tlk (140g) tomaattisosetta
Provencen yrttimaustetta
Suolaa, sokeria, pippuria
Juustoraastetta
 

Liitteet

  • IMG_20230730_114910_HDR.jpg
    IMG_20230730_114910_HDR.jpg
    888,3 KB · kertaa luettu: 71

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kana-kasvisvuokaa olisi tänään tarjolla. Ruoka on mukaelma alla olevasta ohjeesta. Laitoin esim. kesäkurpitsaa kun sitä saa omasta maasta. Ohjeen olen aikanaan ottanut Hyvä terveys- lehdestä...

 

Liitteet

  • IMG_20230801_114932_HDR.jpg
    IMG_20230801_114932_HDR.jpg
    1 000,4 KB · kertaa luettu: 54

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Pikapuuroa meni eilen ja tänään aamupalalla, eli voisikin alkaa satsaamaan tällaiseen aamurutiiniin ja keiteillä ihan oikeata puuroa vastedes.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kana-kasvisvuokaa olisi tänään tarjolla. Ruoka on mukaelma alla olevasta ohjeesta. Laitoin esim. kesäkurpitsaa kun sitä saa omasta maasta. Ohjeen olen aikanaan ottanut Hyvä terveys- lehdestä...

Tämä meni muuten sitten talteen. Tuunaamalla tahi ei, mutta nam.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tuunaamalla tahi ei, mutta nam.
Kyllä tämä on ollut nam. Olen useasti tehnyt ja aina ollut hyvää. Yrtit sen tekee?

Tuntui jotenkin hassulta että aikoinaan lehdestä ottamani ohje löytyy netistä jostain ihan muualta. Ja hyvä niin ettei tarvinnut itse kirjoittaa ohjetta. Mutta hyvä ohje. Ja kannattaa ehkä vähän katsoa tuota maidon määrää. Käytän yleensä vähemmän kuin ohjeessa.
 

Ice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Ikävänkantaja, Jerry100, Hereworth
Tänään syötiin cayenne/soijamunia ja savulohta.
Kuvassa soijamunat, kun on itse tehdyt, savulohi oli kaupasta.
 

Liitteet

  • soijamunat.jpg
    soijamunat.jpg
    201,1 KB · kertaa luettu: 71

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään syötiin cayenne/soijamunia ja savulohta.
Kuvassa soijamunat, kun on itse tehdyt, savulohi oli kaupasta.
Täytyy myöntää, että en ole näistäkään eli soijamunista koskaan kuullut. Täytynee maistaa vaikka en olekaan erityisesti kananmunan ystävä. Toisaalta rouva on.

Kiinnitin myös huomioni "itsetehtyihin soijamuniin", minkä joku voisi tulkita sillain hauskasti, mutta enhän toki minä.
 

Ice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Ikävänkantaja, Jerry100, Hereworth
Täytyy myöntää, että en ole näistäkään eli soijamunista koskaan kuullut. Täytynee maistaa vaikka en olekaan erityisesti kananmunan ystävä. Toisaalta rouva on.

Kiinnitin myös huomioni "itsetehtyihin soijamuniin", minkä joku voisi tulkita sillain hauskasti, mutta enhän toki minä.
Boldaus oma.
Arvasin, että toi "itsetehty" muniin liittyen herättää "keskustelua".

Soijamunat tai myöskin etikkamunat(pickled eggs) on englantilaista pubiruokaa. Helpot tehdä ja maistuu myös ihan noin syötynä. Oluen kanssa erinomaista.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kana-kasvisvuokaa olisi tänään tarjolla. Ruoka on mukaelma alla olevasta ohjeesta. Laitoin esim. kesäkurpitsaa kun sitä saa omasta maasta. Ohjeen olen aikanaan ottanut Hyvä terveys- lehdestä...

Tämä meni muuten sitten talteen. Tuunaamalla tahi ei, mutta nam.
Kuinka ollakaan, tänään löysin kaupasta broilerinjauhelihaa alennuksella, jolloin ko. ruoka tuli mieleeni => Jatkoaika auki ja vilkaisu, mitä muuta mahdollisesti pitäisi ostaa => kirsikkatomaatteja, kaikki muu löytyi kaapeista, yrttiruukuista ulkoa tai kasvimaalta.

Nyt on pastavuoka uunissa ja vielä pitäisi kärvistellä parikymmentä minuuttia...

Edit: Kyllä, kyllä... hyvää kuin mikä! Seuraavan kerran maustan ehkä vieläkin rohkeammin, ehkä myös chilillä.
 
Viimeksi muokattu:

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Ribsit kiehuvat kattilassa maustehässäkän seassa. Illalla pääsevät grilliin. Kesäkurppaa hain pihalta ja laitoin marinoitumaan seuralaiseksi. Töiden jälkeen kävin keräämässä sieniä, mustikoita ja vaapukoita. Osa marjoista kuplii hilloksi. Vohveleita voisi tehdä jälkkäriksi täten.

Sitä hieman ihmettelen, että tekeekö kukaan ruokaa ihan tarkasti ohjeen mukaan? Sen ymmärrän, että joissain ruuissa on oltava kohtuu tarkka suhteiden kanssa, esim bearnaise, mutta noin muuten. Itse teen ruokani niin kotona, kuin töissä ihan mutun mukaan ja Timon mitoilla. Kesken ruuanlaiton useasti iskee idealla, että lisätäänpä tuota ja tätä. Toki tässä auttaa jonkin verran se kun kolmattakymmenettä vuotta oon tehnyt ruokaa ammatikseni.
 

Glove

Jäsen
Ribsit kiehuvat kattilassa maustehässäkän seassa. Illalla pääsevät grilliin. Kesäkurppaa hain pihalta ja laitoin marinoitumaan seuralaiseksi. Töiden jälkeen kävin keräämässä sieniä, mustikoita ja vaapukoita. Osa marjoista kuplii hilloksi. Vohveleita voisi tehdä jälkkäriksi täten.

Sitä hieman ihmettelen, että tekeekö kukaan ruokaa ihan tarkasti ohjeen mukaan? Sen ymmärrän, että joissain ruuissa on oltava kohtuu tarkka suhteiden kanssa, esim bearnaise, mutta noin muuten. Itse teen ruokani niin kotona, kuin töissä ihan mutun mukaan ja Timon mitoilla. Kesken ruuanlaiton useasti iskee idealla, että lisätäänpä tuota ja tätä. Toki tässä auttaa jonkin verran se kun kolmattakymmenettä vuotta oon tehnyt ruokaa ammatikseni.
Kyllä minä teen joskus ohjeen mukaan kun kokeilen jotain uutta ruokaa ja seuraavalla kerralla sitten saataan säätää sitä jos tarvii. Mutta enhän minä ammattilainen olekkaan.

Karamelli ribs on uunissa. En muista onko ennen tullut ostettua tämmöistä lihaa, joka paistetaan pakkauksessaan, siis siinä muovissa vai mitä se pakkaus lieneekään. Röstiperunoita ja salaattia kaveriksi.
 

Con Tsales

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Huuhkajat, Ahveniston ampumahiihtäjät
Ribsit kiehuvat kattilassa maustehässäkän seassa. Illalla pääsevät grilliin. Kesäkurppaa hain pihalta ja laitoin marinoitumaan seuralaiseksi. Töiden jälkeen kävin keräämässä sieniä, mustikoita ja vaapukoita. Osa marjoista kuplii hilloksi. Vohveleita voisi tehdä jälkkäriksi täten.

Sitä hieman ihmettelen, että tekeekö kukaan ruokaa ihan tarkasti ohjeen mukaan? Sen ymmärrän, että joissain ruuissa on oltava kohtuu tarkka suhteiden kanssa, esim bearnaise, mutta noin muuten. Itse teen ruokani niin kotona, kuin töissä ihan mutun mukaan ja Timon mitoilla. Kesken ruuanlaiton useasti iskee idealla, että lisätäänpä tuota ja tätä. Toki tässä auttaa jonkin verran se kun kolmattakymmenettä vuotta oon tehnyt ruokaa ammatikseni.
Ribsit ja vohvelit kuulostaa todella herkulliselta. Minäkin nuo ribsit yleensä esikeitän ennen grillaamista. Itse en juuri koskaan tee ruokaa valmiiden reseptien tai ohjeiden pohjalta. Aina pitää saada mukaan se joku "oma juttu". Ruokaa on tullut perheelle ja harrastusmielessä tehtyä sen reilut 30 vuotta ja aina se on vaan yhtä palkitsevaa. Tänään mennään lämpöisillä voileivillä sadepäivän kunniaksi. Toinen leipäsetti balkan-makkara täytteellä ja toinen chili-tonnikala (Pirkka) täytteellä. Sekaan tietysti tomaattia muutamassa muodossa ja päälle reippaasti emmentalia ja mozzarellaa.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Ribsit ja vohvelit kuulostaa todella herkulliselta. Minäkin nuo ribsit yleensä esikeitän ennen grillaamista. Itse en juuri koskaan tee ruokaa valmiiden reseptien tai ohjeiden pohjalta. Aina pitää saada mukaan se joku "oma juttu". Ruokaa on tullut perheelle ja harrastusmielessä tehtyä sen reilut 30 vuotta ja aina se on vaan yhtä palkitsevaa. Tänään mennään lämpöisillä voileivillä sadepäivän kunniaksi. Toinen leipäsetti balkan-makkara täytteellä ja toinen chili-tonnikala (Pirkka) täytteellä. Sekaan tietysti tomaattia muutamassa muodossa ja päälle reippaasti emmentalia ja mozzarellaa.
Niissä ravintoloissa, joissa on ollut ribsejä listalla ja itse olen työskennellyt, aina esikeitetty ennen varsinaista valmistusta. Sanonta:kuka keitetyn paistaa, makean maistaa sopii paremmin kuin hyvin ribseille.

Kun teet lämpimiä leipiä, niin ootko kokeillut sekoittaa juustoraasteen sekaan kananmunaa? Kannattaa kokeilla! Tuohon mössöön voi myöskin lisäillä erinäisiä mausteita myöskin. Oreganoa, maustekastikkeita... Eilen tein itse lämppäreitä. Juustoraasteeseen lisäsin pari munaa ja sipulirouhetta.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Urallani olen työskennellyt toistakymmentä vuotta ketjuravintoloissa. Restell, Restamax(nykyisin noho). Todella tympeää touhua tehdä samoja ruokia reseptin mukaan päivästä toiseen. Onnekseni olen nyt pidemmän aikaa ollut keittiöpäällikkönä sellaisissa paikoissa, että saan ihan itse päättä mitä ruokaa teen ja kuinka sen teen. Sen suuremmin kehumatta itseäni, kyllä ruuastani tykätään. Meillä kun on tuo Resq sovellus käytössä, jonka kautta myydään hävikkiruokaa, niin viimeeksi kun katsoin, niin eniten hymynaamaa (91%) kaikista Lappeen paikoista oli meillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös