Täytetyt kesäkurpitsat
* kesäkurpitsan sisukset
* pikkaisen jauhelihaa
* paseerattua yrttitomaattia
* yrttinen tuorejuusto
* ananasmurskaa!!!! (jäi pikkaisen pitsan teon jäljiltä)
* suolaa ja pippuria
* juustoraaste
Vesimeloni-avokado-fetajuusto -salaatti
* vesimelonia kuutioituna
* avokado kuutioituna
* feta-juustoa murennettuna
* sitruunainen oliiviöljy
* suolaa ja pippuria
Perinteeksi muodostunutta kesäherkkua.
Täytetyt kesäkurpitsat Iisopin tapaan.
3 pienehköä kesäkurpitsaa
400g broilerijauhelihaa
1 iso sipuli
1 tlk (140g) tomaattisosetta
Provencen yrttimaustetta
Suolaa, sokeria, pippuria
Juustoraastetta
Tämä meni muuten sitten talteen. Tuunaamalla tahi ei, mutta nam.Kana-kasvisvuokaa olisi tänään tarjolla. Ruoka on mukaelma alla olevasta ohjeesta. Laitoin esim. kesäkurpitsaa kun sitä saa omasta maasta. Ohjeen olen aikanaan ottanut Hyvä terveys- lehdestä...
Värikäs kalkkuna-pastavuoka
Makaronilaatikon värikkääseen serkkuun piilotetaan niin paljon kasviksia, ettei ruoka kaipaa edes salaattia seuraksensa.www.soppa365.fi
Kyllä tämä on ollut nam. Olen useasti tehnyt ja aina ollut hyvää. Yrtit sen tekee?Tuunaamalla tahi ei, mutta nam.
Täytyy myöntää, että en ole näistäkään eli soijamunista koskaan kuullut. Täytynee maistaa vaikka en olekaan erityisesti kananmunan ystävä. Toisaalta rouva on.Tänään syötiin cayenne/soijamunia ja savulohta.
Kuvassa soijamunat, kun on itse tehdyt, savulohi oli kaupasta.
Boldaus oma.Täytyy myöntää, että en ole näistäkään eli soijamunista koskaan kuullut. Täytynee maistaa vaikka en olekaan erityisesti kananmunan ystävä. Toisaalta rouva on.
Kiinnitin myös huomioni "itsetehtyihin soijamuniin", minkä joku voisi tulkita sillain hauskasti, mutta enhän toki minä.
Kana-kasvisvuokaa olisi tänään tarjolla. Ruoka on mukaelma alla olevasta ohjeesta. Laitoin esim. kesäkurpitsaa kun sitä saa omasta maasta. Ohjeen olen aikanaan ottanut Hyvä terveys- lehdestä...
Värikäs kalkkuna-pastavuoka
Makaronilaatikon värikkääseen serkkuun piilotetaan niin paljon kasviksia, ettei ruoka kaipaa edes salaattia seuraksensa.www.soppa365.fi
Kuinka ollakaan, tänään löysin kaupasta broilerinjauhelihaa alennuksella, jolloin ko. ruoka tuli mieleeni => Jatkoaika auki ja vilkaisu, mitä muuta mahdollisesti pitäisi ostaa => kirsikkatomaatteja, kaikki muu löytyi kaapeista, yrttiruukuista ulkoa tai kasvimaalta.Tämä meni muuten sitten talteen. Tuunaamalla tahi ei, mutta nam.
Kyllä minä teen joskus ohjeen mukaan kun kokeilen jotain uutta ruokaa ja seuraavalla kerralla sitten saataan säätää sitä jos tarvii. Mutta enhän minä ammattilainen olekkaan.Ribsit kiehuvat kattilassa maustehässäkän seassa. Illalla pääsevät grilliin. Kesäkurppaa hain pihalta ja laitoin marinoitumaan seuralaiseksi. Töiden jälkeen kävin keräämässä sieniä, mustikoita ja vaapukoita. Osa marjoista kuplii hilloksi. Vohveleita voisi tehdä jälkkäriksi täten.
Sitä hieman ihmettelen, että tekeekö kukaan ruokaa ihan tarkasti ohjeen mukaan? Sen ymmärrän, että joissain ruuissa on oltava kohtuu tarkka suhteiden kanssa, esim bearnaise, mutta noin muuten. Itse teen ruokani niin kotona, kuin töissä ihan mutun mukaan ja Timon mitoilla. Kesken ruuanlaiton useasti iskee idealla, että lisätäänpä tuota ja tätä. Toki tässä auttaa jonkin verran se kun kolmattakymmenettä vuotta oon tehnyt ruokaa ammatikseni.
Ribsit ja vohvelit kuulostaa todella herkulliselta. Minäkin nuo ribsit yleensä esikeitän ennen grillaamista. Itse en juuri koskaan tee ruokaa valmiiden reseptien tai ohjeiden pohjalta. Aina pitää saada mukaan se joku "oma juttu". Ruokaa on tullut perheelle ja harrastusmielessä tehtyä sen reilut 30 vuotta ja aina se on vaan yhtä palkitsevaa. Tänään mennään lämpöisillä voileivillä sadepäivän kunniaksi. Toinen leipäsetti balkan-makkara täytteellä ja toinen chili-tonnikala (Pirkka) täytteellä. Sekaan tietysti tomaattia muutamassa muodossa ja päälle reippaasti emmentalia ja mozzarellaa.Ribsit kiehuvat kattilassa maustehässäkän seassa. Illalla pääsevät grilliin. Kesäkurppaa hain pihalta ja laitoin marinoitumaan seuralaiseksi. Töiden jälkeen kävin keräämässä sieniä, mustikoita ja vaapukoita. Osa marjoista kuplii hilloksi. Vohveleita voisi tehdä jälkkäriksi täten.
Sitä hieman ihmettelen, että tekeekö kukaan ruokaa ihan tarkasti ohjeen mukaan? Sen ymmärrän, että joissain ruuissa on oltava kohtuu tarkka suhteiden kanssa, esim bearnaise, mutta noin muuten. Itse teen ruokani niin kotona, kuin töissä ihan mutun mukaan ja Timon mitoilla. Kesken ruuanlaiton useasti iskee idealla, että lisätäänpä tuota ja tätä. Toki tässä auttaa jonkin verran se kun kolmattakymmenettä vuotta oon tehnyt ruokaa ammatikseni.
Niissä ravintoloissa, joissa on ollut ribsejä listalla ja itse olen työskennellyt, aina esikeitetty ennen varsinaista valmistusta. Sanonta:kuka keitetyn paistaa, makean maistaa sopii paremmin kuin hyvin ribseille.Ribsit ja vohvelit kuulostaa todella herkulliselta. Minäkin nuo ribsit yleensä esikeitän ennen grillaamista. Itse en juuri koskaan tee ruokaa valmiiden reseptien tai ohjeiden pohjalta. Aina pitää saada mukaan se joku "oma juttu". Ruokaa on tullut perheelle ja harrastusmielessä tehtyä sen reilut 30 vuotta ja aina se on vaan yhtä palkitsevaa. Tänään mennään lämpöisillä voileivillä sadepäivän kunniaksi. Toinen leipäsetti balkan-makkara täytteellä ja toinen chili-tonnikala (Pirkka) täytteellä. Sekaan tietysti tomaattia muutamassa muodossa ja päälle reippaasti emmentalia ja mozzarellaa.