Mitä tänään syötäisiin?

  • 380 998
  • 3 373

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Nakkeja ja itse tehtyä perunasalaattia. Jokunen olut ehkä kyytipojaksi.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Tänään tuli tehtyä iltapalaksi aivan tajuttoman hyvä munakas ja kaiken huipuksi osin aineksista, jotka oli uhkaavasti päätymässä roskiin. Jääkaappiin oli kertynyt reilusti kirsikkatomaatteja, joista osa oli jo vähän kurttuisia, niin piti keksiä niille joku käyttötarkoitus nopeasti. Löysin myös eilisen päiväyksellä olleen kuohukerman ja tänään vanhenevan mozzarellapallon. Näistä sitten aloin visioimaan ja laitoin leivinuuniin nuo tomaatit kera oliiviöljyn, mustapippurin, suolan ja Provence mix -sekoituksen. Tunnin verran annoin olla matalassa lämmössä.

Sitten pannulle nokare voita, siihen kananmunista ja kermasta sekoitettu massa, jonka maustoin suolalla ja mustapippurilla. Jonkun aikaa keskilämmöllä paistelin ja nakkasin päälle noita tomaatteja ja mozzarellan paloja. Sen jälkeen taitoin munakkaan puolikuun malliseksi ja paistoin vielä molemmilta puolilta jonkun aikaa, että mozzarella hieman sulaa ja munakas kypsyy loppuun. Oikein maukasta hävikkievästä, ehkä paras munakas mitä olen tehnyt.

Turhan paljon menee aina kaikkea jääkaapista roskiin, niin hyvä kun kerrankin tuli jotain pelastettua onnistuneesti.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla

Haudutettua kuhaa, kukkakaalipyre, hummerikastike ja pinaatti-sipulipaistos.

Jaa, kas kas. Sieltähän näkee kaikki mun kuvat. No, näkee muitakin ruokia sekä luontokuvia.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Rendang liedellä hautumassa ja kohta teemme tyttären kanssa sen kylkeen naan-leipää ja leipastaan myös italialainen leipä. Malta odottaa enää näiden valmistumista.
Laitetaan innokkaimmille ohjeet mukaan:


 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Rendang ja naan-leipä syöty ja voin kertoa, että molemmat olivat erittäin maukkaita, ehkä yksi parhaimpia ruokia mitä olen syönyt/tehnyt. Italialainen leipä jäi toiseen kertaan.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Rendang liedellä hautumassa ja kohta teemme tyttären kanssa sen kylkeen naan-leipää ja leipastaan myös italialainen leipä. Malta odottaa enää näiden valmistumista.
Laitetaan innokkaimmille ohjeet mukaan:


Kiitti vinkistä ja jälkisuosituksista! Täytyy ottaa rendang reilun parin viikon päästä juhlaruoaksi, kun saan toisen käden vapaaksi kantositeestä.

Näiden hiukan spessumpien ruokien tekemisessä on tällaiselle ajan salliessa innolla semivaativia safkoja laittavalle se etu, että tulee hankittua kaappiin mausteita, joista ei ole tiennytkään, mutta joita osaa kokemuksen myötä soveltaa arkiruokiinkin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tänään alkuruokana oli sinisimpukoita neljällä eri tavalla ja pääruuaksi kampasimpukoita, salsaa, kukkakaalipyrettä, ruskistettua voita sekä grillattuja jättikatkaravun pyrstöjä. Voi veljen oli hyvää ja nyt on maha ihan killallaan.
Jälkiruoaksi pari marevania. :)
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... Täytyy ottaa rendang reilun parin viikon päästä juhlaruoaksi, kun saan toisen käden vapaaksi kantositeestä.
...
No, onhan se juhlan paikka, kun edes toinen käsi vapautuu.
Mulla ei kyllä onnistuisi moinen kokkaaminen yhdellä kädellä, hyvä, että kahdella...

Btw - miten muuten ajattelit juhlistaa toisen kätesi vapautumista?
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
No, onhan se juhlan paikka, kun edes toinen käsi vapautuu.
Mulla ei kyllä onnistuisi moinen kokkaaminen yhdellä kädellä, hyvä, että kahdella...

Btw - miten muuten ajattelit juhlistaa toisen kätesi vapautumista?
Ehe, ehe...

Ajattelin, että josko heittäisin muijan hankeen ja otan kipeällä kädellä oluen kyytipojaksi pari Jallua. Tai vaihtoehtoisesti menen itse hankeen ja suoritan B-osan edellisen mukaisesti.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ehe, ehe...

Ajattelin, että josko heittäisin muijan hankeen ja otan kipeällä kädellä oluen kyytipojaksi pari Jallua. Tai vaihtoehtoisesti menen itse hankeen ja suoritan B-osan edellisen mukaisesti.
Jaaaa, sulla on muija... eipä siinä sitten ole paineita... ilman käsiäkään...

Asiaan: Sen verran arvokkaita komponentteja tuossa curryssa, esim kaffirlimetinlehti n. 700€/kg ja tietysti liha, joka on myös hintava, jottei ihan arkiruokaa todellakaan.

Noh, nää nyt on näitä pihien/köyhien puheita...
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Asiaan: Sen verran arvokkaita komponentteja tuossa curryssa, esim kaffirlimetinlehti n. 700€/kg ja tietysti liha, joka on myös hintava, jottei ihan arkiruokaa todellakaan.
Paineista en sano mitään, paitsi että on.

Ehkä kukkaro kärsii tuon sijoituksen kolmen gramman annokseen ja entrecôten hankinta kannattaa ajoittaa punaisen hintalapun lätkäisyn hetijälkeiselle ajalle.

Ettei menisi vallan ohilässytykseksi, niin suosittelen tymäkästi gnocchivuokaa vaikkapa poikain illanistujaisten menuksi: https://www.k-ruoka.fi/reseptit/gnocchivuoka

Tuota kun jatkaa vielä vähän mureammilla mausteilla ja tuplaa makkaran määrän, niin ei jätä kylmäksi. Pari kertaa oon itte tehny, ja voin kertoa, että sanomista tulee...
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Ehkä kukkaro kärsii tuon sijoituksen kolmen gramman annokseen ja entrecôten hankinta kannattaa ajoittaa punaisen hintalapun lätkäisyn hetijälkeiselle ajalle.

Ettei menisi vallan ohilässytykseksi, niin suosittelen tymäkästi gnocchivuokaa vaikkapa poikain illanistujaisten menuksi: https://www.k-ruoka.fi/reseptit/gnocchivuoka

Tuota kun jatkaa vielä vähän mureammilla mausteilla ja tuplaa makkaran määrän, niin ei jätä kylmäksi. Pari kertaa oon itte tehny, ja voin kertoa, että sanomista tulee...
Joo, punaisten lappujen lihaa meillä varmasti eniten syödään - itse asiassa mm. naudan ulkofilee vain paranee, kun saa olla vakuumissa pitkään, siis yli viimeisen myyntipäivänkin.

Pitänee kokeilla tuota gnocchivuokaa tässä lähiaikoina, kun aikaa on puuhastella. Olen muutaman kerran itse tehnyt gnoccheja ja meinasi olla vähän ähräämistä, mutta kaupaksi menivät sopivien kyytipoikien kanssa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuota kun jatkaa vielä vähän mureammilla mausteilla ja tuplaa makkaran määrän, niin ei jätä kylmäksi. Pari kertaa oon itte tehny, ja voin kertoa, että sanomista tulee...
Aamulla särkee päätä ja muutenkin heikko olo?
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Asiaan: Sen verran arvokkaita komponentteja tuossa curryssa, esim kaffirlimetinlehti n. 700€/kg ja tietysti liha, joka on myös hintava, jottei ihan arkiruokaa todellakaan.

Noh, nää nyt on näitä pihien/köyhien puheita...
Opiskelija budjetilla mä näitä teen. Vähäsen ehkä kirpaisee, mutta nautinto on sen verran laadukasta, että ei haittaa.

Ja toi kamfeeilimelehti ei paljoa paina, että kiloon saa aika ison säkin ja toisekseen ne kannattaa ostaa itämaista kaupoista, niissä lähes nämä kaikki on edullisempia kuin ns normimarketeissa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mifu-lasagnen nostin juuri uunista "vetäytymään". Tuli alennettuna kaupassa vastaan välimeren-tomaatti-mifu joten siitä se sitten lähti. Tomaattikastikeeseen tuli mifua, raastettua porkkanaa, palsternakkaa ja juuriselleria. Ja valkokastikkeeseen laitoin emmentalraastetta. Toivottavasti tuli hyvää...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös