Samalla linjalla mennään... Lisäksi on Italiansalaattia ja lihapullia. Juomaksi Pommacia ja Pepsi Maxia.illalla nakkeja ja perunasalaattia...
Meillä taas juodaan alkoholitonta olutta ja (laihaa) mehua - ei tälle Uuden Vuoden vastaanotolle kuohuvaa, tms.... Juomaksi Pommacia ja Pepsi Maxia.
Ei huono. Itse tein pakkasessa olleista joulukinkun jämistä kinkkukiusausta.Makaronilaatikko taas vaihteeksi uunissa. Muna-lihaliemellä. @Roger Moore
Kiitti vinkistä ja jälkisuosituksista! Täytyy ottaa rendang reilun parin viikon päästä juhlaruoaksi, kun saan toisen käden vapaaksi kantositeestä.Rendang liedellä hautumassa ja kohta teemme tyttären kanssa sen kylkeen naan-leipää ja leipastaan myös italialainen leipä. Malta odottaa enää näiden valmistumista.
Laitetaan innokkaimmille ohjeet mukaan:
Rendang
Rendang on aromaattinen indonesialainen curry, joka on voittanut CNN:n yleisöäänestyksessä maailman parhaan ruoan tittelin kahdesti.anna.fi
Italialainen leipä - Resepti
Italialainen leipä-resepti hakusessa? Tässä se klassikkoreseptin ohje, joka on testattu ja hyväksi todettu kotikeittiössä.www.kotikokki.net
Itsetehty naanleipä vie kielen mennessään – ”paljon voita ja valkosipulia”
Pikaversio naanleivästä valmistuu helposti kotikeittiössä.www.iltalehti.fi
No, onhan se juhlan paikka, kun edes toinen käsi vapautuu.... Täytyy ottaa rendang reilun parin viikon päästä juhlaruoaksi, kun saan toisen käden vapaaksi kantositeestä.
...
Ehe, ehe...No, onhan se juhlan paikka, kun edes toinen käsi vapautuu.
Mulla ei kyllä onnistuisi moinen kokkaaminen yhdellä kädellä, hyvä, että kahdella...
Btw - miten muuten ajattelit juhlistaa toisen kätesi vapautumista?
Jaaaa, sulla on muija... eipä siinä sitten ole paineita... ilman käsiäkään...Ehe, ehe...
Ajattelin, että josko heittäisin muijan hankeen ja otan kipeällä kädellä oluen kyytipojaksi pari Jallua. Tai vaihtoehtoisesti menen itse hankeen ja suoritan B-osan edellisen mukaisesti.
Paineista en sano mitään, paitsi että on.Asiaan: Sen verran arvokkaita komponentteja tuossa curryssa, esim kaffirlimetinlehti n. 700€/kg ja tietysti liha, joka on myös hintava, jottei ihan arkiruokaa todellakaan.
Joo, punaisten lappujen lihaa meillä varmasti eniten syödään - itse asiassa mm. naudan ulkofilee vain paranee, kun saa olla vakuumissa pitkään, siis yli viimeisen myyntipäivänkin....
Ehkä kukkaro kärsii tuon sijoituksen kolmen gramman annokseen ja entrecôten hankinta kannattaa ajoittaa punaisen hintalapun lätkäisyn hetijälkeiselle ajalle.
Ettei menisi vallan ohilässytykseksi, niin suosittelen tymäkästi gnocchivuokaa vaikkapa poikain illanistujaisten menuksi: https://www.k-ruoka.fi/reseptit/gnocchivuoka
Tuota kun jatkaa vielä vähän mureammilla mausteilla ja tuplaa makkaran määrän, niin ei jätä kylmäksi. Pari kertaa oon itte tehny, ja voin kertoa, että sanomista tulee...
Aamulla särkee päätä ja muutenkin heikko olo?Tuota kun jatkaa vielä vähän mureammilla mausteilla ja tuplaa makkaran määrän, niin ei jätä kylmäksi. Pari kertaa oon itte tehny, ja voin kertoa, että sanomista tulee...
Opiskelija budjetilla mä näitä teen. Vähäsen ehkä kirpaisee, mutta nautinto on sen verran laadukasta, että ei haittaa.Asiaan: Sen verran arvokkaita komponentteja tuossa curryssa, esim kaffirlimetinlehti n. 700€/kg ja tietysti liha, joka on myös hintava, jottei ihan arkiruokaa todellakaan.
Noh, nää nyt on näitä pihien/köyhien puheita...
Kunnon vuoasta riittää seuraavaksikin aamuksi restaurointisarjan kylkeen.Aamulla särkee päätä ja muutenkin heikko olo?