Mitä tänään syötäisiin?

  • 378 781
  • 3 361

Glove

Jäsen
Pekonipaketti oli piiloutunut munakennon alle ja nyt kun munat loppuivat ja laitoin kennon roskiin, havaitsin tämän pekonin. Siitä pitäisi jonkinlainen kastike tehdä ja tarjoilla sitä vaikka riisin kanssa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hain kiinalaisesta friteerattua kanaa, szechuan nautaa ja tulista valkosipulikanaa. RÖYH

Riittää kahdelle koko päiväksi.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Vähän kummallinen menu mulla... nyt... kyllä...
Kukkakaaligratiinia sinihomejuustolla, uusia pottuja ja kanttarellikastiketta tuoreista sienistä - nuo nyt ainakin. Tiedä sitten, pitääkö vielä grillata vähän makkaraa kylkeen - katsotaan...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Helpolla mentiin. Naudansuikaleita ja suppiksia yrttitomaattivalkosipulisoosissa ja riisiä. Ei vaan viitsinyt oikeasti kokata.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kiinalaista. Kävin vanhoilla kotikulmillani hämmästelemässä, voiko Ravintola Ren He pitää lounaan hintana tosiaan edelleen 8,50 euroa.

Kyllä voi. Edelliskerran olin käynyt tuolla ehkä viime vuonna. Hinta on melkoisen halpa ainakin Helsingin mittapuulla, ja siihen hintaan tuolta saa kyllä ihan sellaista perushyvää kiinalaista.

Sitä ei tosin kannata muistella, kun samassa paikassa sijaitsi ennen ravintola Musta Hevonen. Sen saaristolaispöytä oli huikea.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En ole vielä päättänyt tämän päivän osalta, mutta Jalostajan hernerokka jäänee kaupan hyllyyn:

Tämäkin on joku vihreiden juoni. Ensin yritetään pakottaa koululaisia kasvisten syöntiin ja nyt sitten pakotetaan ihmisiä hyönteisten syöntiin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tänään lehtipihvejä, pojan toiveesta. Itse en ulkofileetä noihin tuhlaisi, mutta tällä kertaa näin. Yrttipeston tein, jonka laitoin oman pihan perunoille, jotka uunissa paahdoin. Kukkakaaligratiinia ja kanttarellikastiketta. Rouva teki vielä mokkapaloja. Itse en noista makeista nyt välitä, joten itse passaan nuo.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tänään lehtipihvejä, pojan toiveesta. Itse en ulkofileetä noihin tuhlaisi, mutta tällä kertaa näin. Yrttipeston tein, jonka laitoin oman pihan perunoille, jotka uunissa paahdoin. Kukkakaaligratiinia ja kanttarellikastiketta. Rouva teki vielä mokkapaloja. Itse en noista makeista nyt välitä, joten itse passaan nuo.
Mitäs kokkaat meille Kesäringissä? Kai nyt vähintään jotain sisäfileetä tulee?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No jos teet tulet siihen rantaan ja tuot poprillit niin voin ehkä ohjeistaa miten tehdään makkaratikut ja milloin noissa on sopiva paistopinta.
Otan myös moottorisahan, niin voidaan kaataa pari puuta siitä Tokoinrannasta, ei tartte erikseen klapeja tuoda. Kyllä siinä ihan hyvä nuotio saadaan aikaan. Sääennusteen mukaan voi olla vähän sateista, mutta kaadetaan sitten nuotioon bensaa, niin varmasti syttyy.

Eli eiköhän tää Kesäringin ruokahuolto ole nyt mietitty.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Shakshukaa väänsin aamiaiseksi. Täytyypä sanoa, että lievään darraan toimii ihan hyvin. Taidan tehdä toiste ilman krapulaakin.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Shakshukaa väänsin aamiaiseksi. Täytyypä sanoa, että lievään darraan toimii ihan hyvin. Taidan tehdä toiste ilman krapulaakin.
Kunnon darrassa ei oikein maistu mikään. Jugurtin söin väkisin niin piti istua tunti paskalla. Nyt yritän kahvia ja läpi menee että heiluu.
 
K

Kiekkokatsoja

Black burger meripäiviltä. Oli tullut myyntivaunu kauppaamaan.
Oli ihan ok. Hyvät raaka-aineet, ja maut.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tuossa päivällä uusia perunoita omasta pellosta ja kanttarellikastiketta aamulenkiltä löydetyistä sienistä - tuoretta tavaraa...
Illalliselle on vuorossa Pasta Bolognese lorauksella punaviiniä, jota riittää toki ruuallekin.
 

Con Tsales

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Huuhkajat, Ahveniston ampumahiihtäjät
Lämpimiä kanttarellivoileipiä. Paahtoleipäsiivun päälle kermamuhennettua kanttarellia ja sipulia. Päälle cheddaria ja uuniin gratinoitumaan. Aijai on hyvä tuote.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Currywurstia väänsin, itselleni ”raadonsyöjäversion” ja tyttärelle vegaanisen. Vegaanisuus tosin tarkoitti tässä tapauksessa vain makkaran korvaamista vegaanisilla makkaroilla. Ranskanperunat ja tomaattikastikehan eivät muutenkaan sisällä mitään eläinperäistä. Maukasta tuli. Kastikkeen maut ja mausteisuus alkavat usean kokeilun jälkeen hiljalleen muistuttaa sitä, mitä haen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tänään syötiin uusia perunoita, silliä ja voita. Perunat olivat uuden sadon Annabellea, ja täytyy sanoa, että tosi maukasta perunaa. Kannatti maksaa euron kalliimpi kilohinta.
Meillä Annabelle löytyy omasta pottupellosta ja täytyy yhtyä veli @finnjewel in mielipiteeseen perunan maukkaudesta... eikä nuo potut ihan sattumalta ole Annabelleä...

Lämpimiä kanttarellivoileipiä. Paahtoleipäsiivun päälle kermamuhennettua kanttarellia ja sipulia. Päälle cheddaria ja uuniin gratinoitumaan. Aijai on hyvä tuote.
Pitäis taas koirien kanssa lähteä kanttarellimetsälle...
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pannulla paistettuja texas-grillipihvejä (kun kukaan täällä ei osaa grillata), keitettyjä uusia perunoita, osterikastikkeella maustettua haudutettua kesäkurpitsaa, vihersalaattia ja ruohosipuli-kermaviilikastiketta. En tiedä miten nämä sointuu yhteen mutta tulipahan tuollainen setti laitettua tulemaan... ;-)
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Puttanescaa tuli tehtyä iltapalaksi EM- finaalin lomassa. Ihan maistuvaa tuli, vaikka itse sanonkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös