banaaninviljelijä
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Pinaatti-feta piirakan ajattelin saunan jälkeen tehdä.
Voiko pinaatista tehdä jotain hyvää?Pinaatti-feta piirakan ajattelin saunan jälkeen tehdä.
Eiköhän bansku osaa tehdä hyvää mistä vaan. Joku kerta kun tänne päin eksyt niin saa bansku tehdä sinullekin kunnon sapuskat.Voiko pinaatista tehdä jotain hyvää?
nimim. Koulun pinaattikeitolla myrkytetty
Pinaattiletut!Voiko pinaatista tehdä jotain hyvää?
nimim. Koulun pinaattikeitolla myrkytetty
No justtinsa noi fetajuusto-pinaatti-piirakat on maukkaita.Voiko pinaatista tehdä jotain hyvää?
Tuli sitten ostettua sähkösavustin. Ihan törkeän hyvä hankinta. Kuten kaikki asioista perillä olevat tietävät kala on ensinnäkin ihan helvetin kallista valmiina tuotteena savustettuna tai loimutettuna.
Tämäpä sattui kun olin tulossa omaa tuoreeltaan hankkimaani sähkösavustinta hehkuttamaan (jos sanaleikki sallitaan). Tuommoisen 2-tasoisen hommasin motonetistä 50 eurolla ja pistin saman tien stressitestin eli molemmat ritilät täyteen kalafileetä ja pönttö pöhisemään. Tunti riitti kypsennysajaksi vaikka kypsennettävää oli kuutisen kiloa, pistin leppälastua ja omenapuuhaketta sekaisin niin sai sopivan kirpakan savun kaloihin. Ainoa huono puoli että kun kyseessä tuommoinen könttä erittäin rasvaista kalaa, loppui rasvapellin tilavuus kesken. Toisaalta pidin pönttöä tämä huomioiden pienessä etukenossa (takapää ihan millejä ylempänä) niin rasva ei kastellut lastuja eikä pahasti edes sotkenut pönttöä. Yksi filee jäi omaan käyttöön, tuosta mennyt keittoon ja pitsalle sekä luonnollisesti leivälle semmoisenaan ja tuorejuuston, sipulihakkeen ja sitruunan kanssa sotkettuna leivänpäällystahnaksi ja kyllähän se hiton hyvää on.Lainattu viesti kirjoitettu vuoden 2013 tienoilla.
Ja sama savustin edelleen toimintakunnossa ja kovassa käytössä yhä. Hitto, että nämä vuodet vierivät kiihtyvällä tahdilla, ei tahdo mukana pysyä.
Tänään tulen syömään lounaaksi itse väsäämäni hampurilaisen. Sisältää pariloituna sämoylän, kivikyän valmisjauhelihapihvin, pari paksua siivua tankolauantaita, pekonia sekä perinteiset mausteet. Vaimo töissä launtain aamupäivän, joten lähes parasta mihin yksinäni kykenen. Mutta hyvää on, parilointiin toki taitolaji.
Lainattu viesti kirjoitettu vuoden 2013 tienoilla.
Ja sama savustin edelleen toimintakunnossa ja kovassa käytössä yhä. Hitto, että nämä vuodet vierivät kiihtyvällä tahdilla, ei tahdo mukana pysyä.
Tänään tulen syömään lounaaksi itse väsäämäni hampurilaisen. Sisältää pariloituna sämoylän, kivikyän valmisjauhelihapihvin, pari paksua siivua tankolauantaita, pekonia sekä perinteiset mausteet. Vaimo töissä launtain aamupäivän, joten lähes parasta mihin yksinäni kykenen. Mutta hyvää on, parilointiin toki taitolaji.
Tänään on ruokana jauhelihakeittoa. Äidilleni olen tehnyt kaalikeittoa soijarouheella. Äitini on näet kasvissyöjä.
Rouva ja tytär vegaaneja, joten pieni säätö kastiikeen puolesta heille. Hiukka säätöä vaatii ruoalaitto tälläiselle sakille välillä.