Ajatuksena oli piipahtaa kaupassa hakemassa vähän kryddad specialkorvia grillattavaksi, paketti ruisleipää, salaattiainekset ja vesimelonia jälkiruoaksi. Noh, kaupassa sitten huomasin
Liekehtivän makuinen Lemon-Chili kryddad specialkorvin paikalla pelkän tyhjän hyllyn ja hintakyltin. Vesimeloneitakin oli hyllyssä tasan tarkkaan yksi - ja sekin oli halki!
Olin jo viittä vaille vaihtamassa kauppaa, mutta ajattelin kuitenkin kävellä ympäri ja miettiä muita vaihtoehtoja. Löysinkin ainekset ja inspiraation "vartin juhla-ateriaan".
- lihatiskiltä
valmiiksimarinoitu porsaan ulkofilepihvi (tämä on oikeasti tällä lihatiskillä maukas ja herkullinen)
- kalatiskiltä pätkä savulohta
- yksinkertaiset salaattiainekset (lehtisalaatti, kirsikkatomaatteja, sipulia)
- kananmunia
- viinirypäleitä
Aivan käsittämätön juhla-ateria eikä aikaa mennyt kaikkineen varmasti 20min enempää.
Pari kananmunaa kiehumaan, jonka aikana salaatin valmistus. Kananmunat jäähtymään ja lisukeriisit (eri) kattilaan kiehumaan. Lohifile paloiksi - osa lautaselle ja loput rasiassa jääkaappiin. Possufile pannulle 2-3min per puoli, jona aikana sain hyvin kuorittua kananmunat. Kaikki lautaselle, riisin päälle vähän HP:n Hot&Spice BBQ-kastiketta ja ei kun ääntä kohti.
Joo, varmasti olisi itse enemmän tekemällä saanut ateriasta vieläkin maukkaampaa, mutta kelpasi mulle. Ketäs se tässä ketjussa juuri sanoikaan, että kiire ei ole mikään tekosyy syödä huonosti? Nyt vähän sulattelua viinirypäleiden kera ja ihmettelyä, että ketä täällä aikoo vielä imuroida tänään.