Mitä tänään syötäisiin?

  • 390 489
  • 3 410

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Itse pitäisi varmaan kanssa alkaa hypettään kasviksia ja vihanneksia, koska kolesteroolinikin on korkealla. Pitäisi saada alemmaksia. Lääkitystä en takaisin tahtoisi

Joo itselläkin kolesteroli ministi koholla, mutta tähän asti lääkärit vielä rauhassa tuon suhteen. Muuten olen labra-arvoiltani aika ideaali. Toisaalta tuo miehen terveys vaatii tekemään hieman terveellisempää ruokaa, niin miksipä ei.
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Perinteinen juhannuslounas.

Uusia perunoita ja itselle ne ovat nimenomaan uusia perunoita, eikä mitään varhaisperunoita. Sipulivoikastiketta ja laaja valikoima sillejä ja paistettua lohta.
Jälkiruuaksi sitten britakakku.

Rimpsuluiden esikypsennyt käynnissä, eli eiköhän sitä illallakin jotain tule syötyä.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tänään palkitsee se kun laitoin ämpäriperunoita tulemaan. Omia uusia perunoita. Pannulla paahdettua itse kalastettua siikaa ja uunijuureksia.

Toissa päivänä otin vaalean ja tumman leipäjuuren heräilemään. Eilen töistä päästyäni alustin löysät taikinat. Kävin kalassa, jonka jälkeen lisäsin jauhoja ja veivailin taikinat. Aamulla tein ennen töihin lähtöä ruisleivän pellille kohoamaan. Vaalea sai jäädä vielä kippoon. Töistä päästyäni veivasin vaaleankin leivän muotoon pellille. Nyt leivät paistettu ja ai että tuli hyviä!
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Grillissä makkaraa, kanaa ja ribsejä. Kylkeen uusia perunoita. Niistä on tämä juhannus tehty.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oli kyllä hyvät "currywurstit" perunoilla. Kastike oli tämän ohjeen mukaan tehty: Nopea currywursti

Makkarana nyt toimi tällä kertaa airfrierissa valmistettu HK:n Sininen. Lisukkeena oli keitettyjä perunoita, Arla Apetina -salaattijuustoa, kurkkua, tomaattia, maustekurkkua, kaalia, porkkanaraastetta, retiisiä ja omenaa. Maissiakin olisi ollut, mutta se jäi huomiselle, kuten osa currywurst-kastikkeesta. 3 desilitran satsi ketsuppia currywurst-kastikkeessa oli liikaa tälle päivälle.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Enpä ole vuosiin hakenut ravintolaruokaa kotiin, mutta tänään tuli moinenkin harvinaisuus tehtyä kun eilen loppui juominen sen verran aikasin että olin ajokunnossa ja oli nälkä. Kummisetä pitsa ja kebab salaatilla. Sen verran iso oli lähikebulan perhepitsa, että tuota syödään huomennakin. Kunnolla täytettä ja vielä hyvää.
 

Glove

Jäsen
Ruoka, jota lapsena sain syödä kyllästymiseen asti. Varhaisperunoita, sipulivoikastike ja silliä. Lapsuudessa toki sillin korvasi usein itse kalastettu kala. Kyllä tätä silloin tällöin voi syödä, mutta ei niin, että se on pääsääntöinen ruoka kesällä, tyyliin kerran päivässä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
sipulivoikastike
Kälyni tekee tuota varhaisperunoiden kanssa tarjottavaksi kun käydään heillä kylässä syömässä (yleensä jotain grillattua, veljeni bravuuri). Kyllähän se sipulivoikastike on hyvää... Pidän sipulista ja voista eli ei ole vaikeaa arvata että tykkään. Silti en ole koskaan itse tehnyt ko. soossia (enkä varmaan osaisikaan). Se kastike on pyhitetty veljen luona syömiseen...
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ruoka, jota lapsena sain syödä kyllästymiseen asti. Varhaisperunoita, sipulivoikastike ja silliä. Lapsuudessa toki sillin korvasi usein itse kalastettu kala. Kyllä tätä silloin tällöin voi syödä, mutta ei niin, että se on pääsääntöinen ruoka kesällä, tyyliin kerran päivässä.

Itsellä taas oli lapsena, että saatoin helposti syödä koko kesän vähintään kerran päivässä varhaisperunoita, kermaviiliä ja silliä. Mieluiten Ahti-merkkistä. Mutta uppos kyllä nuoreen Vaakunaan tuo kombo koko kesän. Eikä kyllästymisestä ollut tietoakaan. Mutta toki koskaan en syksy-kevät-akselilla syönyt mainittua ateriaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös