Kiitos tästä, sain ostoslistaani jotain syötävääkin leivinpaperin, konetiskiaineen ja shampoon lisäksi.Tapolan mustamakkaralla.
Nonnih - kinkku kypsyi, oli hyvää ja mikä parasta, sitä on vieläkin ihan syödä asti.... Kinkku on vielä leivinuunissa paistomittarin kanssa, mutta kohta otan ulos ja pienen jäähdyttelyn jälkeen maistamaan. Otin samalla pikku lanttu- ja porkkanalaatikot sekä rosollia kinkulle kaveriksi.
En nyt ihan tältä istumalta muista, milloin olisin ostanut viimeksi em. laatikoita; niin kauan kuin muistan, olen ne(kin) itse tehnyt. Nyt kuitenkin, kun emme vietä Joulua täällä kotona, voin tehdä poikkeuksen...
Niin, kenen kanssa?Olisi pätkä Tapolaa ja makaroonilaatikon jämät. Kai nämä voi syödä yhdessä?
Ei kun ihan yksin, mutta onko Tapola ja makaroonilaatikko toimiva kombo?Niin, kenen kanssa?
Ähhihi....Ei kun ihan yksin, mutta onko Tapola ja makaroonilaatikko toimiva kombo?
Makaronilaatikon ohjeet netissä on kyllä ihmeellisiä. 400g jauhelihaa ja 400g makaroniakin on liian makaronipainotteinen, 700g jauhelihaa jos käyttää pussin makaronia voi laittaa huoletta.Tätä kai monet tekee joulun jälkeen kinkun jämistä, mutta minä teen tänään. Kinkkukiusaus siis uunissa. Hassuja nuo ohjeet netissä kun niissä on tyyliin kilo pottuja ja 150-200 grammaa kinkkua. Voiko tuommoista edes kinkkukiusaukseksi sanoa? Kyllä kinkkukiusauksessa pitää olla reilusti kinkkua.
Ihan yleiselläkin tasolla ärsyttää sellaiset ruokaohjeet, joissa on jotain ei niin pitkään säilyvää tuotetta eri määrä kuin mitä on kaupassa myytävän pakkauksen koko. Otetaan fiktiivinen esimerkki ja makaroonilaatikko, johon laitetaan ohjeen mukaan vaikkapa 250 g jauhelihaa. Tuommoista pakkausta ei ainakaan minun lähikaupasta löydy, eikä siellä ole lihatiskiäkään mistä pyytää tasan 250 g. Koska se jauheliha ei säily kovin pitkään, niin pitäisi keksiä toinen ruoka, johon käytetään 150 g jauhelihaa. Joo toki ohjetta voisi soveltaa ja laittaa sen 400 g ruokaan tai sen jämän voi pakastimeen laittaa ja unohtaa sen sinne. Tekisivät ne ohjeensa niin, että kaikki tulee käytettyä eikä hävikkiä synny.
Ohhoh! Oliko rouheesta vai ihan täysliha poroa?Porokeittoa. Oli todella hyvää.