Nyt erehdyt.
En halua "vängätä" sinun kanssasi. Se on minulle ihan sama kuka tuo lukuja tuolla tavalla esille. Oli se sitten nimimerkki Outsider tai nimimerkki pekkarisenmaukka. Asiasta tästä keskustellaan. Eli siitä
miten noita omia lukujasi tulkitset.
Ja toki ymmärrän, että meillä on erilaisia talotekniikoita, mutta varmasti ymmärrät senkin, että jos käytät sähköä miten huvittaa koska kiinteä, niin ei ne luvut datahubin ja liukurin laskurin avulla kerro mitään (vs. pörssisähkö), koska sähköauton omistajat ovat kohderyhmä, jotka voivat kohdentaa ihan helvetisti. En usko, että sinäkään tässä olet poikkeus. Mutta sanojasi lainatakseni: jostain syystä siitä näköjään on pakko vängätä.
Tuossa nyt nimimerkki
@Tadu kertoi, että kesäkaudella sähköauton kulutus saattaa lohkaista jopa 50% koko talouden kulutuksesta. Ja talvellakin merkittävän osan. Totta kai sillä on suuri merkitys kokonaishintaan, valitseeko halvemman vai kalliimman latausajan, varsinkin jos noiden ero on viisinkertainen (tai jopa *10). Ja varmasti on hetkiä kun joutuu lataamaan ns. kalliimmallakin, en minä sitä kiistä, mutta merkittävästi useammin pääsisi lataamaan merkittävästi halvemmalla, jos siis haluaa.
Ei tässä minun talotekniikasta tai sinun lämmitysmuodoista puhuta vaan sähköauton lataamisen ajankohdan vaikuttamisesta keskihintaan pörssisähkössä.
Mutta lopetetaan "vänkääminen" tähän. Yleensä keskustelussa, aiheesta riippumatta, on tapana hieman kyseenalaistaa lukuja ja esitystapoja tai mielipiteitä, jos ne selkeästi valittu omaa mielipidettä tukevaksi tai jopa virheellisiä... kuten sinun tapauksessa oli. Tai no. Ei virheellisiä, mutta et ota millään lailla huomioon, että sinäkin pystyisit kohdentamaan kulutustasi (sähköauto) merkittävästi pörssisähkössä. Jos siis ITSE niin haluaisit. Nuo eivät näy sinun luvuissasi mitenkään, etkä sitä alkuperäisessä viestissäsikään tuonut esille.
Kunhan totesit että "sähköautoa ladataan silloin kun on tarve, ei silloin kun huvittaa".