Joo'o. Itsellä oli sama tilanne ja soittelin viikon päästä perään. Reilun tunnin jonotuksen jälkeen selvisi, että tunnistautumalla haetuissa osoitetiedoissa oli yhden merkin virhe. Oomi ei sen takia tunnistanut käyttöpaikkaa ja tilaus oli jäänyt virhetilaan. Puhelun aikana homma selvisi ja päivän parin päästä tuli sopimusvahvistus. Teidän kohdalla pieni pelko, että sopimuksen alkamisajankohta aiheuttaa viivettä, mutta toivottavasti ei. Jonotus on pitkä, mutta ehkä kannattaa soittaa ja selvittää asia, kun vastaavan hintaista sopimusta ei enää saa tilattua.
Edit. Soittelin Elisan liittymästä ja puhelu näyttäisi kuuluvan puhepakettiin, eli ei lisäkuluja pitkästä jonotuksesta. Vittumainen jonotusmusiikki niillä oli, kun aina välillä loopin päättyessä kuulosti siltä, kuin joku olisi vihdoin vastannut. Muutaman kerran jälkeen siihen tottui, eikä odottelun viimeiseen tuntiin enää toiveet heränneet turhaan sen äänen kuullessa. Ennen soittamista laitoin sähköpostia, mutta sieltä tuli automaattivastaus, että vastailevat 14 arkipäivän kuluessa. Tämä siis tilanne reilu viikko sitten, toivottavasti ovat saaneet jonoja lyhennettyä niin puheluissa kuin sähköpostissa.
Noihin laskelmiin kannattaa suhtautua vähän varauksella ja miettiä omat olosuhteet tarkasti.
Itsellä jonkinlaista kokemusta vanhasta talosta. 1-2 henkilöä + satunnaiset vierailijat, säästäväinen vedenkäyttö, noin 140 neliötä lämmintä asuinpintaa, 10 asteinen kellari, puusauna muttei takkaa ja 32000 kWh vuosikulutus. Uudemmissa taloissa kyllä varmaan pääsisikin puoleen tuosta kulutuksesta. Aivan järjetön kulutus näillä hinnoilla, onneksi en enää siinä asu.