Toiselta foorumilta poimittua ja vapaasti suomennettua: God of War on nykyään enemmän roolipeli kuin Final Fantasy. Ja Final Fantasy on enemmän God of War kuin God of War. (jälkimmäisellä viitataan GoW osiin 1-3, missä oli enemmän noita eeppisiä pomotappeluita kuin nykyversiossa)
Noh tosiaan, aika aikaansa kutakin ja pelisarjat kehittyy suuntaan tai toiseen. Aiheeseen (FF XVI siis) liittyen, keksin huonon vitsin. Mikä on Cliven lempikodinkoneketju?
Eikon Kone
Tuli eilen saatua ensimmäinen läpipeluu omalta osaltani valmiiksi ja kun keräilijä-luonteena siivosin kaikki sivutehtävätkin, niin oikeastaan tuohon laajaan arvioosi lisäyksenä, että loppupään sivutehtävät tuovat hieman lisää syvyyttä sivuhahmoihin laajempien tarinasisältöjensä vuoksi, mutta samaa fetch questia ja slay the target -mallia tehtävät silti olivat.
Kaiken kaikkiaan pidin tarinasta, päähahmoista, hienostuneista kumarruksista sarjan aikaisempiin osiin (soundtrack, klassiset Eikonit, chocobot jne.) ja visuaalisuudesta, mutta odotin tästä kyllä aivan erilaista peliä. Eräs kauhupeleihin erikoistunut striimaaja kutsui tätä osuvasti DMC-vertauksiisi viitaten Devil May Cliveksi.
Huonoin puoli oli vaikeustaso ja aika lailla jäi epäselväksi mikä tässä olisi ollut se vaikein vastus. Tässä kun ei samaan tapaan ollut mitään superbossia, joka sarjan muille osille on ollut ominaista. Myös jotkut loppupään pomotappelut jäivät aika torsoiksi omaan makuun siihen nähden miten eeppisesti niitä pohjustettiin. Katsellaan miltä tuo Final Fantasy -taso vaikuttaa jahka sen pariin pääsen. Platina tästä joka tapauksessa tulee hakattua kun ei viitsi muutamaa lähinä taisteluun ja tuon FF-moden läpäisyyn liittyvää trophya jättää keräämättä.
Tässä muuten kuriositeettina joutui kerran siivoamaan pölyt laitteesta kunnolla, kun Pleikkari ilmoitti Eikon-taiston aikana, että kone käy liian kuumalla ja se pitää sammuttaa jäähtyäkseen. Osalla tätä ongelmaa oli ilmeisesti jo demossa.