Muistan kun aloin pelaamaan tuota joskus ennen 90 -luvun puoliväliä ilman varsinaista englanninkielen taitoa.Muutenhan siellä olisi ainakin Indiana Jones and the Fate of Atlantis, joka kiinnostaisi kovasti aiheeltaan.
Ei itse asiassa ole tuttu, joten laitetaanpa harkintaan tutustuminen.Yksi ihan ok peli on myös Flight of the Amazon Queen, joka ei ole LucasArtsin peli, mutta tehty myös SCUMM:lla.
Voi olla tuttukin ennestään.
Muistaakseni tuo peli on ilmainen gog.com:ssa. Itse olen pelannut kaikkia noita SCUMM pelejä ScummVM ohjelman kautta. Saa nätisti järjestykseen sinne ja pelien lisääminen helppoa. Varsinkin jos ei ole mikään Steam versio pelistä.Ei itse asiassa ole tuttu, joten laitetaanpa harkintaan tutustuminen.
Kaveri myös suositteli Gabriel Knight ja Broken Sword -sarjoja, jotka ovat minulle niminä tuttuja, mutta joita en ole koskaan pelannut.
Tuo ei toki ole mikään ongelma, kun The Curse of Monkey Island on minulle SE point & click -seikkailu ja juuri läpäisemässäni Full Throttlessakaan ei kauhean otsa rypyssä edetä.Suosittelen testaamaan, mutta peli ei ole kauhean vakava henkinen ja sisältää varsin kuivaa huumoria.
Ei itse asiassa ole tuttu, joten laitetaanpa harkintaan tutustuminen.
Kaveri myös suositteli Gabriel Knight ja Broken Sword -sarjoja, jotka ovat minulle niminä tuttuja, mutta joita en ole koskaan pelannut.
Ostin muutama viikko sitten tarjouksesta Diablo 2 Resurrected ja Diablo 3 paketin. Ikinä en ole Diabloja pelannut, mutta nyt olen aivan koukussa tohon kakkoseen. Kaikki mahdollinen vapaa-aika viimeisen kolmen viikon aikana on mennyt pelin kanssa.
Aika alkutekijöissä vielä mennään. Löytyy sorceress lvl 30 normal Act 4, Barbarian lvl 18 normal Act 2 ja Paladin lvl 16 normal Act 2. On tämä tähän asti ollut aivan loistava peli ja saa nähdä miten jatko-osat tulee koukuttamaan.
Ostin muutama viikko sitten tarjouksesta Diablo 2 Resurrected ja Diablo 3 paketin. Ikinä en ole Diabloja pelannut, mutta nyt olen aivan koukussa tohon kakkoseen. Kaikki mahdollinen vapaa-aika viimeisen kolmen viikon aikana on mennyt pelin kanssa.
Aika alkutekijöissä vielä mennään. Löytyy sorceress lvl 30 normal Act 4, Barbarian lvl 18 normal Act 2 ja Paladin lvl 16 normal Act 2. On tämä tähän asti ollut aivan loistava peli ja saa nähdä miten jatko-osat tulee koukuttamaan.
Diablo sarjan IV:ttä osaa, joka julkaistaan 6.6.2023, pääsee pelaamaan 12.5-14.5 ilmaiseksi. Jos saa hahmonsa kehitettyä lvl 20:ksi, saa jonkun palkinnon.Diablo 2: LoD on oman lapsuuteni aivan ykköspeli. Taisi tulla ykkösluokasta ysiluokkaan tahkottua muutama 99 hahmo sekä grindattua käytännössä aivan kaikki itemit mitä pelistä löytyi. Ostin myös resurrectedin launchin aikaan mutta serveriongelmien vuoksi refundasin pelin melko nopeasti.
Kuulostaisi hyvältä mutta aika mahdoton tehtävä. MM kisat, Euroviisut, äitienpäivä, yms. Palataan Neloseen sitten joskus ensi vuonna, kun on ensin tahkottu kakkonen ja kolmonen läpi.Diablo sarjan IV:ttä osaa, joka julkaistaan 6.6.2023, pääsee pelaamaan 12.5-14.5 ilmaiseksi. Jos saa hahmonsa kehitettyä lvl 20:ksi, saa jonkun palkinnon.
Mulle ME1 oli aikanaan niin huikea kokemus, että mikään ME ei ole sen jälkeen saanut ihan vastaavaa fiilistä aikaiseksi. Osittain tämä voi edelleen olla nostalgiaa, mutta kyllä siinä ensimmäisessä pelissä myös aidosti toteutettiin asioita paremmin kuin tulevissa osissa. Itselleni ME1 on edelleen pelisarjan paras osa.Koitin etsiskellä Jatkiksen kätköistä Mass Effecteille omistettua ketjua - ja kaksi niitä löytyikin - mutta niin vanhoja, etten viitsinyt nostaa kumpaakaan kuolleista. Pelailen siis tällä hetkellä luppoajan liiallisenkin määrän vuoksi Playstation Plussan kautta ilmaiseksi saamaani Mass Effect Legendary Editionia, joka sisältää alkuperäiset kolme peliä. Olen toki pelannut kaikki nuo aiemminkin, mutta yli kymmenen vuotta sitten, joten nyt tuntui hyvältä hetkeltä hypätä jälleen niiden pariin.
Tällä hetkellä menen Mass Effect 2:ssa, ja noin 6-7 tuntia sisässä. Muistin jälleen, miksi en tykkää kakkososasta läheskään niin paljon kuin ensimmäisestä, joka on edelleen oman kaikkien aikojen pelilistani sijalla kolme. Ensimmäisen pelin semi-RPGmäisyys on unohdettu melkein kokonaan, ja tilalla on lähes pelkkää actionia. Vaikka ammuskelu itsessään toimii paremmin kuin ME1:ssä, mielestäni hyvin toimineet heat sinkit ovat vaihtuneet lippaisiin, ja suojautumisessa on ainakin itselläni ongelmia; meinaan väkisin hypätä suojan yli suoraan luotisateeseen.
Suurin ongelma henkilökohtaisesti on kuitenkin tarinankerronnan, dialogin, ja osin myös ääninäyttelyn, ei nyt välttämättä lapsellisuus, mutta jollakin tavalla epäkypsyys. Siinä missä ME1 oli omasta mielestäni hulppea ja poikkeuksellinen avaruusooppera, jossa hyvä dialogi tuki kypsää tarinankerrontaa ja hyvin tasapainotettua tarinaa erinomaisesti, ME2 on askel kohti geneerisempää peruspeliä, jossa räiskitään ja ratkotaan vähän kaikkien ongelmia ilman sen kummempaa sidettä mihinkään. Pelissä haiseekin EA:n kädenjälki enemmän tai vähemmän.
Tiedän, että ME2 on todennäköisesti enemmistön mielestä "the" Mass Effect, mutta mulle se oli pettymys jo aikanaan, ja sitä se kai vähän on edelleen. Toki tähän varmasti vaikuttaa myös henkilökohtainen, jossakin syvällä oleva positiivinen bias ME1:stä ja taas negatiivinen bias ME2:sta kohtaan. Katsellaan kuitenkin, josko se tästä vielä paranee myöhemmin.
Täälläkin saatiin tänään Forbidden West platinoitua. Samaa mieltä että loppu jäi vaisuksi ja tarina ehkä muutenkin oli heikompi kuin alkuperäisessä. Mutta paljon tuossa oli myös parempaa kuin ykkösosassa, joten hyvä pelihän tuo kaiken puolin oli! Ja platina oli todella helppo, eikä joutunut pahasti edes grindaamaan tarinan jälkeen!Forbidden West tuli vedettyä vihdoin läpi. Ihan ok tekele. Loppu oli ehkä hieman plääh, mutta paljon hyvääkin pelissä oli. Tuskin tuohon kuitenkaan jaksaa enää tarttua.
Mitähän sitten seuraavaksi?