Mitä pelejä pelaat juuri nyt?

  • 243 157
  • 1 549

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Onhan EA:lla Andromedassakin käytetty Frostbite 3 käytössä, joka ei toki ole täysin uusi, mutta hyvin on pysynyt ajan hermoilla ja on kyllä Mafia 3:n Illusion -pelimoottoria kehittyneempi.

Ongelma on vain siinä, että ME trilogiassa käytetty moottori on hyvin kaukana Frostbitesta ja olisi ollut aika turhaa nähdä kaikkea sitä vaivaa pelkän graafisen ilmeen parannuksen vuoksi, joka olisi tarkoittanut pelien tekemistä kokonaan uudelleen. Ja kun puhutaan kolmesta isosta pelistä, niin aikaa olisi tuohon uponnut todella monta vuotta. Sen verran tuoreesta pelisarjasta kyse, että vaikea on tuollaiseen tosiaan rahoitusta saada. Eri asia olisi, jos pelisarjalla olisi 10 vuotta enemmän ikää.

Tottakai itsekin suurena ME-fanina toivoisin kunnon remakeja, mutta toisaalta toivon samalla enemmän sitä, että ne paukut laitetaan kokonaan uuden ME-pelin tekemiseen, koska niin paljon kuin tuosta trilogiasta tykkäänkin, niin se on jo pelattu läpi, eikä sen uudelleen pelaaminen enää tunnu samalta, kun tarina on valmiiksi tuttu.

Tuosta viimeisestä kappaleesta on vaikea olla eri mieltä. Toivottavasti Bioware ottaa itseään niskasta kiinni ja toimittaa meille jossain vaiheessa uuden Mass Effectin.

Biowaresta vielä puheenollen. Heillä on Dragon Age 4 työn alla, vaikka projektista lähti juuri pari nimekästä tekijää, mm. Mass Effectin "luoja" Casey Hudson. Tosin Hudsonille lähtö Biowarelta oli jo toinen. Itselleni Dragon Age pelisarja on ollut semirakas: ykkösen olen pelannut yhteensä neljä kertaa läpi ja kakkosenkin kolmesti. En tiedä miksi, mutta Inquisition on vielä korkkaamatta. Taidan tämän Pillars -maratonin jälkeen iskeä näppini kiinni.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuosta viimeisestä kappaleesta on vaikea olla eri mieltä. Toivottavasti Bioware ottaa itseään niskasta kiinni ja toimittaa meille jossain vaiheessa uuden Mass Effectin.
Uusi tulossa oleva ME-pelihän on jo julkistettu, eli kyllä sieltä uutta on tulossa. Andromedakin on paljon mainettaan parempi peli, itse ainakin tykkäsin siitä todella paljon, vaikka eihän se missään nimessä kaikkea potentiaaliaan onnistunut hyödyntämään. Jonkin verran ärsyttää, kun monet käyttäytyvät tahallaan siten, että trilogian jälkeen ei olisi julkaistu yhtäkään ME-peliä.

Tässä youtubesta tuon tulossa olevan pelin teaser, jos sitä ei joku ole vielä nähnyt:


Kehitystyö lienee aika alkuvaiheessa, eli vuosia saadaan varmasti vielä odotella tuota.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Uusi tulossa oleva ME-pelihän on jo julkistettu, eli kyllä sieltä uutta on tulossa. Andromedakin on paljon mainettaan parempi peli, itse ainakin tykkäsin siitä todella paljon, vaikka eihän se missään nimessä kaikkea potentiaaliaan onnistunut hyödyntämään. Jonkin verran ärsyttää, kun monet käyttäytyvät tahallaan siten, että trilogian jälkeen ei olisi julkaistu yhtäkään ME-peliä.

Tässä youtubesta tuon tulossa olevan pelin teaser, jos sitä ei joku ole vielä nähnyt:


Kehitystyö lienee aika alkuvaiheessa, eli vuosia saadaan varmasti vielä odotella tuota.


Mukava kuulla. Wikipedia ei tiennyt kertoa tuosta, tai sitten olen sokea.

Andromeda jäi itselläni kesken muistaakseni jonkun pelin rikkovan bugin takia. Pelasin sitä julkkarista sen parikymmentä tuntia ja olin aika tympääntynyt kun minulle osui todella paljon ongelmia. Mutta ei se keskeneräisyydestä huolimatta sysipaska peli ollut ja esim. Taistelu oli heittämällä koko pelisarjan parasta

Täytyy tosiaan tuo Andromeda iskeä tulille PoE:n jälkeen.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Nyt oon tosiaan pitempään jo pelannut elder scrolls morrowind niin mikäli joku kanssa toveri on peliä pelannut niin miten iso ilo ois aloittaa peli alusta niin ettei pelaakkaan House Hlaalulla? En ole vielä pelannut loppuun asti niin mielelläni otan spoiler vapaita suosituksia vastaan. Tai salliiko juoni sen että pelaa pelin loppuun ja eroaa hlaalusta ja aloittaa sen jälkeen esim house redoranin linjaa pelaamaan? Saavuin juuri aldruhniin ja tämä on Redorania täynnä niin aloin miettimään miten esimerkiksi toimia tuon piilotetun pojan suhteen tai joku ratkaistava murhakin on.
 

Undrafted

Jäsen
Control saatu perustarinan osalta pakettiin ja nyt pari DLC-seikkailua menossa. Hyvä peli kaikkiaan. Strange brigade pojan ja kaverin kanssa ollut tiimipelinä. Alesta hyvä poiminta vitosella, ei tuota yksin jaksaisi mutta porukalla kiva peli. GTV V meni loppuun taannoin ja ymmärrän ihmisten viehätyksen peliin, mutta omalta kohdalta täytyy todeta ettei ollut mun peli.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olen hurahtanut nettipeli GeoGuessriin. Yksinkertainen idea eli pelaaja pistetään random paikkaan googlemapsissa ja sitten pitää arvata missä on. Ihan kiva peli kun aina olen tykännyt maantiedosta ja eikä tässä pysty matkustamaan. Pelin ilmaiseversiossa saa nyt yhden pelin per päivä joka on nyt ihan riittävästi.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Ratchet & Clankkia on tullut pelailtua kun tuon sai ilmaiseksi

Muistaakseni sarjan ensimmäistä osaa tuli pelattua aikoinaan PS2:sella. Todella miellyttävä kokemus. Ei tarvitse hampaat irveessä pelata vaan voi hypätä hetkeksi pitämään hauskaa.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Poimin pari viikkoa sitten alelaarista Farming Simulator 2019 lapsille ja eikös tuohon koukuttunut itsekin. Ei meinaa nukkumaan ehtiä kun pitää kyntää naapurin pelto tai lannoittaa vehnäpellot. Kaikkeen sitä ihminen hurahtaa..
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kulunut koronavuosi on muuten oikeasti saanut omaa pelaamista taas lisääntymään, kun näin vuoroviikkoiskällä tahtoo olla myös paljon ihan sellaista luppoaikaa. Nimenomaan tässä viimeisen vuoden aikana olen alkanut arviolta 4-5 vuoden tauon jälkeen pelaamaan taas Hearthstonea!! Kuka oikeasti edes pelaa nykyään sitä.. oikein, ei varmaan kukaan :D
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Valheimia on tullut pelattua viimeiset viikot ja on koukuttava peli ihan yksinäänkin pelattuna. Kavereiden kanssa sitten vuokrattiin serveri ja kolmestaan ollaan seikkailtu ja hauskaa on ollut.
 

Stonemaki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, New Jersey Devils, Tampa Bay Buccaneers
Lapset saatu nukkumaan ja emäntä lähti jumppaamaan. Nyt lähtee tänään ilmestynyt Outriders pyörimään ja halpaa blended viskiä pelikaverina. Itse pelistä paha sanoa vielä mitään, mutta onhan tää hienon näköinen!
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Juuri aloitin Controlin (PS5) pelaamisen. Mielenkiintoiselta vaikuttaa näin puolen tunnin pelaamisen jälkeen.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Josef Fares on sanotaanko... "värikäs" henkilö. Hänen esiintymisensä Game Awardsissa (linkki tuubiin ja relevanttiin klippiin) on aika legendaarinen. Itse laittoi jetlagin piikkiin, mutta omasta näkökulmasta sanoisin että syy alkaa "K":lla ja riimaa "okaiinin" kanssa, mutta kukin katsokoon tuon ja tulkoot omiin johtopäätöksiin, en halua panetella liikaa.

Mutta tekeehän mies pelejäkin, tai on ainakin ohjaajan roolissa. Ja "It Takes Two" on suorastaan nerokas. Samoin kun aiempi "A Way Out" niin tämä on täysin kahden pelaajan peli (yksin ei voi edes yrittää) - mutta toisin kuin "A Way Out", tämä oikeasti on peli, eikä pelkästään interaktiivista fiktiota tyyliin Telltale/Quantic Dream.

Kyseessä siis vähän niin kuin tasohyppely, mutta kaksi pelaajaa joilla on täysin eri skillit tehdä asioita, joten joutuu oikeasti neuvottelemaan kuinka päästään seuraavaan paikkaan. Taustatarinana on että vanhemmat ovat päättäneet erota, mutta lapsi ei tykkää ja on tehnyt nuket mitkä jotenkin heräsivät elämään - tämä on ehdottomasti heikoimpia osoioita pelistä. Josef Fares on kutakuinkin yhtä hienovarainen kuin David Cage, mikä tahtoo sanoa että välillä analogiaa hakataan vasaralla päähän.

Mutta itse peli, kunhan sitä pääsee pelaamaan, aivan mainiota. Ollut hauskinta pitkään aikaan. Mikä parasta, pelkästään toisen ihmisen pitää ostaa itse peli (40€) mutta kaveri pääsee mukaan siivellä. En tiedä toimiiko täysin cross-play (siis eri konsolien välillä), mutta ainakin PS5 <-> PS4 toimii oikein hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Alkaa väsyttämään tämä Overwatchin pelaaminen, kun ei kunnon stackilla pääse smurffina enää pätemään, ellei puhu kielillä. PUBG/Valorant/turskat/Valheim/HLL/csgo on koettu ja turhiksi todettu.

Onko muita kuin cs-klooneja enää tarjolla jääräpäiselle FPS-hinkkaajalle? Joka ei EA/Activision/CCP$ -paskaan koske?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ghost of Tsushimaa aloitellut tässä.

Vaikuttavaa oikeinkin pätevältä peliltä.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura

Kun tämä ilmestyi olin heti kiinnostunut, vielä enemmän kun peli putsasi palkintopöydät muutama kuukausi myöhemmin. Mutta kerta kunnollista peli-PC:tä en ole omistanut yli vuosikymmeneen, ajattelin että eipä voi mitään, odotellaan sitten mahdollista konsoliversiota.

Kauan siinä kesti, mutta "The Final Cut" (jonkin verran lisäsisältöä, täysi ääninäyttely - myös ilmainen päivitys PC:llä jos jo tämän omistat) ilmestyi vastikään ja myös konsoleille, pakkohan sitä on kokeilla. Mutta alkuperäisestä julkaisusta oli jo sen verran aikaa että hype oli ehtinyt laskeutua paljon. Joten lähinnä mietitytti, että a) onko se oikeasti niin kova ja b) kuinka hyvin sitä voi pelata konsolilla.

Pari pelisessiota nyt takana, a) tähän mennessä: ON, ja b) ehh, ihan riittävän hyvin. Kontrolleista, onneksi ei ole vain laitettu hiiren kursoria jompaan kumpaan tikkuun, vaan vasemmalla tikulla liikutaan ympäriinsä, sitten oikealla osoitetaan suuntaan minkä asian/ihmisen kanssa haluaa toimia ja painetaan X:ää kun kehoite tulee näkyviin. "Pää"jutut näkyy pieninä ympyröinä ympäristössä koko ajan, mutta voi myös painaa L1:n pohjaan niin korostuu kaikki mille voi ruudulla tehdä jotain. Tämä toimii pääosin hyvin, mutta jos on valinnut jonkun toiminnon, niin vasemman tikun liikuttaminen aiheuttaa taas että siirrytään kävelymoodiin. Sinänsä hyvä toiminto, mutta vähän turhan herkkä omaan makuun. Menut toimii oikein mallikkaasti ohjaimella.

Entä itse peli, sitä varten Wikipedia-linkki. Tätä on hankala kuvailla ilman että se kuulostaisi tyhmältä tai tylsältä, mutta ainakin itselle on ollut kaikkea muuta. Visuaalisesti näyttävä (tosin hyvin tyylitelty, minkäänlaista fotorealismia ei edes ole yritetty), hyvät ääninäyttelijät, välillä dialogi on aivan huikeaa. Antakaa käsikirjoittajalle Nobel. Ja tosiaan keskustelusysteemi - skill tree on todella uniikki, mutta toisin kun monessa pelissä ei mene niin että "jos olet tasolla X pääset läpi, mutta tasolla X-1 et", vaan sen lisäksi että aikaisemmat keskustelut ja tapahtumat voivat vaikuttaa, niin skill check on aina todennäköisyys. Voi pelata upporikasta ja rutiköyhää. Tai silti mennä reisille vaikka luulisi että tää on varma.

Pienenä vinkkinä tuohon liittyen, vaikka pelissä on autosave, niin se pyörähtää aika harvoin. Ja saattaa käydä niin, että joko omaa tyhmyyttä tai sitten vain huonon tuurin takia kuolee. Usein huvittavalla tavalla, mutta kannattaa tosiaan tallennella ihan itsekin etenkin jos tietää että joku isompi juttu tulossa.
 

Incorrect

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olli Salo Sexy Hockey
Enlisted niminen ilmaispeli putkahtanut Beta vaiheeseen ps5 & xbox series x/s. Tunnin verran tuota ehtinyt harjoitella, ensisilmäyksellä potentiaalinen räiskintä uutta Battlefieldiä odotellessa, mutta todella "tönkkö" vielä. Kukaan muu pelannut ko. peliä, olisiko antas hyviä vinkkejä alkuun? Ainakin kaikki sensitivityt yms olivat aivan karmeat alkuun, mutta netistä löysin hyvät säädöt ohjaimelle.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tänään aamulla menin Divinity: Original Sin 2:en lopultakin toisen kerran läpi, tällä kertaa pelimuotona Classic Modella. Lopputaistelu tuotti taas tuskaa. Tactician Mode ja Honour Mode vielä kokeilemetta kyseisestä pelistä.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tänään aamulla menin Divinity: Original Sin 2:en lopultakin toisen kerran läpi, tällä kertaa pelimuotona Classic Modella. Lopputaistelu tuotti taas tuskaa. Tactician Mode ja Honour Mode vielä kokeilemetta kyseisestä pelistä.

Tactician mode ainakin itselle tuntuu että on juuri se miten peliä ”kuuluukin” pelata. Nimin. 500h takana.
 

Baldrick

Jäsen
Ketään pelannut Sea of Thievesiä? Kaveriporukalla pelailtaisiin ja mietitään, että mikä olisi hyvä seura-/ajantappopeli. Phasmophobiaan jo keretty kyllästyä. Jos SoT:sta jotain kommentteja saa, niin much appreciated.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Itsellä tuli vähän aikaa sitten hankittua pitkästä aikaa kunnon pelitietokone, ja nyt on sitten pitänyt lähinnä vanhempia pelejä ihmetellä grafiikkasliderit tappiin vedettyinä, ja modaamiseenkin innostuin ensimmäistä kertaa tosissaan. Pakko kuitenkin suositella Forza Horizon 4:ää, jonka ostin Steamista - tosin järkyttävän suolaiseen 70 euron hintaan. No, itselleni hinta ei lopulta ollut kuitenkaan katastrofi, sillä olin jopa harkinnut Xbox-konsolin ostoa ihan vain tuota peliä varten.

Kyseessä on ns. avoimen maailman autopeli, jossa huristellaan pitkin ja poikin huikean näyttäviä maastoja, kilpaillaan (perus rallista maastoajoihin ja katukisoihin), ja suoritetaan erilaisia haastetehtäviä, kuten stunt-temppuja elokuvaohjaajalle, Horizon-festivaalin raketit paukkuen. Hyvistä suorituksista palkitaan rahalla, autoilla ja esim. lippiksillä, ja yleisesti maineella sekä kunnialla. Pelaaminen on todella addiktoivaa, sujuvaa, hauskaa ja dynaamista. Vuodenajat ja kilpurit vaihtuvat parempiin, mutta yksi pysyy: ihan nappiin hiottu ajettavuus, jota pystyy muokkailemaan mieleisekseen huolettomasta arcade-rallattelusta lähes täysveriseen simulaatioon. Myös vauhdin tuntu etenkin ärhäkämpien kilpurien ratissa on huumaava.

Tuota tullut siis nyt viime ajat hakattua päivittäin, eikä siihen tahdo kyllästyä. Toki tiedän, että monikaan ei ole valmis maksamaan PC-pelistä seitsemääkymppiä, mutta itse tein poikkeuksen vain siksi, ettei tarvinnut hankkia vähintään triplasti kalliimpaa konsolia, ja tiesin pelin laadun jo ennestään.

Edit. kielioppivirheet
 
Viimeksi muokattu:

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsellä tuli vähän aikaa sitten hankittua pitkästä aikaa kunnon pelitietokone, ja nyt on sitten pitänyt lähinnä vanhempia pelejä ihmetellä grafiikkasliderit tappiin vedettyinä, ja modaamiseenkin innostuin ensimmäistä kertaa tosissaan. Pakko kuitenkin suositella Forza Horizon 4:ää, jonka ostin Steamista - tosin järkyttävän suolaiseen 70 euron hintaan. No, itselleni hinta ei lopulta ollut kuitenkaan katastrofi, sillä olin jopa harkinnut Xbox-konsolin ostoa ihan vain tuota peliä varten.

Kyseessä on ns. avoimen maailman autopeli, jossa huristellaan pitkin ja poikin huikean näyttäviä maastoja, kilpaillaan (perus rallista maastoajoihin ja katukisoihin), ja suoritetaan erilaisia haastetehtäviä, kuten stunt-temppuja elokuvaohjaajalle, Horizon-festivaalin raketit paukkuen. Hyvistä suorituksista palkitaan rahalla, autoilla ja esim. lippiksillä, ja yleisesti maineella sekä kunnialla. Pelaaminen on todella addiktoivaa, sujuvaa, hauskaa ja dynaamista. Vuodenajat ja kilpurit vaihtuvat parempiin, mutta yksi pysyy: ihan nappiin hiottu ajettavuus, jota pystyy muokkailemaan mieleisekseen huolettomasta arcade-rallattelusta lähes täysveriseen simulaatioon. Myös vauhdin tuntu etenkin ärhäkämpien kilpurien ratissa on huumaava.

Tuota tullut siis nyt viime ajat hakattua päivittäin, eikä siihen tahdo kyllästyä. Toki tiedän, että monikaan ei ole valmis maksamaan PC-pelistä seitsemääkymppiä, mutta itse tein poikkeuksen vain siksi, ettei tarvinnut hankkia vähintään triplasti kalliimpaa konsolia, ja tiesin pelin laadun jo ennestään.

Edit. kielioppivirheet

Jep Horizon on hyvä. Mä tutustuin sarjaan kolmosen kautta, ja meni kyllä tämä nelonen ostoon heti kun ilmestyi. Microsoft luonnollisesti pyytää sievoisen summan tuotteistaan, mutta kyllä tämä nyt on sen rahan arvoinen.

Hirveän aktiivisesti en ole viime aikoina pelaillut, mutta välillä tulee käynnistettyä McLaren ja paineltua pitkin peltoja. Onhan tuossa tekemistä ja autojen keräilyyn saa kyllä menemään tunnin jos toisenkin.

Kannattaa katsastaa myös lisäosat jotka tuovat vähän uutta tekemistä ja taisipa siellä jotain uusia autojakin olla.

Forza Horizon 5:sta odotellessa...
 

Glove

Jäsen
Aloitin pari päivää sitten uuden saven Football Manager 20 Dinamo Zagrebilla. Kotimaan pelit näyttää olevan kohtalaisen helppoja ja haastetta saa sitten europeleistä. Ja yksi haaste näyttää olevan johtokunta, joka päättää omin päin myydä pelaajia, koska "tarjous on niin hyvä, ettei siitä voi kieltäytyä." Kolme pelaajaa lähtenyt ensimmäisen siirtoikkunan aikana tällä tavalla. Ei siinä, nostellaan junnuja edustukseen ja yritetään pärjätä. Nyt näyttää kyllä siltä, että Atletico Madrid vie tämän UCL pelin jota juuri pelaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös