Mitä pelejä pelaat juuri nyt?

  • 242 927
  • 1 549

BelajaSmert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mafia trilogian hommasin eilen. Vielä en tosin ole korkannut. Kolmosen olen joskus pelannut lähes läpi asti, kakkosta aikoinaan kokeillut mutta eniten kehuja saanut ykkösosa on täysin neitseellinen ja siihen kyllä on kovat odotukset. Onko joku konsolilla tätä pelannut? Onko onnistunut remake?
 

Perusjäbä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mafia trilogian hommasin eilen. Vielä en tosin ole korkannut. Kolmosen olen joskus pelannut lähes läpi asti, kakkosta aikoinaan kokeillut mutta eniten kehuja saanut ykkösosa on täysin neitseellinen ja siihen kyllä on kovat odotukset. Onko joku konsolilla tätä pelannut? Onko onnistunut remake?

Itse pelasin läpi, kaksi myöhempää ensin loppuun. Jäin koukkuun nopeasti, toimii paremmin suuren visuaalisen parannuksen vuoksi, muutenkin peli on modernimpi ja mukavampi pelata kuin alkuperäinen, vaikka putkijuoksua onkin, mutta tarina vie mukanaan, jolloin sitä ei edes huomaa.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Seuraavaksi pitäisi varmaan koittaa Controllia jatkaa. PS Now'ssa aloitin, mutta se ehti poistua palvelusta ennen kuin ehdin läpäistä. Ihan hyvä sattuma, että tuli plussapeliksi nelisen kuukautta myöhemmin. Saa vain nähdä kun loppupuolella olen, että kuinka pahasti saa ärräpäitä heitellä, kun peli pitää kontrolleineen (hehe) opetella alusta.

Mä pelailin tätä ekaa kertaa kun sai plussasta ladattua. Varmaan joku vajaa 10h takana ja vaikuttaa aika onnistuneelta tekeleeltä. Tarina sopivan hämmentävä, että tuohon tulee uppouduttua. Suomalaista laatua!
 

Rairama

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL & Vaasan Sport
Pelaileeko kukaan muu täällä Overwatchia PS4:lla? Pelikavereita olis kiva saada kun ei muut kaverit pelaile kyseistä peliä. Tankki ~2350-2450, Dps ~1450-1850, Support ~1800-2000
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Pelasin Assassin Creedin Valhallan läpi ja siihen meni noin 110 tuntia ja jatkan vieläkin pelaamista. Toki sen voi pelata läpi puolet tuosta ajasta, mutta itse tykkään tehdä paljon sivutehtäviä ja muutenkin vaellella pitkin mantereita. Nämä sivutehtävät ovat todellakin sen arvoisia ja niitä riittää HEL paljon. Aika uskollisia ollaan norjalaisten viikinkien jumalille ja taruille, joten kenenkään ei tarvitse polttaa kirkkoja, jep huono vitsi. Pelkästään pääjuoni on todella hieno, pelille 9+/10

Edellinen osa eli Odyssey on myös hieno ja kirjoitin siitä jo tuolla aikaisemmin. Sen saa nykyään pilkkahinnalla, sekin on 9/10, suosittelen, luehan meikän aikaisempi arvostelu. Ja en ole Ubisoftin sponsoroima.... "wink wink Ubisoft"... ajattelin vain teitä kanssapelaajia.
Sisäinen Varg Vikernes minussa heräilee, mutta ei ne perkeleen kirkot pala, sentään muuta kyläpahasta saa käristeltyä. Takana on n. 180 tuntia haahuilua, kaikkia alueita en ole kartalta vieläkään avannut.
 

A Siente

Jäsen
Shadow of the tomb raider tullut pelattua, kun sen PS4+ pelinä on aikoinaan saannut. Yllättävän hyvin viihtynyt pelin parissa. Ollut harvassa yksinpelit, joita jaksaa pelata. Tämän kanssa menee helposti muutama tunti ja ajantaju katoaa. Eihän tässä mitään suurempaa juonta ole, mutta mukava seikkailla ympäriinsä ja tutkia alueita. Jotain muutakin Tomb Raider peliä olen pelannut, mutta niitä ei oikein jaksanut. Tässä on esim. kontrollit ja selkeys miten edetä paljon paremmin tehty.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Pro Pilkki 2 on noussut unholan kätköistä taas peli alustalle. Ei tää vieläkään suju niin kuin ahkerimmilla pelaajilla,mutta kyllä tän kanssa saa ajan kulumaan.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
N. 90 tuntia siinä meni, mutta menihänä se Valhalla läpi. Lopussa jouduin jo juoksemaan paikasta toiseen, sekä skippaamaan valtaosan dialogeista - sen verran raaka ähky iski. Ei kyllä tulisi mieleenkään jatkaa pelaamista, vaikka keksisivät mitä lisäsisältöä tuohon.

Loppujen lopuksi se oli hyvinkin perinteinen Assassin's Creed -peli. Tosin näissä alkaa olemaan vähemmän ja vähemmän varsinaista Assassiinien ja Templareiden välistä höttöä ja enemmän vain esihistoriallista draamaa.

*edit* Ehkä perinteinen AC -peli oli huonosti muotoiltu. Korjaan, että se oli hyvinkin perinteinen Ubisoftin avoimen maailman peli.

Eipä siinä, kyllähän peli kieltämättä viihdytti ja tuotantoarvot oli huipussaan. Näyttelijät tekivät kelpo työtä ja pelimaailma tuntui kohtalaisen eläväiseltä. Vaikka tarinaa alkujaan hieman hehkutinkin, niin ei se jaksanut pitää otteessaan. Pelissä kun ei lineaarisesti seurata pääjuonta, vaan se repeilee ja rönsyilee eri suuntiin ja on jaettu ikään kuin tuotankauden jaksoiksi. Ongelmia tässä tarinankerronnan muodossa olkoon vaikkapa se, että ensimmäisillä pelialueilla tutustuttuihin hahmoihin ei ehdi jäämään mitään tunnesidettä.
Kun lopputaistelussa kavereita tippui kuin heinää, ehkä yksi kuolema kolahti jollain tasolla. Suurinta osaa hahmoista en edes muistanut.

Buginen peli oli kuin mikä. Useita kaatumisia, bugailevia tehtäviä ja siis pahimmillaan jouduin ottamaan tunnin verran taakse päin eräästä tallennuksesta, kun pelissä ei päässyt etenemään. Aika anteeksiantamatonta, eikä kaikkia vikoja ole vieläkään korjattu. Ei tässä nyt kuitenkaan Ubisoft ole mitään uuden uutukaista pelimoottoria ottanut käyttöön. Peli oli ihan nätti PC:llä, ultra-asetuksilla ja 1440p -resoluutiolla, mutta ei kuitenkaan mikään uuden sukupolven tajunnanräjäyttäjä.

Yksi tunne mitä en pystynyt pelatessa karistamaan, oli suorittamisen pakko. Tuntui, että pakko mennä tuonne ja tänne, koska kartalla olevat kimaltelevat pallukat niin tahtoivat. Sellainen rauhallinen, omaan tahtiin tutkimisen fiilis jotenkin puuttui. Tämä ei mahdollisesti ole pelin vika, vaan allekirjoittaneessa. Pelimaailma ei vain täysin imaissut puoleensa, enkä ikinä päässyt täysin osaksi immersiota.

Seuraavaksi olisi nyt vittu vihdoin ja viimein aika pistää Pillars of Eternity pelisarja tulille. Ovat keränneet Steam-kirjastossa pölyä julkaisuvuosistaan asti, ja mukamas vanhan koulukunnan ropejen ystävä kun olen, on suorastaan anteeksiantamatonta tällainen kärvistely.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Last of us 1 lähti PS5:lla käyntiin. Tarkoituksena oli, että tämän jälkeen sitten 2. osa myös peliin

Ei mitään kokemuksia pelisarjasta ennen tätä. On muuten todella ahdistava peli.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Valheimiä olen aloitellut kaverin kanssa pelaamaan. Ihan viihdyttävä kunnes olet pitkän matkan päässä nukkumapaikasta ja kuolet omaan typeryyteen. Yritä palata pari kertaa kuolinpaikalle hakemaan kamat mutta etkös kuole vielä kummallakin kerralla. Hermot meinas mennä. Mutta muuten erittäin viihdyttävä peli.
 

Undrafted

Jäsen
Kaverin kanssa saimme Far cry vitosen pakettiin ja alesta ostimme Strange Brigaden kimppapeliksi. Ekan tunnin perusteella ihan kiva ja tosiaan hintansa väärtti. Yksin GTA V tuli pelattua päätyyn ja latasin Controllin seuraavaksi pelattavakseni.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Last of us 1 lähti PS5:lla käyntiin. Tarkoituksena oli, että tämän jälkeen sitten 2. osa myös peliin

Ei mitään kokemuksia pelisarjasta ennen tätä. On muuten todella ahdistava peli.
1. osa nyt pelattu läpi.

Parhaimmillaanhan tuosta tuli fiilis, että katsoisi elokuvaa ja pelaisi peliä samaan aikaan. Ei tuo tarina kuitenkaan missään nimessä koko ajan tuollaista elämystä tarjoillut ja isoimmilta osinhan se lopulta oli aika köykäistä kamaa. Paikoitellen peli oli erittäin ahdistava kokemus, mutta jotenkin kieroutuneella tavalla positiivisessa mielessä. Eli tätä kyllä koko ajan halusi kuitenkin pelata eteenpäin ja peliin oli imua, vaikka välillä olikin epämiellyttävät oltavat peliä pelatessa.

2. osa lähti välittömästi lataukseen.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
N. 12 tuntia Pillars of Eternityä takana ja meno on ollut parempaa kuin kuvittelin. Vanhemmiten sitä on jotenkin tullut mukavuudenhaluiseksi. Ehkä se on tämä pelien evoluutio tehnyt sen, jos vertaamme vaikeustasoltaan ja kädestäpitämiseltään nykyisä AAA-pelejä parinkymmenen vuoden taakse. Lempipelejäni kautta aikojen on mm. kaikki infinity -moottorilla tuotetut pelit (Baldur's Gate 1&2, Icewind Dale sekä Planescape Torment) ja alkuperäiset Falloutit. Ja noita pelejä - sekä tuon ajan pelejä - yhdistää se, että pelaaja aika kylmästi heitetään pelimaailmaan, sen kummemmin pelin sääntöihin tai mekaniikoihin tutustumatta. Ja se ei haitannut silloin.

Nykyään sitä jopa tuntuu "nauttivan" eniten peleistä, mitkä tuntuu jo olevan valmiiksipureskeltu pelaajalle. Poikkeuksia toki löytyy, joihin en ole edes kaikkiin tutustunut.

No itse Pillars of Eternityyn. Historian tuulet puhaltaa naamalle tuota pelatessa, on kuin olisin palannut teini-ikään takaisin ja lempipelieni äärelle. PoE kyllä auttaa pelaajaa alkuun, paljonkin ja pelimekaniikat tulevat tutuksi suhteellisen kivuttomasti. Toki vaatii kiinnostusta ja jonkinlaista perehtymistä, mutta missään nimessä PoE ei ole yhtä armoton. Enkä kyllä sellaista enää kaipaakaan. En pidä alkuperäisten Infinity-pelien suunnittelua mitenkään aukottomana tai täydellisenä. Haluan haastetta, mutta haluan samalla mahdollisuuden uppoutua peliin ja sen tarinaan, ilman, että minun täytyy jokaista liikettäni arvioida suurennuslasin kera, saati jopa menettää yöuneni, jos mukana kulkevat pelihahmot eivät ole täydellisen min/max -optimoituja.

Niille jotka eivät ymmärrä sanaakaan mistä puhun, niin "lyhyt" kertaus on paikallaan:

Alkuperäinen Baldur's Gate ja sen perilliset ovat isometrisestä kuvakulmasta kuvattuja roolipelejä, joissa seikkaillaan karttaruutu kerrallaan. Toki tutkittavat kartat ovat isompia ja rikkaampia kuin vaikkapa Atarin vanha E.T. Ja hienomman näköisiä. Pelaaja aloittaa pelin luomalla pelihahmon, eli valitsee sukupuolen, rodun (esim. haltija, kääpiö, örkki yms.), luokan (taistelija, velho, varas yms.) ja sitten hieman customoi hahmonsa ulkonäköä ja asettelee hahmoluokalleen sopivat kyvyt ja arvot ja tähän uppoutuukin aina ensimmäiset 30-pelituntia. Kun siitä pelihahmonluomisruudusta kuukautta myöhemmin pääsee eteenpäin, seikkailu voi alkaa.

Pelaaja on yleensä näissä jokin "valittu", jonka kasvatti-isä heittää kohti suurta seikkailua läpsäisy perseelle ja epämääräinen karttamerkintä mukanaan. Baldurissa ja sen sisaruksissa pelaajan mukana pystyi rymistelemään yleensä 5 muuta maailmasta löytyvää pelihahmoa, joita pelaaja joutuu taisteluissa kaitsemaan. Taistelu on tavallaan vuoropohjaista. Sanon tavallaan, koska peli luo illuusion reaaliaikaisesta taistelusta. Baldur's Gatet yms. aikoinaan perustuivat vanhan Dungeons and Dragons lautapelisarjan säännöille ja maailmaan. Joten vaikka pelihahmot reaaliajassa mätkivät toisiaan ruudulla, niin todellisuudessa taustalla heitetään kirjaimellisesti noppaa koko ajan, tuleeko osuma ja paljonko vahinkoa tapahtuu. Mukaan tietenkin heitetään pelaajan kokemustason, varusteiden, kykyjen ja muiden arvojen mukaiset variaatiot noppataisteluun, unohtamatta lyönnin kohteena olevan vastaavia.

Pillars of Eternity on samojen tekijöiden rakkaudesta lajiin syntynyt ja kick starter rahoituksella päivänvalon nähnyt mestariteos. Peli on lähes samasta puusta veistetty kuin esikuvansa, aina graafista tyyliä myöten. Mitä nyt kaikki on päivitetty tälle vuosituhannelle. Edelleen pelaajaa ei pidetä kädestä kiinni esim. mystisten opasteiden, karttamerkintöjen yms. muodossa. Ai niin ja PoE:a varten on kehitetty ihan omat säännöt, tuo D&D lisenssi kun on jo aikansa elänyt ja ilmeisesti kallis.

Onneksi tämän karkkipussin syönti on vasta alussa ja tätä ihanuutta on edessä vielä kokonaisen jatko-osan verran.

1. osa nyt pelattu läpi.

Parhaimmillaanhan tuosta tuli fiilis, että katsoisi elokuvaa ja pelaisi peliä samaan aikaan. Ei tuo tarina kuitenkaan missään nimessä koko ajan tuollaista elämystä tarjoillut ja isoimmilta osinhan se lopulta oli aika köykäistä kamaa. Paikoitellen peli oli erittäin ahdistava kokemus, mutta jotenkin kieroutuneella tavalla positiivisessa mielessä. Eli tätä kyllä koko ajan halusi kuitenkin pelata eteenpäin ja peliin oli imua, vaikka välillä olikin epämiellyttävät oltavat peliä pelatessa.

2. osa lähti välittömästi lataukseen.

Itse tarina ei tosiaankaan ole mikään uudelleenkeksitty pyörä. Se mahtavuus syntyy lähinnä erinomaisesta kerronnasta ja aivan poskettoman hyvistä näyttelijäsuorituksista. Auttaa toki asiaa, että jokainen välivideo oli tehty motion capturea hyödyntäen, eli näyttelijät oikeasti saivat näytellä, pelkän vuorosanojen paperiltalukemisen sijaan.

Itselleni Last of Us on PS3:n/PS4:n ehkäpä se ykköspeli. Se on se yleinen tunnelma ja immersio, mikä ainakin tempaisi itseni sisään. Ja immersio noin kerrontavetoisissa peleissä on itselleni vaikeaa, koska en pelaa omaa tarinaa, enkä saa tehdä tarinasta oman näköistäni, vaan Naughty Dog laittaa minut pelaajana tiukahkoon ränniin, jossa ei ole edes näennäisesti vaikutusmahdollisuuksia.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Pakko kommentoida edelliseen että tässähän ehtii kuolla ennenkuin on päässy kaikki edes tämän hetken pelilistalla olevat läpi... Lapsuus meni jotenkin sekavasti että kaikkea tuli maisteltua mutta mitään ei tullut pelattua oikein läpi niin tässä on nyt kaikki legendat pitäny alottaa alusta. Fallout 1-3 pelattu läpi mutta nv ja odottaa.

Baldurs Gate on alussa, Planescape torment aloitettu ja Elder scrolls morrowind on nyt lähestymässä puoliväliä. Pillars of eternity täysin korkkaamaton, jatko-osakin tehtynä.. Wasteland pelisarjakin houkuttaa ja tässä ei varmaan edes muista kaikkia mitä on ajatellut pelaavansa. Puhumattakaan vielä Starcraft Warcraft Diablo Quake Wolfenstein osasto.

Pahastuukohan emäntä tai valtio jos vedän vaan kuulokkeet korvilla koneella läpi loppu elämän.. ?
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Pakko kommentoida edelliseen että tässähän ehtii kuolla ennenkuin on päässy kaikki edes tämän hetken pelilistalla olevat läpi... Lapsuus meni jotenkin sekavasti että kaikkea tuli maisteltua mutta mitään ei tullut pelattua oikein läpi niin tässä on nyt kaikki legendat pitäny alottaa alusta. Fallout 1-3 pelattu läpi mutta nv ja odottaa.

Baldurs Gate on alussa, Planescape torment aloitettu ja Elder scrolls morrowind on nyt lähestymässä puoliväliä. Pillars of eternity täysin korkkaamaton, jatko-osakin tehtynä.. Wasteland pelisarjakin houkuttaa ja tässä ei varmaan edes muista kaikkia mitä on ajatellut pelaavansa. Puhumattakaan vielä Starcraft Warcraft Diablo Quake Wolfenstein osasto.

Pahastuukohan emäntä tai valtio jos vedän vaan kuulokkeet korvilla koneella läpi loppu elämän.. ?

Itse olen taas ollut sellainen completionist, että pelit pelaan yleensä läpi. Poikkeuksena Mass Effect Andromeda jonka jätin kesken n. 20 pelitunnin jälkeen.

BG 1&2 on useampi läpipeluu ja Fallout 1&2 myös.

Mass Effectista puheenollen, alkuperäisestä trilogiasta julkaistaan Toukokuussa remastered versio. Jos joskus joltain on jäänyt kokematta, niin nyt olisi oiva sauma.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Mass Effectista puheenollen, alkuperäisestä trilogiasta julkaistaan Toukokuussa remastered versio. Jos joskus joltain on jäänyt kokematta, niin nyt olisi oiva sauma.

Pohdin, että pitäisikö tähän ryhtyä. Tuli muistaakseni vain ykkönen pelattua läpi ja ehkä vähän matkaa kakkosta. En tiedä onko aika kullannut muistot, mutta olivat mielestäni ihan nautittava kokemus silloin.

Ykkönen taisi tulla joskus 2007. Mielenkiintoista nähdä kuinka paljon ovat saaneet ulkoasua paranneltua gameplayn osalta.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Pohdin, että pitäisikö tähän ryhtyä. Tuli muistaakseni vain ykkönen pelattua läpi ja ehkä vähän matkaa kakkosta. En tiedä onko aika kullannut muistot, mutta olivat mielestäni ihan nautittava kokemus silloin.

Ykkönen taisi tulla joskus 2007. Mielenkiintoista nähdä kuinka paljon ovat saaneet ulkoasua paranneltua gameplayn osalta.

Alkuperäinen ykkönen ei tosiaan ole pelimekaniikkojensa ja grafiikkansa puolesta vanhentunut kovinkaan arvokkaasti. Ja sillä Makolla ajelu on aivan vitunmoista syöpää. Kaikkiin näihin on tulossa kuulemma merkittäviä parannuksia. Henk. koht. silti pienin varauksin odottelen julkaisua. Biowaresta on tullut EA:n huora: laatu on mitä sattuu ja rahan tekeminen tuntuu tärkeämmältä kuin asiakkaidensa arvostaminen. Eli miksi ei tehty kokonaan uudella pelimoottorilla ihan rehellistä remakea tuon remasteredin sijaan?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Alkuperäinen ykkönen ei tosiaan ole pelimekaniikkojensa ja grafiikkansa puolesta vanhentunut kovinkaan arvokkaasti. Ja sillä Makolla ajelu on aivan vitunmoista syöpää. Kaikkiin näihin on tulossa kuulemma merkittäviä parannuksia. Henk. koht. silti pienin varauksin odottelen julkaisua. Biowaresta on tullut EA:n huora: laatu on mitä sattuu ja rahan tekeminen tuntuu tärkeämmältä kuin asiakkaidensa arvostaminen. Eli miksi ei tehty kokonaan uudella pelimoottorilla ihan rehellistä remakea tuon remasteredin sijaan?
Kunnon remaken tekeminen vaatii pitkälti yhtä paljon työtä kuin kokonaan uusi peli. Eli sellaisen tekeminen kustantaa monikymmenkertaisesti enemmän ja ottaa myös aikaa moninkertaisesti (remasteriin verrattuna). Voi olla vaikea saada sellaiseen rahoitusta, kun kyse on kuitenkin suhteellisen uusista peleistä, joita ei varmasti myytäisi yhtä paljon kuin kokonaan uutta peliä, jonka tekeminen vaatii lähes saman määrän resursseja. Sille on syynsä, että todellisia remakeja tehdään varsin harvoin - ja kun tehdään, niin kyse on yleensä aidosti vanhoista peleistä.

Itse olen pelannut pari kertaa läpi kaikki Mass Effect trilogian pelit, mutta edellisestäkin kerrasta on jo paljon aikaa. Tulee ihan takuulla pelattua remasterit kokonaan läpi, sillä ovat kertakaikkiaan erinomaisia pelejä.

Itse aikoinaan totuin siihen makolla ajeluun, eikä se tuntunut enää mitenkään hirveältä. Tyhjien planeettojen tutkiminen oli toki silti varsin tylsää touhua. Vaikka makolla ajelu sujuikin hyvin, niin pelin huonointa antia ne osuudet silti olivat.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Kunnon remaken tekeminen vaatii pitkälti yhtä paljon työtä kuin kokonaan uusi peli. Eli sellaisen tekeminen kustantaa monikymmenkertaisesti enemmän ja ottaa myös aikaa moninkertaisesti (remasteriin verrattuna). Voi olla vaikea saada sellaiseen rahoitusta, kun kyse on kuitenkin suhteellisen uusista peleistä, joita ei varmasti myytäisi yhtä paljon kuin kokonaan uutta peliä, jonka tekeminen vaatii lähes saman määrän resursseja. Sille on syynsä, että todellisia remakeja tehdään varsin harvoin - ja kun tehdään, niin kyse on yleensä aidosti vanhoista peleistä.

Itse olen pelannut pari kertaa läpi kaikki Mass Effect trilogian pelit, mutta edellisestäkin kerrasta on jo paljon aikaa. Tulee ihan takuulla pelattua remasterit kokonaan läpi, sillä ovat kertakaikkiaan erinomaisia pelejä.

Itse aikoinaan totuin siihen makolla ajeluun, eikä se tuntunut enää mitenkään hirveältä. Tyhjien planeettojen tutkiminen oli toki silti varsin tylsää touhua. Vaikka makolla ajelu sujuikin hyvin, niin pelin huonointa antia ne osuudet silti olivat.

Mafia Definitive Edition on hyvä esimerkki onnistuneesta remakesta. Ja pohjalla toimi vielä tuttu, vain muutaman vuoden vanha pelimoottori. Mutta joo, onhan se varmasti kallista lystiä, eikä siihen varmasti heppoisin perustein lähdetä. Eikä tietenkään Biowarelle / EA:lla ole noin uuttapelimoottoria pohjalla, mikä on todettu pelisarjassa toimivaksi.

Mutta oma nykyisin suorastaan massiivinen antipatia kyseisiä studioita kohtaan ehkä aiheuttaa perusteetontakin kritiikkiä, tavallaan kaunista ajatusta kohtaan. En vain voi sille mitään, että ensifiilis oli "vittu mikä rahastus, kun paskafirmat ei viitsi edes kunnollisia remakeja tehdä, minkä pelisarja ansaitsisi".
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Mutta oma nykyisin suorastaan massiivinen antipatia kyseisiä studioita kohtaan ehkä aiheuttaa perusteetontakin kritiikkiä, tavallaan kaunista ajatusta kohtaan. En vain voi sille mitään, että ensifiilis oli "vittu mikä rahastus, kun paskafirmat ei viitsi edes kunnollisia remakeja tehdä, minkä pelisarja ansaitsisi".
Sehän siinä on, että kun EA:lle ei kelpaa pelkästään "lisää rahaa", vaan kun pitäisi olla "kaikki rahat". Uskon täysin, että esim. Demon's Souls:in remake (minkä BluePoint teki taas niin pieteetillä, ovat ihan mestareita omassa genressään) on myynyt vähintään yhtä paljon kuin PS3-originaali, että sikäli Sony varmasti teki voittoa tuollakin projektilla vaikka siihen käytettiinkin paljon resursseja. Mutta ei välttämättä hirveästi voittoa; helpompaa pumpata ulos FIFA-packeja kuin jotain järkevää sisältöä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mafia Definitive Edition on hyvä esimerkki onnistuneesta remakesta. Ja pohjalla toimi vielä tuttu, vain muutaman vuoden vanha pelimoottori. Mutta joo, onhan se varmasti kallista lystiä, eikä siihen varmasti heppoisin perustein lähdetä. Eikä tietenkään Biowarelle / EA:lla ole noin uuttapelimoottoria pohjalla, mikä on todettu pelisarjassa toimivaksi.

Mutta oma nykyisin suorastaan massiivinen antipatia kyseisiä studioita kohtaan ehkä aiheuttaa perusteetontakin kritiikkiä, tavallaan kaunista ajatusta kohtaan. En vain voi sille mitään, että ensifiilis oli "vittu mikä rahastus, kun paskafirmat ei viitsi edes kunnollisia remakeja tehdä, minkä pelisarja ansaitsisi".
Onhan EA:lla Andromedassakin käytetty Frostbite 3 käytössä, joka ei toki ole täysin uusi, mutta hyvin on pysynyt ajan hermoilla ja on kyllä Mafia 3:n Illusion -pelimoottoria kehittyneempi.

Ongelma on vain siinä, että ME trilogiassa käytetty moottori on hyvin kaukana Frostbitesta ja olisi ollut aika turhaa nähdä kaikkea sitä vaivaa pelkän graafisen ilmeen parannuksen vuoksi, joka olisi tarkoittanut pelien tekemistä kokonaan uudelleen. Ja kun puhutaan kolmesta isosta pelistä, niin aikaa olisi tuohon uponnut todella monta vuotta. Sen verran tuoreesta pelisarjasta kyse, että vaikea on tuollaiseen tosiaan rahoitusta saada. Eri asia olisi, jos pelisarjalla olisi 10 vuotta enemmän ikää.

Tottakai itsekin suurena ME-fanina toivoisin kunnon remakeja, mutta toisaalta toivon samalla enemmän sitä, että ne paukut laitetaan kokonaan uuden ME-pelin tekemiseen, koska niin paljon kuin tuosta trilogiasta tykkäänkin, niin se on jo pelattu läpi, eikä sen uudelleen pelaaminen enää tunnu samalta, kun tarina on valmiiksi tuttu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös