Mitä pelejä pelaat juuri nyt?

  • 238 417
  • 1 528

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
Itse olen aina koittanut noissa tilanteissa, joissa johtoporras myy pelaajan maksiomoida saadun hyödyn ja tarjota pelaajaa törkeään ylihintaan kaikille. Tällä tavalla rutistaa viimeisetkin saatavilla olevat eurot harmituksen minimoimiseksi. 2012 versiossa Veikkausliigaa pelatessa lyön aina kylkeen vielä clausuulit millä puolet seuraavasta siirtosummasta kolahtaa seuran pankkitilille.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Resident Evil: Village korkattu ja oikein mainiolta vaikuttaa. Meikä tosin on sen verran nössö että tämä menee (kuten Biohazardkin) paskat housussa ja itkien eteenpäin. Laatua kuitenkin selvästi luvassa.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Resident Evil: Village korkattu ja oikein mainiolta vaikuttaa. Meikä tosin on sen verran nössö että tämä menee (kuten Biohazardkin) paskat housussa ja itkien eteenpäin. Laatua kuitenkin selvästi luvassa.
Minä löysin xbox-storen alelaarista sellaisen tuotoksen kuin Outlast 2. Ei herranen aika sentään kun ei voi harkitakaan, että pelaisi muuten kuin keskipäivällä verhot auki ja kaikki valot päällä. Kalsarit joutunut silti pariin kertaan vaihtamaan. Onneksi konsolilla pelatessa joutuu käyttämään molempia käsiä, muuten olisi sormet järsitty jo ensimmäiseen niveleen asti.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ghost of Tsushima on nyt arviolta melko lähelle puoltaväliä pelattu. Siinä pohjoisen saaren alkupäässä kuitenkin nyt menen.

Tällä hetkellä arvioisin tuon ehkä 8+ peliksi. Olisi varmasti arvosanaltaan 9 tasoa, jos ei olisi mittatikkuna esimerkiksi RDR2:sta, johon alitajuisesti koko ajan tätä vertaa.

Hyvä peli ehdottomasti tämäkin, mutta ei esimerkiksi tuossa maailman elävyydessä ja tarinan sisällössä pääse lähellekään em. pelin tasoa. Tehtävät ovat myös aika mlelikuvituksettomia ja toistavat samaa kaavaa. Grafiikoiltaan tämä on kaunis kuin mikä, ja paikoitellen vähintään RDR2:n ja Last of Us 2:n tasoa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Steam on osoittautunut kyllä pelien kultakaivokseksi ja löytynyt paljon sellaisia ja sentyyppisiä pelejä, jotka on ennen syystä tai toisesta jääneet vähän tutkan alle. Monia sopivan minimalistisia ja myös pituudeltaan sopivia. Nyt on täysin vetänyt mukanaan maailmaansa mukaan Stardew Valley, joka on siis vanhan koulukunnan pikseligrafiikalla ja spriteillä toteutettu maatilasimulaatio, missä pitää ihan kiitettävän paljon kiinnittää huomiota ja huolehtia eläimistä, viljelyskasveista ja resursseista ja kärsivällisesti laajentaa ja saada tila kukoistamaan ja tuottamaan tuloja. Pelinsisäisessä ajassa on nyt kulunut liki vuosi ja aika paljon on saanut jo aikaan, mutta toisaalta pelissä on niin paljon mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja ja kaikenlaista sälää, että olen raapaissut vasta pintaan. Hyvä niin. Kärsivällisyyttä ja suunnittelua tosiaan tarvitsee, sillä yksi vuorokausi pelissä menee aika hetkessä ja joskus tuntuu, että yhden päivän aikana ei juuri muuta ehdi tehdä kuin hakata halkoja tai kuokkia maata. Tai louhia kiviä kaivoksessa. Vaatii siis hiukan suunnittelua ja asioiden organisointia ja pidemmälle vietyjä suunnitteluja, mitä haluaa seuraavaksi tehdä. Kaikkea ei saa mitenkään kerralla maaliin, vaikka haluaisi. Peli opettaa ainakin pelaajalle järjestelmällisyyttä ja määrätietoisuutta ja sitä kuuluisaa kärsivällisyyttä. Ainakin minulle ihan suotavaa, kun olen usein peleissä ja muutenkin elämässä tosi kärsimätön ja kaikki pitää saada heti! Fiilis pelissä kun sinnikkäällä ja määrätietoisella työllä saavuttaa haluamiaan asioita on todella palkitsevaa ja kun näkee, että farmi kasvaa ja monipuolistuu. Lisäksi vaihtuvat vuodenajat tuo hiukan erilaista dynamiikkaa ja esimerkiksi talvella, kun ei viljellä, niin korostuu vähän erilainen tekeminen. Vaikka pelissä on siis hyvin rajalliset vuorokautensa ja nukkumisen sekä syömisen pakko, niin silti tietynlainen liiallinen kiirellisyys ja stressintunne puuttuu, kun on mahdollisuus tutkia ja näperellä. Hiukan taisteluakin on mainitussa kaivoksessa mörköineen vähän Zeldan tyyliin, mutta muutoin olen tyytyväinen, että pääpaino on rauhallisessa maaseutuelämässä ja muiden kyläläistenkin kanssa voi hieroa tuttavuutta ja jopa läheisempiä suhteita jos haluaa.

Erittäin viehättävä konsepti ja peli ja graafiselta puolen aikoinaan 8- ja 16-bittisten Nintendojen kanssa varttuneelle myös tarjoaa aimo annoksen nostalgisuutta. Lisäksi koko peli on yhden henkilön tekemä musiikkejaan myöden. Heinähattua nostan. Tätä tulee varmaan pelattua vielä hyvät tovit.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Minä löysin xbox-storen alelaarista sellaisen tuotoksen kuin Outlast 2. Ei herranen aika sentään kun ei voi harkitakaan, että pelaisi muuten kuin keskipäivällä verhot auki ja kaikki valot päällä. Kalsarit joutunut silti pariin kertaan vaihtamaan. Onneksi konsolilla pelatessa joutuu käyttämään molempia käsiä, muuten olisi sormet järsitty jo ensimmäiseen niveleen asti.

Jos et ole pelannut Outlast 1:stä, niin suosittelen pelaamaan. Oli ainakin minusta paljon pelottavampi kuin Outlast 2:nen.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Resident Evil: Village korkattu ja oikein mainiolta vaikuttaa. Meikä tosin on sen verran nössö että tämä menee (kuten Biohazardkin) paskat housussa ja itkien eteenpäin. Laatua kuitenkin selvästi luvassa.
Pitää vielä odotella josko tulisi Pleikkarin VR-tuki, niin sitten menee takuuvarmasti ostoon. Ei siis taida vielä olla VR-tukea tässä pelissä, vai kuinka?

RE7:n pelasin läpi VR-laseilla, ja sillä tavalla haluan pelata tämänkin. Oli se sen verran hirveä kokemus.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Pitää vielä odotella josko tulisi Pleikkarin VR-tuki, niin sitten menee takuuvarmasti ostoon. Ei siis taida vielä olla VR-tukea tässä pelissä, vai kuinka?

RE7:n pelasin läpi VR-laseilla, ja sillä tavalla haluan pelata tämänkin. Oli se sen verran hirveä kokemus.

Ei ole ainakaan vielä VR-tukea. Joo RE7 oli jo pikkaisen liikaa välillä itselle VRnä. Vittu sentään. Ahdistaa vaan kun miettii, Hoh.
 

Konteksti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli tuo RE Village hakattua pari päivää sitten läpi ja olihan se näin HC-fanin mieleen jopa yllättävänkin kovan luokan teos. Nyt on Mass Effectien remasterit asentumassa. Niihin saakin sitten aikaa hupenemaan kiitettävästi.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Immortals Fenyx Rising on ollut kiinnostuksen kohteena julkaisusta lähtien ja nyt sen sai PS storesta puoleen hintaan, joten haukkasin täkyn.

Assassin’s Creed-sarjan kanssa samat tekijät asialla, ja se näkyy monessa asiassa pelin rakenteissa. Lähestymistapa on kuitenkin kevyempi, ja sarjakuvamainen grafiikka tarjoaa mukavasti silmänkarkkia.

Selkeästi on otettu vaikutteita myös Zelda: Breath of the wildista, mutta sille tasolle ei varmaan kokonaispaketti taida yltää. Se ei ole moite, koska tuo Zelda on open word-pelien ehdotonta eliittiä. Hyvin tämänkin parissa viihtyy.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Haluaisin tällein ennen iltavuoron alkua pelata vähän Mass Effect Legendary Editionia, mutta Biowaren ja EA:n pyhä kaksinaisuus on sellaista jätettä ja suorastaan rikos ihmiskuntaa kohtaan, että taidan tarvita nitroja ennen kuin pelit jatkuu.

Siis vittu miten voi olla mahdollista, että tuo kaksikko julkaisee pelisarjasta remastered -version joka on bugisempi kuin alkuperäinen? Kaatuilua, jumittelua, pelin tappavia bugeja yms. ja nyt sen sijaan, että pääsisin fiilistelemään pariksi tunniksi Mass Effectin maailmaan, niin joudun jumalauta odottamaan, että netti saa ladattua lähes 10 gigan päivityspaketin, joka muuten imuroituu ihan vitun hitaasti - kiitos EA:n varautumisen ja paskojen palvelimien. Ja vähemmän yllättäen EA:n refund politiikka on myös puolirikollista, joten se ei tule kuuloonkaan, että tästä pökäleestä rahat saisi takaisin.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Ensimmäinen Gran Turismo emulaattorilla. Yllättävän hyvin noi radat muistaa vielä reilun 20 vuoden jälkeen. Onhan toi ajotuntuma ohjaimella edelleen ihan loistavaa. Grafiikkakin ihan mukavan näköistä ottaen huomioon pelin ikä. Hyvin koukuttava peli edelleen.
 

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
En tiedä mitä koukeroita ea refundissa on, jonkun star wars pelin ostin aiemmin olikohan squadrons ja testasin, ei ollut mieleen joten laitoin palautus pyynnön ja rahatkin oli kolmessa päivässä tullu takas. Taitaa olla joku tyyliin 2 tuntia rajana mitä saa testata.
 

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
Milläs alustalla pallen kokemukset on? PC:lle olen itse tuon paketin hankkimista harkinnut, mutta täytynee malttaa vielä hetki.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
  • Tautiin liittyviä kuolemia on ilmoitettu yhteensä 929 (-4*)**
  • Erikoissairaanhoidon osastoilla olevien potilaiden määrä: 78 (-1*)
  • Perusterveydenhuollon osastoilla olevien potilaiden määrä: 34 (+8*)
  • Teho-osastoilla olevien potilaiden määrä: 25 (-2*)

Jos pientä hassuttelua harrastaisi, niin 4 koronaan kuollutta ihmistä on herännyt henkiin. Todellisuudessa varmaan kuolemaan johtunut näillä 4:llä ihmsisellä johtunut muusta syystä, kuin koronasta.
Melekosta pelliä pellaavat, kyllä...
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Milläs alustalla pallen kokemukset on? PC:lle olen itse tuon paketin hankkimista harkinnut, mutta täytynee malttaa vielä hetki.

PC:llä pelailen ja tosiaan pääsin vielä aamun aikana pelailemaan. Ei ongelmia sen jälkeen, kun tuon 10 gigan päivityksen olin saanut imuroitua. Bioware päivittää kyllä aktiivisesti ja odotettavissa on, että kaikki bugit on liiskattu viikkojen sisällä. Korjataan sen verran, että itselläni ei ole pelin tappavia bugeja ollut. Yksi kaatuminen ja jostain syystä kyvyt katoavat pikavalikosta kun pelin käynnistää. On tuo kyllä upeaa päästä pitkästä aikaa pelaamaan ykköstä. Graafisesti peli on yllättävän miellyttävä silmälle ja tykkään parista uudistuksesta: tasokatto on 30, joten se on saavutettavissa yhdellä läpipeluulla (vanhankin tyylin voi kytkeä päälle) ja kyvyt eivät vaikuta osumien rekisteröimiseen. Kaikilla hahmoluokilla voi myös kantaa kaikkia aseita.

Pelituntuma on muuten samanlainen kuin ilmestyessä, niin hyvässä kuin pahassa. Hahmo ei osaa kieriä, väistellä, hyppiä eikä suojienkaan taakse mennä nappia painamalla vaan hahmo tekee sen automaattisesti jos satut olemaan sopivassa kohdassa.

En tiedä mitä koukeroita ea refundissa on, jonkun star wars pelin ostin aiemmin olikohan squadrons ja testasin, ei ollut mieleen joten laitoin palautus pyynnön ja rahatkin oli kolmessa päivässä tullu takas. Taitaa olla joku tyyliin 2 tuntia rajana mitä saa testata.

24h sisällä on haettava refundia jos ehtii aloittaa pelin. Eli kun aloitin perjantaina luomalla hahmon ja pelaamalla 15 minuuttia, niin maanantaina oli jo myöhäistä pyytää refundia. Ei siinä, ettäkö mä oikeasti nyt haluaisin rahat takaisin. Kunhan vitutti kun aamun ainoa ilo riistettiin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mass Effect Legendary Edition (PC) on ollut nyt hetken se jota on tullut pelattua, josko sitä tällä kertaa koittaisi pelata Paragonin sijaan Renegade tyylisesti. Sen lisäksi Disco Elysium Final Cut (PC) on myös saanut joitain pelitunteja. Toki omalla nykyisellä pelitahdilla näitä pelitunteja kertyy varsin harvakseltaan, tunti korkeintaan pari per viikko joten eteneminen on varsin hidasta.

Itse en ole bugeja huomannut, tosin tällä pelimäärällä ei niitä kauheasti ole eteen edes voinut keritä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Haluaisin tällein ennen iltavuoron alkua pelata vähän Mass Effect Legendary Editionia, mutta Biowaren ja EA:n pyhä kaksinaisuus on sellaista jätettä ja suorastaan rikos ihmiskuntaa kohtaan, että taidan tarvita nitroja ennen kuin pelit jatkuu.

Siis vittu miten voi olla mahdollista, että tuo kaksikko julkaisee pelisarjasta remastered -version joka on bugisempi kuin alkuperäinen? Kaatuilua, jumittelua, pelin tappavia bugeja yms. ja nyt sen sijaan, että pääsisin fiilistelemään pariksi tunniksi Mass Effectin maailmaan, niin joudun jumalauta odottamaan, että netti saa ladattua lähes 10 gigan päivityspaketin, joka muuten imuroituu ihan vitun hitaasti - kiitos EA:n varautumisen ja paskojen palvelimien. Ja vähemmän yllättäen EA:n refund politiikka on myös puolirikollista, joten se ei tule kuuloonkaan, että tästä pökäleestä rahat saisi takaisin.
Hmm? Itse polkaisin LE:n PC-version käyntiin perjantaina ja taitaa olla 20+ tuntia takana. En ole törmännyt mihinkään ongelmiin, en edes pieniin sellaisiin. Lataukset ovat toimineet todella nopeasti, bugeja ei ole tullut vastaan yhtäkään, kuten ei myöskään kaatuilua tai jumittelua. Toiminut erittäin sulavasti ja hyvin kaikin puolin. Pelaan vieläpä ultrawide näytöllä, mutta sekään ei ole tuottanut mitään ongelmia.

Aika vähän olen ylipäätään kuullut ongelmista, vaan suurimmalla osalla tuntuu toimivan erittäin hyvin.
 

Stonemaki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, New Jersey Devils, Tampa Bay Buccaneers
Outriders tuli tahkottua läpi, nyt Resident Evil Village latautumassa. Mitä tässä aikasempia viestejä ketjussa lukenut, niin voi ennustaa todella ahdistavaa perjantai-iltaa!
 

Särkilauma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, RoKi, Sharks, Lions, Seahawks
Outriders tuli tahkottua läpi, nyt Resident Evil Village latautumassa. Mitä tässä aikasempia viestejä ketjussa lukenut, niin voi ennustaa todella ahdistavaa perjantai-iltaa!
Oliko tuo Outriders hyvä? Jossain vaiheessa kun vilkaisin niin aika vaihtelevia arvioita oli saanut.
 

Stonemaki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, New Jersey Devils, Tampa Bay Buccaneers
Oliko tuo Outriders hyvä? Jossain vaiheessa kun vilkaisin niin aika vaihtelevia arvioita oli saanut.
Mä diggasin tosi paljon Outridersista. Mikäli tykkää esim. Gearsista, niin tämä tulee uppoomaan aivan varmasti. Mulla ei pelistä oikeestaan mitään muuta negatiivista sanottavaa ole, kun ne serveriongelmat, mitä alussa ilmeni. Siinä meni pari kertaa iltasuunnitelmat uusiksi, kun ne oli offlinessa. Voin kyllä vilpittömästi suositella!
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Itselleni myös Star Wars Squadrons oli ensimmäinen ja tähän mennessä ainoa peli, josta olen vaatinut refundin. Edelleen masentaa ajatus siitä, että annoin moiselle pökäleelle mahdollisuuden.

Topiciin liittyen, tullut pelattua viime aikoina paljon APEX Legendsiä, ja nyt alkanut sitä myötä kiinnostamaan myös samaan universumiin sijoittuva Titanfall. Toisaalta tekisi mieli syventyä seuraavaksi johonkin vähän syvällisempäänkin yksinpelitarinaan, nettiräiskinnän vastapainoksi.

Titanfall 2:sta löytyy oikein hyvä yksinpelikampanja.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Hmm? Itse polkaisin LE:n PC-version käyntiin perjantaina ja taitaa olla 20+ tuntia takana. En ole törmännyt mihinkään ongelmiin, en edes pieniin sellaisiin. Lataukset ovat toimineet todella nopeasti, bugeja ei ole tullut vastaan yhtäkään, kuten ei myöskään kaatuilua tai jumittelua. Toiminut erittäin sulavasti ja hyvin kaikin puolin. Pelaan vieläpä ultrawide näytöllä, mutta sekään ei ole tuottanut mitään ongelmia.

Aika vähän olen ylipäätään kuullut ongelmista, vaan suurimmalla osalla tuntuu toimivan erittäin hyvin.

Vastaan hieman myöhässä, mutta yksi ärsyttävä ja usein toistuva bugi on kun astuu Makosta ulos, ei ”use” nappi toimi. Vaatii aina save+load, että pystyy taas tekemään jotain. Mako on jäänyt kerran pelin rikkovasti jumiin paikoilleen, sekä pari kaatumista tullut. Uusimpana on se, että nyt kun rahaa on kuin rosvopäälliköllä niin Citadelin C-sec kauppiaalla ei olekaan enää Spectre tavaraa myynnissä vaan ihan normaalia roskaa. Eli rahalla ei siis tee mitään. +20 tuntia nyt itsellä takana, joten mistään massivisesta bugien tulvasta ei voi puhua mutta silti hieman ihmetystä aiheuttaa. Hieno tarina pelissä on, mutta itse pelaaminen ei kyllä mitään maailman mukavinta touhua näiden vuosien jälkeen ole. Peli on tönkkö kauniisti sanottuna. Ja varsinkin jos meinaa olla completionist niin kuin minä, niin aika pienissä erissä pitää yrittää sietää noita sivutehtäviä ja Mako ajelua krääsää keräten. Olisivat myös voineet poistaa tavara limiitin kokonaan. Ärsyttää käydä tyhjentämässä taskut kaupassa säännöllisin väliajoin. Ensimmäisen maailman ongelmia.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Titanfall 2:sta löytyy oikein hyvä yksinpelikampanja.

Komppaan. Ja mielestäni Titanfallin liikkumismekaniikat ovat paljon parempia kuin Apexissa. Seinillä juoksenteluun ei kyllästy, varsinkin moninpelissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös