Mitä odotat juuri nyt?

  • 373 290
  • 2 528

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jaa vappu toisen kerran tänä vuonna. Toivottavasti kuitenkaan ei. Ensimmäinen oli jo niin raskas.

Odotan varmaan tällä hetkellä töihin pääsyä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jaa vappu toisen kerran tänä vuonna. Toivottavasti kuitenkaan ei. Ensimmäinen oli jo niin raskas.

Odotan varmaan tällä hetkellä töihin pääsyä.
Pääsyä?

Kai sulla on paikallisen mielenterveysaseman numero? Tai lähellä ihmisiä, jotka välittävät? Huolestuttaa tuollainen.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pääsyä?

Kai sulla on paikallisen mielenterveysaseman numero? Tai lähellä ihmisiä, jotka välittävät? Huolestuttaa tuollainen.
Usko tai älä, mutta siellä on ihan mukavaa. Varsinkin, kun saa yksin iltavuorossa hääräillä. Ja täytyyhän sinne pääsyä odottaa, että saa sen jälkeen odottaa kotiin lähtöä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Usko tai älä, mutta siellä on ihan mukavaa. Varsinkin, kun saa yksin iltavuorossa hääräillä. Ja täytyyhän sinne pääsyä odottaa, että saa sen jälkeen odottaa kotiin lähtöä.
Mistä löytää työn, jossa on mukavaa?

Minä olen työskennellyt nuoriso-ohjaajana, kirjastoapulaisena, levykaupan myyjänä, paikallislehden toimittajana, postimiehenä, päiväkotiapulaisena, kouluavustajana, puuseppänä, miksaaja/valomiehenä, opettajana ja autonkuljettajana. Osa duuneista on ollut ainakin hetkittäin ihan mukavia, mutta kyllä vapaa-aika on sata kertaa mukavampaa.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mistä löytää työn, jossa on mukavaa?

Minä olen työskennellyt nuoriso-ohjaajana, kirjastoapulaisena, levykaupan myyjänä, paikallislehden toimittajana, postimiehenä, päiväkotiapulaisena, kouluavustajana, puuseppänä, miksaaja/valomiehenä, opettajana ja autonkuljettajana. Osa duuneista on ollut ainakin hetkittäin ihan mukavia, mutta kyllä vapaa-aika on sata kertaa mukavampaa.
Siis onhan vapaa-aika nyt mukavampaa. Tällä hetkellä ei vain ole mitään tekemistä, kun kaikki kaveritkin on töissä. Ja töissä siis olen jossain haista paska hommissa tehtaassa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Sitä kun pääsen vihdoin seuraavan kerran runkkaamaan *hymiö* Täällä kaverin kämpillä ei ole oikein kyseiselle aktiiviteetille sopivaa aikaa löytynyt, niin saattaa huomenna tulla ihan kelpo "tulivuorenpurkaukset".

Odotan myös mielenkiinnolla ensi viikon keskiviikkoa. Sillon mulla olisi taas seuraava iso työhaastattelu edessä. Toki sitä ennen pitäisi vielä yksi ns. pakollinen puhelinhaastattelu suorittaa pois alta erääseen työkkärin tarjoamaan työhön liittyen. Tohon jälkimmäiseen on ollut ehkä hieman hankala asennoitua, koska a)ensin mainitsemani työpaikka kiinnostaa mua itsessään paljon enemmän b)puhelinhaastattelu pelkästään ajatuksena tuntuu hieman ahdistavalle, enkä ole vielä aiemmin moisessa ollut.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Nukkumaan pääsyä. Tai oikeastaan menoa. Pitäisi vaan käydä pesemässä hampaat.
Oliks säki ny jossain kesätöissä? En muista enää. Jos et, niin ehkä hitusen erikoinen nukkumaanmenoaika kesälomalla.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Oon juu. 04.45 olis herätys saatana. Kyllä tommonen laittaa vituttamaan.
No juu. Mä olin pari vuotta sitten työharjoittelijana Clas Ohlsonilla ja päivät alkoivat klo 6:00 joka aamu. Oli tällaselle yöihmiselle kohtalaisen raskaat 2,5kk ja herätykset tosiaan samaa luokkaa kun sulla huomenna.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No juu. Mä olin pari vuotta sitten työharjoittelijana Clas Ohlsonilla ja päivät alkoivat klo 6:00 joka aamu. Oli tällaselle yöihmiselle kohtalaisen raskaat 2,5kk ja herätykset tosiaan samaa luokkaa kun sulla huomenna.
Joo mulla kans kuudelta alkaa. Oon nyt 3 kuukautta ollut ja ainakin vielä pari kuukautta jäljellä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Aamuherätykset ei oo oikein minunkaan juttu. Onneksi duuniin on suotavaa ilmestyä viimestään klo 09. Iltaisin tulee kukuttua (liian) myöhään ja aamulla tuntuu, että moottori lähtisi käyntiin kunnolla vasta siinä klo 10 maissa. Toki sitten tehdään, eikä ihmetellä. Mutta että kaltaiseni aamutorkut pääsee eri yhteiskunnan toiminnoissa ns. valmiiseen pöytään, on aika monen täytynyt herätä käytännössä yöllä. Pieni suosionosoitus siis aamun uutterille.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Oon juu. 04.45 olis herätys saatana. Kyllä tommonen laittaa vituttamaan.
No juu. Mä olin pari vuotta sitten työharjoittelijana Clas Ohlsonilla ja päivät alkoivat klo 6:00 joka aamu. Oli tällaselle yöihmiselle kohtalaisen raskaat 2,5kk ja herätykset tosiaan samaa luokkaa kun sulla huomenna.
Kyllä se siitä kun ikää tulee. Väistämättään herää ja jos vuorokautisen seisokkinsa meinaa hyödyntää. Se on se luonnonlaki. Olit sitten yksin tai kaksin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ensi kuussa julkastaan muuten ihan vitun monta uutta albumia joita odotan kuin kuuta nousevaa. Hyvä että sormet riittää.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Kelan päätöstä että hyväksytäänkö sairauspäiväraha, vai päättääkö ne jättää keskivaikean depression kanssa työmarkkinatuelle.
 

ace

Jäsen
Huomista, loma on ohi ja paluu Keski-Eurooppaan edessä. Mukava palata hihnalle, ei tätä lomailua olisi kovin paljoa pidempään jaksanutkaan. Pääsee töihin lepäämään.

Tosin niitä hirmuhelteitä en odota, vaikka taitaa täälläkin olla sellaiset edessä. Onneksi siellä suunnalla asunnoissa on ilmastoinnit.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Odotan Pitsiturnausta sekä uutta lukuvuotta. Tekisi mieli seurata jääkiekkoa, mutta nyt ei pelata kuin Australian liigaa. Pitsiturnauksen yhteydessä alkaa tulevan kauden odotus harjoituskauden käynnistyttyä. Koulussa tuli oltua niin laiska keväällä, että olisi halua päästä koittamaan parempaa asennetta vielä kerran. Sitä paitsi koulun on pakko alkaa, muuten ei ala uusi kausikaan.
Tuli koulusta mieleen, että sullahan alkaa kirjoitukset. Aiotko kirjoittaa jotain jo syksyllä? Mä oon ihan iloinen, että mulla ei ala koulu pian, koska johan se on alkanut 12 vuotta putkeen.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Odotan sitä, että koulu alkaa alle kahden viikon kuluttua. 6.8. palattava koulun penkille, eikä edes haittaa. Alkaa viimeinen vuosi liiketalouden perustutkintoa ja näillä näkymin sen suoritan muualla, kuin koulussa. Toivon todella, että suunnitelma onnistuu eikä tarvitse mennä homehtumaan sinne koulun penkille. Se ei oikein ole minua varten. @Smitty#41 (anteeksi, jos "syytän" nyt väärää nimimerkkiä) tuossa kesän alussa kertoi, että toinen vuosi oli pahin. En tiedä sitten, kuinka helppo tämä viimeinen vuosi tulee olemaan, mutta ei se kovin paljon helpompi voi olla millään.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Odotan sitä, että koulu alkaa alle kahden viikon kuluttua. 6.8. palattava koulun penkille, eikä edes haittaa. Alkaa viimeinen vuosi liiketalouden perustutkintoa ja näillä näkymin sen suoritan muualla, kuin koulussa. Toivon todella, että suunnitelma onnistuu eikä tarvitse mennä homehtumaan sinne koulun penkille. Se ei oikein ole minua varten. @Smitty#41 (anteeksi, jos "syytän" nyt väärää nimimerkkiä) tuossa kesän alussa kertoi, että toinen vuosi oli pahin. En tiedä sitten, kuinka helppo tämä viimeinen vuosi tulee olemaan, mutta ei se kovin paljon helpompi voi olla millään.
Niin no, sanotaanko että itsellä ainakin se viimeinen vuosi meni melko sutjakkaasti omalla painollaan. Ainut homma minkä kanssa jouduin enää toisen vuoden jälkeen toden teolla painimaan oli puuttuvien valinnaispisteiden kasaan saaminen, niin hassulta kuin se kuulostaakin. Minua tosin auttoi kolmannen vuoden opinnoissa isosti se, että suoritin jo toisena vuotena Event Management -kurssin, josta sain osaamispisteitä viimeiselle vuodelle ja jouduin näin ollen suorittamaan kolmannen vuoden syksyllä tämän lisäksi enää yhden markkinointiviestinnän projekti-nimisen kurssin, joka oli muuten tosi kiva kurssi! Jos teillä on siellä mitään vastaavaa tarjolla niin suosittelen ottamaan.

Mutta joo, tuon jälkeen mulle jäi jäljelle enää se noin 4kk pitkä työssäoppiminen ja kaksi puuttuvaa valinnaiskurssia. Oli mulla kanssa pari toisen vuoden "pakollisen valinnaisen" kurssia rästissä mutta nuo hoidin sentään pois alta jo syksyn puolella ja lisäksi nämä jäivät tokana vuonna hoitamatta pitkälti vain omaa saamattomuuttani.

Suurin haaste vikana vuonna oli kuitenkin se, että mulla oli työssäoppimisen jälkeen noin viikko aikaa saada kasaan puuttuvat neljä valinnaispistettä. Mutta mä perhana soikoon tein sen! Kyllä tuntui hyvältä olla oikeesti produktiivinen for once.

Mutta onnea kolmannelle vuodelle! Mikäli tosiaan päätät suorittaa sen etänä, niin älä todellakaan ota minusta mallia ja jätä viimeisiä tehtäviä roikkumaan aivan deadlinen kynnykselle :D
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Niin no, sanotaanko että itsellä ainakin se viimeinen vuosi meni melko sutjakkaasti omalla painollaan. Ainut homma minkä kanssa jouduin enää toisen vuoden jälkeen toden teolla painimaan oli puuttuvien valinnaispisteiden kasaan saaminen, niin hassulta kuin se kuulostaakin. Minua tosin auttoi kolmannen vuoden opinnoissa isosti se, että suoritin jo toisena vuotena Event Management -kurssin, josta sain osaamispisteitä viimeiselle vuodelle ja jouduin näin ollen suorittamaan kolmannen vuoden syksyllä tämän lisäksi enää yhden markkinointiviestinnän projekti-nimisen kurssin, joka oli muuten tosi kiva kurssi! Jos teillä on siellä mitään vastaavaa tarjolla niin suosittelen ottamaan.

Mutta joo, tuon jälkeen mulle jäi jäljelle enää se noin 4kk pitkä työssäoppiminen ja kaksi puuttuvaa valinnaiskurssia. Oli mulla kanssa pari toisen vuoden "pakollisen valinnaisen" kurssia rästissä mutta nuo hoidin sentään pois alta jo syksyn puolella ja lisäksi nämä jäivät tokana vuonna hoitamatta pitkälti vain omaa saamattomuuttani.

Suurin haaste vikana vuonna oli kuitenkin se, että mulla oli työssäoppimisen jälkeen noin viikko aikaa saada kasaan puuttuvat neljä valinnaispistettä. Mutta mä perhana soikoon tein sen! Kyllä tuntui hyvältä olla oikeesti produktiivinen for once.

Mutta onnea kolmannelle vuodelle! Mikäli tosiaan päätät suorittaa sen etänä, niin älä todellakaan ota minusta mallia ja jätä viimeisiä tehtäviä roikkumaan aivan deadlinen kynnykselle :D
Vähän vaikuttaa siltä, että meillä on eri suuntautuminen merkonomina. Minulla on ollut enemmänkin myyntiä ja sen sellaista, kun sinulla tuo markkinointi näytti olevan suuntautuminen. Vai erikoistuminen vai mikä nyt onkaan. Näillä näkymin ei pitäisi olla mitään ongelmaa valmistumisen suhteen. Huom. näillä näkymin. Eri asia sitten puolen vuoden päästä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Vähän vaikuttaa siltä, että meillä on eri suuntautuminen merkonomina. Minulla on ollut enemmänkin myyntiä ja sen sellaista, kun sinulla tuo markkinointi näytti olevan suuntautuminen. Vai erikoistuminen vai mikä nyt onkaan. Näillä näkymin ei pitäisi olla mitään ongelmaa valmistumisen suhteen. Huom. näillä näkymin. Eri asia sitten puolen vuoden päästä.
Niin no siis ensimmäinen vuosi oli pitkälti teoriaa ja peruskoulun oppien kertausta. Toinen vuosi oli syventymistä kaupan alaan ja siihen, mitä asiakaspalvelu ja myynti todella pitää sisällään. Taulukkolaskentaa, asiakkuusajattelun opettelua, eri myymäläketjuihin syvempää tutustumista sekä oman NY-yrityksen perustaminen ja yllpitäminen. Toisessa vuodessa oli nimenomaan eniten sisältöä ja sisäistettävää, siksi pidin sitä haasteellisimpana vuotena.

Viimeisenä vuonna vasta piti valita ns. oma suuntaus eli kaksi (minun tapauksessa yksi) kaupan alan eri osa-alueisiin perehdyttävää kurssia. Suurin osa viimeisen vuoden osaamispisteistä tuli silti sieltä työharjoittelusta. Siellähän mä periaatteessa sovelsin oppimaani käytännön tasolla ja näytön lopussa arvioitiin eniten juurikin ymmärrystäni kaupan alan toiminnasta ja kaikesta mitä siihen liittyy..

Niin, alunperin hakeutumani opintosuuntautumiseni oli siis muistaakseni nimeltään myynti ja kaupan palvelut, kulkee näköjään nykyisin nimellä myynti ja palveluneuvonta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös