Eikä välttämättä tarvitse edes asetta.
Juu, ei se ase tuossa mitenkään olennainen asia ollutkaan, kunhan kommentoin näitä edellisen kirjoittajan esittämiä "vaihtoehtoja".
Eikä välttämättä tarvitse edes asetta.
Lisäksi täytyy mainita se, että metsästämisessä ja kalastamisessa on yksi haittapuoli verrattuna ruoan ostamiseen kaupasta eli ne raadot pitää perata ennenkuin on fileitä ja se on aika synkkää löytää joku tekemään sen homman.
Harvinaisen idioottimaisia kommentteja täältäkin saa lukea. Onneksi joku sentään tappaa puolestasi ne jauhelihakastikkeet, broilerinkoivet tai kalapuikot, joita mässäilet. Vai pitäisikö niiden teurastajasetienkin teurastella vaan toisiaan?
Lukaise ensin mitä Alamummo on jo aiemmin vastannut, äläkä yhden viestin perusteella vingu.
Että silleen...
Tälle on olemassa kuvaava sanakin eli kulttuuri.Mies syö lihaa mutta ei ole valmis tappamaan eläintä.
Jos ne sudet yms. siellä Itä-Suomessa syö teidän koirat pihalta, laittakaa ne koirat sisään. Ja muut eläimet kans.
Oletko lukutaidoton? Minähän vastasin jo etten syö lihaa.Harvinaisen idioottimaisia kommentteja täältäkin saa lukea. Onneksi joku sentään tappaa puolestasi ne jauhelihakastikkeet, broilerinkoivet tai kalapuikot, joita mässäilet. Vai pitäisikö niiden teurastajasetienkin teurastella vaan toisiaan?
Sinähän näillä kommenteillasi sitten annat itsestäsi älykkään vaikutelman, vai.Samanlaista kettutyttömäistä paskanjauhantaa näyttävät olevan.
EUkeukeu kieltää sellaisen.
Ja tuossa parisen viikkoa sitten susi söi lampaan ja yritti toistakin noin 80 km päässä Tsadista.
Että silleen...
Mulle on ihan sama mitä sä syöt ja mitä et syö. 99 prosenttia ihmisistä syö lihaa ja varmasti sinäkin olet joskus syönyt.Oletko lukutaidoton? Minähän vastasin jo etten syö lihaa.
Siinäpä se. Villien eläimien tappaminen ravinnoksi on huomattavasti järkevämpää kuin kasvattaa ahtaissa tiloissa jotain sikoja, niin kauan kunnes ovat valmiita teurastettaviksi. Hirviä, peuroja tai muuta riistaa vaan ei riittäisi kauaa jos lihankasvatuksesta luovuttaisiin.Jos eläinten tappamista vertaillaan eri olosuhteissa, niin metsästys on mielestäni paljon "kunniallisempaa" touhua kuin tehokarjatalous.
Mulle on ihan sama mitä sä syöt ja mitä et syö. 99 prosenttia ihmisistä syö lihaa ja varmasti sinäkin olet joskus syönyt.
Mä en juo kahvia, eli kaikki kahvin viljelijät voisi mielummin tappaa toisensa.
Argumenttisi eivät taida riittää kun joudut hakemaan vertauksia, joilla ei ole mitään tekemistä alkuperäisen asian kanssa. Metsästys ja kahvinviljely eivät ole verrattavissa toisiinsa.Mä en juo kahvia, eli kaikki kahvin viljelijät voisi mielummin tappaa toisensa.
Mulle on ihan sama mitä sä syöt ja mitä et syö. 99 prosenttia ihmisistä syö lihaa ja varmasti sinäkin olet joskus syönyt.
Mä en juo kahvia, eli kaikki kahvin viljelijät voisi mielummin tappaa toisensa.
Sen sijaan en hyväksy sellaista metsästystä, missä eläimiä ammutaan vain huvikseen. Ruoaksi päätyvän eläimen metsästyksen sen sijaan hyväksyn. Sama perustelu siinä, kuin monilla muillakin. Eläin päätyy ravinnoksi ja on myöskin saanut elää luonnollisessa ympäristössään.
Totta, on itse metsästyksien sisällä suuri ero siinä ampuuko yhden sorsan omilla maillaan kerran vuodessa, vai osallistuuko kettujahtiin Englannissa.
Ja täällä sillä kehua retostelet... Vastahan joku valistunut eikä vähääkään putkikatseinen idealisti vaivalla tuon raukkaparan oli vapauttanut elämään aitoa minkin elämää. Sitten sinä ruoja katkaiset elämän langan!Sen verran täytyy laventaa ajatusta, että supikoiran ja minkin ampuminen on hyödyllistä ja järkevää. Ammuin jokin aika sitten minkin, jonka asiosta n-piisamia ja n-vesilintua säästyi syödyksi tulemiselta tänä kesänä. Minähän olen varsinainen eläintensuojelija!
Ajatusten Tonavan alias Nicolay Ceausescun innokkaasti harrastama...
Totta, on itse metsästyksien sisällä suuri ero siinä ampuuko yhden sorsan omilla maillaan kerran vuodessa, vai osallistuuko kettujahtiin Englannissa.
En opeta lapsiani tappamaan saati ihannoimaan tappamista. Kyse ei ole siitä, vaan siitä miten ihminen on nostanut itsensä määräävään asemaan maapallollamme joka tuhoaa ja tappaa kaiken tieltään saadakseen hyötyä. On myös niitä jotka eivät tuhoa ja tapa hyötyäkseen vaan huvikseen. Ei taida eläinmaailmasta löytyä kovinkaan moni laji joka ihmisen lailla tappaisi huvikseen.
Heh, taas rasistikortti tuli esiin. Missä kohtaa kirjoitustani viittasin ihonväriin, uskontoon tms?? Taitaa olla ihan oma tulkintasi?
Sen verran täytyy laventaa ajatusta, että supikoiran ja minkin ampuminen on hyödyllistä ja järkevää. Ammuin jokin aika sitten minkin, jonka asiosta n-piisamia ja n-vesilintua säästyi syödyksi tulemiselta tänä kesänä. Minähän olen varsinainen eläintensuojelija!