Mitä mieltä metsästyksestä?

  • 18 620
  • 164

Mitä mieltä metsästyksestä?

  • Olen metsästäjä

    Ääniä: 66 12,4%
  • Ihan ok, itseäni ei kuitenkaan kiinnosta

    Ääniä: 326 61,3%
  • Metsästys ja metsästäjät ovat syvältä

    Ääniä: 80 15,0%
  • Ei ole korttia, mutta kiinnostaa sen verran että kortin voisi hankkia

    Ääniä: 60 11,3%

  • Äänestäjiä
    532

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Omaksi ruoaksi metsästäminen on tiettyyn pisteeseen asti ok, harrastuksena huvikseen eläinten ampuminen on perseestä.

Amen! Pikkupippeliset miehet kirmaa metsässä sankoin joukuin automaattiaseineen ampumassa puolustuskyvyttömiä eläimiä ja sitten ollaan niin miestä niin miestä.

Menkäähän kohtaamaan esim karhu keihäällä tai kirveellä! Antakaa sille mahdollisuus puolustautua!

Vituttaa taas kun syksy saapuu ja äijät parveilee meren ja järvien rannoilla ampuen kaikkea mikä vaan liikkuu. Kuula päähän metsästäjille!

Jos täällä maailmassa pitäisi jotain metsästää ja ampua, niin ihmisiä! Niitä on liikaa, haitaksi asti!
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Amen! Pikkupippeliset miehet kirmaa metsässä sankoin joukuin automaattiaseineen ampumassa puolustuskyvyttömiä eläimiä ja sitten ollaan niin miestä niin miestä.

Menkäähän kohtaamaan esim karhu keihäällä tai kirveellä! Antakaa sille mahdollisuus puolustautua!

Vituttaa taas kun syksy saapuu ja äijät parveilee meren ja järvien rannoilla ampuen kaikkea mikä vaan liikkuu. Kuula päähän metsästäjille!

Jos täällä maailmassa pitäisi jotain metsästää ja ampua, niin ihmisiä! Niitä on liikaa, haitaksi asti!
Tähän ei ole mitään lisättävää, kuin omalta näppikseltäni.
 

Sininen Lanka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jännä juttu ettei kalastuksesta ole juuri lainkaan kritisoivia kommentteja. Taitaa johtua siitä, että kalat eivät ole söpön näköisiä eivätkä osaa valittaa.

Kumpi kuulostaa mukavammalta tavalta kuolla?

a) Keuhkoihinne laitetaan pystyyn metallitanko, josta teitä sitten riuhdotaan 10-60 min. ajan. Tämän jälkeen teidän heitetään veteen, jonne hukutte.

b) Teitä ammutaan haulikolla, jolloin kuolette muutamassa sekunnissa.


Niin itse kyllä harrastan molempia. Tietynlainen mustavalkoisuus vain ihmetyttää.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Jännä juttu ettei kalastuksesta ole juuri lainkaan kritisoivia kommentteja. Taitaa johtua siitä, että kalat eivät ole söpön näköisiä eivätkä osaa valittaa.

Kumpi kuulostaa mukavammalta tavalta kuolla?

a) Keuhkoihinne laitetaan pystyyn metallitanko, josta teitä sitten riuhdotaan 10-60 min. ajan. Tämän jälkeen teidän heitetään veteen, jonne hukutte.

b) Teitä ammutaan haulikolla, jolloin kuolette muutamassa sekunnissa.

Niin itse kyllä harrastan molempia. Tietynlainen mustavalkoisuus vain ihmetyttää.
Sen enempää esimerkkiisi puuttumatta. Kalastus ällöttää samalla tavalla kuin metsästys. Onhan sekin metsästystä, eri vermeet vaan ovat käytössä.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Tähän ei ole mitään lisättävää, kuin omalta näppikseltäni.

Tuotakaan en oikein ymmärrä, että joidenkin mielestä ihmisiä pitäisi vähentää, niin miksi he eivät aloita itsestään?

Eräille kirjoittajille tekisi ihan hyvää tarkistaa muutama tosiasia metsästyksestäkin ennenkuin alkavat huudella.

Että silleen...
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Mitäköhän faktoja tarkoitat?

Vaikka alkuun Kyynikon viestin faktat.

Huvittaa vain aina tuollainen järkkymätön huutaminen metsästystä vastaan, jota kumman usein tapaa. Kuten teidänkin viestit, joissa ihmiset pitäisi tappaa. Mutta sitten ei ollakkaan itsensä kohdalla valmiita tekemään tuota ratkaisua. Tai ainakin vielä tänne kirjoittelette.

Että silleen...
 
Viimeksi muokattu:

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Juu juu, mutta kertoisitko sinä nyt ne mielestäsi oikeat vastaukset.

Eläimillä on ollut yhtälainen mahdollisuus kehittää itselleen puolustustekniikoita kuin ihmiselläkin.

Kyynikko ja sinä olette ilmeisesti käyneet mittaamassa jokaisen metsästäjän munat?

Metsästyksessä ei käytetä automaattiaseita.

Ei ammuta kieli poskessa, se on välillä keskellä suutakin, kaikkea mikä liikkuu.

Tuossa nyt alkuun noita, kieli poskessa...

Että silleen...
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Metsästys, teurastus ym. eläimien tappaminen on ihan hyvä juttu. Ainakin minä tykkään siitä, että saan ostaa kaupasta lihaa.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Eläimillä on ollut yhtälainen mahdollisuus kehittää itselleen puolustustekniikoita kuin ihmiselläkin.

Kyynikko ja sinä olette ilmeisesti käyneet mittaamassa jokaisen metsästäjän munat?

Metsästyksessä ei käytetä automaattiaseita.

Ei ammuta kieli poskessa, se on välillä keskellä suutakin, kaikkea mikä liikkuu.

Tuossa nyt alkuun noita, kieli poskessa...

Että silleen...

Mulla asuu naapurissa oikein mukava ja sympaattinen aikuinen mies. Oikeasti helvetin nasta tyyppi. Aina kun pihapiirissä näkyy joku eläin tai lintu niin naapurini ei muuta mieti kuin että miten tuonkin tappaisi. Ainoa asia josta olen hänen kanssaan eri mieltä! Pakko olla joku ruuvi löysällä jos ei osaa muuta ajatella kuin eläinten tappamista! Joku helvetin lapsuuden traumahan tuossa on taustalla tai sitten on itsetunnon kanssa suuria ongelmia jos tarvitsee tappaa tunteakseen itse mieheksi!

Eniten vituttaa sorsalintujen joka syksyinen teurastus. Siinä sitä ammutaan kaikki mahdolliset linnut, on ne sitten suojeltuja tai ei. Olen nähnyt näitä metsästyporukoita ihan riittämiin. Kännissä kuin apinat yleensä. Heiluvat aseillaan ja ampuvat miten sattuu. Ja tämä on nähty monena vuotena mm. Urjalassa, Lounais-Hämeessä!

Ymmärrän osittaisen metsästyksen. Silloin kun ihmisten henki on vaarassa, mutta huvikseen, silloin kun mennään isolla äijäsakilla "pitämään hauskaa", on helvetin sairasta!
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Vaikka alkuun Kyynikon viestin faktat.

Huvittaa vain aina tuollainen järkkymätön huutaminen metsästystä vastaan, jota kumman usein tapaa. Kuten teidänkin viestit, joissa ihmiset pitäisi tappaa. Mutta sitten ei ollakkaan itsensä kohdalla valmiita tekemään tuota ratkaisua. Tai ainakin vielä tänne kirjoittelette.

Että silleen...

Mutta jokaisella meillä on oikeus mielipiteeseemme?? Jos en pidä metsästyksestä ja metsästäjistä niin se taitaa olla ihan minun oma asiani, eikö?

Minulla ei tee vaikeaa olla tappamatta eläimiä. Ja opetan lapsianikin kunnioittamaan luontoa ja sen monimuotoisuutta, ilman aseita!
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Sen enempää esimerkkiisi puuttumatta. Kalastus ällöttää samalla tavalla kuin metsästys. Onhan sekin metsästystä, eri vermeet vaan ovat käytössä.

Eniten vituttaa sorsalintujen joka syksyinen teurastus. Siinä sitä ammutaan kaikki mahdolliset linnut, on ne sitten suojeltuja tai ei. Olen nähnyt näitä metsästyporukoita ihan riittämiin. Kännissä kuin apinat yleensä. Heiluvat aseillaan ja ampuvat miten sattuu. Ja tämä on nähty monena vuotena mm. Urjalassa, Lounais-Hämeessä!

Ymmärrän osittaisen metsästyksen. Silloin kun ihmisten henki on vaarassa, mutta huvikseen, silloin kun mennään isolla äijäsakilla "pitämään hauskaa", on helvetin sairasta!

Mitenkäs metsien, vesistöjen ja muiden lajien suojelu?

Molemmissa, metsästyksessä ja kalastuksessa, jaetaan lupia kantojen mukaan ja hoidetaan ympäristöä, hoidetaan tieturvallisuutta, suojellaan metsiä, suojellaan uhanalaisia lajeja ja myös sinun uima- ja juomavesiäsi parempaan kuntoon. Mikä tuossa on niin ihmeellistä, tai siinä että metsästäjissä, kuten ihan jokaisella alalla ja jokaisessa harrastuksessa Suomessa ja maailmassa, löytyy myös idiootteja? Yksittäisten porukoiden juomatapoihin en ota kantaa.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Mutta jokaisella meillä on oikeus mielipiteeseemme?? Jos en pidä metsästyksestä ja metsästäjistä niin se taitaa olla ihan minun oma asiani, eikö?

Minulla ei tee vaikeaa olla tappamatta eläimiä. Ja opetan lapsianikin kunnioittamaan luontoa ja sen monimuotoisuutta, ilman aseita!

Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta niiden sopisi perustua tosiasioihin. Eikä niitä tarvitse esitellä pää punaisena huutaen. Ja jos se kerran on oma asiasi, niin miksi et sitä pitänyt omana asianasi?

Mutta haluaisit kuitenkin tappaa ihmisiä. Ja vielä keskittyen tiettyyn ihmisryhmään. Opetatko siis lapsillesi, että on oikein tappaa ihmisiä ja olla rasisti?

Ja jos kerran olet seurannut kännisten metsästäjäporukoiden riehuntaa, niin miksi et ole soittanut poliisia paikalle?

Että silleen...
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Tähän ei ole mitään lisättävää, kuin omalta näppikseltäni.

Tyypillistä kaupunkilaispuhetta. Ikinä ei olla maaseudulla asuttu eikä sitten ymmärretä hölkäsen pöläystä metsästyksen riistanhoidollisesta merkityksestä maa- ja metsätaloudelle.

Jatkakaa.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta niiden sopisi perustua tosiasioihin. Eikä niitä tarvitse esitellä pää punaisena huutaen. Ja jos se kerran on oma asiasi, niin miksi et sitä pitänyt omana asianasi?

Mutta haluaisit kuitenkin tappaa ihmisiä. Ja vielä keskittyen tiettyyn ihmisryhmään. Opetatko siis lapsillesi, että on oikein tappaa ihmisiä ja olla rasisti?

Ja jos kerran olet seurannut kännisten metsästäjäporukoiden riehuntaa, niin miksi et ole soittanut poliisia paikalle?

Että silleen...

En opeta lapsiani tappamaan saati ihannoimaan tappamista. Kyse ei ole siitä, vaan siitä miten ihminen on nostanut itsensä määräävään asemaan maapallollamme joka tuhoaa ja tappaa kaiken tieltään saadakseen hyötyä. On myös niitä jotka eivät tuhoa ja tapa hyötyäkseen vaan huvikseen. Ei taida eläinmaailmasta löytyä kovinkaan moni laji joka ihmisen lailla tappaisi huvikseen.

Heh, taas rasistikortti tuli esiin. Missä kohtaa kirjoitustani viittasin ihonväriin, uskontoon tms?? Taitaa olla ihan oma tulkintasi?
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Huvittaa vain aina tuollainen järkkymätön huutaminen metsästystä vastaan, jota kumman usein tapaa. Kuten teidänkin viestit, joissa ihmiset pitäisi tappaa. Mutta sitten ei ollakkaan itsensä kohdalla valmiita tekemään tuota ratkaisua. Tai ainakin vielä tänne kirjoittelette.

Että silleen...

Ei minulla ole mitään tarvetta tappaa sen paremmin ihmisiä kuin eläimiäkään. Metsästäjillä on ja siksi he voisivat aloittaa vaikka toisistaan.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
En opeta lapsiani tappamaan saati ihannoimaan tappamista. Kyse ei ole siitä, vaan siitä miten ihminen on nostanut itsensä määräävään asemaan maapallollamme joka tuhoaa ja tappaa kaiken tieltään saadakseen hyötyä. On myös niitä jotka eivät tuhoa ja tapa hyötyäkseen vaan huvikseen. Ei taida eläinmaailmasta löytyä kovinkaan moni laji joka ihmisen lailla tappaisi huvikseen.

Heh, taas rasistikortti tuli esiin. Missä kohtaa kirjoitustani viittasin ihonväriin, uskontoon tms?? Taitaa olla ihan oma tulkintasi?

Miksi mikään muu eläinlaji ei ole näin tehnyt? Ja taitaapi jopa nuo kotikissat tappaa ihan huvikseen, vieläpä ensin kiduttaen saalistaan.

Kuula päähän metsästäjille!

Tuossa se kohta.

Että silleen...
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Amen! Pikkupippeliset miehet kirmaa metsässä sankoin joukuin automaattiaseineen ampumassa puolustuskyvyttömiä eläimiä ja sitten ollaan niin miestä niin miestä.

Menkäähän kohtaamaan esim karhu keihäällä tai kirveellä! Antakaa sille mahdollisuus puolustautua!

Oli itse harrastuksesta mitä mieltä tahansa (metsästäjien keskimääräistä peniskokoa en myöskään tunne), kertoisitko kuitenkin vielä, millaisilla automaattiaseilla metsästetään?

Mitä tulee karhun puolustautumiseen, karhu lähtee kyllä keskimäärin ihmistä karkuun, oli sinulla sitten keihäs, kirves tai kivääri.
 

scholl

Jäsen
Olen liian mukavuudenhaluinen metsästykseen. Joskus aikoinaan tuli ammuttua kilpaa, mutta se oli tauluihin, ei eläimiin.

En todellakaan myöskään koe mielekkääksi tuollaista erichhonecker-touhua, että joku hakisi mailleen tietyn määrän eläimiä ja ampuisimme niitä sitten terassilta drinkki kourassa. En itse asiassa pidä tappamisesta. Teurastaja hoitakoon sen puolen ja minä keskityn sitten ainoastaan ja vain syömiseen.

Lisäksi täytyy mainita se, että metsästämisessä ja kalastamisessa on yksi haittapuoli verrattuna ruoan ostamiseen kaupasta eli ne raadot pitää perata ennenkuin on fileitä ja se on aika synkkää löytää joku tekemään sen homman.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Ei minulla ole mitään tarvetta tappaa sen paremmin ihmisiä kuin eläimiäkään. Metsästäjillä on ja siksi he voisivat aloittaa vaikka toisistaan.

Kirjoitit, lainaten toisen kirjoitusta, että metsästäjät, ihmiset, pitäisi tappaa.

Kuula päähän metsästäjille!

Jos täällä maailmassa pitäisi jotain metsästää ja ampua, niin ihmisiä! Niitä on liikaa, haitaksi asti!

Että silleen...
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tyypillistä kaupunkilaispuhetta. Ikinä ei olla maaseudulla asuttu eikä sitten ymmärretä hölkäsen pöläystä metsästyksen riistanhoidollisesta merkityksestä maa- ja metsätaloudelle.

Kyllä. Linnut ja eläimet eivät ilmeisesti aiheuta haittaa kuin huutamisellaan silloin kun yrittää nukkua, tai kun ne nappaavat röyhkeästi vohvelia kädestä satama-aamiaisella.

Mitä tulee karhun puolustautumiseen, karhu lähtee kyllä keskimäärin ihmistä karkuun, oli sinulla sitten keihäs, kirves tai kivääri.

Eikä välttämättä tarvitse edes asetta.

on aika synkkää löytää joku tekemään sen homman.

Tästä kauniista lauseesta ja koko rehellisestä visiostasi saisi esim. Absoluuttinen Nollapiste varmasti upean biisin.

Kirjoitit, lainaten toisen kirjoitusta, että metsästäjät, ihmiset, pitäisi tappaa.

Aika kova rangaistus siitä että kaikkien ihmisten, myös mestastäjien joukossa on jokunen typerys. Tämä vain ei liity metsästämiseen millään tavalla, joten kyse olisi pahemman luokan rasismista.
 

raisu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicäns
Ei minulla ole mitään tarvetta tappaa sen paremmin ihmisiä kuin eläimiäkään. Metsästäjillä on ja siksi he voisivat aloittaa vaikka toisistaan.
Harvinaisen idioottimaisia kommentteja täältäkin saa lukea. Onneksi joku sentään tappaa puolestasi ne jauhelihakastikkeet, broilerinkoivet tai kalapuikot, joita mässäilet. Vai pitäisikö niiden teurastajasetienkin teurastella vaan toisiaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös