Mitä katsot juuri nyt?

  • 49 464
  • 502

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tuo on muuten todella hyvä elokuva.
Aloitin joskus vuosia sitten lukemaan Navaronen tykkejä, sillä sellainen löytyi äitini kirjahyllystä. Olin ennättänyt lukea kirjasta suunnilleen 50 sivua, kun huomasin, että kirjasta puuttui paljon sivuja. Nopealla selailulla paljastui, että sivuja puuttui ainakin 26 kappaletta, joten lukeminen jäi sitten siihen. Pitänee lainata kirjastosta kirja jossain vaiheessa, sillä pidin kovasti lukemastani.
 

Glove

Jäsen
Aloitin joskus vuosia sitten lukemaan Navaronen tykkejä, sillä sellainen löytyi äitini kirjahyllystä. Olin ennättänyt lukea kirjasta suunnilleen 50 sivua, kun huomasin, että kirjasta puuttui paljon sivuja. Nopealla selailulla paljastui, että sivuja puuttui ainakin 26 kappaletta, joten lukeminen jäi sitten siihen. Pitänee lainata kirjastosta kirja jossain vaiheessa, sillä pidin kovasti lukemastani.
Tuli huolella kahlattua läpi Alistair MacLeanin tuotanto joskus nuorena kossina. Hyvää laatuluettavaa. Jäänyt kyllä kirjojen lukeminen vähälle nykyään. On minulla tuossa yöpöydällä yksi kirja, mutta olen lukenut sitä pari sivua. Onneksi ei tarvi palauttaa kovin pian kun on lainassa kaverilta, eikä kirjastosta.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Juuri aloin katsomaan Navaronen tykkejä vuodelta 1961. Olin elänyt siinä uskossa jo vuosien ajan, että olen nähnyt kyseisen elokuvan, mutta nyt täytyy myöntää, että olen muistanut asian väärin.
Jos on vielä näkemättä "Kotkat kuuntelevat", niinkään MacLeanin kirjaan perustuva, niin vahva suositus. Bonuksena nuori Clint Eastwood.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tuli huolella kahlattua läpi Alistair MacLeanin tuotanto joskus nuorena kossina. Hyvää laatuluettavaa. Jäänyt kyllä kirjojen lukeminen vähälle nykyään. ...
Kuin minun näppikseltäni...
Ensimmäinen lukemani MacLeanin kirja oli varmaankin kotini kirjahyllystä löytämäni Pako yli Jaavan meren ja siitä se sitten lähti, MacLeanin kirjojen metsästys kirjastoista ja uusien kiihkeä odottelu. Täytyy kuitenkin rehellisyyden nimissä todeta, että pikkuisen vanhan toistoa ja terävyyden puutetta alkoi viimeisiin kirjoihin tulla 80-luvulla.
Muistan myös riemun, kun sain kahden paksun kirjan yhdistelmäteoksen Kalman koura ja Taivaan nuoli Ian Stuartin salanimellä kirjoitettuna - pidänkin Kalman kouraa ehkä MacLeanin parhaimpana teoksena.

Juuri aloin katsomaan Navaronen tykkejä vuodelta 1961. Olin elänyt siinä uskossa jo vuosien ajan, että olen nähnyt kyseisen elokuvan, mutta nyt täytyy myöntää, että olen muistanut asian väärin.

Jos on vielä näkemättä "Kotkat kuuntelevat", niinkään MacLeanin kirjaan perustuva, niin vahva suositus. Bonuksena nuori Clint Eastwood.
Navaronen haukat liittyy vahvasti kirjaan/elokuvaan Navaronen tykit - suosittelen myös sen lukemista/katsomista.
Kotkat kuuntelevat on ehkä paras MacLeanin kirjojen filmatisointi, eikä vähiten Clintin takia...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Edellisiin liittyen, ai että, Alistair MacLeanin kirjat oli teinivuosina ihan timankia. Mutta ei noita nyt enää aikuisena pysty. Vähän sama kun joku MacGyver tms. Ihan hitosti tarkkaa ja yksityiskohtasta nippelitiatoo (jota arvostan kyllä) mutta sitten muuten sellasta c-luokan action leffan töhöilyä yms.
Eikös Alistair muuten kirjottanut useemmankin niteen jollain pseudonyymilläkin?
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tällä kertaa katseluvuorossa on ihan pätevä deittileffa vuodelta 1971: Play misty for me. Eastwood radio-dj:nä on tutustunut kauniisti sanottuna vekkulimaiseen naisfaniinsa ja tämän lievästi omistushaluinen käytös alkaa ahdistaa häntä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Herra siunaa ja varjele ja osoita suurta armollisuutta noille tyttöparoille joita nuo veljet Siffredi & Vidal kenttätykittävät kakkosykkösenä, sillä he totisesti ovat kaiken laupeutesi ansainneet. Aamen.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Jäi tuossa exän lähettämän valokuvan aikaansaaman potkun jäljiltä Murha Paratiisissa -sarjan katselu päälle. Aina, kun tilaisuus tulee, niin pistän aivot narikkaan ja annan persoonallisen brittidekkarin ratkaista mahdottoman murhan ranskalaissaarella.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aloin katsomaan ensimmäistä Tron -leffaa. Pari kertaa vuosien saatossa olen tätä rainaa koittanut katsoa, mutta aina on mielenkiinto lopahtanut noin vartin jälkeen. Nyt perkele katson tämän loppuun, sillä jos olen jo nähnyt Lawnmower Manin, niin tämän pitäisi olla helppoa kauraa.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Matti Kassilan ohjaamaan ja Ilmari Kiannon romaaniin perustuvaa elokuvaa Punaista viivaa TV1:ltä. Jussi Jurkan roolisuoritus agitaattori Puntarpäänä on tämän elokuvan suola.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Vaihteeksi katseluvuorossa japanilainen elokuva eli Hidden Fortress vuodelta 1958. Kyseessä on ilmeisesti samurai -elokuva, joka on saanut todella hyvät arvostelut niin tavallisilta katsojilta kuin kriitikoiltakin. Ei muuta kuin nautiskelemaan tästä leffakokemuksesta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tallenteelta kattelen tuata National Geographicin Natsijohtajat Oikeuden Edessä -dokkaria. Oon lukenu useemmankin teoksen ks. sirkuksesta, mutta oon
nähnyt vaan pätkiä videona. Koppavia ovat Horstit pualustaessaan itteään ja syytellessään muita, mutta olihan niistä miltei kaikkien kohtalo päätetty jo etukäteen.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Escape Plan 2.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Koska on perjantai, päätin aloittaa viikonlopun katsomalla Kansakunnan synnyn (the Birth of a Nation) vuodelta 1915. Olen täysin tietoinen siitä, milllainen leffa on kyseessä, joten sen sisältö ei tule minulle yllätyksenä, mutta koska kyseessä on eräänlainen oman aikakautensa merkkiteos, puren hammasta ja katson koko rainan.
 

Big Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, IPK, Manchester United, San Jose Sharks, NFL
Nyt kun olen ollut sairaslomalla tuli katsottua juuri äsken loppuun Dopesick-sarja Disney+:sta. Aivan loistava sarja, yksi parhaimpia mitä olen pitkään aikaan katsonut.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
The joulukalenterin lisäksi Band of Brothers on katselussa ties kuinka monennetta kertaa.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Star Warsin näkemättä olevat Obi-Wan ja Andor tässä listalla nyt.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Gangs of London.
Väkivaltaa, väkivaltaa ja väkivaltaa.
Enpä oikein osaa sanoa mitä mieltä sarjasta olen ja erityisesti ylenpalttisen väkivallan määrästä ja tavasta sen esittämiseen (brutaali).

Harkitsen jatkoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös