Mitä Islam on oikeasti?

  • 20 739
  • 105

redpecka

Jäsen
Huono maine tällä poppoolla näin skandinaavin silmissä, varmaan ihan oikeutetusti kun ääriryhmänsä ovat mesoneet näyttävästi pitkin euroopan katua.

Evolutionaarisesti mulle on ensinnäkin sama minkä väristä poppoota heiluu pallolla sadantuhannen vuoden kuluttua. Toivotaan mahdollisimman ruskeaa ihoa kun se suojelee meitä paremmin avaruuden uv-heinäsirkoilta.

Mutta onko koko pallo polvilla ja kyynärpäillään tuhannen vuoden kuluttua? Ensinnäkin jos olisi niin eikö se olisi hienoa kun kerrankin olisi rauha kun kaikki uskoo samaan, ei uskonsotia eikä ristiriitoja. Tuossa viikunapuu - menes nyt sen katveeseen siitä pyörimästä.

Kappale kaksi: En aina oikein henkilökohtaisesti jaksa lähtee sananvapausjonnejen kelkkaan jossa dissattais kaikki. Mutta mä näen, että tällaisella ravistelulla, vaikkakin se hetkellisesti loukkaa ihmisiä, voisi olla silti kauaskantoisia myönteisiäkin vaikutuksia. Kuka tietää jos Baghdadin "Vanha ylioppilastalo" vallataankin uuden sukupolven toimesta ja parissa sukupolvessa puhaltaakin uudet, kenties paremmat tuulet.

Kappale kolme: tai sitten jos eurooppa islamisoituu, kun he tekevät enemmän pentuja kun perus gunter tai sven ja ottavat maan haltuun viekkaasti sisältä päin..? Tätä käsittääkseni kaikki pelkäävät. Breivik teki osansa, luulis riittävän vai mitä muka kuka mitä hä? Tällaisessa skenaariossa itse taas näkisin, että ei mikään mongolia tai mahtiorganisaatio voi pitemmän päälle hallita lapsiaan vaan tällainen islamilainen Eurooppa/maailma hajoaisi aika äkkiä sisältä päin. Kuka jaksaa päntätä raamattua kun diskokin olis auki ja paneskelusuhteita tiedossa.

Epilogi. Ihan ite aamuhämärässä nyt kehitin tällasen skenaarion. En tahdo tietenkään ketään loukata, ei kuulu tapoihini. Varaan oikeuden kehitellä tätä shaissee lisää. Herättikö mitään ajatusta kessäkään tämä vai selitinkö kaiken jo läpi? Voi jos olisin nuori niin aloittaisin kaiken alusta ja menisin lukemaan mesopotamiaa.
 

Maukka187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Florida Panthers, Koovee, FC Haka, NHL
Huono maine tällä poppoolla näin skandinaavin silmissä, varmaan ihan oikeutetusti kun ääriryhmänsä ovat mesoneet näyttävästi pitkin euroopan katua.

Mutta onko koko pallo polvilla ja kyynärpäillään tuhannen vuoden kuluttua?

tai sitten jos eurooppa islamisoituu, kun he tekevät enemmän pentuja kun perus gunter tai sven ja ottavat maan haltuun viekkaasti sisältä päin..?

En kyllä lainkaan ymmärrä tätä ajatusmallia, että suhteessa hyvinkin mitätön määrä radikaaleja islamisteja oikeuttaisi negatiiviset ennakkoluulot koko 1.6 miljardin ihmisen kansanryhmää kohtaan. Vielä vähemmän ymmärrän pelon Euroopan ja koko maailman islamisoitumisesta. Kuulostaa todella harhaluuloiselta minun korvaani.
 

Maukka187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Florida Panthers, Koovee, FC Haka, NHL
Otsikon esittämään kysymykseen on hieman kärkkäästi vastattava, että islam on kaikkien muiden uskontojen tapaan loppupeleissä aivan täyttä hölynpölyä. Maailma olisi parempi paikka, jos ihmiset lopettaisivat näihin iänikuisiin myytteihin ja satuihin uskomisen.
 

redpecka

Jäsen
En kyllä lainkaan ymmärrä tätä ajatusmallia, että suhteessa hyvinkin mitätön määrä radikaaleja islamisteja oikeuttaisi negatiiviset ennakkoluulot koko 1.6 miljardin ihmisen kansanryhmää kohtaan. Vielä vähemmän ymmärrän pelon Euroopan ja koko maailman islamisoitumisesta. Kuulostaa todella harhaluuloiselta minun korvaani.
Ei hätää jos et ymmärrä. Oli aika vapaata assosiaatiota ja tajunnanvirtaa jossa niputettiin sitten yhteen viestiin koko minun tähän astisen elämäni ihmettelyt ja koitin siitä pyörittää yhden kokonaisuuden.

Kyllä minä itse yritän pitää suhteellisuudentajun hallussa niin hyvin kuin ikinä taidan, mutta et kai oikeasti väitä etteikö ääriaineksen sekoilut Euroopassa vaikka viimeisen kymmenen vuoden ajalta olisi vaikuttanut kielteisesti kansan ajatteluun koko islamista?

Minä itse en pelkää/välitä siitä mitä uskontoa maailmassa harjoitetaan 50 vuoden kuluttua, mutta taas; tuntuu olevan paljon (tai ainakin äänekkäitä) radikaaleja joille tällä tuntuu olevan suurtakin väliä. Vai ollaanko me nähty nämä ääripäät eritavalla?

Otsikon esittämään kysymykseen on hieman kärkkäästi vastattava, että islam on kaikkien muiden uskontojen tapaan loppupeleissä aivan täyttä hölynpölyä. Maailma olisi parempi paikka, jos ihmiset lopettaisivat näihin iänikuisiin myytteihin ja satuihin uskomisen.

Okei, huomioin tuon että sanot "hieman kärkkäästi". Mulle sopisi vallan mainiosti populan vapaa uskonnonharjoittaminen mihin näkemykseen ikinä haluaisivatkaan, kunhan tällä ei olisi mitään oikeaa merkitystä valtion politiikassa ja laissa ja järjestyksessä. Tässä suhteessa oman kokemukseni mukaan jos siis oikein olen maailmaa tulkinnut niin meidän valtion kirkko on aika pieni paha vs pahimmat takapajulat jossa kansaa johdetaan uskonnon kautta. Tämä ei tietenkään poista sitä, etteikö meilläkin pidä aktiivisesti sivistyneenä yhteiskuntana pyrkiä vielä parempaan.

En ole tietty tämän(kään) alan asiantuntija ja kinkkisissä kysymyksissä turvaan suosikkitubettajieni oppeihin. Tämä poika osaa järkevästi erottaa asiat toisistaa:




E: Vaikka diggaan tästäkin ylläolevasta pätkästä niin en silti kaikkia näkemyksiä jaa mitä tässä kerrotaan. KatseKaikkeuteen niputtaa hyvin eri termit ja noin. Mä olen henkilökohtaisesti vielä kesken ja mietin toisiltakin kanteilta (vielä) näitä juttuja, kuten varmaan hatarista kirjoituksistani voi joku nähdä.
 
Viimeksi muokattu:

Morgoth

Jäsen
Otsikon esittämään kysymykseen on hieman kärkkäästi vastattava, että islam on kaikkien muiden uskontojen tapaan loppupeleissä aivan täyttä hölynpölyä. Maailma olisi parempi paikka, jos ihmiset lopettaisivat näihin iänikuisiin myytteihin ja satuihin uskomisen.

Mitään tuollaistahan ei ole odotettavissa vaan mennään aivan toiseen suuntaan. Uskonnollisuus maailmalla vain lisääntyy. Syynä tietysti, että väestönkasvu väkirikkaissa maissa kuten esim. Indonesiassa, Intiassa, Pakistan ja Egypti ja länsimaissa kuten tiedetään väestö lähinnä vain vähenee.
 

redpecka

Jäsen
Mitään tuollaistahan ei ole odotettavissa vaan mennään aivan toiseen suuntaan. Uskonnollisuus maailmalla vain lisääntyy. Syynä tietysti, että väestönkasvu väkirikkaissa maissa kuten esim. Indonesiassa, Intiassa, Pakistan ja Egypti ja länsimaissa kuten tiedetään väestö lähinnä vain vähenee.
Näinhän tuo ennusteiden mukaan tuppaa menee ja Afrikka on yksi joka lisää vákimääräänsä potenssiin kaksi lähikartoitettavissaolevassa tulevaisuudessa. Mutta lisääkö pelkkä väkimäärä automaattisesti vaikka islaminuskoisten määrää? Tai jos lisää määrällisesti niin eikö siinä synny suuri uhka aatteen sisältäpäinromuttumiselle? Vaikea nähdä maailmaa, jota hallitsisi yksi imaami ja jengi tottelisi. Ei tule tapahtumaan. Ihmiset ovat nykyään valveutuneita ja kumoaisivat nopeasti tämmöisen maailmanlaajuisen diktatuurin sisältäpäin.

Islami jäänee maailmaan siinä kun muutkin muinaiset kulttuurihistorialliset aatteet ja meemit.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Porukka jättää kristinuskoa Euroopassa joukolla, siinä missä Islam jätetään harvoin. Samassa Euroopssa meno on sellaista pumpuli-liberalismia, tällöin islamin negatiivisin vaikutuksiin ei puututa tarpeeksi jämäkästi, tarpeeksi ajoissa ja maaperä on katettu Gaddafin visiolle - Eurooppa ”vallataan” syntyvyydellä ja maahanmuutolla. Ei nopeasti, mutta tähän se jyllää ja minä pidän tätä äärimmäisen surullisena, että on edes teoreettisena mahdollisuutena että islamin uskoa harjoittavat ovat tällä vuosisadalla enemmistö esim Ranskassa - se on sitten se Eurooppa jonka lapsillemme ja heidän lapsilleen jätämme, ja ajatus ei miellytä sitten yhtään, koska en voi allekirjoittaa arvomaailmaa valtavirran osalta saati ääriajattelun, joka myös lisääntyy islamin kasvaessa Euroopassa.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Suosikkijoukkue
Tappara
Islami jäänee maailmaan siinä kun muutkin muinaiset kulttuurihistorialliset aatteet ja meemit.
Valitettavasti tuo ei näytä edes vähää todennäköiseltä. Tutkimusten mukaan maailman popula tulee olemaan entistä uskonnollisempaa ja islamista tulee arvioiden muukaan suurin uskonto vuoteen 2070 mennessä.

Helvetin paska juttu.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Valitettavasti tuo ei näytä edes vähää todennäköiseltä. Tutkimusten mukaan maailman popula tulee olemaan entistä uskonnollisempaa ja islamista tulee arvioiden muukaan suurin uskonto vuoteen 2070 mennessä.

Helvetin paska juttu.
Juttelin tästä asiasta täällä Keniassa tyttöystävän kristittyjen kaverien kanssa taannoin.
Ainakin he olivat todella huolissaan.
Heidän mukaansa kristityt maallistuvat ja muslimit muuttuvat fanaattisemmiksi.
Täälläkin alkaa kuulemma olemaan eroja syntyvyydessä, kun nuoret kristityt alkavat arvostaa vapaa-aikaa perhettä enemmän.
 

Byvajet

Jäsen

Kyllä se on esimerkiksi tätä.

Näissä on kuitenkin tarpeellista pohtia, onko kysymys kulttuurista vai uskonnosta.

Kulttuuriselitystä tukee se, että maailmassa on vaikka kuinka paljon muslimeja, jotka elävät länsimaisittainkin mitattuna ihan tavanomaista elämää.

Kulttuurien kielteisiin piirteisiin ei puututa, koska tasa-arvoa on alettu tulkita feminismin kautta. Nykyfeminismiin taas kuuluu tiettyjen kulttuurien uhriasema, minkä vuoksi kulttuurien kielteisiä piirteitä ei sovi nimetä.

Jos kulttuureita saisi arvostella kuin keskiluokkaisia länsimaisia heteromiehiä, monen naisen asema paranisi ajan myötä, mutta nykyinen tasa-arvo pitää huolen siitä, että naisten sortamiselle riittää tukea jatkossakin.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kulttuurien kielteisiin piirteisiin ei puututa, koska tasa-arvoa on alettu tulkita feminismin kautta. Nykyfeminismiin taas kuuluu tiettyjen kulttuurien uhriasema, minkä vuoksi kulttuurien kielteisiä piirteitä ei sovi nimetä.
Varmaankin näin.
Toinen syy on se, että muita uskontoja kuin islamia voidaan surutta ja pelotta hakata sanan säilällä. Edes juutalaiset eivät iske takaisin ennenkuin heitä vastaan on tartuttu konkreettisesti kättä pitempään.
Islamin arvostelijat ovat nyt jo oppineet, että siinä kulttuurissa pilkkakirveen lyönteihin vastataan oikeilla aseilla.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Islam ei ole samanlainen kuin muut uskonnot. Perusteluja on kaksi ja jokaisella on lupa yrittää kumota ne asia-argumenteilla:

1. Islam on omiaan tukahduttamaan tiedettä ja kulttuuria niillä alueilla, joilla se on vallalla. Ellet usko, listaa tähän islamilaisista maista tulleet nobel-voittajat, merkittävät kirjailijat ja taiteilijat 1400-luvun jälkeen tai muuten merkittävät islamilaisten maiden kulttuurisaavutukset (en jätä turhaan liian pitkää tilaa listalle, sitä ei tarvita)

2. Islam on naisia alistava ja väkivaltaa lietsova uskonto. Luettele muut valtauskonnot, jotka ovat tuottaneet 2000-luvulla merkittäviä uskonnon nimissä toimivia terrorijärjestöjä tai joiden nimissä harjoitetaan laajamittaisesti kunniaväkivaltaa
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Islam ei ole samanlainen kuin muut uskonnot. Perusteluja on kaksi ja jokaisella on lupa yrittää kumota ne asia-argumenteilla:

1. Islam on omiaan tukahduttamaan tiedettä ja kulttuuria niillä alueilla, joilla se on vallalla. Ellet usko, listaa tähän islamilaisista maista tulleet nobel-voittajat, merkittävät kirjailijat ja taiteilijat 1400-luvun jälkeen tai muuten merkittävät islamilaisten maiden kulttuurisaavutukset (en jätä turhaan liian pitkää tilaa listalle, sitä ei tarvita)

2. Islam on naisia alistava ja väkivaltaa lietsova uskonto. Luettele muut valtauskonnot, jotka ovat tuottaneet 2000-luvulla merkittäviä uskonnon nimissä toimivia terrorijärjestöjä tai joiden nimissä harjoitetaan laajamittaisesti kunniaväkivaltaa

Erittäin hyvin kirjoitettu. Samaa mieltä. Taantumuksen ja synkkyyden uskonto ja kulttuuri, jota ei Eurooppa paranna.

Nobel puolella tuolla rauhasektorissa menee hyvin, kun tuppaa heillä sattumaan ja tapahtumaan enemmän kuin Nordiksella.
 

redpecka

Jäsen
Valitettavasti tuo ei näytä edes vähää todennäköiseltä. Tutkimusten mukaan maailman popula tulee olemaan entistä uskonnollisempaa ja islamista tulee arvioiden muukaan suurin uskonto vuoteen 2070 mennessä.

Helvetin paska juttu.
Varmasti näin kun lähdetään laskemaan kehitystä nykyisellä suuntauksella, mutta itse ajattelen optimistisesti, että maailma myös muuttuu ja muovautuu ja voi olla, että 2070-luvun maailmassa jyllääkin jo muunlaiset arvot vaikka nyt että maailma globalisoituu vauhdilla. Siinä kun tulee joskus kenties teknologinen singulariteetti niin sitä ennen se voi käydä jo uskonnoille.

Islam ei ole samanlainen kuin muut uskonnot. Perusteluja on kaksi ja jokaisella on lupa yrittää kumota ne asia-argumenteilla:

1. Islam on omiaan tukahduttamaan tiedettä ja kulttuuria niillä alueilla, joilla se on vallalla. Ellet usko, listaa tähän islamilaisista maista tulleet nobel-voittajat, merkittävät kirjailijat ja taiteilijat 1400-luvun jälkeen tai muuten merkittävät islamilaisten maiden kulttuurisaavutukset (en jätä turhaan liian pitkää tilaa listalle, sitä ei tarvita)

2. Islam on naisia alistava ja väkivaltaa lietsova uskonto. Luettele muut valtauskonnot, jotka ovat tuottaneet 2000-luvulla merkittäviä uskonnon nimissä toimivia terrorijärjestöjä tai joiden nimissä harjoitetaan laajamittaisesti kunniaväkivaltaa
Islam tuppaa olee näin länsimaalaisen järkevän ihmisen ja kenties lisäksi uskottoman ihmisen vinkkelistä taantunut sinne kristinuskon keskiajoille. Oma nopea arvioni on, että suurmiehiä harvemmin pulpahtaa kireistä islamistivaltioista koska ne uudistusmieliset toistaiseksi hirtetään ennen ensimmäistä kirjaansa. Onneksi jotkut pääsevät pois ja saavat turvapaikan sivistyneestä lännestä.

Mutta onhan lähi-itäläisillä hieno historia kulttuurissa ja tieteissä ennen kuin keksittiin tukahduttavat kansanhallitsemiskeinot. Uskon rohkeesti, että sieltä vielä tullaan vaikka nyt 2070-lukuun mennessä. Mutta romahtaako se sisältäpäin jo ennen maailman kansoittamista (uskon että kyllä) vai vasta sitten kun nuoriso sielläkin (Euroopassa) internetin kautta tajuaa kuinka perseestä on tämä.
 

Morgoth

Jäsen
Varmasti näin kun lähdetään laskemaan kehitystä nykyisellä suuntauksella, mutta itse ajattelen optimistisesti, että maailma myös muuttuu ja muovautuu ja voi olla, että 2070-luvun maailmassa jyllääkin jo muunlaiset arvot vaikka nyt että maailma globalisoituu vauhdilla. Siinä kun tulee joskus kenties teknologinen singulariteetti niin sitä ennen se voi käydä jo uskonnoille.

Maalistumiskehitys vaatii ainakin jonkinlaisen elintason, koulutuksen (ei mitään koraanikoulua heti lapsesta). Vaikea nähdä, että kehitysmaissa väestön kasvu hidastuisi, ne muuttuisivat demokraattisiksi sekä niissä olisi toimiva yhteiskuntarakenne ja alkaisivat varastua.
 

redpecka

Jäsen
Maalistumiskehitys vaatii ainakin jonkinlaisen elintason, koulutuksen (ei mitään koraanikoulua heti lapsesta). Vaikea nähdä, että kehitysmaissa väestön kasvu hidastuisi, ne muuttuisivat demokraattisiksi sekä niissä olisi toimiva yhteiskuntarakenne ja alkaisivat varastua.
Sata tai kaksisataa vuotta sitten jos islam olisi levittäytynyt joka maailman kolkkaan ne olisi varmaan saanut rakentaa omat koulut ja palkata pätevät opettajat. (Tosin onhan historiassa hajonnut tuon ajan imperiumeja tai ajatusmalleja koko ajan joten miksi se ei olisi käynyt myös islamille.)

Mutta kun tämä uhkakuva islamisaatiosta tapahtuu internetin keksimisen jälkeen niin en ainakaan henkilökohtaisesti usko maailman tottelevan jotain uskonjohtajaa jostain baghdadista 2070-luvulla.

Sitä en kiellä etteikö tulevaisuudessa puhuttaisi pienestä "taantumuksen keskiaikaisesta 15-45 vuodesta", mutta sitä valveutunempaa on kansa kun sen koulussa sitten ihan oppii.

E: Editoitu toi haarukka pelkästä 15 vuodesta käsittämään vähän pidempiaikaista ajanjaksoa omissa mielikuvissani.
 
Viimeksi muokattu:

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Maalistumiskehitys vaatii ainakin jonkinlaisen elintason, koulutuksen (ei mitään koraanikoulua heti lapsesta). Vaikea nähdä, että kehitysmaissa väestön kasvu hidastuisi, ne muuttuisivat demokraattisiksi sekä niissä olisi toimiva yhteiskuntarakenne ja alkaisivat varastua.
Nämä koraanikoulut ovat vakava ongelma.
Niissä kun kakarat aivopestään uskonnollisesti ja samalla muu koulutus jää täysin sivuosaan.
Tästäkin juteltiin paikallisten kanssa oluen äärellä viime viikonloppuna.
Ei Kenian yleisessäkään koululaitoksessa ole kehumista, mutta koraanikouluista valmistuneet osaavat hädin tuskin lukea ja kirjoittaa, jolloin omatoiminen sivistyminen jää koulun jälkeen haaveeksi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nämä koraanikoulut ovat vakava ongelma.
Niissä kun kakarat aivopestään uskonnollisesti ja samalla muu koulutus jää täysin sivuosaan.
Tästäkin juteltiin paikallisten kanssa oluen äärellä viime viikonloppuna.
Ei Kenian yleisessäkään koululaitoksessa ole kehumista, mutta koraanikouluista valmistuneet osaavat hädin tuskin lukea ja kirjoittaa, jolloin omatoiminen sivistyminen jää koulun jälkeen haaveeksi.

Ja koraanikoulujen menestys on seuraus sosiaaliturvan heikkoudesta. Perheet lähettävät lapset koraanikouluun usein sieltä saatavan ruuan takia, miettimättä lainkaan tapahtuvaa aivopesua.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ja koraanikoulujen menestys on seuraus sosiaaliturvan heikkoudesta. Perheet lähettävät lapset koraanikouluun usein sieltä saatavan ruuan takia, miettimättä lainkaan tapahtuvaa aivopesua.
Arabimaissa asuvien parissa asia voi hyvinkin olla näin.
Mutta kun Suomessa luvallisesti oleskelevat perheet lähettävät poikalapsiaan mm. Egyptiin koraanikouluun, niin ei johdu rahapulasta.
Mittakaava oli kymmenisen vuotta sitten 50-150 lasta vuodessa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En nyt tiedä mihin ketjuun laittaa, niin laitetaan tähän.


Se on skandaali Suomen valtiolle! Sitten mä menen Turkkiin. Recep Tayyip Erdogan on mun henkilökohtainen tuttu.



Jos te teette tämmöiset lait, että mies makaa toisen miehen kanssa ja nainen lesbon kanssa, mistä te saatte lapsia? Maher kysyy.


Hän tehostaa sanojaan imitoimalla fyysisesti seksiakteja.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
En puutu nyt tuohon uskontoasiaan, koska siitä puhuminen on kuin tulisilla hiilillä kävelyä ja minusta on ihan sama, mihin kukin ihminen uskoo. Ei ole minun asiani mennä osoittelemaan, mikä on hyvä uskonto ja mikä on huono uskonto. Olen ateisti, mutta en sellainen, joka levittää uskonnottomuuttaan määrätietoisesti joka suuntaan.

Sen sijaan huomioni kiinnittyy tuon Maherin tapaan ilmaista itseään, joka tuntuu olevan aika normaali tapa Lähi-idän ja Pohjois-Afrikan alueelta tulevilla ihmisillä. He suuttuvat nopeasti ja ovat yleensäkin ottaen kuumaverisimpiä ja tunteikkaampia kuin me Pohjolan jäyhät asukkaat. Tuo sitten näkyy muun muassa tuossa haastattelussa esiintyvässä tunnekuohussa, joka voi ymmärrettävästi aiheuttaa ongelmia kantaväestön kanssa. Kyseessä on kulttuuriero, jollaiseen olen törmännyt vuosien ja vuosikymmenien aikana monta kertaa, kun olen ollut tekemisissä arabien kanssa.

Hepulla on vähän hakusessa tämä suomalaisen yhteiskunnan toimintaperiaate, vaikka onkin ilmeisesti asunut täällä jo vuosien ajan tai sitten hän vain haluaa puolustaa omaa pientä plänttiään viimeiseen hengenvetoon asti.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En nyt tiedä mihin ketjuun laittaa, niin laitetaan tähän.


Aivan umpihulluhan tuo Maher vaikuttaa olevan. Tai ainakin hivenen temperamenttinen. Hieno punainen lanka kyllä jutuissaan:

Mä en ymmärrä näitä ihmisiä, ennakkoluuloisia ihmisiä, maalaisjuntteja ihmisiä, kusipäisiä ihmisiä. Tämä ei ole oikein, tämä on väärin.

Mä teen kantelun häntä vastaan. Sitten teen jutun käräjäoikeuteen. Sitten mennään hoviin. Sitten korkeimpaan oikeuteen. Sitten Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen, Maher huutaa.
– Se on skandaali Suomen valtiolle!

Täällä vaan mies miehen kanssa, nainen naisen kanssa. Kohta suomalaiset kaksi miljoonaa.

– Mutta islamin laki: ei! Sitten muslimit kohta kymmenen miljoonaa.

– Jos te teette tämmöiset lait, että mies makaa toisen miehen kanssa ja nainen lesbon kanssa, mistä te saatte lapsia? Maher kysyy.

Hän tehostaa sanojaan imitoimalla fyysisesti seksiakteja.



Mahtaa avarakatseisella ja suvaitsevaisella Maherilla olla tosiaan kestämistä suomalaisissa ennakkoluuloisissa maalaisjunteissa…

Upea kuvio kaikkineen, imaaminakin saarnaa entistä vaimoaan pahoinpidellyt ja hapon naamaan heittämisellä uhkaillut tavallinen kansalainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös