Re: Re: musta lista
Viestin lähetti krobbe
Minua ärsyttää nykynuorisosta valtaosa, joista suuri enemmistö inhoaa esimerkiksi juuri noita ammattiliittoja. Ok, siihen on tietysti kaikilla näin tuntevilla oikeus, mutta olisi todella mielenkiintoista kuulla perusteluja miksi näin on.
Vaikka viestini toimeenpanevana voimana olikin tämä Gentlemanin postaus, kysymykseni ei ole yksinomaan hänelle suunnattu, mutta hän varmaan mielellään kertoo esimerkiksi mitkä toimenpiteet SAK:ssa ovat aiheuttaneet moisen antipatian tätä työväenluokan etuja vuosikymmenet ajaneeseen järjestöön.
Nuo kaksi Gentlemanin jäljempää inhon aihetta takaavat varmaan sen pian kuulemme järjellisiä perusteita asian tiimoilta ainakin häneltä.
- Ilmeisesti krobbe ei vielä tunne ajatusmaailmaani kovinkaan hyvin, järjellisiä perusteita minulta ei läheskään aina saa. (ärsytän siis itseäni, sillä helmet kehittyvät jatkuvasti ärsytyksestä)
- En kiistä sitä etteivätkö ammattiliitot olisi saaneet hyviäkin asioita aikaan, tapa ottaa kunnia suurinpiirtein kaikesta työelämän ja yhteiskunnan kehittymisestä on kuitenkin vähän liikaa.
SAK haluaa jäsenilleen nimenomaan ETUoikeuksia, sellaisia asioita, joille ei järjellisiä perusteita, entistä lyhyempää työviikkoa, enemmän lomaa, enemmän palkkaa. Tämä johtaa siihen että työntekijämäärää vähennetään ja yhteiskunta saa huollettavakseen ihmisiä jotka olisivat edelleen töissä jos tyydyttäisiin hieman vähempään. - No tässä asiassa ranskalaiset ja saksalaiset ovat ottaneet askeleen oikeaan suuntaan..
Lisäksi voidaan palauttaa mieleen SAK:n mainoskampanjat, muun muassa se arvontahomma? Tosi reilua?
Olen itse työntekijä ja insinööriliiton jäsen, silti sympatiat ovat usein työnantajan puolella ja molemmin puoleinen jousto on niitä asioita jotka ovat aina minun tapauksessani toimineet. Toista on kuulemani mukaan ollut niillä työpaikoilla, joilla vahva SAK edustus.
PAM:n asenne matalapalkka työhön on lähinnä se mikä minua on nyppinyt, halua osallistua työllisyyden hoitoon ei tunnu löytyvän.
En pidä itseäni kovinkaan nuorena, mutta oletan "nuorison" kielteisen suhtautumisen liittoihin johtuvan juuri siitä mitä he pitävät työttömyytensä syynä? Itse en ole koskaan ollut pitkiä jaksoja työtön, mutta joskus sen eteen on saanut joustaa.
Nämä ovat yhteiset talkoot