Mitä asiaa inhoat yli kaiken?

  • 11 961
  • 164

twenty

Jäsen
Suosikkijoukkue
hpk
ma vihaan...

- Popedaa

- Itsekkäitä ihmisiä

- Sipulia, varsinkin missä muodossa tahansa


Edellämainittuja asioita kun ei olisi olemassakaan, niin meidän kaikkien olisi paljon mukavampi elää.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
- Trendipellejä
- Viherpiipertäjiä
- Wannabee-ihmisiä
- Ääriliikkeitä
- Itsekkyyttä
- Verkkokalastusta
- Paskaa ylikaupallistettua musiikkia
- Kesän tv-ohjelmatarjontaa
- Käsipalloa
- Huonoa kesäsäätä

- Liiallista suvaitsevaisuutta tyyliin: Kyllähän ne joulujuhlat voidaan jättää viettämättä, jos lapsosten joukossa on 5 muslimia - voi vittu!...Kun nyt kerran suvaitaan, niin haluan rakennuttaa kristillisen kirkon Mekkaan... Ai, ei käy vai? Mutta mehän olemme Suomessa niin suvaitsevaisia. Kuinkas te ette ole?
 

C.Moreno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & ISO-K Fan Club
Ei missään järjestyksessä.

-Alkoholisteja
-Pappa betalar-nuoria
-Mustalaisia
-Rock'n rollia tyyliin Chuck Berry
-Sosiaalipummeja
-Genimappia
-Firman bileitä
-Yleisesti pikkujouluja
-Naapureita kadun toisella puolella
-Keravaa
-Korsoa
-Mormoneja
-Armeijan perunamuussia "napalmia"
-Tuputtavia kiihkouskovaisia
-Ihmisiä joiden mielestä kaikki on aina jonkun toisen syy
-Tosi-tv ohjelmia
-Jaajo Linnainmaata
-Teinejä.On muuten yksi varmimmista keinoista huomata tulleensa vanhaksi jos nuoriso alkaa käymään hermoille

Karamahdin listasta löytyi

- vanhempia, joille oman jälkikasvun suorittama ympäristön terrorisointi on luonnollinen asia joka pitää vaan kestää kun "ne on vaan lapsia." Saatana, mikä on piiska ja kuonokoppa?!?

Olen asiasta täysin samaamieltä.Kuria vaikka nyrkillä niille kakaroille saatana!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mitäkö inhoan?

Jos nyt jätetään nuo ruoka-aineet joita inhoa pois laskuista, niin kovin harvoja yksittäisiä asioita inhoan - jossain määrin inhoan suvaitsemattomuutta mutta suvaitsemattomuuskaan ei minua haittaa jos sillä ei pyritä rajoittamaan muiden ihmisten elämää konkreettisella tapaa. Epärehellisyyttä myös inhoan. Oikeastaan inhoni kohteelle löytyy yksi yhteinen nimittäjä, se on ihmiset. Inhoan valtaosaa ihmiskunnasta, toisinaan minä mukaan luettuna tähän porukkaan. Onneksi jokunen positiivinen poikkeus auttaa jaksamaan.

Sota on siunaus sekä tuho - ei inhon kohde, siunaus sikäli, että tuhoaa ihmiskuntaa, tuho sikäli, että tuhoaa tätä planeettaa.

vlad.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Keskustelupalstainhokikseni on noussut oman erinomaisuutensa ja asemansa korostaminen toista lyttäämällä. Oikeassa saa olla ja oman mielipiteen takana pysyä, mutta kun asia on tullut selväksi, ei mielestäni tarvitse enää solvata keskustelukumppania vain sen vuoksi, että hän julkesi olla eri mieltä jostain asiasta.
----


Itse en näe sotaa todellakaan siunauksena, mutta en minä sitä osaa inhotakaan. Sotaan ja sen lieveilmiöihin liittyviä julmuuksia inhoan, mutta itse sota on liian laaja ja ehkä lopulta abstraktikin käsite inhottavaksi. Näin siis minun mielestäni.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kulttuuripiirejä jotka määrittelevät Ismo Alangon musiikin rockiksi.

Jari Porttilan persettä nuolevaa kaverijournalismia

Helsingin Sanomien urheilusivuja

Aki Kaurismäen kaksinaismoraalia

Sotkan TV-mainoksia

Antero Mertarannan selostuksia

Päiviö Pyysalon juontoja Tangomarkkinoilla

Whitesnaken amerikkalaistamista
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Ohmi
Tähän oli aivan pakko tarttua.

Kenen siunaus? Kalskahtaa hieman uskonnollispainotteiselta termiltä...

Käytin sanaa "siunaus" kun muutakaan ei oikein tullut mieleen, kyseisessä kohdassa käytettynä hyvin moni muukin sana olisi saanut uskonnollispainotteisen merkityksen, kuten vaikkapa "pelastus" - "Sota on pelastus...".

vlad.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti vlad
Käytin sanaa "siunaus" kun muutakaan ei oikein tullut mieleen, kyseisessä kohdassa käytettynä hyvin moni muukin sana olisi saanut uskonnollispainotteisen merkityksen, kuten vaikkapa "pelastus" - "Sota on pelastus...".

vlad.

Perkele, ehdin juuri poistamaan viestini, kun ajattelin ettet sitä täältä enää löydä, joten ajattelin siirtää sen tuonne uskonto-ketjuun. Löysit kuitenkin ja hyvä niin...

Mikäli tarkoitat maapallon pelastumista ihmisten tappaessa itsensä sukupuuttoon, niin ei kai siitä nyt mitään uskontoon liittyvää saa aikaiseksi. Eri asia tietenkin, jos osa uskovaisista pelastuisi sukupuutosta huolimatta...
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
musta lista

Ärsyttävät yli kipukynnyksen:

- Ihmiset joiden mielestä kaikki on aina muiden syytä
- Ihmiset jotka luennoivat aiheesta kuin aiheesta, eivätkä ymmärrä että asiat voi nähdä toisinkin
- Ihmiset jotka tulevat liian lähelle puhuessaan
- Ihmiset jotka eivät hallitse lapsiaan ja/tai lemmikkejään
- Ihmiset jotka luovuttavat ensimmäisen vastoinkäymisen tullen
- SAK ja PAM
- kettutytöt ja muut ekoterroristit
- ESKO SEPPÄNEN
- PENTTI LINKOLA
- Ihmiset jotka vastustavat asioita ilman järjellisiä perusteita
- Ihmiset jotka tuomitsevat ilman asianmukaista tietoa.
- Ihmiset jotka antavat ikävien asioiden tapahtua vaikka voisivat estää ne.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Ohmi

Mikäli tarkoitat maapallon pelastumista ihmisten tappaessa itsensä sukupuuttoon, niin ei kai siitä nyt mitään uskontoon liittyvää saa aikaiseksi. Eri asia tietenkin, jos osa uskovaisista pelastuisi sukupuutosta huolimatta...

Ei välttämättä mutta siihenkin liittyy mahdollisuus väärintulkinnalle, jälkeen päin ajatellen sanana "pelastus" olisi ollut parempi kyseisessä kohdassa. Mitä minun skenaariooni tulee, niin uskova tai ei-uskova, niin joutaa menemään, mutta ehkei tässä ketjussa tämän enempää tästä aiheesta tai pian tämäkin ketju muuttuu taisteluksi uskovien ja ei-uskovien välillä.

vlad.
 

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
-tiskaamista
-paksulankaisia jigikoukkuja
-automaattista nopeudenvalvontaa
-pikkusieluisuutta
-työtuoliani
-laivaristeilyjä
ja ennen kaikkea
-kananmunia
 

krobbe

Jäsen
Re: musta lista

Viestin lähetti Gentleman
Ärsyttävät yli kipukynnyksen:


- SAK ja PAM
- Ihmiset jotka vastustavat asioita ilman järjellisiä perusteita
- Ihmiset jotka tuomitsevat ilman asianmukaista tietoa.

Minua ärsyttää nykynuorisosta valtaosa, joista suuri enemmistö inhoaa esimerkiksi juuri noita ammattiliittoja. Ok, siihen on tietysti kaikilla näin tuntevilla oikeus, mutta olisi todella mielenkiintoista kuulla perusteluja miksi näin on.

Vaikka viestini toimeenpanevana voimana olikin tämä Gentlemanin postaus, kysymykseni ei ole yksinomaan hänelle suunnattu, mutta hän varmaan mielellään kertoo esimerkiksi mitkä toimenpiteet SAK:ssa ovat aiheuttaneet moisen antipatian tätä työväenluokan etuja vuosikymmenet ajaneeseen järjestöön.

Nuo kaksi Gentlemanin jäljempää inhon aihetta takaavat varmaan sen pian kuulemme järjellisiä perusteita asian tiimoilta ainakin häneltä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: musta lista

Viestin lähetti krobbe
Vaikka viestini toimeenpanevana voimana olikin tämä Gentlemanin postaus, kysymykseni ei ole yksinomaan hänelle suunnattu, mutta hän varmaan mielellään kertoo esimerkiksi mitkä toimenpiteet SAK:ssa ovat aiheuttaneet moisen antipatian tätä työväenluokan etuja vuosikymmenet ajaneeseen järjestöön.

Ammattiliittoihin suunnattu viha ei kai ole kenellekään ammattiliittojen toimintatapojen historiaan perehtyneelle mikään yllätys. Alusta alkaen ammattiliitot ovat harjoittaneet työläisiin suuntautuvaa kiristystä ja painostusta henkistä ja fyysistä väkivaltaa käyttäen. Ja tässä ei puhuta edes historiasta vaan henkistä kiristämistä käytetään vielä vuonna 2004 ainakin Tampereen suunnalla, jossa ammattiliitoista on ilmeisesti Suomen suurimmat perinteet.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Re: musta lista

Viestin lähetti krobbe
Minua ärsyttää nykynuorisosta valtaosa, joista suuri enemmistö inhoaa esimerkiksi juuri noita ammattiliittoja. Ok, siihen on tietysti kaikilla näin tuntevilla oikeus, mutta olisi todella mielenkiintoista kuulla perusteluja miksi näin on.

Vaikka viestini toimeenpanevana voimana olikin tämä Gentlemanin postaus, kysymykseni ei ole yksinomaan hänelle suunnattu, mutta hän varmaan mielellään kertoo esimerkiksi mitkä toimenpiteet SAK:ssa ovat aiheuttaneet moisen antipatian tätä työväenluokan etuja vuosikymmenet ajaneeseen järjestöön.

Nuo kaksi Gentlemanin jäljempää inhon aihetta takaavat varmaan sen pian kuulemme järjellisiä perusteita asian tiimoilta ainakin häneltä.

- Ilmeisesti krobbe ei vielä tunne ajatusmaailmaani kovinkaan hyvin, järjellisiä perusteita minulta ei läheskään aina saa. (ärsytän siis itseäni, sillä helmet kehittyvät jatkuvasti ärsytyksestä)

- En kiistä sitä etteivätkö ammattiliitot olisi saaneet hyviäkin asioita aikaan, tapa ottaa kunnia suurinpiirtein kaikesta työelämän ja yhteiskunnan kehittymisestä on kuitenkin vähän liikaa.

SAK haluaa jäsenilleen nimenomaan ETUoikeuksia, sellaisia asioita, joille ei järjellisiä perusteita, entistä lyhyempää työviikkoa, enemmän lomaa, enemmän palkkaa. Tämä johtaa siihen että työntekijämäärää vähennetään ja yhteiskunta saa huollettavakseen ihmisiä jotka olisivat edelleen töissä jos tyydyttäisiin hieman vähempään. - No tässä asiassa ranskalaiset ja saksalaiset ovat ottaneet askeleen oikeaan suuntaan..

Lisäksi voidaan palauttaa mieleen SAK:n mainoskampanjat, muun muassa se arvontahomma? Tosi reilua?

Olen itse työntekijä ja insinööriliiton jäsen, silti sympatiat ovat usein työnantajan puolella ja molemmin puoleinen jousto on niitä asioita jotka ovat aina minun tapauksessani toimineet. Toista on kuulemani mukaan ollut niillä työpaikoilla, joilla vahva SAK edustus.

PAM:n asenne matalapalkka työhön on lähinnä se mikä minua on nyppinyt, halua osallistua työllisyyden hoitoon ei tunnu löytyvän.

En pidä itseäni kovinkaan nuorena, mutta oletan "nuorison" kielteisen suhtautumisen liittoihin johtuvan juuri siitä mitä he pitävät työttömyytensä syynä? Itse en ole koskaan ollut pitkiä jaksoja työtön, mutta joskus sen eteen on saanut joustaa.

Nämä ovat yhteiset talkoot
 

jake

Jäsen
Suosikkijoukkue
hifk
Minua vituttaa ammattiliitoissa ja työttömyyskassoissa eniten se, että niin tuetaan suomen kansan lusmuamista. Ihmiset maksavat rahaa kassoihin, jotta työtätekemättömät lusmut voivat ne ansiosidonnaisina työttömyyskorvauksina nostaa. P..kele, menisivät töihin.
 

krobbe

Jäsen
Mielenkiintoinen näkemys Ohmi

Minä kun olen aina ollut siinä uskossa, että ammmattiliitot ovat ajaneet työläisten etuja. On lukematon määrä asioita jotka eivät olisi tämän päivän nuorisolle itsestään selvyyksiä ilman ammattiliittojen ansiokasta työtä.

Kirjoitit:

Alusta alkaen ammattiliitot ovat harjoittaneet työläisiin suuntautuvaa kiristystä ja painostusta henkistä ja fyysistä väkivaltaa käyttäen.

Heh, tämä nyt on jo kaiken huippu. Minä kun olen aina ollut siinä uskossa, että kautta aikain se on ollut se suurpääoma ja sitä kautta työnantajat, jotka ovat koittaneet pitää työtätekevän kansanosan mahdollisimman ahtaalla ja minimaalisella toimeentulolla. Miksiköhän näin, siksi että herrain mammonat on aina revitty suorittavan luokan selkänahasta.

Kaikki tämän päivän itsestäänselvyydet kuten koulutus, terveydenhoito, perusturva, työttömyyskorvaukset ym. ym. olemme saaneet osittain tämän mielestäsi meihin työläisiin kiristystä ja henkistä sekä fyysistä väkivaltaa (huh, huh vieläkin puistattaa kuinka jollakulla voi olla noin kieroutuneet käsitykset asioista) harrastaneen järjestön (pitäsköhän SAK:a verrata ihan peräti Mafiaan?) myötävaikutuksella.

Osittain olet ehkä kuitenkin oikeassa siinä, että kautta aikain on ollut (ja tulee olemaan) vellihousumaisia perseennuolijoita, jotka eivät halua olla mukana parantamassa olojaan ja elinehtojaan, mutta ovat ensimmäisenä ruikuttamassa muiden hankkimia etuuksia itselleen. Näitä vellihousuja on varmaan joskus ja syystäkin katsottu etuuksien hankkineiden suunnalta karsaasti, mutta että oikein väkivaltaa! Eiköhän ne touhut ole perinteisesti olleet siellä aidan toisella puolella olleiden hubaa. Siinä on presidenttiä myöten saatu kyyditystä.
 

krobbe

Jäsen
Re: Re: Re: musta lista

Viestin lähetti Gentleman
- Ilmeisesti krobbe ei vielä tunne ajatusmaailmaani kovinkaan hyvin, järjellisiä perusteita minulta ei läheskään aina saa. (ärsytän siis itseäni, sillä helmet kehittyvät jatkuvasti ärsytyksestä)


Nämä ovat yhteiset talkoot

Kiitos Gentleman hienosta ja jopa melkoisen ansiokkaasti perustellusta vastauksestasi.

Ihan kelpo näkökohtia olet ottanut esille, nykyisin ammattiliittojen joukkovoima on selkeästi murenemassa (valitettavasti, ja tarkoitan sitä työtä miksi ammattiliitot on aikoinaan syntyneet) syynä varmaankin osittain se että ns rehelliseksi duunariksi itsensä tunnustavat joukot ovat selkeästi vähenemään.

Työtätekeväluokka on muuttumassa hyvää vauhtia virkamiehiksi, toimihenkilöiksi jne. Ei ole muodissa olla lapiomies Laatikainen Lavialta ja kuulua johonkin helvatan SAK:n. Näin se maailma muuttuu, jonkun mielestä parempaan, toisen mielestä taas ei.

No vanhat jäärät poistuu luonnollisen poistuman ja muiden syiden takia takavasemmalle, näinhän se homma etenee.
 

krobbe

Jäsen
Re: Re: Re: musta lista

Viestin lähetti Ohmi
Ammattiliittoihin suunnattu viha ei kai ole kenellekään ammattiliittojen toimintatapojen historiaan perehtyneelle mikään yllätys. Alusta alkaen ammattiliitot ovat harjoittaneet työläisiin suuntautuvaa kiristystä ja painostusta henkistä ja fyysistä väkivaltaa käyttäen. Ja tässä ei puhuta edes historiasta vaan henkistä kiristämistä käytetään vielä vuonna 2004 ainakin Tampereen suunnalla, jossa ammattiliitoista on ilmeisesti Suomen suurimmat perinteet.

Vielä sen verran Ohmille, että ei ole ikinä hyvä elää yhden totuuden varassa. Asioilla on aina kaksi puolta. Kannattaisi tutustua ammattiliittojen historiaan joidenkin muidenkin lähdeteosten kautta kuin vastustajan tuottamien julkaisujen kautta.
 

Hescu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Leijonat
Aika harvoja asioita vihaan, niitä on oikeastaan vain väkivalta ja sota ja huumeet, mutta tietysti joskus useampikin asia hiukan ärsyttää. Tässä muutama:

-Se, kun pitää lujaan ääneen mainostaa, että joku on Savosta tai Pohjanmaalta. Mitä sitten?! Ei minulla mitään savolaisia tai pohjanmaalaisia vastaan ole, mutta ei siitä nyt niin isoa juttua tartte tehdä, että on sieltä kotoisin.

-Se, kun joku sanoo, että vihaa teknoa, ja tarkoittaa sillä koko konemusiikkia. Kaikki konemusa ei ole teknoa. Itsekään en teknosta pidä, housesta kylläkin.

-Kettutytöt

-Ylimielisyys ja ennakkoluulot

-Tietyt piirteet USA:n sisä- ja ulkopolitiikassa

-Kun snagarilla sanoo, että laita vähän ketsuppia, niin sitte ne ruiskuttaa sitä silleen, että ne ranskikset ui siellä soosissa. Ei oo kivaa semmonen. Mut ranskikset on kyllä hyviä!
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
En pidä vihaamisesta, koska viha johtaa aina ikäviin asioihin. En siis vihaa mitään muuta, kun pohjattoman vihan aiheuttamia asioita: sotia, murhia...





Jotta tämä ei menisi aivan lässytykseksi, voin sanoa, että minua ärsyttää syvästi...

...semmoiset ihmiset, jotka parantavat itsetuntoaan yrittämällä olla niin pirun "erilaisia" ja teeskentelevät olevansa siten jotain spesiaalia.
 

Fordél

Jäsen
Viha on kyllä liian voimakas sana ja vihahan vaan vie energiaa/keskittymistä pois siltä mikä elämässä on hyvää ja tärkeää. Mutta kaikesta huolimatta Fordelin vihaus-lista:

-Susanne Päivärinta
-saatananpalvojat,kirkonpolttajat jne.
-rasistit
-bimbot
-känniset selventäjät
-huumeet
-kaahailijat
-b-luokan komediasarjat
-filmaajat
-nykyinen kertakäyttömusiikki
-nyky rap, joka ei todellakaan ole räppiä!
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Re: musta lista

Viestin lähetti krobbe
Vielä sen verran Ohmille, että ei ole ikinä hyvä elää yhden totuuden varassa. Asioilla on aina kaksi puolta. Kannattaisi tutustua ammattiliittojen historiaan joidenkin muidenkin lähdeteosten kautta kuin vastustajan tuottamien julkaisujen kautta.

Hauska, että sinä Krobbe varoitat minua yhdestä totuudesta ja kuitenkin olet naureskellen hyväksymättä sitä tosiasiaa, että ammattiliitot ovat alkuajoista alkaen harjoittaneet sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa liittoon kuulumattomia työläisiä kohtaan, painostaakseen heitä liittymään liittoon.
Henkisestä väkivallasta löydät taas todisteita nykypäivänäkin, kun käyt kyselemässä ihmisiltä, jotka ovat hiukan vanhakantaisimmilla aloilla. Itse olen kokenut henkistä väkivaltaa ensimmäisessä työpaikassani, koska en liittynyt liittoon työsuojeluvaltuutetun "kehotuksesta" huolimatta. Opiskelukaveri joutui jättämään edellisen työpaikkansa työmaan nokkamiehinä toimivien liitonmiesten painostuksen takia. Hän ei halunnut liittyä ammattiliitton, koska oli jo Yksityisessä työttömyyskassassa. Saman ovat kokeneet monet muutkin ihmiset.

Mutta elä vapaasti siinä uskossa, että Lapuan liike ja Natsit ovat maailman ainoat pahat, kun taas kommunisteille pitäisi pystyttää Tampereen Lenin-museon viereen patsaita...

Tästä pitäisi kyllä perustaa jo oma ketjunsa, mutta menköön...
 

krobbe

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Re: musta lista

Viestin lähetti Ohmi
Hauska, että sinä Krobbe varoitat minua yhdestä totuudesta ja kuitenkin olet naureskellen hyväksymättä sitä tosiasiaa, että ammattiliitot ovat alkuajoista alkaen harjoittaneet sekä fyysistä että henkistä väkivaltaa liittoon kuulumattomia työläisiä kohtaan, painostaakseen heitä liittymään liittoon.
Tästä pitäisi kyllä perustaa jo oma ketjunsa, mutta menköön...

Asioita vahvasti kärjistäen olet varmaan oikeassa, mutta kannattaa muistaa, että varmasti ammattiliitot ovat saaneet huomattavasti enemmän hyvää aikaan kuin pahaa. Joka muuta väittää ei halua tosiasioita tunnustaa.

Tuo painostaminen on ollut varmaan totta, mutta en minä edelleenkään ymmärrä miksi ei haluta olla (varsinkin silloin muinoin) yhdessä hankkimassa sitä hyvää vaan annetaan toisten tehdä työ ja ollaan ensimmäisinä kuitenkin nauttimassa näistä työn hedelmistä? Ymmärrätkö Sinä?

Kommunismia on turha yrittää minuun yhdistää, vaikka mielipiteeni kovasti tuntuvatkin eroavan sinun vastaavista.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Re: Re: Re: musta lista

Viestin lähetti krobbe
Asioita vahvasti kärjistäen olet varmaan oikeassa, mutta kannattaa muistaa, että varmasti ammattiliitot ovat saaneet huomattavasti enemmän hyvää aikaan kuin pahaa. Joka muuta väittää ei halua tosiasioita tunnustaa.

Vastasin vain kysymykseesi, miksi ammattiliittoja inhotaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös