Mistä on pienet nettikirjoittajat tehty?

  • 26 466
  • 170

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Alunperinkin pointtini oli tähän keskusteluun mukaan lähtiessä se, että jos joku nimimerkki suuttuu toiselle tai ärsyyntyy toisesta niin miksi sen toisen pitää sitten vielä heittää sitä bensaa sen ensimmäisen liekkeihin.



Kun alunperin olen ottanut käyttööni joitain ilmaisuja joista jo sellaisenaan osa porukasta pahoittaa mielensä, en kyllä ole ajatellut niitä missään ärsytysmielessä, ihan vain kirjallisena slangina. Niihin keskittyminenhän on täyttä epäolennaiseen keskittymistä, sama homma on jonkun wilcon teksteissä, palsta on pullollaan ihmisiä jotka sanovat ärsyyntyvänsä hänen tavastaan lopettaa "allekirjoituksella" tekstinsä, vaikka todellisuudessa hänen nokkelat kirjoituksensa muuten ovat se ärsyke, ja huom. asialliset, nokkelat kirjoituksensa.

Vastauksena tuohon pohdiskeluusi muuten, kyse on ennenkaikkea itsensätutkiskelusta, jokaisen olisi hyvä suorittaa sitä kontollaan, tämä bensaksi ajateltu on kai eräänlainen muistuttelu siitä. Miettiä voi sitten sitä, onko nyt kyse "mutta kun toi alotti"-etsiskelystä vai oikeasta ihmisen käyttäytymisen tutkiskelusta. Väitän etten todellakaan tee tätä ilman itsekritiikkiä vaan todellakin pyrin menemään pikkuhiljaa eteenpäin. Joku sanoo että liian hiljaa, joku ettei kehitystä tapahdu ikinä, jonkun mielestä kehittyy ihmisenä, jonkun mielestä vain pahempana vittuilijana. Toivottavasti edes joku hyötyy tästä, ensimmäisenä asiallisesti vastailleet, huomatessaan että jalanpolkeminen ei taaskaan auta.

Tuohon aiempaan lainaukseesi vastaan, että ehkä ketju olisi avautunut paremmin haluamallesi käyttötarkoitukselle ainakin laajemmassa määrin jos et olisi nimennyt sitä itsesi mukaan ja kirjoittanut alustuksen joka ei viittaa juuri millään tavalla ketjun aiheeseen.

Ilman hiukan "ilmaanheitettyä" avausta ketju ei keräisi niin paljon posteja, eikä esimerkkejä. "Goldenawe" nyt on käytännössä yleisnimitys vain.

Kannattaa AWe pitää puhelin päällä, saattaa vaikka Merimaan Jussi soitella ja palkata juontohommiiin, nyt kun Elleni ja Jonekin on julistettu kansalliseen pannaan:) AWe, Kola-Olli ja Perttu puristelmassa toisiaan perseestä: siinä menisi Mattieskollakin siika perbeeriin!

Jaahas, kiirettä pitää, ensin on konserttia ja festaria, sitten erään liigasta Ruotsiin siirtyvän pelaajan häät jotka menen juontamaan, sitten omat kolmekymppiset, sitten Muhun krokettikisat ja yksi kirkkolaulukeikka syyskuun alussa. Välissä pitäisi myös käydä ulkomailla. Kiirettä pitää mutta ehdotuksia otetaan vastaan. Ellen sitten jossain välissä...
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
Tämä oudoin ketju ikinä!! Näin uutena kirjoittana tällä palstalla, olen aivan monttu auki.

Tiedän kyllä kuka on Golden Awe, koska olen aika pitkään säännöllisesti seurannut tätä foorumia. Mutta en pysty millään käsittämään, mikä tämän ketjun pointti on?? Luin tämän kyllä läpi, koska se oli saanut niin paljon vastauksia, mutta ymmärrykseni ei lisääntynyt tippaakaan. Onko tämä joku insidejuttu, johon tällainen jatkisnoviisi ei ole vielä päässyt kiinni??

Tällainen pieni ihminen ei vain ymmärrä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Alustuksesta ei vähä-älyinen saa selvää mitä sillä tarkoitetaan, mutta koko ketjusta alkaa muovautua tosiaan sellainen, missä mietitään yleensäkin mistä Golden Aweja eli kirjoittajia tulee jne. Ehkä se oli tarkoituskin? Tai ainakin sitä, miksi jotkut kirjoittajat eivät tykkää ja toiset tykkäävät.

Ketju muotoutuu nyt hiukan kuin uuteen ihmiseen tutustuminen, sillä kaikki ihmiset eivät ole niin vaikeita tai ääliöitä kuin ensivaikutelma antaisi ymmärtää. Toiset malttavat ottaa selvää, toiset eivät, meillä jokaisella on oma tapamme suhtautua uuteen ja erilaiseen, jotkut ovat nähneet saman niin monta kertaa että eivät osaa enää uudelle antaa mahdollisuutta, ansaitsi tämä sitten sen tai ei. Joillekin jo pelkkä naamakerroin aiheuttaa ärsykettä, joillekin se kun naama tunkeutuu joka paikkaan. Meidän on kaikkien etsittävä se oikea tapa reagoida asioihin, nettiasioissa väitän että niin asialliseen kuin asiattomaan negatiiviseen reagoiminen asiallisesti ja jämäkästi auttaa parhaiten. Olennaiseen keskittyminen myös allekirjoittaneen kohdalla, se että alleviivaamisen sijaan keskittää asiaansa (tai vittuiluansa) enemmän myös rivien väliin.

Juuri näin, on aika ja paikka kaikelle. Nyt en viittaa erityisesti GA:han, mutta joskus olisi hyvä kehittää sitä tilannetajua ja pelisilmää, joka on yhtä tärkeä asia, kun se oman persoonan ja oman sanoman esille tuominen.

Minun sanomani on positiivisuus ja aina kun omaksun/tartutan itseeni negatiivisuutta menetän pienen palan pelisilmääni, ja sitä ei korvaa hyvä pelikirjakaan. Mr. Hyde ryntää esiin kymmeninä karvaisina postauksina...

Tämä oudoin ketju ikinä!! Näin uutena kirjoittana tällä palstalla, olen aivan monttu auki.

Heh, itsensä ja muiden tutkiskelua vain. Hyvinhän sinulla minun näkökulmastani menee, olet monttu auki avoimin mielin liikkeellä, haluat selvittää asian.

Toivottavasti se monttu ei tosin ole auki minulle...(haudankaivuumukahauskuus™)
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hallitsetko muuten Golden AWe kymmensormijärjestelmän hyvin? Tekstiä näyttää nimittäin tulevan varsin runsaasti siitä tuutista, vieläpä melko vähin virhein. Tästä tuutista tekstiä ei tule läheskään yhtä paljon, eikä aina ihan niin sujuvasti. Ovatko nämä ~BREASTS!! ym. hassunhauskat jutut ihan Golden AWe:n omaa keksintöä? Mistä tämä ylenpalttinen kiinnostus tildeä (matoa) kohtaan?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
AWe on nero!

Olisinpa yhtä lihaksikas ja naisiapuoleensavetävä kimalaismagneetti™ kuin AWe!

Olisipa ihmisillä huumorintajua, on se vähän hölmöä saada aivoverenvuoto jos joku tekee duunia sen eteen ettei kaikki ketjut tällä foorumilla ole väittelyä politiikasta tai youtubevideoiden linkittelyä.

AWen tuotannosta tulee todella usein sellainen fiilis että tekee mieli lopettaa kirjoittaminen kokonaan, ei tuolle tasolle voi päästä edes treenaamalla.

Täytyy olla nero!
 
Ketju muotoutuu nyt hiukan kuin uuteen ihmiseen tutustuminen, sillä kaikki ihmiset eivät ole niin vaikeita tai ääliöitä kuin ensivaikutelma antaisi ymmärtää. Toiset malttavat ottaa selvää, toiset eivät,


Niin selvennän hieman, että vähä-älyisellä siis tarkoitin itseäni. Ensivaikutelmalla en tee oikeastaan mitään, koska annan yleensä (tai pyrin antamaan) ajan näyttää miksi mielipide muovautuu. Tosielämässä sen sijaan ensivaikutelma on yllättävän tärkeä ja voi sitä surun päivää, kun joskus huomaa olleensa väärässä. Ei sitä tarvitse kenellekään tunnustaa, mutta itselleen tunnustaminen se on rankkaa. Ja kyllä minä yritin ottaa selvää, ihan tosissaan. En vain saanut. Silti seison sanojeni takana, että tämä ketju ei mielestäni toimi. Tai ei ainakaan minun ajatuksiin mahdu. Sen tiedän jo etukäteen, ettei se keskustelua estä, yleensä päin vastoin. Monesti toisten mielestä hauskimmat keskustelut käydäänkin silloin kun en itse ole paikalla. Hetkinen.. no voihan vittu sentään.


EDIT:
fat of the land kirjoitti:
Olisipa ihmisillä huumorintajua, on se vähän hölmöä saada aivoverenvuoto jos joku tekee duunia sen eteen ettei kaikki ketjut tällä foorumilla ole väittelyä politiikasta tai youtubevideoiden linkittelyä.

Juuri näin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Hallitsetko muuten Golden AWe kymmensormijärjestelmän hyvin? Tekstiä näyttää nimittäin tulevan varsin runsaasti siitä tuutista, vieläpä melko vähin virhein. Tästä tuutista tekstiä ei tule läheskään yhtä paljon, eikä aina ihan niin sujuvasti. Ovatko nämä ~BREASTS!! ym. hassunhauskat jutut ihan Golden AWe:n omaa keksintöä? Mistä tämä ylenpalttinen kiinnostus tildeä (matoa) kohtaan?

En hallitse kai, mutta en myöskään tuijota näppistä kirjaillessani. Se on tuntumasta kiinni. Tildehän on mukana lähinnä huudahdus- tai venytysefektinä, onpahan jäänyt sinne jonkinlaisena ärrävikana. Sanan edessä huudahduksen ilmaisuna, "kippis"-tyyliin, keskellä venytyksenä. Voisin kirjoittaa "maaahtavaa" mutta en halua kuulostaa Mertarannalta tai Ensio Itkoselta vaikka pidänkin heistä molemmista.

Ilmaisu "~BREASTS" on muistaakseni nimimerkin hitch1969© tai GAR lanseeraama termi, en todellakaan aio selittää koko juttua, ja osa muusta tyylistä yleistä slangia Roth Armyn ja Hitchworldin
entisten ja nykyisten jäsenten keskuudessa. Molemmat paikat ovat jo aika lailla hiljentyneet mutta klassinen Van Halen on elämä ja tuo sanonta, tyyli kunnianosoitusta noille ystävilleni briteissä, japseissa ja jenkeissä. Liian monimutkaista selittää...jotain uutta, jotain lainattua jne.. Silti, jos haluatte löytää parhaan paikan netissä tutustukaa noihin ns. foorumeihin.

Täytyy olla nero!

Jos olisin oikeasti kirjallisesti nero olisin jo julkaissut kirjan tai runoteoksen. Niin ja sen olisi ostanut parikymmentä ihmistä sukulaisten lisäksi...toisaalta, täällä lukijoita on hieman enemmän...mikä on sitten nykyisin se paras ja kattavin tapa? Tyydynpä myhäilemään ja kihertelemään itsekseni. Omasta mielestäni ansaitsisin kyllä TV-shown. Onko se sitten Onnenpyörä Saija Palinin kanssa vai keskusteluohjelma, ja kumpaa haluaisin enemmän, ja kumman ansaitsisin, no se on katsojaluvuista kiinni...

Silti seison sanojeni takana, että tämä ketju ei mielestäni toimi. Tai ei ainakaan minun ajatuksiin mahdu. Sen tiedän jo etukäteen, ettei se keskustelua estä, yleensä päin vastoin. Monesti toisten mielestä hauskimmat keskustelut käydäänkin silloin kun en itse ole paikalla. Hetkinen.. no voihan vittu sentään.

On lienee paikallaan todeta että mainontana se toimii. Tuotteet, mitä mainostetaan, no siinä on koko tosi-TV-shopin kirjo, elämä tai ainakin nettielämä ja positiivisuus. Jos joku ei omaksu teesejä, tämä toimii sitten niin että jos ei tee kuten ketju pyytää, älyää sitten tehdä täysin päinvastoin.

Tai jos ei mitään muuta niin joku älyää viimeistään tätä ketjua selaillessaan että kun sanon viettäväni liikaa aikaa netin ääressä, joku älyää itse saman ja lähtee ulos lenkille. Silloin ei ole menty ihan täysin metsään.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Kun alunperin olen ottanut käyttööni joitain ilmaisuja joista jo sellaisenaan osa porukasta pahoittaa mielensä, en kyllä ole ajatellut niitä missään ärsytysmielessä, ihan vain kirjallisena slangina. Niihin keskittyminenhän on täyttä epäolennaiseen keskittymistä, sama homma on jonkun wilcon teksteissä, palsta on pullollaan ihmisiä jotka sanovat ärsyyntyvänsä hänen tavastaan lopettaa "allekirjoituksella" tekstinsä, vaikka todellisuudessa hänen nokkelat kirjoituksensa muuten ovat se ärsyke, ja huom. asialliset, nokkelat kirjoituksensa.

Pitää heittää tähän yksi off-topic, joka kuuluisi oikeastaan ihmettelyketjuun. Olen joskus miettinyt miksi Wilco ei laita sitä lopetustaan allekirjoitukseksi, kun se kuitenkin on jokaisessa viestissä. No se siitä.

En uskokaan, että olisit kehittänyt esimerkiksi sitä matoa mielessäsi palstaveljien hulluuden partaalle ajo. Mielestäni ei kuitenkaan ole kyse siitä oletko sinä tietoisesti ärsyttänyt jotakin vaan siitä, että jos huomaat ärsyttäväsi jotakin niin mitä sen jälkeen tapahtuu. Tästä on tietysti olemassa varmasti yhtä monta mielipidettä kuin kirjoittajaakin, mutta ääripäät lienevät selvät. Pyritään ärsyttämään entistä enemmän tai yritetään kohteliaasti välttää ärsyttämistä. Paras tie kulkee minun mielestäni jossain siinä välissä. Ei nyt itseään tarvitse alkaa muuttamaan kenenkään takia, mutta toisaalta itse olen sen verran kohtelias ihminen, että arvostan myös tietynlaista hienotunteisuutta tällaisissa jutuissa. Jos perustit tämän ketjun vilpittömästi mielessäsi tämän kaltainen keskustelu niin onnittelen hyvästä ideasta. Minulle se vain haiskahti hieman onkimiselta.

Vastauksena tuohon pohdiskeluusi muuten, kyse on ennenkaikkea itsensätutkiskelusta, jokaisen olisi hyvä suorittaa sitä kontollaan, tämä bensaksi ajateltu on kai eräänlainen muistuttelu siitä. Miettiä voi sitten sitä, onko nyt kyse "mutta kun toi alotti"-etsiskelystä vai oikeasta ihmisen käyttäytymisen tutkiskelusta. Väitän etten todellakaan tee tätä ilman itsekritiikkiä vaan todellakin pyrin menemään pikkuhiljaa eteenpäin. Joku sanoo että liian hiljaa, joku ettei kehitystä tapahdu ikinä, jonkun mielestä kehittyy ihmisenä, jonkun mielestä vain pahempana vittuilijana. Toivottavasti edes joku hyötyy tästä, ensimmäisenä asiallisesti vastailleet, huomatessaan että jalanpolkeminen ei taaskaan auta.

Olen samaa mieltä, mutta kuten kokemus on osoittanut niin tämä ihanuus ei varmasti tule koskaan tapahtumaan ainakaan netissä, missä voi jokainen laukoa ihan mitä vain nimimerkin takaa. Toisaalta siinähän yksi näiden palstojen viehätyksistä piilee. En usko, että sinäkään ihan tuon avausviestin kaltaista settiä siellä työpaikallasi ilmoille päästät. =) Sinä pidät verbaaliakrobatiasta ja jollekin toiselle saattaa olla isokin henkireikä se, että saa päästää täällä vähän höyryjä. Parempihan se on täällä kuin jossain Sittarin kassalla IMO.

Kolikossa on siis aina kaksi puolta ja se riippuu ihan siitä katsantokannasta, että kumpi on se oikea. Kuten totesit niin suotavaa tosiaan olisi, että jokainen pyrkisi katsomaan aina myös sinne kolikon toiselle puolelle ainakin oikeassa maailmassa.

Ilman hiukan "ilmaanheitettyä" avausta ketju ei keräisi niin paljon posteja, eikä esimerkkejä. "Goldenawe" nyt on käytännössä yleisnimitys vain.

Totta, että tällä tavalla saadaan kyllä huomio heräämään tietyn porukan keskuudessa, mutta samaan viesti saattaa mennä ohi yhtä monelta. En tiedä. Onhan tässä nyt jo pari sivua ihan asiaakin tullut, joten hyvin tämä tuntuu toimivan.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Mainitsemasi asiat ovat täysiä epäolennaisuuksia.

Millä tavalla ne on epäolennaisuuksia? Jos nimimerkki kirjoittaa keskustelupalstalle 50+ viestiä päivässä ja käyttää JOKAISESSA viestissä samaa sanaa/sanontaa niin saako ko. nimimerkin viestejä lukenut henkilö tuntea lievää vitutusta? Haepa joutessasi omasta viestihistoriastasi kirjoitukset joissa olet käyttänyt mainitsemiani sanoja kimalainen, breasts tai milf. Hämmästyn suuresti jos päädyt lukuun joka on alle 100.

Juopottelu on ammattisairaus rakennusalalla, mutta asenteesi "no antaa ny olla ku aina ennenki" kielii siitä että alistut tuohon typerään perinteeseen eikä sinulla ole auktoriteettia hommissasi. Keskityn siihen että en neuvo heitä töissä jotka he osaavat hyvin, sensijaan käsken heidän asiallisesti suksia vittuun jos he ilmestyvät työmaalle selkeästi päisään, niin että se haittaa töitä ja työturvallisuutta. Päteminen työturvallisuuden suhteen ei ole yhtään tyhmää. Rakennusala on nyt jotain ihan muuta kuin vuosisata sitten, vain ammattitaito on samanlaista. Sen verran olen oppinut jo parin vuoden aikana että en kuvittele omaavani jotain yliauktoriteettia, vaan keskityn niihin asioihin jotka ovat olennaisia - se että hommat tulevat tehtyä, ja turvallisesti. Suosittelen.

Ammattitauti tällä alalla on se, että oikeita töitä koskaan tekemättömät idiootit luulevat tietävänsä kaikesta kaiken. Menetkö sanomaan maalarinokalle joka tuoksuu maanantai aamuna vanhalle viinalle että turha tulla tälle työmaalle? Minusta kaiken oleellisen sinun kompetenssistasi kertoo lause "sen olen oppinut jo parin vuoden aikana". Voipi olla parempi kaikille että pysyt toimistossa johon selkesti kuulut. Haluaisinpa kuulla mikä olet koulutukseltasi...ja olet mikä tahansa niin mikä on kosketuspintasi rakennustyöhön...
 
Viimeksi muokattu:

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
Heh, itsensä ja muiden tutkiskelua vain. Hyvinhän sinulla minun näkökulmastani menee, olet monttu auki avoimin mielin liikkeellä, haluat selvittää asian.

Toivottavasti se monttu ei tosin ole auki minulle...(haudankaivuumukahauskuus™)

No näinhän se kyllä kieltämättä on. Vilkaisin hieman jopa viestihistoriaasi, jotta olisin edes vähän päässyt kärryille mistä tässä on oikein kysymys, mutta ei kyl selventänyt paljoakaan.
Ööö.. tässä tais kyl olla mun panostus tähän ketjuun. Oon kyl ihan kuutamolla. Taidan hipsiä takavasemmalle.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Ketjuhan oli avattu 17.00 ja oli vajoamassa kohti bittiavaruuutta, kunnes ketjun avaaja itse vastasi viestiin nostaen ketjunsa taas piikkipaikalle.

Sen jälkeen yksi kirjoittaa juuri sen, mitä ketjun avaaja haluaa ja soppa on valmis. Jyväjemmarit puolustavat toisiaan ja ärsyyntyneet ilmoittavat ärsyyntymisestään.

Tämä ketju ja itse ketjun avaaja ei tuo kuin yhden kirjainyhdistelmän mieleen: HMV.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Jos perustit tämän ketjun vilpittömästi mielessäsi tämän kaltainen keskustelu niin onnittelen hyvästä ideasta. Minulle se vain haiskahti hieman onkimiselta.

Totta, että tällä tavalla saadaan kyllä huomio heräämään tietyn porukan keskuudessa, mutta samaan viesti saattaa mennä ohi yhtä monelta. En tiedä. Onhan tässä nyt jo pari sivua ihan asiaakin tullut, joten hyvin tämä tuntuu toimivan.

Voisin sanoa että olen vilpittömästi samalla lailla liikkeellä kuin yleensäkin, minulla ei ole mitään taka-ajatuksia, ainoastaan pahat mielessä. Ja kuten tuli todettua, ja totesit, pyrin pikkuhiljaa kehittymään itsekin, myös tämän ketjun avulla, toivottavasti enemmän hyvässä kuin pahassa. Kyllä, täältä löytyy myös jonkun verran asiaakin.

Millä tavalla ne on epäolennaisuuksia?

Ne ovat, katsos, vain sanahelinää ja kuorrutusta, osa lainattua, osa omaani, värikästä ilmaisua arkisille sanoille kuten "nainen", tai "kippis". Sinäkin tunnistat ne nimenomaan minun ilmaisuiksi, vaikka muihinkin ne ovat tarttuneet, miksi siis muuttaisin niitä vain siksi että sinä et pidä niistä? Montako MILF-viestiä löysit muuten NHL-puolelle kirjoittamistani viesteistä? Entä vapaan puolen ketjut uskonnosta tai bändeistä?

Ammattitauti tällä alalla on se, että oikeita töitä koskaan tekemättömät idiootit luulevat tietävänsä kaikesta kaiken. Menetkö sanomaan maalarinokalle joka tuoksuu maanantai aamuna vanhalle viinalle että turha tulla tälle työmaalle? Minusta kaiken oleellisen sinun kompetenssistasi kertoo lause "sen olen oppinut jo parin vuoden aikana". Voipi olla parempi kaikille että pysyt toimistossa johon selkesti kuulut. Haluaisinpa kuulla mikä olet koulutukseltasi...ja olet mikä tahansa niin mikä on kosketuspintasi rakennustyöhön...

Ymmärrätkö eron lauseiden "haisee viinalle", "selkeästi päisään" ja "juo viinaa", ja "vaikutukset työntekoon" välillä? En tietenkään aja vanhalle viinalle haisevaa pois, muuten työmaalla ei olisi ketään. Toiset jopa tekevät parempaa jälkeä pikkupienissä. Sensijaan jos joku juo viinaa työmaalla ja se selkeästi häiritsee hänen työntekoaan, kun muurattu seinä heittää kymmenen senttiä metrillä, käsken varmasti häntä ystävällisesti suksimaan vittuun. Käsketkö sinä heidät telineille ja naurat perään "voi jestas, pojat on poikia"?

Et ymmärrä myöskään lausetta "en neuvo heitä töissä jotka he osaavat hyvin". Mikä tuossa sinusta vaikuttaa siltä että luulen tietäväni kaikesta kaiken?
 
Menetkö sanomaan maalarinokalle joka tuoksuu maanantai aamuna vanhalle viinalle että turha tulla tälle työmaalle?
Paljon riippuu siitä kuinka tuore se tuoksu on. Jos on selkeästi eilisiltaisia, niin ok. Mutta jos on humalassa, niin kotio vaan. Tai baariin, samapa tuo, mutta ei töihin. Paljon tietysti riippuu raksasta jne, mutta humalainen työntekijä on työturvallisuusriski muille, eikä työn jäljestä tai työtehokkuudesta voi mennä takuuseen.
Se on sitten ihan sama onko kyseessä kesäpoika vai kaiken kokenut konkari. Aika selkärangaton on, jos ei juomistaan osaa kontrolloida.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Loistava ketjunavaus Hämeenlinnan Ron Jeremyltä!

Mä diggaan Wavesta. Kaveri tietää paljon lätkästä (varsinkin NHL:stä) ja lisäksi kirjoittaa paljon viihdyttäviä viestejä vapaalle. Osa naurattaa, osa ei. Ehdoton piristys Jatkoajalle, varsinkin kesällä kun lätkässä ei paljoa tapahdu.

Ihmetyttää tämä joiden itkeminen ja kitinä täällä, jos ei jonkun viestit miellytä niin käyttäkää sitä ignore-toimintoa hyvät ihmiset!
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tämä ketju ja itse ketjun avaaja ei tuo kuin yhden kirjainyhdistelmän mieleen: HMV.

"Huikeaa MiesVittuilua"?

Tommy, sinä nettikirjoittajien Euroviisu-Kojo, olet nyt jo toista kertaa liikkeellä ketjussa josta et omien sanojesi mukaan välitä. En valitettavasti kerennyt vastaamaan sinulle eilen, mutta esitän sinulle nyt pyynnön että joko otat kantaa itse ketjun keskusteluun, tai sitten raportoit moderaattoreille ne postaukset jotka mielestäsi rikkovat Jatkoajan sääntöjä.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistäkö on pienet Golde Awet tehty? Siihen en osaa vastausta antaa. Ehkäpä sun huumori on ollut joidenkin mielestä ihan hyvää aluksi. Kukaan ei kuitenkaan saman vitsin kymmentä eri versiota jaksa kuunella. Itteni ei sun huumori ole uponnut missään vaiheessa. Kuivalta tuntuu, eikä huumoria pidä soveltaa jokaiseen asiaan. Nytkö mä sitten olen huumorintajuton tai kateellinen, jos en pidä "Avaan itselleni oman egonpönkitysketjun"-miehen huumorista? Noh en koi tarvettaa todistella kenellekään huumorintajuani, en varsinkaan netissä. Minulle riittää, että lähipiirini ja tuttavani tietävät sen.

Oliko sinulla Golden Awe lapsuudessa paljon todellisia ystäviä? Tuntuiko koskaan, että jäit hieman ystäviesi sisäpiirin ulkopuolelle? Nyt sitten aikuisemmalla iällä, kun olet saanut itsetuntoa olet alkanut viljellä vitsejä ympärillesi. Kaikkihan aina pitävät porukan vitsiniekasta. Todellisuudessa kuitenkin luokan pelle ei ole koskaan oikeasti se suosituin ihminen. Luokassa kyllä naurajia riittää, mutta entäs kun koulu on ohi ja luokan pelle kävelee yksin kotiinsa mikroaterian ääreen?

Identiteettikriisi on myös yksi tekijä josta moinen käytös voi johtua. Ei oikein tidä minkälainen ihminen on oikeasti. Sitten antaa ulkopuolelle kuvan humoristisesta ihmisesta joka nauttii elämästään, vailla minkäänlaista katkeruutta tai kaipausta paremmasta. "kimalaisien" salakuvauksen ohella on sitten ottanut kulissien takaiseen tylsään elämmänsä harrastukseksi oman ulkopuolisen minäkuvan levittämisen netin keskustelupalstoilla.
Todellisuudessa tämä henkilö on tylsistynyt elämäänsä. Aamulla herää tylsään ja merkityksettömään työpäivään. Ei ole ketään kenelle toivottaa hyvät huomenet. Työpäivän jälkeen palaa tyhjään kotiin, ja mieliala huokuu tylsyyttä ja piilossa lymyävää itseinhoa. Avaat tietokoneen, jossa sinulla on aivan oma maailma. Tämä saa naamasi vääntymään hymyyn ja tylsyyst, että itseinho kaikkoavat mielestä. Mutta ne palaavat aina illalla kun tulee aika mennä sänkyyn tervehtimään nukkumattia. Hiljaista ja kolkkoa, ei ketään jolle toivottaa hyvää yötä.

Tähän kirjoitukseen ei tarvitse vastata. Minua, eikä varmasti muitakaan todella kiinosta vastauksen tässä esitettyihin spekulointeihin. Annoin vain sinulle inesta itsepohdiskeluun.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kaikkihan aina pitävät porukan vitsiniekasta. Todellisuudessa kuitenkin luokan pelle ei ole koskaan oikeasti se suosituin ihminen.
Ketjun aiheeseen ja vellovaan keskusteluun en jaksa kommentoida mitään, harvinaista kyllä minulle, heh, mutta tuohon lauseeseesi täytyy todeta, että se on aivan totta. Näin se valitettavasti menee ja itselläni on nuorempana varsinkin kokemusta tälläisestä, nimenomaan, että itse olin se pelleilijä ja hain sillä tapaa hyväksyntää. Tulokset oli huonot, jopa katastrofaaliset. Siitä ei kuitenkaan sen enempää. Olen asialle onneksi osannut tehdä jotakin, mutta hieman "yllättäen" sen aikaisista ihmisistä ei ole yhtä henkilöä lukuunottamatta jäänyt ketään kaveriksi, edes tutuksi.

Kirjoitit muutenkin paljon asiaa viestissäsi, moneen kohtaan voin nyökytellä päätäni hyväksyvästi. Siitä en tiedä onko GA juuri tuollainen henkilö, en tunne häntä, mutta muuten kuvaus sopii joihinkin ihmisiin osuvasti.

Olen itsekin kyllä aika ahkera viestittelijä täällä, ei sillä. =)
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Se on sitten ihan sama onko kyseessä kesäpoika vai kaiken kokenut konkari. Aika selkärangaton on, jos ei juomistaan osaa kontrolloida.

Todellakin. Ei minua haittaa se mitä ukot tekevät kotonaan - kunhan eivät vaaranna muita työmaalla, tai se ei vaikuta heidän työnsä jälkeen.

Ihmetyttää tämä joiden itkeminen ja kitinä täällä, jos ei jonkun viestit miellytä niin käyttäkää sitä ignore-toimintoa hyvät ihmiset!

Kyllä, selkeästi paras tapa reagoida kaikkeen vastenmieliseen.

Tähän kirjoitukseen ei tarvitse vastata. Minua, eikä varmasti muitakaan todella kiinosta vastauksen tässä esitettyihin spekulointeihin. Annoin vain sinulle inesta itsepohdiskeluun.

Viimeisimmän itsepohdiskelun kirjoittelin jo aamulla sivulle kaksi. Toivottavasti löydät sieltä vastauksia pohdiskeluihisi:

http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=1929341&postcount=50

Kirjoitit muutenkin paljon asiaa viestissäsi, moneen kohtaan voin nyökytellä päätäni hyväksyvästi. Siitä en tiedä onko GA juuri tuollainen henkilö, en tunne häntä, mutta muuten kuvaus sopii joihinkin ihmisiin osuvasti.

Kyllä. Tässä tullaan sitten siihen kysymykseen kuinka paljon nettipersoona eroaa ns. oikeasta elämästä, ja mitä kaikkea kirjoituksista ottaa tosissaan. Ehkä kannattaa lukea asioita sopivan suodattimen läpi.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmetyttää tämä joiden itkeminen ja kitinä täällä, jos ei jonkun viestit miellytä niin käyttäkää sitä ignore-toimintoa hyvät ihmiset!

Tämä itseänikin kummastuttaa. Jos kerran GA:n viestit niin suurta tuskaa tuottaa, niin minkä ihmeen takia niitä pitää lukea? GA pakottaa? Aika hurja kaveri.

Se nyt on selvää, että suurin osa yrittää provoilla täällä parhaansa mukaan jotta GA:lle kävisi samalla tavalla kuin Veinille, mutta saa sitten nähdä.

Jatka samaan malliin!

AWe presidentiksi!
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oliko sinulla lapsuudessa paljon todellisia ystäviä? Tuntuiko koskaan, että jäit hieman ystäviesi sisäpiirin ulkopuolelle? Nyt sitten aikuisemmalla iällä, kun olet saanut itsetuntoa olet alkanut viljellä vitsejä ympärillesi. Kaikkihan aina pitävät porukan vitsiniekasta. Todellisuudessa kuitenkin luokan pelle ei ole koskaan oikeasti se suosituin ihminen. Luokassa kyllä naurajia riittää, mutta entäs kun koulu on ohi ja luokan pelle kävelee yksin kotiinsa mikroaterian ääreen?

Kontekstissaan Jatkoajan historian kirkkaimpia helmiä. Niin typerryttävää, ettei pysty edes nauramaan. Taisivat sulakkeet mennä, kuten Cartmanilla.

Jos olisi väsätty kieli poskessa, antaisin tälle Nobelin.
 
Viimeksi muokattu:

ditrim

Jäsen
PELLET KUNNIAAN!

Todellisuudessa kuitenkin luokan pelle ei ole koskaan oikeasti se suosituin ihminen. Luokassa kyllä naurajia riittää, mutta entäs kun koulu on ohi ja luokan pelle kävelee yksin kotiinsa mikroaterian ääreen?

Paska pelle.

itse olin se pelleilijä ja hain sillä tapaa hyväksyntää. Tulokset oli huonot, jopa katastrofaaliset. Siitä ei kuitenkaan sen enempää. Olen asialle onneksi osannut tehdä jotakin, mutta hieman "yllättäen" sen aikaisista ihmisistä ei ole yhtä henkilöä lukuunottamatta jäänyt ketään kaveriksi, edes tutuksi.

Tiedän lukuisia tapauksia joissa "se pelle" on jäänyt ikuisesti ihmisten mieleen ilontuojana ja hyvänä tyyppinä, jonka ystävänä pysytään. Näitä olen tavannut koulussa, siviilissä, armeijassa jne jne.. Ei se pellenrooli aina pilaa ihmisten suhtautumista.

Nykyisin viihdyn parhaiten pellejen kanssa, koska pellet ovat ainoita jotka ovat riittävän haastavaa seuraa toiselle pellelle.

Voit olla antipelle, spede, fägäri, idols-ari tai mikä vaan ja kävellä kylmän mikroaaltouunin luokse hinkkaamaan koulupäivän jälkeen. Sitten voit halia sitä kylmää tyynyä ja vannoa rakkautta pehmolelulle, eikä sekään välttämättä mitään merkkaa - Oli pelle tai ei.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tiedän lukuisia tapauksia joissa "se pelle" on jäänyt ikuisesti ihmisten mieleen ilontuojana ja hyvänä tyyppinä, jonka ystävänä pysytään. Näitä olen tavannut koulussa, siviilissä, armeijassa jne jne.. Ei se pellenrooli aina pilaa ihmisten suhtautumista.
No, olenhan minä kavereitten seurassa määrätynlainen klovni edelleen, hauskuutan tahallisilla ja joskus tahattomillakin hölmöyksillä. Olen vaan kehittynyt pellenä siinä määrin, että se todellakin ilahduttaa porukkaa välillä ja ainakaan suhtautuminen minuun ei sitä kautta muodostu kielteiseksi. Peruskoulussa oli vähän niin ja näin, siellä kai sitten pelleiltiin liikaa ja väärässä paikassa ja väärässä seurassa. Tiedä näistä.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Ne ovat, katsos, vain sanahelinää ja kuorrutusta, osa lainattua, osa omaani, värikästä ilmaisua arkisille sanoille kuten "nainen", tai "kippis". Sinäkin tunnistat ne nimenomaan minun ilmaisuiksi, vaikka muihinkin ne ovat tarttuneet, miksi siis muuttaisin niitä vain siksi että sinä et pidä niistä? Montako MILF-viestiä löysit muuten NHL-puolelle kirjoittamistani viesteistä? Entä vapaan puolen ketjut uskonnosta tai bändeistä?

Eli toisin sanoen sinun mielestäsi kun kirjoittaa vapaan puolelle niin voi jauhaa samaa sontaa vuodesta ja viestistä toiseen? Se on vain sanahelinää ja kuorrutusta. Jos ne ovat muihinkin tarttuneet niin haastan sinut etsimään sanan "kimalaiset" jatkoajasta ja tutkailemaan kuinka moni niistä Kultaisen Ähkinnän näppäimistöltä kotoisin ja kuinka moni kaikilta muilta yhteensä. Jos tunnistit itsesi mainitsemistani termeistä niin ilmeisesti olen osunut oikeaan. Edelleenkään kenenkään ei tarvitse mitään muuttavaa vain sen takia että minä en niistä pidä. Ketjua lukiessa tosin tuntuu että niistä pitävät on vähemmistössä muihin nähden.



Ymmärrätkö eron lauseiden "haisee viinalle", "selkeästi päisään" ja "juo viinaa", ja "vaikutukset työntekoon" välillä? En tietenkään aja vanhalle viinalle haisevaa pois, muuten työmaalla ei olisi ketään. Toiset jopa tekevät parempaa jälkeä pikkupienissä. Sensijaan jos joku juo viinaa työmaalla ja se selkeästi häiritsee hänen työntekoaan, kun muurattu seinä heittää kymmenen senttiä metrillä, käsken varmasti häntä ystävällisesti suksimaan vittuun. Käsketkö sinä heidät telineille ja naurat perään "voi jestas, pojat on poikia"?

Et ymmärrä myöskään lausetta "en neuvo heitä töissä jotka he osaavat hyvin". Mikä tuossa sinusta vaikuttaa siltä että luulen tietäväni kaikesta kaiken?

Ymmärrän eron ja ymmärrän kaiken muunkin mitä puhuit ilman holhoavaa asennettasikin. Sinäkö olet se korkein auktoriteetti joka päättää kuka on milloinkin tarpeeksi selvä töitä tekemään tai osaa tehdä työnsä tarpeeksi hyvin vai kutsutko peräti poliisit paikalle puhalluttamaan? Vieläkään ei selvinnyt viestistäsi millainen on koulutustaustasi ja mikä on historiasi työmaalla muun värisessä kuin valkoisessa kypärässä. Epäilen suuresti että olet suoraan koulusta ison johtajan saappaisiin astunut "know it all" jota inhoavat työkavereiden lisäksi myös alaiset ja kantakapakan karjut. Todennäköisesti siis samaiset ukot joihin yrität tehdä vaikutusta MILF ja kimalais-jutuillasi.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
En puutu ketjuun sen kummemmin, mutta Beemanin aika kärkkäästä kommentista tuli mieleen, että kuka työmaalla on se korkein auktoriteetti, joka vastaa työmaasta. Vastaava mestariko? Eikö hänen jo työntekijän itsensä ja tämän kollegoiden turvallisuuden vuoksi voi/pidä päättää, kuka on liian humalassa työmaalla? Saahan esimies lähettää toimistoltakin humalassa olevan työntekijän kotiin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Epäilen suuresti että olet suoraan koulusta ison johtajan saappaisiin astunut "know it all" jota inhoavat työkavereiden lisäksi myös alaiset ja kantakapakan karjut. Todennäköisesti siis samaiset ukot joihin yrität tehdä vaikutusta MILF ja kimalais-jutuillasi.

Epäilen suuresti että sinun kannattaisi ottaa rennosti, ulkona on kesä... minihameita, pieniä toppeja ja isoja tissejä... Ota jäätelö ja olut, kannattaako alkaa meuhkata ihan turhaan vai kannattaako kaikkien antaa kirjoittaa mitä kirjoittaa, jos se nyt häiritsee niin kovasti mitä AWe tekee, niin älä kiinnitä huomiota.

Niin minä tekisin, ellen tajuaisi AWen olevan helvetin hauska.

~BREASTS!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös