Mistä on pienet nettikirjoittajat tehty?

  • 26 474
  • 170

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Minulla hieman pallo hukassa. Omasta mielestäni keskustelu synnyttää keskustelua, kun taas modesedät alkavat joskus jopa uhkailemaan jos keskustelu eksyy raiteille, jotka eivät ole suorassa yhteydessä avausviestin kanssa. Joten tohtiiko täällä enää kovin paljoa avautua? Pitäisikö jatkaa DK:n puolella?

No nyt otsikonmuutoksen myötä kokonaisuuden tarkastelu voi ehkä helpottua. Toivottavasti keskustelu on ja synnyttää vielä pitkään!

Mutta tässä tilanteessa, kun AWe syytää paljon tänne kovin polveilevaa tajunnanvirtatekstiä, voisi kyseessä olla esimerkiksi hypomania.
----
Mielestäni yksi osatekijä pienissä goldenaweissa voisi olla hypomania eli psyyken ylikierrokset.
----
Nyttemmin olen muuten toipunut aika hyvin talvisesta tilastani mikäli se ketään kiinnostaa.

Kyllä se kiinnostaa, upeaa että hommat ovat paremmin, ja teoria on erittäin mielenkiintoinen. Sanoisin että vapautunut kirjoittaminen voi toivottavasti olla myös samanlaista luontevaa virtaa kuin improvisointi laulaessa, tanssiessa tai puhuessa kielillä, ja viimeisellä viittaan ihan vain siihen kun tottuu puhumaan vierasta kieltä sen verran sujuvasti ettei tarvitse miettiä sana kerrallaan miten se sanotaan vieraalla kielellä vaan tavallaan ajattelee jo myös vieraalla kielellä, muodostaa ajatuksillaan lauseita, ei takeltele yksittäisten sanojen kanssa. Laulaessa, kun kuuntelee bändin soittoa ja improvisoi siihen vapaasti mutta soundin mukana, soundiin vastaten, oikeissa nuoteissa liikuskellen. Toivottavasti.

Ei vaan, ketju käytiin. Missä AWe? Missä vihaajat? Onko porukka saanut vloppuna niin rutosti piparia ettei kukaan jaksa tänne kirjoitella. Vai onko kaikilla alkaneet kesälomat?

Ei kumpikaan joukko, AWe eikä vihaajat taida lähteä täältä kulumallakaan. Terveisiä Herttoniemestä, keli on sateinen joten ei ole mikään älytön kiire ulkosalle.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Totta helvetissä seuraan! Minä en jätä kiveäkään kääntämättä jos suinkin vaan saan tilaisuuden potkia nilkoille omaani suuremman nettipeniksen omaavia ihmisiä.

Netissä on kivaa huudella itseään isommille kun ei tarvitse edes juosta karkuun, kyllähän sinä tämän tiedät.

Kirjoittelen näitä viestejä tasan samasta syystä kuin sinä, saadakseni huomiota ja saadakseni päteä edes virtuaalimaailmassa, todellisessa elämässä siihen kun ei ole mitään mahdollisuuksia.

Siirretäänpä tämä kommentti oikeaan ketjuun. Osallistu ihmeessä Freddie keskusteluun välillä asiallisesti ja oikeassa ketjussa. Jos kerran olet valmis näkemään vaivaa niin pyri kirjoittamaan oikeaan ketjuun asiallisia vastauksia.

En oikein tiedä kuinka kauan olet seurannut nettikirjoittelua tai Jatkoaikaa, enkä tiedä mitä ketjuja sinä seuraat, mutta osa meistä kirjoittaa tänne myös paljon asiaa, enemmän tai vähemmän perustellusti. Kyllähän nettikirjoittelusta saa kaikista eniten irti kun saa aikaan hyvää keskustelua, minulla on ainakin tappelua varten Joe Roganin palsta ja ajoittain Roth Army, tosin eipä siellä jaksa enää tapella, hieno sopu on hauskempaa. Ei pelkällä riidanhaastolla saa aikaan kuin jotkut naurut silloin tällöin. En siis tiedä taustaasi asiakirjoittajana koska olet aika tuore kasvo, mutta lähdet hiukan väärästä suunnasta liikkeelle kun samaistat positiivisen ja negatiivisen hahmon toisiinsa.

Minä ainakin kirjoittelen tänne siitä syystä että netissä on nöyryyttä ja pätemistä, hauskaa asia ja paskaa sopivana sekoituksena, tässä tapauksessa 5% ja 95%, mutta jos haluat päteä ja kilpailla esim. minun kanssani jossain niin suosittelen että käytät sen energian mieluummin oikeisiin aiheisiin kuin asiattomuuksiin. Kyllähän asiantuntemuksella ja tiedolla saa kaikkein hienoimmat jutut aikaan.

Itse olen siirtynyt jo naihisteluissa pätemisen kanssa seuraavalle asteelle, nykyään nimittäin täältä kautta tapaa jo oikeita, kauniita tyttöjäkin. Harmi! Leikkikää te pojat vain papateilla ja tulitikuilla. Kyllä, virtuaalipenikseni on myös huikean kokoinen. Kuinka ihmeessä sinä muuten luulet että saisit sen katkaistua? Muserrut jo puolihölmönkin alle.

Rauhaa ja rakkautta Freddie.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers

Olet oikeassa siinä, että kommenttini kuuluu enemmän tähän ketjuun kuin siihen, mihin sen alunperin postasin.

Tyylilaji kirjoittamisessa on vaikea asia kirjoittajalle ja vielä vaikeampi se näyttää olevan lukijalle.

En halua kilpailla kanssasi enkä haastaa riitaa. Minulla ei ole sellaiseen mitään syytä, enhän edes tunne sinua. Pyrkimykseni on ollut lähinnä mitellä kirjallisia voimiani kanssasi ja samalla parodioida omaa tekstiäsi.

En kykene ymmärtämään, miten sellainen kirjoitustyyli, jota itse käytät, muuttuu jonkun toisen käyttämänä "asiattomuudeksi". Olet itse monesti kehottanut lukijaa katsomaan peiliin, jos kirjoittamasi teksti saa hänet närkästymään. Miksei tämä sama päde sinun kohdallasi?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Rauhaa vaan veikkosille, ja sisarille myös.

Uudistettuun otsikkoon palatakseni: jopa tällaisen ahdasmielisen kielioppinatsin ja 10 000 hyllymetriä elämässään lukeneen kyynikon täytyy myöntää, että Jatkoajassa tapaa harvinaisen monta HYVÄÄ kirjoittajaa. (Hyvän kirjoittajan ominaisuuksiksi lasken mm. faktojen hallinnan, persoonallisen tyylin, näkemyksen, oikeakielisyyden jne.) Internjetin ihmemaailmassa seikkaillessani olen törmännyt niin onnettomiin sanankäyttäjiin, että pahaa tekee. Täälläkin sönkkääjiä, tankeroita ja illitteraatteja silloin tällöin pyörii, mutta onneksi vain vähemmistönä.

Mitäs minä sitten täällä teen?

Olen ollut aina kiinnostunut urheilusta, etenkin lätkästä ja futiksesta. Niitä täällä käsittelee kirjava, usein jääräpäinen ja riitaisa, mutta kuitenkin parhaimmillaan erittäin asiantunteva kirjoittajajoukko. Musiikkia harrastan myös, ja siitäkin keskustellaan vilkkaasti. Kaikki muukin maan ja taivaan välillä (ja joskus ylikin) kelpaa keskustelunaiheeksi, ja hyvä niin.

Muutamilla muilla foorumeillakin pyörin, suomalaisilla ja ulkomaalaisilla. Yleiseen tasoon verraten Jatkoaika liitää kevyesti yläkvartaalissa. Se on sinun ansiotasi, ja sinun, ja sinun.

Vähän myös minun.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
En kykene ymmärtämään, miten sellainen kirjoitustyyli, jota itse käytät, muuttuu jonkun toisen käyttämänä "asiattomuudeksi". Olet itse monesti kehottanut lukijaa katsomaan peiliin, jos kirjoittamasi teksti saa hänet närkästymään. Miksei tämä sama päde sinun kohdallasi?

En ole katsos närkästynyt vielä...

Itseasiassa tätä omaa tietokonepöytääni vasten on suuri peili johon voin aina katsella ja myhäillä itseäni kun olen haukannut jonkun mokoisan pwn3d-palasen nettimaailman syövereissä. Imaisen posket sisääni ja kuvittelen niiden olevan lommolla. Nettiguru, ja hoikkakin vielä. Voin kertoa myös lisää kotiasioistani, mutta en tiedä mitä niistä pitäisi kertoa, kaikki tarpeellinenhan on jo arvattu tässä ketjussa täysin putkeen.

Kyllä minä musiikkikeskusteluissa saatan närkästyä oikeastikin, sillä sen asian otan aina aika lailla tosissani, onhan kyseessä elämää suurempi asia. Musiikki siis, ja siitä keskustelukin parhaimmillaan, mutta etenkin sen kuuntelu. Ei minun tyyliini kuulu kuitenkaan arvuutella aiheen vierestä miten kirjoittajien kotiasiat ovat, varsinkaan ajamalla miinaan sivuutettuani suuttumuksessa sen tosiasian että pari postausta aiemmin niiden on jo todettu olevan päin vittua.
Kuten jo aiemmin todettu, kun sitten omaa vain tietyn asenteen silti löytyy joku hymyilevälle ladakuskille vihainen ja kateellinen. Tällöin ei mitään tappelua edes tarvita, kaikki tarvittava on todistettu. Samojen juttujen ottaminen liian tosissaan on myös tyylivirhe. Onko niillä sitten mitään merkitystä itse asian kannalta? Vain jos ne sotkevat itse asiaan keskittymisen, ja vain jos asiasta puhuminenkin tulkitaan aina vain luonteenpiirteenä eikä yleisenä jutusteluna.

Kunnon parodiaan tarvitaan kuitenkin vankka perustieto ja pohja, pelkkä MTV3-chat ei riitä. En usko että kohdallani voi tehdä myöskään viestimääristä mitään päätelmiä, kyllä, vietän todellakin liikaa aikaa netissä, etenkin sateella ja töissä.

En jaksa siitä silti repiä ressiä, katsos kun on aikanaan ollut asunnottomana Tanskassa niin on aika onnellinen jo siitä että on sentään terveys, asunto, netti, työ, kimalaisia, tuloja, laittoi sitten ruokansa mikrossa tai pannulla ja tuli sitä pindeä sitten kerran viikossa tai kerran kymmenessä vuodessa.

Muutamilla muilla foorumeillakin pyörin, suomalaisilla ja ulkomaalaisilla. Yleiseen tasoon verraten Jatkoaika liitää kevyesti yläkvartaalissa. Se on sinun ansiotasi, ja sinun, ja sinun.

Vähän myös minun.

Kyllä, kokonaisuus ratkaisee, ja toivottavasti moni meistä on täällä positiivisuuden asialla. Sopiva paska ja kiukku värittää mutta oikein käytettynä, esim. huikeina asiallisina turhautumisina omaa suosikkijoukkuetta kohtaan. Se, jos joku, on upeaa, hauskaa ja asiaa parhaimmillaan.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Täällä ollaan oikeasti sitä mieltä. Siis minä olen tätä mieltä.

AWe, kadehdin sinua, ihan oikeasti.

Yhdyn kanssa tähän joukkoon. Olisihan tällaisista avuista todellakin hyötyä ensi kevään kirjoituksissa.

Ensin ajattelin, että ketjulle pitäisi lisätä otsikkoon (ei tosikoille), mutta tulinkin toisiin aatoksiin, kun AWe vie heitä 6-0. Jatka samaa rataa vain.
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Yhdyn kanssa tähän joukkoon. Olisihan tällaisista avuista todellakin hyötyä ensi kevään kirjoituksissa.

Heh, jatkat vain elämäsi kanssa sen koomaamista, tsemppaat välillä sen verran että pääset uusiin ympäristöihin, annat sen luisua sivuraiteille, sekoilet eri ympäristöissä, menet kolahdusten kautta. Aina ei pääse toteuttamaan ihan jokaista sadoista ihmeistä mutta tiedätpähän ainakin mitä missasit. Sitten purat kaiken näppäimistölle. Voilá!
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Heh, jatkat vain elämäsi kanssa sen koomaamista, tsemppaat välillä sen verran että pääset uusiin ympäristöihin, annat sen luisua sivuraiteille, sekoilet eri ympäristöissä, menet kolahdusten kautta. Aina ei pääse toteuttamaan ihan jokaista sadoista ihmeistä mutta tiedätpähän ainakin mitä missasit. Sitten purat kaiken näppäimistölle. Voilá!

Jostain syystä tämä kohta sai mielessäni pyörimään mitä härskeimmät mielikuvat...Eipä siitä sen enempää.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
voi perperos!

Nyky-Jatkoajan eräs yleisimpiä ilmiöitä on yleistyminen ketjujen synkässä väärinkäytössä, ja useimmiten se ketjuhenkilöityy™ muodossa jossa "Mille naurat juuri nyt?"-ketjua pidetään eräänlaisena sallittuna pakopaikkana pienille netissä liikkuville ihmismielille. Pienuus on "Mille naurat juuri nyt?" silloin kun ei oikeasti naurata, vaan ahdistaa. Etenkin kiekkoasioissa, ärrin purrin koko ajan.

Älkää sortuko tähän miinaan! Olkaa vahvoja!

Mitäs heittareille muuten kuuluu?
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Joskus ammoisina aikoina luennolla nettigurupioneeri Kari Hintikka sanoi jotain että internet on paikka jossa kaikki voivat olla 8-vuotiaita pikkutyttöjä. En tiiä sitten mutta jotenkin oma avatar on turhankin lähellä lihaversiota. Periaatteessa näistä raapustuksista saa kuitenkin profiloitua itse kunkin taudinkuvan jossain määrin sen mukaan mitä/missä/koska kirjoittaa/ei kirjoita. Harva täällä taitaa kuitenkaan feikata itsensä erilaiseksi, vaikka joissain tapauksissa sitä voisi toivoakin. Heitterit, trollit ja muut menninkäiset tietty oma lukunsa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Joskus ammoisina aikoina luennolla nettigurupioneeri Kari Hintikka sanoi jotain että internet on paikka jossa kaikki voivat olla 8-vuotiaita pikkutyttöjä. En tiiä sitten mutta jotenkin oma avatar on turhankin lähellä lihaversiota.

Nettipalsta tarjoaa myös oivan keinon olla vihainen tuolle 8-vuotiaalle pikkutytölle joka on innostunut selittämään omia juttujaan, sillä aina löytyy niitä joita jokainen pikkutytön tarina ei valitettavasti kiinnosta, tai se yksinkertaisesti on liian korkealentoinen tosikon aikuisen ajatuksille. Esiintyy "väärin vittuiltu"-ilmiötä ja erilaisia teorioita siitä miten tilanteessa olisi oikeasti pitänyt toimia. Kylmä ja harkittu ajattelukaan ei silti johda aina samanlaisiin päätöksiin, eikä jokaisesta nupista saa puristettua tekemälläkään mitään kirkasta, sillä valoja on turha laittaa päälle jos on jo päivä ja ajatus tyyni ja kirkas kuin uskovaisen mieli.

Toivottavasti kyseinen kielikuva saa ainakin jonkun mietteliääksi.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Nettipalsta tarjoaa myös oivan keinon olla vihainen tuolle 8-vuotiaalle pikkutytölle joka on innostunut selittämään omia juttujaan, sillä aina löytyy niitä joita jokainen pikkutytön tarina ei valitettavasti kiinnosta, tai se yksinkertaisesti on liian korkealentoinen tosikon aikuisen ajatuksille. Esiintyy "väärin vittuiltu"-ilmiötä ja erilaisia teorioita siitä miten tilanteessa olisi oikeasti pitänyt toimia. Kylmä ja harkittu ajattelukaan ei silti johda aina samanlaisiin päätöksiin, eikä jokaisesta nupista saa puristettua tekemälläkään mitään kirkasta, sillä valoja on turha laittaa päälle jos on jo päivä ja ajatus tyyni ja kirkas kuin uskovaisen mieli.

Toivottavasti kyseinen kielikuva saa ainakin jonkun mietteliääksi.

Olen todella pahoillani tuon pikkutytön puolesta, että hän tuntee muiden olevan vihaisia häntä kohtaan. On surullista, että ihminen joutuu kokemaan tuommoista jonkun nettikirjoittelun vuoksi.

Onneksi interwebbi on täynnä nettipalstoja johon tämä pikkutyttö pääsee toteuttamaan ja ilmaisemaan itseään. On helpompaa löytää se itselleen sopiva palsta, kun lähteä muuttamaan muita käyttäjiä.

Viimeisenä keinona on perustaa oma palsta - my house my rules.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Olen todella pahoillani tuon pikkutytön puolesta, että hän tuntee muiden olevan vihaisia häntä kohtaan. On surullista, että ihminen joutuu kokemaan tuommoista jonkun nettikirjoittelun vuoksi.

Ei se ole lainkaan surullista vaan hyvin terapeuttista molemmille osapuolille. Surullinen ihminen vetäytyisi, iloinen pomppisi trampoliinilla kahta kiivaammin. Me kaikki toteutamme itseämme monin tavoin, myös kirjoittaessamme aikamme ratoksi nettipalstoille. Jos arvostelu olisi objektiivista, mukana eivät olisi aina samat nimet jotka ovat sivullisena liittymässä mukaan, paheksumaan ja nyrppäämään.

Toiset käyttäjät eivät kuitenkaan muutu ja on turha paeta. On helpompaa mukauttaa tottumuksiaan vallitsevan ilmapiirin mukaan, sillä jos lähtee pakenemaan totuutta ja peiliä, saa paeta ikuisesti. Herran nuhteessa mutta virnuillen on kaikkein helpointa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ei se ole lainkaan surullista vaan hyvin terapeuttista molemmille osapuolille. Surullinen ihminen vetäytyisi, iloinen pomppisi trampoliinilla kahta kiivaammin. Me kaikki toteutamme itseämme monin tavoin, myös kirjoittaessamme aikamme ratoksi nettipalstoille. Jos arvostelu olisi objektiivista, mukana eivät olisi aina samat nimet jotka ovat sivullisena liittymässä mukaan, paheksumaan ja nyrppäämään.

Oli miten oli, olen edelleenkin todella pahoillani tuon pikkutytön puolesta, että hän tuntee muiden olevan vihaisia häntä/hänen kirjoituksiaan kohtaan - varsinkin jos hän kokee että sen takana on samat nimet.

On surullista ja otan osaa, että ihminen joutuu kokemaan tuommoisen tunteen (lue: että häntä vihataan) nettikirjoittelun vuoksi.

Jokainen voi valita "missä seurassa liikkuu" - oli se sitten virtual tai real-life.

Itse vaihtaisin paikkaa tai ottaisin ainakin aikalisän interwebistä, jos minä alkaisin vihamaan jotain nimimerkki X:ää tai vaihtoehtoisesti jos itse kokisin että minua vihataan tai olisin muuten "väärin ymmärretty"...

Mutta that's just me.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Helsinkiläinen "herraklubi" rankkasi naisopiskelijoita verkossa

No niin, nyt ovat taas täplänaamat ottaneet mittaa toisistaan:

Helsingissä toimivan ruotsinkielisen korkeakoulun naisopiskelijat ovat tuohtuneet opinahjonsa "herraklubin" jäsenille, jotka ovat antaneet heille ulkonäköpisteitä suljetulla internetsivustolla.

(Vasabladetin juttu täällä)

Tässä taas koetellaan uusia rajoja netinkäytön ja kunnianloukkausten suhteen. Kun miesten tai naisten normaali "terassiarvostelu" on siirretty kirjallisena nettiin, ovat siitä herneensä nenään vetäneet arvostelun kohteet nostaneet mekkalan. Jutun hupaisin kohta oli tämä:

Helsingin yliopistoon kuuluvan Social- och kommunalhögskolanin (Soc&Kom) naispuoliset opiskelijat onnistuivat pääsemään "salaisen akateemisen herraklubin" (Akademiska Herrklubben) suljetulle nettifoorumille muutama kuukausi sitten.

Eli mahdollisesti pelkkä kirjautuminen, mutta kenties jopa valehenkilöllisyys päästi täplätytöt huhujen salaisuuksien jäljille! En tosin ymmärrä miksei siellä sitten lähetetty pluspisteitä ja positiivisia arvosteluja omalle profiilille, vai eikö se vain mahtunut top-kymppiin...

Ainejärjestön hallituksen puheenjohtajan Michaela von Kügelgenin mukaan suurin osa nettisivustolle kirjoittaneista on ollut koulun entisiä opiskelijoita. "Ehkä he ymmärsivät tarvitsevansa uuden hiekkalaatikon leikeilleen", von Kügelgen toteaa.

Hassu nimi, suorastaan huikea...molemmat osapuolet ovat tehneet tässä suorastaan irvokkaita käänteitä. Michaela ei mahtunut hiekkalaatikkoleikkiin ja on vihainen, toisaalta jannujen herraklubi voi olla joko syvää itseironiaa tai täysi vitsi...tahdon uskoa jälkimmäiseen, puitteet äkkirikastuneiden suomenruotsalaisten lapsista leikkimässä herroja ovat suorastaan herkulliset.

Vad tycker ni om det här?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
ylläovelaa tekstiä

Huikea uusi termi "mukahauskan" tyyliin!

*****

Tällä kertaa täplänaamat ovat olleet liikkeellä rypälepommeja vastaan. Matti on siis saanut postia muualtakin kuin Susan Kurosen Suomi24:stä, Vanhanen sai yli 53000 sähköpostia koskien Dublinin kokousta:

Pääministeri Vanhasen sähköpostiin hyökättiin

Helsinkiläinen Jyri Hovila lähetti Vanhaselle viestin sivuston kautta.

”Viestissä oli valmiiksi hyvin pitkälti se, mitä minäkin ajattelen asiasta. Tämä oli vaivaton tapa ottaa kantaa”, Hovila sanoo.

Vaivaton, no niinhän sen pitää nykyään ollakin. Kukaan ei kai vain kertonut Hovilalle kuinka helppoa äänestäminen on.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Pääministeri Vanhasen sähköpostiin hyökättiin

Vaivaton, no niinhän sen pitää nykyään ollakin. Kukaan ei kai vain kertonut Hovilalle kuinka helppoa äänestäminen on.

Vaikka tuo ylläoleva onkin mielipiteesi ja siis silloin totuus, kommentoin erilaisella mielipiteellä. Mielestäni tuo oli hieno tapa saada kannattamalleen asialle huomiota. Niin kauan kuin Suomessa on käytössä nykyiset vaalijärjestelmät, on monen ehdokkaan äänestäminen täysin turhaa. Yleistä puoluelinjaa kun täällä äänestetään ja on mahdotonta saada lijasta poikkeavia mielipiteitä päättäjien joukkoon.

Olisiko muuten niille ulkomaalaisille jotka olivat myös mailanneet pitänyt kertoa kuinka helppoa Suomessa äänestäminen on. Kyseessä kun oli suurimmalta osalta aivan muun maalaisten viestejä kuin suomalaisten?

Noh, onneksi Suomi joutui taipumaan.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1537552
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Niin kauan kuin Suomessa on käytössä nykyiset vaalijärjestelmät, on monen ehdokkaan äänestäminen täysin turhaa. Yleistä puoluelinjaa kun täällä äänestetään ja on mahdotonta saada lijasta poikkeavia mielipiteitä päättäjien joukkoon.]

Kyllä äärimmäisyyksiä on mahdollista saada mukaan varsinkin tulevaisuudessa kun suuret ikäluokat tippuvat joukosta pois. Ensin eläkkeelle, sitten hautaan. En todellakaan kiellä vaikuttamasta kaikin mahdollisin keinoin. Monelle nuorelle vain äärikeinot tulevat kysymykseen, pitkä pinna ja kärsivällinen työ oman asian eteen unohtuu, järki vs. tunteet. Niin kauan kuin sähköposti ja/tai lain rikkominen eivät ole ainoa tapa saada asialleen huomiota, hyvä homma.


Hyvä.

Uusi ja "uusi".

Huomaa, ettet ole forumisti.

Koitan välttää liikoja päihteitä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös