@vilperi Kannattaa hoitaa tuota pakkasen oviasiaa eteenpäin heti. Ei ole 2021 ok, että pakastimen oven väliin pitää laittaa viritelmiä koska avausnappi ei ole toiminut kymmeneen vuoteen. Tuossa pääsee joku vielä lopulta hengestään tai loukkaantuu vakavasti.
Voisihan tuohon joskus kyllä puuttua. Toinen vaaran paikka töissä on lastauslaituri ja siellä oleva pieni hissi. Minä itse jouduin kokemaan tuonkin vaaran paikan melkein kun tuo hissi olikin jätetty maahan eikä sitä oltu nostettu paikoilleen ylös takaisin. En meinannut huomata ensin että lastauslaiturista on osa pois. Huomasin vasta sitten jälkeenpäin kun olin astunut että eipä ollut kaukana tippua tuolta lastauslaituriltakaan.
Pudotusta nyt ei sinänsä paljoa ole mutta kun maa alla on asfalttia ja niin pois päin niin kyllähän siinä olisi varmasti sattunut. Vielä kun putoaminen olisi tullut yllätyksenä.
Sittemmin olen tuollakin oppinut varomaan ja katsomaan että lastauslaiturin hissi on ylhäällä ja katsomaan mihin jalkani asetan laiturilla.
Ja nyt olen Lahdesta Kotkaan menevässä Onnibussin linja-autossa. Josko tällä kertaa pääsisin sitten perillekin asti määränpäähäni Kotkaan?
Jo viime viikonloppuna minun piti Kotkaan tehdä viikonloppureissu mutta silloin Riihimäellä myöhästyin sieltä Lahteen lähtevästä junasta. Kun oli kyseessä junan vaihto Hämeenlinnasta saapumisen jälkeen niin eihän se myöhästyminen ollut paljoa edes itsestään kiinni.
Noh, onneksi majoituskohde Kotkassa suostui samalla rahalla siirtämään yöpymisen edes tälle viikonlopulle. Ainakin on niin vahva käsitys ja luulo. Vähän ollut vaan kieliongelmiakin matkassa kun pääyrittäjä Kotkan majoituspaikassa on kokonaan vieraskielinen. Ja minä itse en oikein englantia varsinkaan osaa puhua. Mutta hänen vaimonsa kanssa ollaan sovittu varauksen siirtämisestä.
Juu eli Kotkaan tässä ollaan linja-autolla menossa. Nyt on hyvät ennusmerkit kyllä ilmassa sen suhteen että nyt Kotkaan myös pääsen.