Missä olet juuri nyt?

  • 249 779
  • 3 210

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Jääkaapissa... jos täällä ei ole tarpeeksi viileää niin kokeilen pakastinta. ;-)
No ei vaan, olen pihalla koivun varjossa puutarhatuolissa siemailemassa kevyt kokista.
Oon tässä parin viikon aikana käynyt välillä jäähtymässä joko roskahuoneessa (asteita jotain +10) tai sairaala-apteekissa jääkaapissa (+4). Kannattaa käyttää, kun mahollisuus on.

Nyt istun wc pöntöllä.
 
K

Kiekkokatsoja

Nyt istun wc pöntöllä.
Sopiva, ja lienee tyypillinen paikka lukea palstaa.
Niin hei, ruokakaupassakin käynti viilentää oloa. Pakaste ja kylmäosastolla kannatta "pohtia ostoksia", riittävän pitkään.
Itse nyt makoilen jossain paikassa, ja odotan tuota ennustettua sadetta. Perkl kun on pilvilautat hajonneet juuri ennen päälletuloa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sängyssä. En nuku tai mitään, täällä ei vain ole mukavia tuoleja joilla istua.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sopiva, ja lienee tyypillinen paikka lukea palstaa.
Niin hei, ruokakaupassakin käynti viilentää oloa. Pakaste ja kylmäosastolla kannatta "pohtia ostoksia", riittävän pitkään.
Itse nyt makoilen jossain paikassa, ja odotan tuota ennustettua sadetta. Perkl kun on pilvilautat hajonneet juuri ennen päälletuloa.

Töissä keittiöllä on myös kiva jäädä välillä pidemmäksi ajaksi "miettimään" kylmiöön salaattivalintoja ja pohtimaan mitä täältä pitikään hakea. Meillä kun on vielä kehoitettu nyt niin toimimaan että kylmiön ovet suljetaan joko mahdollisimman pian, eli siellä käydään pikaisesti tai sitten jos on aikaa enemmän vievä "tapaus" niin suljetaan ovi perässään ja jäädään itsekin sinne kylmiöön sisälle joksikin aikaa.

Tämä tarpeeksi isossa kylmiössä käyminen kyllä sopii välillä. Siellä on kivan viileetä, etenkin maitokylmiössä.

Kerran minulle vain kävi niin että harvoin sitten isolla pakkasella sisällä asti käyvänä jäinkin talvella sinne pakkaseen loukkuun suljetun oven taakse hetkeksi aikaa. Se ei ollut kiva kokemus ja silloin avautui miksi ne muut kokeneemmat pakkasella kävijät laittaa aina sen yhden hyllykön siihen oven väliin. Just siksi ettei se ovi mene itsestään kiinni kun ei välttämättä sitten aukeakaan helpolla vaikka siinä ovessa on kyllä sisäpuolella se punainen nappi mitä painamalla oven pitäisi aueta. Se ei vain aina toimi.

Hain jotain tuotetta pakkasesta. Ovi meni perässäni itsestään kiinni ja sinne jäätiin. Kyllä siinä iski pieni paniikki vaikka jälkeenpäin tajusin että olisihan minulla ollut kännykkäkin taskussani. Sitä kännykkää en vain silloin tajunnut vaan ensin yritin sisäpuolella koputtaa ovea että joku kuulisi mutta ei se koputuskaan oikein kuulunut. No, sitten kokeilin vielä painaa siitä punaisesta napista ja ottaa kunnolla vauhtia oven taklaukseen niin aukesihan se ovi lopulta. Meinasin vaan sitten lentää sieltä kunnolla ulos kun sitä vauhtia oli.

Joo, mutta nyt olen kotonani. Istun nojatuolissa. Tulin juuri lenkiltä ja mietin että pitäisi mennä suihkuun. Sitten vain pötkötteleen sänkyyn.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Sängyssä selaisemassa jatkoaikaa samalla kun Pekko Junior tekee vieressä unta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi Kannattaa hoitaa tuota pakkasen oviasiaa eteenpäin heti. Ei ole 2021 ok, että pakastimen oven väliin pitää laittaa viritelmiä koska avausnappi ei ole toiminut kymmeneen vuoteen. Tuossa pääsee joku vielä lopulta hengestään tai loukkaantuu vakavasti.

Voisihan tuohon joskus kyllä puuttua. Toinen vaaran paikka töissä on lastauslaituri ja siellä oleva pieni hissi. Minä itse jouduin kokemaan tuonkin vaaran paikan melkein kun tuo hissi olikin jätetty maahan eikä sitä oltu nostettu paikoilleen ylös takaisin. En meinannut huomata ensin että lastauslaiturista on osa pois. Huomasin vasta sitten jälkeenpäin kun olin astunut että eipä ollut kaukana tippua tuolta lastauslaituriltakaan.

Pudotusta nyt ei sinänsä paljoa ole mutta kun maa alla on asfalttia ja niin pois päin niin kyllähän siinä olisi varmasti sattunut. Vielä kun putoaminen olisi tullut yllätyksenä.

Sittemmin olen tuollakin oppinut varomaan ja katsomaan että lastauslaiturin hissi on ylhäällä ja katsomaan mihin jalkani asetan laiturilla.

Ja nyt olen Lahdesta Kotkaan menevässä Onnibussin linja-autossa. Josko tällä kertaa pääsisin sitten perillekin asti määränpäähäni Kotkaan?

Jo viime viikonloppuna minun piti Kotkaan tehdä viikonloppureissu mutta silloin Riihimäellä myöhästyin sieltä Lahteen lähtevästä junasta. Kun oli kyseessä junan vaihto Hämeenlinnasta saapumisen jälkeen niin eihän se myöhästyminen ollut paljoa edes itsestään kiinni.

Noh, onneksi majoituskohde Kotkassa suostui samalla rahalla siirtämään yöpymisen edes tälle viikonlopulle. Ainakin on niin vahva käsitys ja luulo. Vähän ollut vaan kieliongelmiakin matkassa kun pääyrittäjä Kotkan majoituspaikassa on kokonaan vieraskielinen. Ja minä itse en oikein englantia varsinkaan osaa puhua. Mutta hänen vaimonsa kanssa ollaan sovittu varauksen siirtämisestä.

Juu eli Kotkaan tässä ollaan linja-autolla menossa. Nyt on hyvät ennusmerkit kyllä ilmassa sen suhteen että nyt Kotkaan myös pääsen.
 
K

Kiekkokatsoja

Pytyllä taas, tai no toka kerta. Nyt kuuntelussa juuri nyt, ei ole pyykkikoneen linkous, kuten viimeksi tänään ketjuun laitoin. Nyt on kuuntelussa peruspesu +40.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tultiin rouvan kanssa leireilemään Lappeenrannassa sijaitsevaan ruohosaareen. Riippumatot viritetty, ja tässä rannalla ollaan pötkötelty, uitu ja nautittu punaviiniä. Hieman häiritsee tuo palovaroitus, jonka takia ei tulia voi tehdä. Kaasukeittimellä tehtiin purtavaa. Oli tarkoitus tulla vain täksi yksi, mutta ehkä ollaan vielä toinenkin.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Parantelen eilen hankkimaani krapulaa terassilla markiisin alla sohvalla makaamalla juoden vettä, lukemalla kirjaa ja kuuntelemalla kasaria odottaen että rouva tekisi jotain ruokaa aamupalasta kun on jo tovi aikaa, samalla miettien että suihku tekisi terää tähän rakoon, ja etten ryyppää enää koskaan...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Omassa punkassa makaan ilman peittoa. Vielä on ulkona 24°C lämmintä (meidän mittarin mukaan) vaikka alkaa olla jo ilta pitkällä. Saa nyt nähdä mihin se lämpötila yön aikana laskee... Tuleeko trooppinen yö?
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lomalla ja omalla mökillä saaressa. Hyvin tarkenee, kun päivälämpötilat ovat kolmenkympin nurkilla ja vesi 25 asteista. Ei juuri viilene mökki, jos ei tuule yhtään. Mutta tähänkin lämpöön näemmä tottuu.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Lomalla, kotona, järven rannalla, saunatuvan terassilla nauttimassa varjosta ja vilvoittavaa tuulenvireestä. Paljon oli ladattu tekemistä tällekin kesälle, mutta ruumiillinen työ näissä keleissä ei kyllä houkuttele yhtään - tällä iällä ei niin terveellistäkään...
Mutta joo - syssymmällä sitten... kenties....
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Rangella. Eli golfkentällä Lappeenrannassa. Toki minun range tarkoittaa tuopillista klubin terassilla eikä pallojen hakkaamista. Tämä toimii minulle paremmin.
Sulla siis menee keskimäärin paremmin kuin mulla. Olen töissä. No, huomenna takaisin mökille. Ois siinä golfkenttäkin hollilla Vierumäellä (kaksi), mutta ei ole ihan mun juttu. Mä olenkin erilainen setämies.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Rannalla seuraamassa lasten uimakoulua. Vanhempi suorittaa jotain matkauintimerkkiä ja nuorempi harrastemerkkiä. Ei olekaan nuorempi juuri matkaa uinut, mutta näköjään harrastemerkkiin kuuluvat 25m pätkät sujuivat tuosta vaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös