Missä olet juuri nyt?

  • 250 033
  • 3 210

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Maltsussa edelleen juomassa kaljaa. Nainen tulee tänne ja haluaa baarikierrokselle lähiöön. Koska hän on svenskatalande ja Tallbergin sukua, vankkaa IFK- ja RKP-jengiä, niin tulee mieleen tämä:


 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Shaatana, jos on noin varakkaasta suvusta, niin pidä toi. Ja peukkuja ehtooseen.

Kiitos, ja joo, tätä ei saa perseillä. Sen olen kyllä täällä Stadissa asuessani oppinut, että nuo svedutaustaiset eivät ole välttämättä yhtään sen kummempia ihmisiä kuin muutkaan. Siellä on tosi kivaa jengiä, ei yhtään ylimielistä. Ne vain puhuvat keskenään ruotsia, vaikka puhuvat kyllä meille muille suomea. Ehkä vähän huonosti, mutta eivät mitenkään vasten tahtoaan. Välillä tuntuu siltä, että niillä on kovempi todistustaakka meille kuin meillä niille. Mutta toki riippuu vastaanottajasta, minähän en ole ikinä vihannut Ruotsia, vaan tykännyt, koska äidilläkin on vähän sitä taustaa.
 

Go Home!

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Ässät, NY,NSH, NHL
Autossa Lyonin leirintä alueella. Koitan tissutella pahahkoa valkoviiniä. Jos huomenna osuis kaupassa viinilotto paremmin.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiitos, ja joo, tätä ei saa perseillä. Sen olen kyllä täällä Stadissa asuessani oppinut, että nuo svedutaustaiset eivät ole välttämättä yhtään sen kummempia ihmisiä kuin muutkaan. Siellä on tosi kivaa jengiä, ei yhtään ylimielistä. Ne vain puhuvat keskenään ruotsia, vaikka puhuvat kyllä meille muille suomea. Ehkä vähän huonosti, mutta eivät mitenkään vasten tahtoaan. Välillä tuntuu siltä, että niillä on kovempi todistustaakka meille kuin meillä niille.
Sen olen oppinut tässä vuosien varrella, että aika nöyrää sakkia kuitenkin. Sanotaan mitä sanotaan. Mulla kuitenkin yli kahdenkymmenen vuoden kokemus. Vaihtavat suomeen, kun tietävät, ettei siitä ruotsinkielestä mitään tule. Ilahtuvat toki, jos heille ruotsia puhuu, tai edes yrittää. Jossain vaiheessa puhut/opettelet muutaman lauseen ruotsia, niin johan helpottaa.
Ja ainakin meillä on ihan tavallisesta duunariperheestä tuo puoliso. Jos sulla tuollainen "parempi" ruotsinkielinen, niin hyvä. Ovat oikeasti mukavaa sakkia.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
City Pubissa kaljalla. Toinen lasi on pian tyhjä. Mikäs tässä tuolilla löhötessä.

Jätkä ryyppää keskellä päivää. Nyt on rokkielämä aluillaan. Kai oot naputellut pöydän kulmaan jo useamman biisin?
 

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Triplan feel vegasissa kaljalla odottamassa junaa kohti Poria, jeesus kun tunti voi madella hitaasti.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Joo, peliinhän minä, Tappara vastaan Ässät. Reppu on täynnä fanikamoja. Yksi tuttava on asemalla vastassa. Nyt pysähdyttiin Kokemäen asemalle.
Hyvä idea lähtee käännyttämään porukkaa repullisella Ässä-tuotteita. Oon nähny joskus Mouhijärvellä autossa Ilves tarran eli joku oli onnistunut käännyttämään.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä näin täällä jollain autossa Jokerit-logon. Meinasin välittömästi jysäyttää kylkeen, mutta eihän mun riisikippo kiihdy, eikä siitä nyt olis tullut varmaan kuin pieni naarmu.

Joo tuntuu että tänne tulee kirjoiteltua aina perjantaisin kun on viime hetket käsillä duunissa. Sitä vaan odottelee jotta pääsisi ulkoilmaan ja pois täältä helvetin kuumasta toimistosta. Talvi kun nyt on, niin täällä on lämmöt 25 tai yli joka saatanan päivä. Yritä tässä nyt sitten pukeutua, kun ulkona on pakkasta ja sisällä trooppinen ilmasto. Eipä se näitä paikallisia tunnu haittaavan - osa istuu vieläkin pipo päässä sisällä kun on muka niin kylmä. Vittu minen tajua.

Noh, 45 minsaa vielä, ja sitten Daewoo laulaa ja kaljakauppa kutsuu.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Mä näin täällä jollain autossa Jokerit-logon. Meinasin välittömästi jysäyttää kylkeen, mutta eihän mun riisikippo kiihdy, eikä siitä nyt olis tullut varmaan kuin pieni naarmu.

Joo tuntuu että tänne tulee kirjoiteltua aina perjantaisin kun on viime hetket käsillä duunissa. Sitä vaan odottelee jotta pääsisi ulkoilmaan ja pois täältä helvetin kuumasta toimistosta. Talvi kun nyt on, niin täällä on lämmöt 25 tai yli joka saatanan päivä. Yritä tässä nyt sitten pukeutua, kun ulkona on pakkasta ja sisällä trooppinen ilmasto. Eipä se näitä paikallisia tunnu haittaavan - osa istuu vieläkin pipo päässä sisällä kun on muka niin kylmä. Vittu minen tajua.

Noh, 45 minsaa vielä, ja sitten Daewoo laulaa ja kaljakauppa kutsuu.
Kuka vaan järkevä ihminen olisi tuohon autoon jysäyttänyt ;)
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka vaan järkevä ihminen olisi tuohon autoon jysäyttänyt ;)

Kyllä. Uusi auto olisi hankintalistalla, ja jotenkin silmää on miellyttänyt tuo Ford Ranger. Sillä vois ihan huoletta jyrätä tällaisten Jokeriautojen yli, ja muutenkin täällä on sellaista vesipäätä liikenteessä, että mieluummin kuitenkin ajelisin vaikka T-90:llä.

Kohtahan tuonne taas pääsee ihailemaan paikallisten suorituksia liikenteessä. Onneksi ei tarvitse viikonloppuna kämpästä ulostautua.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
ja muutenkin täällä on sellaista vesipäätä liikenteessä, että mieluummin kuitenkin ajelisin vaikka T-90:llä.

Kohtahan tuonne taas pääsee ihailemaan paikallisten suorituksia liikenteessä. Onneksi ei tarvitse viikonloppuna kämpästä ulostautua.
Täällä Oulussa on kuulemma Suomen huonoin liikennekäyttäytyminen, joten tänne jos Jokeriautolla tulis niin se menis suoraan Ruskon kaatopaikalle, kun ois ajokelvoton. Toki en tiedä lähtiskö tommonen Jokerilogolla varustettu romu edes käyntiin. Ehkä sitten kun sen logon ottaisi pois siitä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Nordiksella Dream Theaterin keikalla. Eka tunti takana ja väliaika käynnissä, kohta lähtee Metropolis Pt. 2 soimaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kotona. Kävin päivällä ulkona. Huomenna pitäisi käydä maaseudulla, ihan kamalaa, eikä siellä ole edes pesistä odotettavissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös