Missä mättää, ja mitä pitäisi tehdä??

  • 122 674
  • 510

Stigu

Jäsen
lintu kirjoitti:
En ottanut kantaa siihen onko esim. Porthenin pisteet pettymys. Stigu kirjoitti näiden junnujen vaeltavan yössä ja että viime kauden peli oli aivan toisen näköistä. Vituttaa kun suolletaan täyttä paskaa kun asiat eivät oikeasti ole likimainkaan näin. Kirjoitetaan mitä halutaan nähdä ja suorastaan toivotaan IFK:n rämpivän.
Noh noh lintu. Kevennetään sitten tuota paskansuoltamistani hiukan: Nuo mainitsemani junnut eivät vaella yössä, mutta ainakin iltahämärässä. Ja en niinkään tarkoittanut pisteitä, vaan pelillistä suoritusta. Ja eritoten sitä, että näiden junnujen kehitys on pysähtynyt ellei peräti taantunut viime vuotisesta.

Ja mitä tulee IFK:n rämpimiseen, nin IFK rämpii tai ei rämmi riipuen siitä, mitkä odotukset fani joukkueelle asettaa-tuskin kukaan meistä sinällään haluaisi IFK:n rämpivän.

Jos odotuksena on keskivertokiekkoa urheilullisella keskivertotuloksella ja taloudellisella keskivertotuloksella, niin silloinhan IFK ei tänäkään vuonna rämmi: Ollaan luultavasti sijoilla 3-10,luultavasti taloudellinen tulos on ihan OK ja nähdyn perusteella IFK:n pelillinen ilme on tuollaista keskivertokiekkoa liigassa.

Jos taas odottaa, että IFK pelaisi vuodesta toiseen hyvällä pelillisellä ilmeellä (taistelu, fyysistä kiekkoa, voittoja) , ja saavuttaisi mestaruuden aina silloin tällöin (esim kerran kymmenessä vuodessa) , niin IFK rämpii taas tänäkin vuonna- tosin mestaruuttahan ei ole vielä ole jaettu, mutta kyllä toi pelillinen ilme on aika syvältä- siitä on "let's play hockey"-meininki aika kaukana.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Isaksson kirjoitti:
Kuten viimekin vuonna ja sitä edellisenä ja sitä edellisenä ...

Kuten aina ;)
 

Stigu

Jäsen
Isaksson kirjoitti:
Kuten viimekin vuonna ja sitä edellisenä ja sitä edellisenä ...
IFK:n pelillinen ilme viime vuonna oli parempi kuin moniin moniin vuosiin. Urheilullinen tulos taas oli neljäs sija, mikä on rämpimistä, kun ottaa huomioon, että mestaruus jäi taaskin haaveeksi. Se ei olisi rämpimistä, jos esim. 1-5 vuotta sitten oltaisiin saavutettu mestaruus. Eli kaipaan niitä urheilullisia huippuja aina silloin tällöin. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa, mikä oli esim. IFK:n taloudellinen tulos- toki ymmärrän, että rahalla nykypäivän jääkiekkoa pyöritetään, mutta IFK:lla sitä toistaiseksi on niin paljon, että mestaruus silloin tällöin pitäisi olla mahdollista. Toivottavasti logikkani aukeaa. Minkälaiset tavoitteet itse asetat kannattamallesi joukkueelle?
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Stigu kirjoitti:
.


Jos odotuksena on keskivertokiekkoa urheilullisella keskivertotuloksella ja taloudellisella keskivertotuloksella, niin silloinhan IFK ei tänäkään vuonna rämmi: Ollaan luultavasti sijoilla 3-10,luultavasti taloudellinen tulos on ihan OK ja nähdyn perusteella IFK:n pelillinen ilme on tuollaista keskivertokiekkoa liigassa.

Ehkä HIFK:n organisaatiossa ja kannattajissakin on liikaa näitä, joille menestys urheilussa ei ole päämäärä vaan tärkeintä on vain hengailla mukana. Sitten on meitä, joille ehkä omallakin urheilu-uralla, ehkä myös työuralla, on ollut tärkeintä olla paras, jonka eteen haluaa tehdä kaiken mahdollisen. Meille pelkkä mukana roikkuminen ei riitä, sitä kutsutaan kunnianhimoksi ja omasta mielestäni jopa terveelliseksi asiaksi tiettyyn rajaan asti. HIFK:n johdossa ei ole aikoihin näkynyt tuota poltetta, mikäli ei Kekäläisen kautta lasketa mukaan.

Tuntuu jopa joskus siltä, ettei meille ole edes kaikki halukkaita tulemaan, ellei sitten isolla rahalla päätä käännetä. Voittajatyypit kiertävät HIFK:n kaukaa tai sitten tekevät kuten Shedden, joka huomasi, ettei organisaatio ole kiinnostunut menestyksestä ja muutti leiriä, vaikkakin siihen oli muitakin syitä. Ennen meillä oli perinteitä ja tahto voittaa, nyt on vain perinteitä ja tiedän osan vanhoista HIFK:n menestyjistäkin ihmettelevän nykymenoa.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Kuten viimekin vuonna ja sitä edellisenä ja sitä edellisenä ...
Kerrankin samaa mieltä :-)
Viimeisen 23 vuoden aikana yksi onnistuminen (mestaruus). Ei kovin hyvin.
Hifkin organisaatiosta puuttuu kunnianhimo, menestyksen tavoittelu ja osaaminen siihen. Eli periaatteessa vaan ne kaikki tärkeimmät mitä menestyvä seura tarvitsee.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Koko "BRÄNDIN" tavoitehan on vaan tehdä hyvää tulosta. Pena jaksaa vuodesta toiseen jauhaa samaa paskaa että urheilullinen menestys on tärkeää. Ja PASKAT! Ainoastaan NHL:n lakkokaudella oli todellista halua menestyä, sen verran kovia pelimiehiä joukkueeseen tuotiin. Itseäni ainakin kiinnostaisi nähdä rakastamani joukkue menestyvän edes kerran 10 vuodessa, ja tällä tarkoitan nakkikattilaa.
Monien mielestä täällä myös viime kausi oli menestys. JEE, runkkusarjassa 2. tila. Mutta kun tosipelejä (=finaaleja) alettiin pelaamaan, niin missä oli "BRÄNDI" silloin?
Loistavat taloudelliset edellytykset vuodesta toiseen ja mestaruus kerran 20 vuodessa, ja kannattajien kusettaminen vuodesta toiseen mukamas halulla menestyä, siinä BRÄNDI-sanalle selitys vanhojen pierujen hallitukselta.
 

Dunlop

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Savonlinnan Jääkiekon tuki OY
Viimeisen 23 vuoden aikana yksi onnistuminen (mestaruus). Ei kovin hyvin.
Hifkin organisaatiosta puuttuu kunnianhimo, menestyksen tavoittelu ja osaaminen siihen. Eli periaatteessa vaan ne kaikki tärkeimmät mitä menestyvä seura tarvitsee.

Itse pitäisin kyllä jonkinlaisena onnistumisena esim. viime kautta. Tiedän toki, ettei neljäs sija ole mikään "menestys" mutta silti oltiin aika selkeesti plussan puolella. Kuka nimittäin olisi uskonut, että ollaan niinkin korkealla. Ja peli oli muutenkin erittäin hyvissä kuoseissa.

On totta kyllä, että HIFKistä puuttuu kaikki tarpeellinen, mitä menestyminen nykylätkässä vaatii.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Metukka kirjoitti:
Viimeisen 23 vuoden aikana yksi onnistuminen (mestaruus). Ei kovin hyvin. HIFK:n organisaatiosta puuttuu kunnianhimo, menestyksen tavoittelu ja osaaminen siihen. Eli periaatteessa vaan ne kaikki tärkeimmät mitä menestyvä seura tarvitsee.

Erittäin hyvin sanottu. Pikkuhiljaa alkaa jo ärsyttämään sana: Brändi, kun sillä ei näytä olevan menestyksen kanssa mitään tekemistä.

Vaikka kuinka IFK-tyyli kolahtaakin, niin kyllä menestyminen ja mestaruus on se asia, mitä tässä joukkueeltamme odotetaan. Aivan liian laihaa menestystä saatu näillä resursseilla... ja jos nyt ei aivan "maatamullistavia" asioita tapahdu tällä kaudella, niin mestaruus lienee jälleen kerran ainoastaan päiväunta!
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Dunlop kirjoitti:
Itse pitäisin kyllä jonkinlaisena onnistumisena esim. viime kautta. Tiedän toki, ettei neljäs sija ole mikään "menestys" mutta silti oltiin aika selkeesti plussan puolella. Kuka nimittäin olisi uskonut, että ollaan niinkin korkealla. Ja peli oli muutenkin erittäin hyvissä kuoseissa.
.

Oli siellä varmasti jollain tasolla onnistumisiakin, mutta SaiPaa vastaan tuuri oli onneksi IFK:n puolella.SaiPa turhaan kunnioitti, eikä "uskaltanut" voittaa vaikka hallitsi käytännössä jokaista ottelua.Kerhoa vastaan fortuna reväyttikin koko perseensä levälleen ja eväät oli syöty muutenkin.
 

Dunlop

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Savonlinnan Jääkiekon tuki OY
Oli siellä varmasti jollain tasolla onnistumisiakin, mutta SaiPaa vastaan tuuri oli onneksi IFK:n puolella.SaiPa turhaan kunnioitti, eikä "uskaltanut" voittaa vaikka hallitsi käytännössä jokaista ottelua.Kerhoa vastaan fortuna reväyttikin koko perseensä levälleen ja eväät oli syöty muutenkin.

No joo näinhän se kieltämättä meni. Aika munkilla päästiin tosiaanki jatkoon tuosta Sputnikki sarjasta. Ja vaikka tietynlaisena menestyksenä viime kautta pidänkin, niin onhan se mitaleitta jääminen ihan järjestään epäonnistuminen. Itse en tosin arvosta edes pronssia yhtään, vaikka se tavallaan onkin voitettu mitali. Todellisuudessa IFK:n tasoinen organisaatio on menestynyt vasta siinä vaiheessa, kun voitetaan mestaruus.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokaisen seuran päätavoitteena pitäisi olla mestaruus. HIFKin johto on toista mieltä. Heidän mielestä brändin mukaisen lätkän pelaaminen on pääasia, ja ''mestaruudet ovat kivoja bonuksia''.

HIFKin brändi on saanut aivan liian isot mittasuhteet viimeisien vuosien aikana. Minä kyllä haluan katsoa fyysistä lätkää jne. Mutta fyysisen lätkän pitäisi tulla menestyvän/hyvän lätkän ohella. Nykyisin HIFKin johto pakenee huonoa menestystään brändin taakse (itse lasken huonoksi menestykseksi kaikki muut sijat paitsi 1 ja 2) . Totta puhuen, HIFKin nykyinen pelitapa ei paljoa poikkea muista liigajoukkueista. Joskus muinoin HIFKin fyysisen pelitavan pystyi erottamaan muista joukkueista, tänä päivänä se on vaikeampaa.

Joten olen vetänyt johto päätöksen, että HIFK saa minun puolestani ruveta pelaamaan tuloksekasta lätkää, vaikkapa brändin kustannuksella. Minä olen valmis uhraamaan brändin, millä on monen vuoden ajan huijattu HIFKin kannattajia. Nyt kaivataan tuloksia eli urheilullista menestystä eli MESTARUUTTA! Me HIFKin kannattajat olemme mielestäni odottaneet aivan tarpeeksi seuraavaa sm-liigan mestaruutta.
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seesam kirjoitti:
Minä olen valmis uhraamaan brändin, millä on monen vuoden ajan huijattu HIFKin kannattajia
Niin no, kun itse aloin faijan messissä IFK:ta kannattamaan, en tiennyt tuollaisesta brändistä yhtään mitään. Meni vuosia ja vuosia..siten tuli Kekäläisen aika ja menestys ja meitsi oli seitsemännessä taivaassa. Mutta tämän homman jatkuminen ei IFK:lle tuntunut sopivan, joten kaikki 90-luvun lopun menestystekijät vedettiin vessasta alas.

Tämän jälkeen keksittiin Brändi. Ei meidän tarvitsekaan menestyä, kunhan ollaan niin stanan fyysisiä. Great. Suurin osa, itse asiassa ylivoimaisesti suurin osa, matsissa käyvistä ihmisistä on kiinnostunut siitä, etä IFK VOITTAA. Riippumatta siitä, mitä tällä palstalla propagoidaan.

Kanadalaisen kiekon lähtökohta on VOITTAMINEN, VOITTAMINEN ja VOITTAMINEN. "IFK:n tyyli", jossa pitää näyttäviä taklauksia ja "fyysisyyttä" olla väkisin, vaikkei olisikaan, ei siis ole kanadalaista Brewer-alkuperää, vaan jotain itse tappion tuskassa kehitettyä. Fyysisyydenkin pitäisi tähdätä voittamisen edistämiseen, ainakin kanadalaisilla.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Seesam kirjoitti:
Jokaisen seuran päätavoitteena pitäisi olla mestaruus. HIFKin johto on toista mieltä. Heidän mielestä brändin mukaisen lätkän pelaaminen on pääasia, ja ''mestaruudet ovat kivoja bonuksia''.

HIFKin brändi on saanut aivan liian isot mittasuhteet viimeisien vuosien aikana. Minä kyllä haluan katsoa fyysistä lätkää jne. Mutta fyysisen lätkän pitäisi tulla menestyvän/hyvän lätkän ohella. Nykyisin HIFKin johto pakenee huonoa menestystään brändin taakse (itse lasken huonoksi menestykseksi kaikki muut sijat paitsi 1 ja 2) . Totta puhuen, HIFKin nykyinen pelitapa ei paljoa poikkea muista liigajoukkueista. Joskus muinoin HIFKin fyysisen pelitavan pystyi erottamaan muista joukkueista, tänä päivänä se on vaikeampaa.

Joten olen vetänyt johto päätöksen, että HIFK saa minun puolestani ruveta pelaamaan tuloksekasta lätkää, vaikkapa brändin kustannuksella. Minä olen valmis uhraamaan brändin, millä on monen vuoden ajan huijattu HIFKin kannattajia. Nyt kaivataan tuloksia eli urheilullista menestystä eli MESTARUUTTA! Me HIFKin kannattajat olemme mielestäni odottaneet aivan tarpeeksi seuraavaa sm-liigan mestaruutta.

Olen kanssasi osittain samaa mieltä, mutta en näe asiaa siten, että ns. brändin mukainen kiekko ei voisi olla menestyksekästä. HIFK menestyi 1997-1999 kausien aikana pelaamalla tuota brändin mukaista kiekkoa. Miksi tämä sama ei voisi onnistua nytkin? Ei brändin mukainen kiekko ole syy menestymättömyyteen, vaan syitä on monia. Lisäksi on sanottava, että mielestäni HIFK ei juuri nyt todellakaan pelaa brändin mukaista kiekkoa, vaan varsin passiivista lätkää.

Kyllä minäkin toivon menestystä (mestaruuksia ja finaalipaikkoja), mutta en todellakaan halua, että joukkue peruuttelee tarpeettomasti. Toki toisinaan pitää peruutellakin, mutta toivon peruspelitavan olevan aktiivinen, taklaava ja korkealta karvaava. Passivista peliä pitää myös pystyä osata pelata, koska toisia jengejä vastaan tuo taktiikka saattaa olla toimivin.

Uskon itse aktiiviseen pelitapaan ja toivon HIFKin pelaavan sitä myös jatkossa. En vaihda leiriä, vaikka HIFK alkaisi pelaamaan millaista kiekkoa, mutta tulen vaatimaan fyysistä ja aktiivista peliä aina siitä yksinkertaisesta syystä, että pidän siitä ja uskon siihen. En silti tuomitse niitä faneja, jotka toivovat menestystä pelitavan pehmenemisen uhallakin. Siihen heillä on täysi oikeus.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
King Jeremy kirjoitti:
Uskon itse aktiiviseen pelitapaan ja toivon HIFKin pelaavan sitä myös jatkossa. En vaihda leiriä, vaikka HIFK alkaisi pelaamaan millaista kiekkoa, mutta tulen vaatimaan fyysistä ja aktiivista peliä aina siitä yksinkertaisesta syystä, että pidän siitä ja uskon siihen. En silti tuomitse niitä faneja, jotka toivovat menestystä pelitavan pehmenemisen uhallakin. Siihen heillä on täysi oikeus.

No, tällä kaudella HIFK ei ole pelannut aktiivisesti, aggressiivisesti, fyysisesti tai edes menestyksekkäästi. Missä taklaukset, tappelut, kahden miehen karvaus, aktiivinen pelitapa, taistelu, menestys? Joukkue pelaa tylsää lätkää, josta puuttuu kaikki HIFK:lle ominaiset piirteet. Tällä kaudella HIFK:n maine fyysisenä ja taklaavana jenginä on todellakin vain myytti.
 

Johnny99

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
King Jeremy kirjoitti:
Uskon itse aktiiviseen pelitapaan ja toivon HIFKin pelaavan sitä myös jatkossa. En vaihda leiriä, vaikka HIFK alkaisi pelaamaan millaista kiekkoa, mutta tulen vaatimaan fyysistä ja aktiivista peliä aina siitä yksinkertaisesta syystä, että pidän siitä ja uskon siihen. En silti tuomitse niitä faneja, jotka toivovat menestystä pelitavan pehmenemisen uhallakin. Siihen heillä on täysi oikeus.
Minä myös nautin siitä, kun karvataan korkealta ja hallitaan kenttää. Mutta hyvin toimiakseen tämä vaatii hyvät pelaajat. Kehnommilla ukoilla se johtaa sekavaan säntäilyyn.

Ps. silloin harvoin, kun IFK on pystynyt jonkunmoiseen voittoputkeen, enpä ole kenenkään nähnyt valittavan "väärin voitetuista" peleistä. Kyllä minäkin tykkään aktiivisesta karvaamisesta kotipeleissä jne, mutta ei "IFK:n näköisyys" ja "fyysisyys" saa olla organisaation johtavia periaatteita. Jos ovat, niin joku mättää ja pahasti.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Niin ei tässä suinkaan ole tarkoitus omia selkään puukottaa... mutta olen vahvasti ollut sitä mieltä jo pitkään, että ei IFK millään pelote-taktiikalla enää nykykiekossa kannua keväällä nostele. Se onnistui ehkä Lalli Partisen aikaan, mutta nyt eletään hieman eri aikoja myös jääkiekossa.

Voimme toki rakentaa fyysisen "telaketjun", joka pistelee vastustajalta ilmat pihalle useasti samassa pelissä, mutta jos fyysisyys on ainut vahvuus, niin heikoilla ollaan taitavimpia vastaan.

Nythän IFK:lla on joukkue, josta puuttuu riittävän hyvät 3 ja 4 kentät. Eli nyt sille telaketjulle (jarrukenttä) olisi tilaus, kuten myös yhdelle tai kahdelle taitopelaajalle.
 

Dunlop

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Savonlinnan Jääkiekon tuki OY
Ps. silloin harvoin, kun IFK on pystynyt jonkunmoiseen voittoputkeen, enpä ole kenenkään nähnyt valittavan "väärin voitetuista" peleistä. Kyllä minäkin tykkään aktiivisesta karvaamisesta kotipeleissä jne, mutta ei "IFK:n näköisyys" ja "fyysisyys" saa olla organisaation johtavia periaatteita. Jos ovat, niin joku mättää ja pahasti.

Juuri tässä suhteessa IFK on niitä erikoisempia joukkueita koko suomessa. Brändin vaaliminen tuntuu olevan paljon tärkeämpää kuin itse menestys. Jokaisen organiisation tavoitteena pitäisi olla urheilullinen menestys mutta IFK:n hallitus haistattaa pitkät kaikelle tämmöiselle. Joskus rakkaus tekee kipeää, joskus tekee kipeää tämä IFK:n rakastaminen.
 

Pegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Rangers, HJK, Arsenal, 1. FC Köln
King Jeremy kirjoitti:
Olen kanssasi osittain samaa mieltä, mutta en näe asiaa siten, että ns. brändin mukainen kiekko ei voisi olla menestyksekästä. HIFK menestyi 1997-1999 kausien aikana pelaamalla tuota brändin mukaista kiekkoa.

Tässä on tainnut mennä "brändipyörityksessä" ko. termin sisältö sekaisin. Viitisen vuotta Jatkoaikaa lukeneena arvioisin nk. Brändiväen "aidon" IFK-tyylin tarkoittavan seuraavaa:

1. Olennaista on fyysinen pelityyli. Se tarkoittaa, että joukkueen arvostetuimpia pelaajia ja suurimpia sankareita ovat kovat taklaajat sekä tappelijat. Pari vastustajaa lasarettiin kauden aikana "pitää sisältyä lipun hintaan". Joukkue ilman 1-2 tappelijaa on pyhäinhäväistys.

2. Tappioihinkin johtavat pelaajien ylilyönnit (=tyhmät jäähyt) ovat täysin hyväksyttyjä, kunhan fyysinen yliote vastustajasta säilyy.

3. Olennaista ei ole urheilullinen menestys. Jos mestaruus tulee kerran 10 vuodessa, niin fine.

+ Maaleja pyssyttävä, mutta vähän taklaava hyökkääjä on joko "harmaa" tai yhdentekevä.


Mun näkemykseni IFK-hengestä ja -pelityylistä on ollut aina tämä:

1. Vihataan häviämistä.

2. Taistellaan joka matsissa voitosta viimeiseen sekuntiin saakka.


Miksi tämä sama ei voisi onnistua nytkin?
Tätä samaa olen toistanut jo pari vuotta. Tuo temppu tehtiin kahdesti peräkkäin 90-luvun lopussa, se on siis mahdollista tehdä uudelleen.

Toisaalta tuo on syy sille, miksi neuvon Penaa siirtymään syrjään. Penan kyvyt/kontaktit eivät yksinkertaisesti riitä menestyksekkään joukkueen kasaamiseen. Joten pelaaja- ja valmentaja-asiat jonkun osaavamman kaverin hoitoon, kiitos!

Kuten viimeisimmät menestyskautemme osoittivat, avainasioita menestyksessä ovat:

1. Valmentajat.
2. Maalivahti.
3. Tasapainoisen joukkueen kokoaminen. Eli rosterista löytyy niin pelinrakentajaa, maalintekijää kuin taklaajaa/ärsyttäjää.

Ykköshankinta on päävalmentaja. Ns. tähtipelaajilla ei tee mitään, jos he eivät:

A) Tee töitä voittamisen eteen.

B) Pelaa joukkueena.

Jos pelaajat pääsevät unohtamaan nuo kaksi teesiä, valmentajan hommana on toimia herättäjänä (malleja: Scotty Bowman, Raimo Summanen). Ja siinä valmentajan auktoriteetti ja ihmisten johtamistaito mitataan. Tuolla myös ratkaistaan voittoja & mestaruuksia.

Uskon itse aktiiviseen pelitapaan ja toivon HIFKin pelaavan sitä myös jatkossa. En vaihda leiriä, vaikka HIFK alkaisi pelaamaan millaista kiekkoa, mutta tulen vaatimaan fyysistä ja aktiivista peliä aina siitä yksinkertaisesta syystä, että pidän siitä ja uskon siihen.

Mäkin pidän aktiivisesta pelistä. Puhdas taklauspeli on pelin suola. Mutta en esim. taputa pelaajalle, joka ottaa typerän 5 minuutin jäähyn matsin lopussa vain "ottaakseen vastustajalta luulot pois". Tuollainen hölmöily on omaan pesään kusemista, jota en halua Nordiksella nähdä. Jos halutaan tosissaan pelata voitoista, pitää hermokontrollin toimia.

Toisaalta, mitä helkkarin meteliä tämä nk. Brändiväki pitää nyky-IFK:n kritisoimisesta: eihän IFK pelaa nykyään yhtään aktiivisemmin/fyysisemmin kuin muut liigajoukkueet. Eli mitä kannatettavaa nyky-IFK:n pelityylissä sitten on?
 

Dunlop

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Savonlinnan Jääkiekon tuki OY
Toisaalta, mitä helkkarin meteliä tämä nk. Brändiväki pitää nyky-IFK:n kritisoimisesta: eihän IFK pelaa nykyään yhtään aktiivisemmin/fyysisemmin kuin muut liigajoukkueet. Eli mitä kannatettavaa nyky-IFK:n pelityylissä sitten on?

No tämä onkin vähän ehkä myytti. Ei IFK:n pelityyli olekkaan mitenkään kovin selkeästi enää näkyvissä, mutta silti IFK:ta pidetään fyysisenä joukkueena. Viime kaudella oikeasti pelattiin brändin mukaista kiekkoa ihan oikeasti. Tai se oli ainakin jo sinnepäin. Tällä kaudella IFK:lla ei ole ollut minkäänlaista pelityyliä ja ehkäpä siinä juuri piileekin syy siihen, missä nyt ollaan.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Isaksson kirjoitti:
Jokainen voi tökkiä muuraispesää, miten lystää. Totesin vain Linnun lailla, että vituttaa, kun suolletaan täyttä paskaa, jotta saataisiin asiat näyttämään siltä, kuin niiden ilmeisesti toivottaisiin olevan - päin helvettiä.

Ehkäpä sinä suuressa viisaudessasi sitten kerrot meille "paskaa ja valheita suoltaville" mikä tämä nykymeininki sitten on?! 23 vuotta ja yksi vitun mestaruus vuonna 1998. Aivan mykistävää kun ottaa se rahamäärä mitä on onnistuttu hävittämään hevon perseeseen taitamattomuuden ja ylimielisyyden takia.

Vittu mitä ryssämeininkiä! Vaihda nyt hyvä ihminen nimimerkkisi vaikka Putiniin!
 

#76

Jäsen
Minusta tuntuu, että HIFK:n Brändistä on muodostunut jo jonkinlainen vitsi. Ennen kauden alkua hehkutetaan, miten nyt on valmentaja, jooka ymmärtää perinteiden päälle ja tulee peluuttamaan HIFK:n näköistä kiekkoa. Kovin tuloksellista tämä peluutus ei ole ollut, joten onko meidän tyyli hävitä? Kun satsaukset jäävät olemattomaan, niin maalaillaan kuvaa ankarasti taistelevasta ja taklaavasta kissalaumasta, vaikka todellisuus pitkin kautta on munaton ja henketön porukka.

Brändi-höpötyksen voi vielä kruunata esittelemällä leikkibudjettilukuja, joiden mukaan tosissaan on satsattu. Esitettyjen lukujen todenperäisyyttähän ei kukaan voi kiistää, joten Penahan voi esitellä tasan niin suuria lukuja kuin kehtaa. Onpahan myyntiargumentti kausikorttimyyntiin ja yhteistyökumppaneille.

Kädettömät tappelijat pois rosterista ja omia nuoria tilalle. Toiveena tietysti, että heistä nousee tulevaisuuden tähtiä liigaan. Rohkeasti ykköseenkin laitaan potentiaalinen junnukasvatti ja kokeineita pelaajia läpi kenttien. Viime vuosina on menty minusta liikaakin ajatuksella "Yksi superkenttä ja muut pyrkii pelaamaan nolla-nollaa"
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
No niin. Nyt saa sitten Alkosta Hifk-logolla varustettua viiniä!! Vittu, on se Pena pisnesmies!! Tämä on varmaan vinkki meille kannattajille että muuta ei Hifkillä ole tarjolla tällä kaudella kuin kännit vitutukseen, ja vielä brändin logolla varaustetusta pullonsuusta!

Hyvä Pena!! Taas tipahtelee euroja seuran laariin!
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Kyynikko kirjoitti:
No niin. Nyt saa sitten Alkosta Hifk-logolla varustettua viiniä!! Vittu, on se Pena pisnesmies!! Tämä on varmaan vinkki meille kannattajille että muuta ei Hifkillä ole tarjolla tällä kaudella kuin kännit vitutukseen, ja vielä brändin logolla varaustetusta pullonsuusta!

Hyvä Pena!! Taas tipahtelee euroja seuran laariin!

Tämä oli aivan käsittämätön juttu. Ja todennäköisesti hirveätä skeidaa, jota ainakaan minä (eikä Scholl) suostu juomaan. Näyttää ideoita ja tarmoa riittävän...
 

Voppie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK-viinit

Hemmetin hyvä, että fanituotteita ja IFK sälää saa monessa eri muodossa. Kyseinen viini on varmastikin aika kuraa juotavaksi, mutta eiköhän yksi pullo kumpaakin sorttia viinitelineeseen mahdu. Muutenkin tulee noita viinejä lipitettyä sen verran vähän, että helposti sinne mukaan mahtuu muutama petologolla varustettu leka.

Mutta eikai vaan Ape ole tulossa taas mukaan kuvioihin kun IFK lanseeraa jo nimikko viinejäkin markkinoille? Mitä seuraavaksi, joulun kunniaksi runokirja komistettuna IFK:n logolla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös