Ai siellä on se pidempi versio? Itse olen nähnyt vain sen jossa ei ole Häyhää mukana ja näytetään vain Helsingin pommitusta.Jos kiinnostaa niin HBO:lta löytyy elokuva Hemingway & Gellhorn, joka kertoo Martha Gellhornin ja Ernest Hemingwayn myrskyisestä suhteesta.
Elokuvassa tunnettu sotakirjeenvaihtaja Gellhorn käy mm. Suomen talvisodassa, josta kertovassa kohtauksessa Metallican jäsenten luottomies Steven Wiig näyttelee Simo Häyhää!
Kyllä siinä muistaakseni sotkuun mentiin korvikkeelle ja hiihdettiin hevosten vetämänä ja ilman. Eihän tuo pitkä pätkä ole mutta kuitenkin.Ai siellä on se pidempi versio? Itse olen nähnyt vain sen jossa ei ole Häyhää mukana ja näytetään vain Helsingin pommitusta.
Ehdottomasti lukemisen arvoinen kirja. Faijalla sattuu olemaan Päiväkirja kirjahyllyssään ja tuossa muutama vuosi sitten luin sen.Alle 180 sivua jäljellä Anne Frankin Päiväkirjasta. Suosittelen kaikille luettavaksi, erityisesti niille, jotka epäilevät holokaustin tapahtuneen.
Sitä olen nyt pohtinyt, että mitä tapahtui Annen siskon Margot Frankin päiväkirjalle, kun Anne mainitsee melko alussa päiväkirjaansa, että myös Margot Frank kirjoittaa omaa päiväkirjaa. Onkohan se kadonnut vai tuhoutunut?Ehdottomasti lukemisen arvoinen kirja. Faijalla sattuu olemaan Päiväkirja kirjahyllyssään ja tuossa muutama vuosi sitten luin sen.
Minähän luin tämän lukiossa kun olin hukannut kirjastokorttini (enkä saanut aikaiseksi hankkia uutta) niin piti ottaa lukulistasta jotain mitä löytyi kotoa. Jostain syystä kellarin laatikossa oli tämä kirja (kosteusvaurioisena) pokkarina. Toinen vaihtoehto taisi olla Tuntematon (pokkarina sekin).Ernest Hemingwayn Jäähyväiset aseille -
Olen myös lukenut yhden Päätalon, Ihmisiä telineillä. Appiukon kuolinpesästä löytyi Päätalon koko tuotanto, ja yritin silloin selvitellä, että onko niillä mitään jälleenmyyntiarvoa tai edes mahdollisuutta luovuttaa kierrätykseen. Silloin selvisi, että erityisesti täällä Tampereen seudulla tarjonta ylittää reilusti kysynnän.Klassikoista puheenollen, kuuntelin ensimmäisen osan Kalle Päätalon Iijoki-sarjasta. Olen ihan positiivisesti yllättynyt. En kuitenkaan 3/5 enempää antaisi. Luultavasti tämä sarja paranee edetessään (?). Tykkään historiasta ja ajankuvaa on erityisen mielenkiintoista tarkastella.
Tiedän, että isäni ja pappani luki tämän sarjan. Sitä en nyt tiedä kuoliko pappa ennen kuin kaikki oli julkaistu. (En ole tutustunut kirjamäärään ja julkaisuvuisiin) Lapsuudesta muistan pitkän rivin Päätalokirjoja mummulan kirjahyllyssä. Ensimmäisen kerran pohdin tämän lukemista joskus äidinkielen tunneilla lukiossa. Mutta meni reilut 25 vuotta ennenkuin sain korkattua. Nyt viimeistään tunnen itseni vanhaksi.
Okei, tämä selvisi Anne Frank-sivustolta. Margot Frankin päiväkirjaa ei ole löydetty/säilynyt.Sitä olen nyt pohtinyt, että mitä tapahtui Annen siskon Margot Frankin päiväkirjalle, kun Anne mainitsee melko alussa päiväkirjaansa, että myös Margot Frank kirjoittaa omaa päiväkirjaa. Onkohan se kadonnut vai tuhoutunut?
Mulla on alla myös tämä - äänikirjana Yle Areenasta yrittelen kuunnella aina välillä Volter Kilpi: Alastalon salissa | Yle Areena – podcastit Aikaahan tässä kirjassa venytetään, joten ei sitä tarvii yhden sukupolven aikana itse edes saadakaan luettua/kuunneltua kokonaan.Olen vuosia miettinyt, että pitäisi lukea Volter Kilven Alastalon salissa. Jonkin aikaa sitten ostin teoksen pokkarina.
Nyt kun täällä alettiin puhua klassikoista niin piti alkaa viimein lukea kyseistä teosta. Aloitin eilen illalla ja nyt on 120 sivua ja kolme lukua luettuna. Tätä tulee varmaan luettua muiden kirjojen ohella sopivina hetkinä.
Lukeminen vaatii normaalia enemmän keskittymistä, mutta helpolta tuntuu siihen verrattuna, mitä kuvittelin. Yllätyin, miten hyvin viihdyin kirjaa lukiessani. Kieli on kyllä sellaista, että jos rakastaa suomen kieltä, ei oikein voi kuin nauttia.
Olen vuosia miettinyt, että pitäisi lukea Volter Kilven Alastalon salissa. Jonkin aikaa sitten ostin teoksen pokkarina.
Nyt kun täällä alettiin puhua klassikoista niin piti alkaa viimein lukea kyseistä teosta. Aloitin eilen illalla ja nyt on 120 sivua ja kolme lukua luettuna. Tätä tulee varmaan luettua muiden kirjojen ohella sopivina hetkinä.
Lukeminen vaatii normaalia enemmän keskittymistä, mutta helpolta tuntuu siihen verrattuna, mitä kuvittelin. Yllätyin, miten hyvin viihdyin kirjaa lukiessani. Kieli on kyllä sellaista, että jos rakastaa suomen kieltä, ei oikein voi kuin nauttia.
Älä ainakaan Ismo Kallion lukemana äänikirjana kuuntele. Aikoinaan kuuntelin ja oli sen verran karmea kokemus, että kirja meinasi monta kertaa jäädä kesken. Sinnittelin kuitenkin loppuun, koska ajattelin, että täytyyhän minunkin joku Hemingwayn klassikoista joskus lukea. (Tässä tapauksessa kuuntelin.)Tulen kyllä lukemaan Vanhuksen ja meren, mutta sen täytyy olla aika paljon parempi kuin tämä tekele.