Mainos

Milloin rasismi on oikeasti rasismia?

  • 827 919
  • 6 767

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On kyllä lähtenyt nyt mopo ennennäkemättömästi käsistä. Aivan epätodellista ja ongelma on lopulta siinä, että kukaan ei uskalla sanoa, että hei cmon Geisha on ihan jees nimi ja 0% loukkaava tms, koska pelätään lynkkausta, vaikka ylivoimainen enemmistö ei moista muutosta halua tai vaadi. Mieluummin vaihdetaan sitten suklaan nimeksi ”Fazer: Japanilaisvaikutteinen suklaa” tms.
Fazerin mukaan se on saanut palautetta sekä puolesta, että vastaan. Jää arvailujen varaan mikä osa loukkaantuneista on trollaavia konservatiiveja.

Tämän päiväisen twittersession jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että trollaajien joukko on aika iso. Juurikin twitter antaa kaikille hirveän hauskoille shakkinappulavitsailijoille helpon ja nopean tien trollata yrityksiä. No nyt ne yritykset osti sen trollauksen. Eikös ollutkin hassua.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aika harva ihminen tässä maailmassa on täysin puhdas, enkä minä pidä Leninin patsaita missään arvossa, mutta silti ymmärrän myös niiden olemassaolon. Historia on historiaa, ei sitä pidä eikä edes tarvitse yrittää pyyhkiä tai muuttaa muuksi. Sen sijaan siitä voi oppia ja mikä sen parempi tapa kuin esimerkiksi patsain saada ihmisiä kiinnostumaan ja täten myös oppimaan uutta.

Leninin patsaskin Suomessa vissiin jossain on, ja saa minun puolestani olla. Eri asia olisi, jos se olisi siinä Mannerheimin ratsastajapatsaan kohdalla ja 30 metriä korkeana. Vierellä hymyilisi yhtä korkea Stalin. Patsaat olisi tehty suomettumisen aikakauden huipulla, joka olisi ollut vielä vähän pahempi kuin oikeasti olikaan.

Kyllä minä tuossa tapauksessa sanoisin, että saa viedä jo varastoon nämä patsaat.

Eli näkisin tämän astevaihteluna, johon vedetään sitten raja johonkin. Kaikista löytyy jotakin mätää kaivelemalla, eikä se ole syy kaataa patsaita. Mutta jotkut on sitten niin läpeensä mätiä tyyppejä, että patsaat saakin kaataa.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja kuinka ollakaan. Siellähän on persujen oma Keijo Kaarisade trollaillut geishapatukan tiimoilta. Kun Keijo trollaa, niin iso joukko Keijon persufaneja tapaa lähteä leikkiin mukaan. Kyllä oli taas hassusti trollailtu persuilta.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hienoa, että nämä vitsillä heitetyt pöyristymiset ovat saaneet yritykset varpailleen. Tästä voi hyvässä lykyssä seurata se, että jatkossa eivät firmat reagoi niin paniikissa, vaan tutkivat tilanteen ajan kanssa. Silloin ei oltaisi niin riippuvaisia puolestaloukkaantujien ja trollaajien öyhötyksestä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Kyllä on viime viikkojen aikana valkoista heteromiestä lyöty oikealta ja vasemmalta. Voi itku!! Firmat vaihtaa tuotteiden nimiä ja nyt vielä kaiken hyvän päälle Simosonien ääninäyttelijätkin!!

Voi että!! Miten me nyt tästä selvitään? Pahinta on tietysti se, että muutaman kuukauden kuluttua elämä jatkuu normaalisti eikä kukaan enää puhu näistä. Mistäs me sitten mielemme pahoitetaan?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei Fazer parin trollaajan takia miettisi noin vahvan ja vanhan brändinimen hautaamista.

Sananvapaus-höpinät ovat huvittavia näissä tapauksissa, joissa voittoa tavoittelevat yhtiöt tekevät itsenäisiä bisnesratkaisuja. Sitten kun joku viranomainen päättää, ettei saa puhua/käyttää tuotteissa valkaisuaine-termiä, niin okei, voidaan jo miettiä, että nyt rikotaan mielivaltaisesti perusoikeuksia.
 
Viimeksi muokattu:

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Kyllä on viime viikkojen aikana valkoista heteromiestä lyöty oikealta ja vasemmalta. Voi itku!! Firmat vaihtaa tuotteiden nimiä ja nyt vielä kaiken hyvän päälle Simosonien ääninäyttelijätkin!!

Voi että!! Miten me nyt tästä selvitään? Pahinta on tietysti se, että muutaman kuukauden kuluttua elämä jatkuu normaalisti eikä kukaan enää puhu näistä. Mistäs me sitten mielemme pahoitetaan?

Voimia.

Joissain tapauksissa on varmasti kannattavaa päivitellä tuotteiston nimikkeitä, jos sillä saadaan pidettyä asiakkaita tai jopa lisättyä sen myyntiä. Bisnes on bisnestä. Muistetaan kuitenkin ettei valtaosaa ihmisiä asia kiinnosta suuntaan eikä toiseen.

Ja sitten oma 15 sekuntiani vouhotukseen. Ruskeuttavaa hammastahnaa tuskin tullaan näkemään, mutta aurinkovoiteiden kieltoa joku älypää voisi ehdottaa. Kas kun niillä on myös vaikutusta ruskettumiseen.
 
K

Kiekkokatsoja

Ehkä turha kommentoida tähän ketjuun, mutta jotain.
Oon kohdannut työssäni, ja toisinaan vapaa-ajalla kaikenlaisia ihmisiä.
Mulle ainoa merkitys on ollut se, että hoidetaan hommat/tilanne.
Ja tavallista kohteliaammin, mikäli suomenkieli ei ole ollut sujuvaa.
Hoidetaan asiat, ja kyllä me täällä kaikki pärjätään.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ja sitten oma 15 sekuntiani vouhotukseen. Ruskeuttavaa hammastahnaa tuskin tullaan näkemään, mutta aurinkovoiteiden kieltoa joku älypää voisi ehdottaa. Kas kun niillä on myös vaikutusta ruskettumiseen.
Tämä on merkittävä havainto. Ainakin itseruskettavat voiteet ja varsinkin suihkurusketus olisi syytä saada kiellettäviksi. Vähintäänkin kyseessä on kulttuurin omiminen.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Tämä on merkittävä havainto. Ainakin itseruskettavat voiteet ja varsinkin suihkurusketus olisi syytä saada kiellettäviksi. Vähintäänkin kyseessä on kulttuurin omiminen.

Kiitos tuosta pohdinnasta. Avasi ajatuksiani. Häpeän.

Rusketus on riistoa, joissa meilläkin on vuosisataiset perinteet. Kannatan kehitysapurahan nostoa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tälläistä tämä kapitalismi on - laskelmoivat selkeästi tulevien sukupolvien varaan eivätkä näe setämiehiä kovin merkittävinä kuluttajina näissä segmenteissä. Lohdutan teitä lyötyjä sillä, että jos arvioisivat kansakunnan avokätisimmin kuluttavien toivojen olevan yksirotuisuuden (tmv.) kannattajia niin sitten reivaisivat siihen suuntaan. Eipä ole eurolla tai dollarilla isänmaata tai vakaumusta.
 

Undrafted

Jäsen
Mieluummin vaihdetaan sitten suklaan nimeksi ”Fazer: Japanilaisvaikutteinen suklaa” tms.
Onko kyseisellä suklaalla mitään tekemistä Japanin kanssa, paitsi hyvin vuosien saatossa brändätty nimi? Loppupeleistä kaikki ihmisten tai kansojen mukaan nimetyt tuotteet tai ihmishahmolla pakkauksessaan ratsastavat ovat nyt liipasimella.

Piirrettyjen tai videopelien ääninäyttelijöiden osalta en tajua kohua. En tosin tajua kohua, jos hetero valitaan esittämään homoa. Jotenkin näkisin, että näyttelijän työhän on kyetä uskottavasti olemaan joku muu kuin kuka näyttelijä oikeasti on. Osa kykenee uskottaviin aksentteihin, joku näyttelee onnistuneesti vastakkaista sukupuolta tai eriävää seksuaalistasuuntautumista. Nyt olisi jollain sarjassa sauma ottaa hyvät kohut meikkaamalla musta näyttelijä valkoiseksi. En tiedä kummalta kantilta herättäisi enemmän kohua whiteface vai mustan piilottamiselta?
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Tälläistä tämä kapitalismi on - laskelmoivat selkeästi tulevien sukupolvien varaan eivätkä näe setämiehiä kovin merkittävinä kuluttajina näissä segmenteissä. Lohdutan teitä lyötyjä sillä, että jos arvioisivat kansakunnan avokätisimmin kuluttavien toivojen olevan yksirotuisuuden (tmv.) kannattajia niin sitten reivaisivat siihen suuntaan. Eipä ole eurolla tai dollarilla isänmaata tai vakaumusta.

Tässä viestissä oli minulle uusi tajunnan taso: setämiehet eivät tosiaankaan kuluta impulsiivisesti, eivät mainosmaailman trenditoiveisiin lähde innolla osallistumaan.

Setämies on jäykkäliikkeinen. Kai nykyään siis naurettavalta vaikuttava vaikuttamaton taustamussuttaja.
Setämies ei välttämättä ole sivistymätön tollo, mutta hän ei ainakaan jaksa lähteä vääntämään sivistyksen ja tollouden määrityksistä an sich, oder usw.

Setämiestä ei kiinnosta kuluttaminen, mainostaminen eli hän ei osta sarasiepiltä yhtään mitään, feisbookilta.
Setämies tarvitsee työkalun eli vehkeen, hän googlaa kyllä siitä tarjouksen, mutta mainonta ei häneen pure.
Setämiehen mieleen ei voi mainostaja loihtia tarvetta.
Parisuhdekumppaniinsa ehkä ja se onkin jo keskustelun eli puhumisen paikka. Tai hiljaisen nöyrtymisen valinta heti.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tälläistä tämä kapitalismi on - laskelmoivat selkeästi tulevien sukupolvien varaan eivätkä näe setämiehiä kovin merkittävinä kuluttajina näissä segmenteissä. Lohdutan teitä lyötyjä sillä, että jos arvioisivat kansakunnan avokätisimmin kuluttavien toivojen olevan yksirotuisuuden (tmv.) kannattajia niin sitten reivaisivat siihen suuntaan. Eipä ole eurolla tai dollarilla isänmaata tai vakaumusta.
Taisi sinulla jäädä markkinoinnin koulut kesken tai jotenkin olet ymmärtänyt väärin sen, että mikä osa tässä maassa on jopa yliedustettuna ikäluokaltaan ja millä ikäryhmillä on eniten rahaa käytettävissä. Ihan tiedoksesi, että ne ikäryhmät ei ole 90-luvulla tai sen jälkeen syntyneet.

Ethän jatkossa yleistä varsin niche markkinoita käsittelemään koko kansaa, kiitos.

PS. Suurin osa niistä Instagram, Twitter, Youtube yms. porukoista joita toi nuoriso seuraa ja ihannoi itseasiassa toimii juuri niiden pappa betala tyyppien rahoilla. Itse on aika vähän töitä tullut tehtyä. Että hyi vaan setämiehet.
 
Viimeksi muokattu:

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä on siitä hauska ketju, että keskustelua ylläpitävät enimmäkseen sellaiset henkilöt, joita aihe ei kiinnosta lainkaan mutta joiden elämä menee - retoriikasta päätellen - aivan solmuun tuotemerkkimuutosten takia.

Otetaan esimerkki. Valio muuttaa tuotteensa brändiä, ja tämä muutos vaikuttaa tarpeettomalta. Mitä vaihtoehtoisia reagointitapoja tällaiseen on olemassa? Voit joko jatkaa elämääsi tai tehdä asiasta numeron keskustelupalstalla.

Jälkimmäinen palvelee tarvetta kuulua johonkin sosiaaliseen ryhmään, tässä tapauksessa niihin, joiden mielestä "rasismi-keskustelu on mennyt ihan överiksi". Tämähän on jonkinlainen heimo nykyisin.

Iltalehdet ovat jo pitkään ymmärtäneet, että tätä asiakassegmenttiä kannattaa maanitella uutisoinnissa; tällä porukalla on aistikarvat pystyssä, kun joku mainitsee avainsanat "BLM", "kielletään" tai "vähemmistöt". Jokainen some-kohu, oli se sitten kuinka vähäpätöinen tahansa, on kutsuhuuto näille ihmisille, jotka haluavat puolustaa menneisyyden ja nykyisyyden yhteiskuntarakenteita.

Palataanpa Valioon. Mikä on heidän syntinsä tässä vyyhdissä? Viestintätiimissä on ilmeisesti ollut päivystysvuorossa henkilö, joka on ottanut Twitter-humoristien trollauksen tosissaan. Toisaalta taustalla on myös tieto siitä, että yritysten mainontaa valvotaan myös sosiaalisten normien kautta, mikä asettaa paineita BLM-liikehdinnän vuoksi. Niinpä on tärkeää, että yritys osoittaa ottavansa huomioon asiakkaiden muuttuvat mieltymykset.

Itse pidän todennäköisenä, ja pidin jo ennen tätä BLM-liikehdintää, että kansalliset stereotypiat ja symbolit tulevat suurelta osin väistymään kaupan hyllyiltä. Tämä on ihan luontevaa kehitystä, sillä asiakkaat ajattelevat globaalimmin; monikulttuurisuus on de facto aika suosittu ajattelumalli, vaikka sitä pidetään keskustelupalstoilla jonain suvakkimädättäjien harrasteluna. Kansallisten erityispiirteiden esiintuominen on ollut tuottoisa strategia, mutta ei ehkä enää tulevaisuudessa.

Juuri tällä hetkellä voi tuntua siltä, että "kaikki kielletään" ja että "yritykset ovat polvillaan". Tosiasiassa tämä hetki tarjoaa firmoille mahdollisuuden muuttaa brändiään etupainotteisesti, eli tulevaisuuden virtauksia ennustellen. Kuinka moni pitää todennäköisenä, että sosiaalinen maailma alkaa omaksua ihmiskäsityksiä 1900-luvun alun maailmasta, jota iso osa brändeistä heijastelee? On helpompi ennustaa, että 2050-luvulla kosiskellaan ihmisiä yleismaailmallisten ominaisuuksien ja tarinoiden avulla.

Minusta tämä on ihan selvää, on ollut vuosia. Näinhän kulttuuri on muuttunut ja muuttuu entistä nopeammin. On kohtuullisen merkityksetöntä, osuuko jokainen kampanja maaliin. Huteja tulee, kun markkinoilla kilpaillaan hyvästä maineesta. Todennäköistä on kuitenkin se, että muutoksiin reagoimalla antaa positiivisen vaikutelman. Raha virtaa aina uusiin kohteisiin, jos vaikuttaa siltä, että vanha tuotemerkki on ristiriidassa kuluttajien arvomaailman kanssa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tässä viestissä oli minulle uusi tajunnan taso: setämiehet eivät tosiaankaan kuluta impulsiivisesti, eivät mainosmaailman trenditoiveisiin lähde innolla osallistumaan.
Tällä huomautuksella en tarkoita rauhallisesti reflektoivaa itseäsi, mutta voisipa tuohon hienoon listaan lisätä myös sen, että setämiehet eivät myöskään saa ihmeellisia hysteriakohtauksia somessa ja sontalehtien kommenttipalstoilla joka luojan asiasta... Vaan kun ei, ja tämän maailman klikkiprostituoidut käyttävät hyväkseen tätä pavlovilaisuutta niin kybällä ettei tosikaan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tämä on siitä hauska ketju, että keskustelua ylläpitävät enimmäkseen sellaiset henkilöt, joita aihe ei kiinnosta lainkaan mutta joiden elämä menee - retoriikasta päätellen - aivan solmuun tuotemerkkimuutosten takia.

Otetaan esimerkki. Valio muuttaa tuotteensa brändiä, ja tämä muutos vaikuttaa tarpeettomalta. Mitä vaihtoehtoisia reagointitapoja tällaiseen on olemassa? Voit joko jatkaa elämääsi tai tehdä asiasta numeron keskustelupalstalla.

Jälkimmäinen palvelee tarvetta kuulua johonkin sosiaaliseen ryhmään, tässä tapauksessa niihin, joiden mielestä "rasismi-keskustelu on mennyt ihan överiksi". Tämähän on jonkinlainen heimo nykyisin.
Mainio havainto! Mukaan on tullut nopeasti toinenkin keskustelua ylläpitävä heimo:
sellaiset henkilöt, jotka pöyristyvät - tai oikeastaan teeskentelevät pöyristyneensä - siitä, että heidän mielestään tarpeettomista asioista ollaan pöyristyvinään. Tämä luultavasti palvelee tarvetta kuulua johonkin sosiaaliseen ryhmään, tässä tapauksessa niihin, joiden mielestä rasismi-keskustelu ei koskaan voi mennä niin överiksi että siitä voi laskea leikkiä.
 

Undrafted

Jäsen
Itse olen jonkin aikaa seuraillut mm. lasten joulujuhlassa laulujen sanoja tai katukuvaan ja huvittanut itseäni koittaen ennustell, mistä tulee seuraava kohu. Ainoa kenelle olen mitään sanonut on äitini, joka tykkää kertoa vanhoja vitsejä tai juttuja, joista osa tasapainoilee soveliaan rajoilla.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
joiden mielestä rasismi-keskustelu ei koskaan voi mennä niin överiksi että siitä voi laskea leikkiä.

Ne ovat ihan hyviä vitsejä, puuttuu vain hauskuus. Ei leikki, vaan leikin taso. Tulee kymmenen kertaa sama huono juttu putkeen, muutaman viestin tai yhden sivun välein. Ja siis väärällä tavalla todella huono. Siis, siis todella, TODELLA huono. Jopa järkevinä pidetyistä kirjoittajista paljastuu rakenteellinen typeryshumorismi ™.

Esimerkiksi keksitään joku asia, jossa on mukana sana "musta". Oi. Minkälaiset lahjat tällainen oivallus ihmispoloiselta vaatikaan. Se on ongelma, ei pidemmän päälle tosin eniten ketjun muille kirjoittajille ja lukijoille.

Eikä edes itse välttämättä olla sen puurovellin käyttäjiä. Myötävitsaillaan tuotteen nimestä, jota ei ikinä käytetä.

Näin valkoisena etuoikeutettuna on vara välillä huolestua rasismista, ja toimia myös oikean huumorin edunvalvojana, kuten nyt. Ettekö te vitsailijat tajua. Kun riittävän monta kertaa kerrotaan vitsejä, jotka eivät kelpaa vitsiksi, niin se oikea huumori jää helposti huomaamatta. Muistakaa tarinan suden huutamisesta.

Poliittinen korrektius, joka koskettaa tätä ilmiötä, se on kyllä parhaimmillaan hersyvää. Sille on oma ketjunsakin. Ja silti: jos vain suoltaa rasismikeskusteluun paskoja vitsejä, joista paistaa se, ettei rasismikeskustelua ole yhtään seurattu, tai edes aiempia samoja vitsejä seurattu, tai tunneta sitä leikinlaskettavaa kohdetta, ei pahinta ole lopulta se huumorittomuus. Se on lopulta on myös rasistinen teko, toksiset pennut ja setämiehet valtaamassa vakavaa aihetta huumorillaan, omilla tunteillaan.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näin valkoisena etuoikeutettuna on vara välillä huolestua rasismista, ja toimia myös oikean huumorin edunvalvojana, kuten nyt. Ettekö te vitsailijat tajua. Kun riittävän monta kertaa kerrotaan vitsejä, jotka eivät kelpaa vitsiksi, niin se oikea huumori jää helposti huomaamatta. Muistakaa tarinan suden huutamisesta.

Tuskin nyt kuitenkaan huumorin edunvalvojana. Siihen sinulla tai kenelläkään muulla tuskin on mitään edellytystä.

Siinä mielessä olet varmasti etuoikeutettu, kun sinulla on niin paljon aikaa ohjeistaa ja huolehtia.

Itselläni aika menee nykyään lähinnä oman elämän pyörittämiseen, niin ei silloin jää aikaa pahastua ja huolehtia kaikkien tämän planeetan ihmisten hyvinvoinnista.

En varmaan tiedä millaista se sitten on, kun omat murheet eivät ole niin isoja, että energiaa riittää myös tuollaiseen.
 

Byvajet

Jäsen
En ihmettele, että tuotemuutokset herättävät ihmetystä, koska käytännössä meneillään on ihmiskuvien kieltäminen tuotteista. Neutraalia ihmiskuvaa ei ole olemassa, vaan jokainen kuva sitoo sisäänsä merkityksiä, jotka jostain näkökulmasta voidaan nähdä sortaviksi. Jos varovaisuus leviää yleisemmin kuviin, esimerkiksi sarjakuviin, on mielenkiintoista nähdä, muuttuvatko hahmot pallopäisiksi lastenhahmoiksi, joista on vaikea erottaa rotua, sosiaaliluokkaa, sukupuolta jne.

Myöhemmin, joskus vuosien päästä, kuvia ruvetaan kaipaamaan takaisin, koska tuotepurkista poistettu kaunis intiaaninainen ei katoa ainoastaan purkista vaan myös ihmisten tietoisuudesta. Kun tällä hetkellä saamelaisrumpuja työnnetään kaappeihin, niin myöhemmin ruvetaan kyselemään, kuka muistaisi saamelaisten historian ja pitäisi sitä esillä.

Jokapäiväisessä arjessa purkin kyljestä silmiin katseleva kaunis intiaaninainen on niin tehokas vähemmistöjen oikeuksien ajaja, että on vaikea ymmärtää, miksi se halutaan pois, jos vähemmistöt eivät sitten tahdokin tulla unohdetuiksi. Vastaavan huomion saaminen mainoskampanjalla maksaisi huikean summan.
 
Viestistä on annettu rikepiste
En ihmettele, että tuotemuutokset herättävät ihmetystä, koska käytännössä meneillään on ihmiskuvien kieltäminen tuotteista.

Eihän ole. Tuotteista pitää näköjään vaan poistaa neekerit, vinosilmät sun muut eskimot. Valkoisia länkkäreitä tilalle niin kukaan ei suutu.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
Palataanpa Valioon. Mikä on heidän syntinsä tässä vyyhdissä? Viestintätiimissä on ilmeisesti ollut päivystysvuorossa henkilö, joka on ottanut Twitter-humoristien trollauksen tosissaan. Toisaalta taustalla on myös tieto siitä, että yritysten mainontaa valvotaan myös sosiaalisten normien kautta, mikä asettaa paineita BLM-liikehdinnän vuoksi. Niinpä on tärkeää, että yritys osoittaa ottavansa huomioon asiakkaiden muuttuvat mieltymykset.
...
Ei niin. Vaan sen takia että media reagoi parin trollaajan aloittamaan kepposeen.
Mitä hyviä vaihtoehtoja Valiolla olisi? Kuvitellaan että joku homma/ylisaktiivi keksii että lähdetäänpäs vähän juksuttelemaan twitteriin nimellä "Petrus Greika" (hehehee, greika) että nyt ahdistaa kun jugurttipurkki on rasistinen. Vaikka Valion heppu tietäisi 100-varmasti että tämä Petrus Greika on itse asiassa joku internettihassuttelija pyrkimässä nolaamaan firmaa suvakointitoiminnasta, niin voiko sieltä kuitenkaan yritys vastata että "Hanki elämä, pelle", tai edes olla reagoimatta mitenkään? Vaihtoehdot toimii toki niin kauan kun alkuperäisellä twiitillä ei ole mitään näkyvyyttä, mutta mitäs sitten kun sieltä ilmestyy "Spurdus Spördus", "Kiggis Hiiris" ja "Sadis Pepes" komppaamaan että saatanan jugurttirasistit ja sitten nuo vielä vinkkaavat Ilta-Lehteen että täällä taas vähemmistöä sorretaan ja somessa kiehuu? Kyllähän tuossa tulee firmalle vittumaista julkisuutta mitä varmasti mielellään välttävät niin parempi sitten muuttaa ne tuotemerkit mistä idiootit lähtisivät trollaamaan. Se on taas homma/ylisaktiivilla mission accomplished, itse ei tarvitse edes aloittaa somekohua siitä miten on mennyt taas rasismikeskustelu yli ja termi laimenee tämmöisistä tuotemerkkiälyttömyyksistä kun se hoituu sitten vanhemman väen toimesta ketkä kuvittelevat että Petrus Greika, Spurdus Spördus, Kiggis Hiiris ja Sadis Pepes ovat oikeita henkilöitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös