Mille naurat juuri nyt?

  • 13 214 346
  • 50 367

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Pekkis

Jäsen
Jaromir Jagr otti äitinsä mukaan rapakon toiselle puolelle. Niin tekivät myöskin Aleksanderit Barkov ja Ovechkin, Phil Oreskovic sitten asuikin äitinsä kanssa vielä reilusti päälle kaksikymppisenä. Moni luottaa raha-asiansa vanhemmilleen, tästä surullisena esimerkkinä Jack Johnson. Jääkiekkoiluun liittyvät asiat hoitaa Joe Thorntonin kohdalla hänen veljensä. Ne joiden perheestä ei löydy henkilöä jolla on taitoa auttaa uran kanssa, palkkaavat sitten pelaajamanagerin, kokin ja siivoojan jonkun firman kautta. Eli toisin sanoen ulkoistavat kaiken jääkiekkoiluun kuulumattoman muille, joka ammattiurheilijan kannalta on ihan ymmärrettävää. Tai no Suomessa ei tietenkään ole. Se on ylimielistä ja kusipäistä. Ehkä Laineelle tekee ihan hyvää päästä pois tästä ympäristöstä. Suomalainen tekee kaiken itse ja vetää turpaan häntä joka kehtaa tarjota apuaan.

Lisähuomautuksena vielä, että Wayne Rooneylla on kolmen miljoonan punnan keittiö, joka on käytössä vain silloin kun hänen äitinsä käy kylässä.

Eli aika vässyköitä siis. Valmentaja kertoo milloin tullaan treeneihin, treeneissä kerrotaan miten treenataan. Treenien jälkeen huoltaja kerää vässyköiden pitkin pukuhuoneen lattiaa levittämät vaatteet. Ottelumatkoilla seuraat vaan tiukasti ryhmää ja kaikki hoituu. Manageri taas kertoo missä seurassa pelataan, ja minkälaisella korvauksella. Yhteinen nimittäjä kaikille esimerkeille Joku muu.

Kuka se sitten kokkaa/pyykkää kotona? Kukapa muukaan kuin Joku muu.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Ennemmin nauraisin ehkä niille perus valkokaulusduunareille ja muille toimistorotille, joiden palkkatason ei luulisi mahdollistavan erityisen paljoa mitään turhia kuluja, mutta jotka silti maksavat jokaisesta pienestä rempasta ja korjauksesta ja huollosta jollekin toiselle kun eivät itse osaa mitään.
Ennemmin nauraisin ehkä niille perus ÄIJILLE, joiden miehuus ei anna periksi tunnustaa, että omat taidot eivät riitä. Eihän se ole mies eikä mikään, joka ei jokaista hommaa itse tee. Palkataan sitten ammattilainen helvetisti kalliimmalla korjaamaan vahingot.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eli aika vässyköitä siis. Valmentaja kertoo milloin tullaan treeneihin, treeneissä kerrotaan miten treenataan. Treenien jälkeen huoltaja kerää vässyköiden pitkin pukuhuoneen lattiaa levittämät vaatteet. Ottelumatkoilla seuraat vaan tiukasti ryhmää ja kaikki hoituu. Manageri taas kertoo missä seurassa pelataan, ja minkälaisella korvauksella. Yhteinen nimittäjä kaikille esimerkeille Joku muu.

Kuka se sitten kokkaa/pyykkää kotona? Kukapa muukaan kuin Joku muu.

Ja mietippä, silti niille maksetaan miljoonia. Tainut tämä nimeltä mainitsematon lätkän pelaaja päästä aika pahasti sinne ihon alle, kun ei ollut edes ensimmäinen kerta, kun Lainetta koitat täällä "naurunalaiseksi" tehdä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Joku unohti valot päälle Ranskassa EM-finaali stadionille ja nyt sen on valloittanut yöperhoset. Meno oli kuin lapissa kesällä, paitsi että hyttysten sijaan täys perhosia.
 

sinikettu

Jäsen
Ja mietippä, silti niille maksetaan miljoonia.
Niin, eihän niille henkisestä kypsyydestä tai intellektuaalisista kyvyistä makseta, vaan kumilaatan takomisesta maaliin. Itse ennustelisin keskimääräiselle ammattijääkiekkoilijalle ennemmin roskakuskin kuin professorin ammattiuraa, jos jääkiekko jostain syystä kuvioista pois jäisi. Ei sillä, että roskakuskin toimessa mitään vikaa olisi.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ja mietippä, silti niille maksetaan miljoonia. Tainut tämä nimeltä mainitsematon lätkän pelaaja päästä aika pahasti sinne ihon alle, kun ei ollut edes ensimmäinen kerta, kun Lainetta koitat täällä "naurunalaiseksi" tehdä.

Eli jos osaa pelata jääkiekkoa mutta ei mitään perusasioita, on nauraminen tuomittavaa? Ja mikä muuten on nauramisen kieltävä tienestiraja?

Patrik Laine vaikuttaa ihmiseltä, jolle on jo kotona sanottu olevan niin tyhmä tapaus, että kannattaa keskittyä vain jääkiekkoon ja jättää oikeiden asioiden opetteleminen ja opiskeleminen muille.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Patrik Laine vaikuttaa ihmiseltä, jolle on jo kotona sanottu olevan niin tyhmä tapaus, että kannattaa keskittyä vain jääkiekkoon ja jättää oikeiden asioiden opetteleminen ja opiskeleminen muille.
Minä en tiedä mitä asioita Patrik Laine osaa ja ei osaa tehdä.Ihan hirveän moni ei kuitenkaan tuon ikäisenä ole noin näkyvässä, hyväpalkkaisessa ja vaativassa ammatissa. Mä en ihmettele yhtään, että kaikki fokus halutaan keskittää pelaamiseen. Jos 18-vuotias Varis olisi lyöty uuteen maahan, uuteen kulttuuriin ja vaativaan työhön, niin aluksi olisi hyvinkin voinut tulla äitiä ikävä. Ehkä palstan tosimiehet pyörittivät jo siinä vaiheessa näppärästi yhden hengen taloutta matkustamisen ja työnteon ohella vieraalla kielellä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Nauran käsitykselle että jos on älykäs, niin on automaattisesti professori tms älykkääseen ammattiin päätyvä. Tai sitten jos on tyhmä niin on automaattisesti roskakuski tms.

Kovin mustavalkoista ja erittäin epärealistista.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Patrik Laine vaikuttaa ihmiseltä, jolle on jo kotona sanottu olevan niin tyhmä tapaus, että kannattaa keskittyä vain jääkiekkoon ja jättää oikeiden asioiden opetteleminen ja opiskeleminen muille.

Jääkiekkotouhun jatkumisen ehtona oli, että pääsen sisälle lukioon.
Linkki.

Joo, ymmärrän, että tämän kaltaiset kommentit vähän hymyilyttävät:

Ei petaa sänkyään eikä laita ruokaa. Äiti Tuija hoitaa hommat kotona asuvan Patrikin puolesta.

– Jos ensi kaudella pelaan muualla, onneksi on tyttöystävä. Hän saa vaihtaa lampun, jos sellainen sattuu palamaan.

Ihmepoika maksaa parkkimaksuja vain, jos jaksaa. Urheilusanomien haastattelun aikana viime syksynä Laine jätti parkkimaksun tarkoituksellisesti maksamatta ja poimi mopoautonsa tuulilasista haastattelun jälkeen pysäköintivirhemaksun.

Toisaalta kuten @Varis tuossa kirjoittikin, niin kovin ovat jannut vielä nuoria ja nuo perustaidot ovat hakusessa yllätävänkin monella tuon ikäisellä. Ja niin olivat minullakin juuri 18 täytettyäni. En osannut todellakaan tehdä ruokaa ja hätäisesti ehkä siivota, saati jos siinä samalla olisi pitänyt jotain ammattia harjoittaa. Mutta ei siinä, eihän tuolla nauramisessa mitään sinällään väärää ole.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Minä olen paljon vanhempi enkä vieläkään ymmärrä mikä funktio on sängyn petaamisella.

Minäkin mietin siihen asti, kun taloon tuli kissa. Se perkele kusee aina, jos peitto ei ole särmästi pedattuna. Joka kerta, kun peitto on mytyssä, otus luulee sitä vessaksi.

Muuten olen kanssasi samaa mieltä. Sängyn pelaaminen tuskin on elämässä pärjäämisen kanssa mitenkään yhteydessä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minä en tiedä mitä asioita Patrik Laine osaa ja ei osaa tehdä.Ihan hirveän moni ei kuitenkaan tuon ikäisenä ole noin näkyvässä, hyväpalkkaisessa ja vaativassa ammatissa. Mä en ihmettele yhtään, että kaikki fokus halutaan keskittää pelaamiseen. Jos 18-vuotias Varis olisi lyöty uuteen maahan, uuteen kulttuuriin ja vaativaan työhön, niin aluksi olisi hyvinkin voinut tulla äitiä ikävä. Ehkä palstan tosimiehet pyörittivät jo siinä vaiheessa näppärästi yhden hengen taloutta matkustamisen ja työnteon ohella vieraalla kielellä.

Miten sopeutuminen uuteen kulttuuriin ja vaativaan työhön vaikuttaa siihen, ettei osaa pestä pyykkiä tai tehdä ruokaa? Eikä kysymys ole vain siitä, että Laine on keskittynyt vain pelaamiseen. Onhan hänellä ollut aikaa käydä koulua, oppia ajamaan autoa ja seurustella tyttöystävän kanssa. Eikä kysymys ole vain Patrik Laineesta, sillä tuonikäisissä on varmasti paljon sellaisia, joiden ainoa perustaito on pyyhkiä oma perseensä, eivätkä kaikki ole tulevia ammattiurheilijoita.
 

sinikettu

Jäsen
Nauran käsitykselle että jos on älykäs, niin on automaattisesti professori tms älykkääseen ammattiin päätyvä. Tai sitten jos on tyhmä niin on automaattisesti roskakuski tms.
Nauru on aina positiivista. Fakta kuitenkin on, että älykkäät ihmiset päätyvät suurimmalta osin ammatteihin, jossa saavat intellektuaalisille kyvyilleen kunnon haastetta. Samalla lailla ihmiset, jotka ovat lahjakkaita jääkiekossa tai jalkapallossa, eivät yleensä tyydy divaritason höntsäilyihin, vaan pyrkivät ammattilaissarjoihin pelaamaan ja kehittämään itseään jatkuvasti. Poikkeuksiakin toki löytyy, mutta eivät ne nyt niin yleisiä tapauksia ole.

Suuri osa ihmisistä ei kuitenkaan niin erityisen älykästä tai lahjakasta porukkaa ole, että automaattisesti mihinkään säieteoriaan erikoistuisivat ammatillisesti, saati sitten menisivät 18-vuotiaana ammattilaissarjoihin pelaamaan, vaan normaali menisinkö sinne, tänne vai tuonne -urapolku odottaa suurinta osaa ihmisistä. Suurin osa taidoista on loppuviimein lähestulkoon kenen tahansa opittavissa, kunhan viitsii vähän suuremmin asiaan panostaa.
 
Viimeksi muokattu:

Pekkis

Jäsen
Eikä kysymys ole vain Patrik Laineesta, sillä tuonikäisissä on varmasti paljon sellaisia, joiden ainoa perustaito on pyyhkiä oma perseensä, eivätkä kaikki ole tulevia ammattiurheilijoita.

Tästä "perustaidottomuudesta" kuulin muutama vuosi sitten huikeita esimerkkejä. Lapsuus ja nuoruus oli pelaajalla (Liiga) ohitettu jo aikoja sitten, perhettä kertynyt ja erohan siitä sitten lopulta tuli. Siinä kohtaa taisi aikamiesvauvalle tulla elämän ikävät realiteetit yllätyksenä vastaan. Ex-vaimo sitten joutui, kai säälistä, auttamaan vässykkää uuden elämän alkuun. Ihan niin kuin äiti lapsiaan maailmalle lähettäessä. Enää ei ollutkaan "Joku muu" hoitamassa asioita.

Kuulemani ongelmat arkielämän tilanteista kuuluisivat myöskin tämän otsikon alle. Kerrassaan timanttista settiä...:)
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Fakta kuitenkin on, että älykkäät ihmiset päätyvät suurimmalta osin ammatteihin, jossa saavat intellektuaalisille kyvyilleen kunnon haastetta.

Ei ole fakta vain mielipide, sillä fiksuja ihmisiä löytyy ammatista kuin ammatista. Jos mietitään älykkyyttä kuviopäättelytestien kautta, niin mensarajan ylittäneitä eli teoreettisesti älykkäimpiä ihmisiä on nykynäkemyksen mukaan 2/100 ihmisestä, eivätkä kaikki ole älykkäissä ammateissa. Heitä on itseasiassa aivan helvetisti väestössä ammatista riippumatta. Älykäs ihminen voi lisäksi pärjätä ammatissa, jossa haluaa tehdä töitä ja olla täten hyvä. Hän on pätevä pulmat ja haasteet selvittävä valitsemassaan tehtävässä riippumatta onko se sosiaalisesti hyväksytty "älykkääksi" ammatiksi. Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan, joskin sinulla tuntuu olevan erittäin vanhanaikainen koulutukseen ja ammattiin sidottu käsitys älykkyydestä.

Nerot sitten asia erikseen, mutta niitä syntyy kovin harvoin.
 

sinikettu

Jäsen
Ei ole fakta vain mielipide, sillä fiksuja ihmisiä löytyy ammatista kuin ammatista
Olet siis sitä mieltä, että jos sata roskakuskia, putkimiestä, lääkäriä ja säieteoriaan erikoistunut fyysikkoa laitettaisiin perinpohjaisiin kognitiivisiin testeihin, jotka testaisivat myös muutakin kuin joitain Ravenin matriiseja, näiden ihmisten älykkyys tai kognitiiviset kyvyt (=melkein synonyymeja) eivät merkittävästi poikkeaisi toisistaan?

Tiesitkö muuten, että olet väärässä?

Mensan testit tai 130 ÄO eivät muutenkaan mitään älykkyyden absoluuttisia mittareita ole. Voin kuitenkin lyödä mistä tahansa vetoa, että noissa testeissä 90-95 ja 110-115 rajoille pääsevien 'älykkyydessä' on huomattavaa eroa.
Normaalitason älykkyysrajoissa ei kuitenkaan niin paljoa varianssia liene, ettäkö sillä dramaattisia vaikutuksia yksilön elämänkaareen olisi. Motivaatio ja raaka työnteko lienevät parempia mittareita elämässä menestymiseen.

Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan, joskin sinulla tuntuu olevan erittäin vanhanaikainen koulutukseen ja ammattiin sidottu käsitys älykkyydestä.
Varmaan ymmärrän jollain tasolla. Mielestäni älykkyydestä puhuminen on kuitenkin edelleen jollain tasolla tabu, vaikka väestötasolla älykkyys selkeästi vaihtelee yksilöiden välillä. Olen kuitenki enemmän ns. moniälykkyysteoria kannattaja, jonka mukaan älykkyyden lajeja on useita. On mielestäni kuitenkin vain harhaa väittää, etteikö yleisälykkyyttä tai siihen tähtääviä jollain tasolla päteviä testejä olisi olemassa.
 
Viimeksi muokattu:

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Olet siis sitä mieltä, että jos sata roskakuskia, putkimiestä, lääkäriä ja säieteoriaan erikoistunut fyysikkoa laitettaisiin perinpohjaisiin kognitiivisiin testeihin, jotka testaisivat myös muutakin kuin joitain Ravenin matriiseja, näiden ihmisten älykkyys tai kognitiiviset kyvyt (=melkein synonyymeja) eivät merkittävästi poikkeaisi toisistaan?

Tiesitkö muuten, että olet väärässä?

Minua ei kiinnosta, olenko väärässä vai en, vaan havainnoin sen perusteella mitä näen ja koen. Olen väistämättä aina väärässä. Enkä sanonut, että kaikkia ammattiryhmiä testattaisiin erikseen. Onko kukaan testannut ammattiryhmiä erikseen? Se kertoisi ainakin jotain heistä, mutta muutoin ihmisten kyvyistä on helvetin vaikea kertoa yhtään mitään laaja-alaisesti pätevää vaikka kuinka tutkisi.

Mensan testit tai 130 ÄO eivät muutenkaan mitään älykkyyden absoluuttisia mittareita ole. Voin kuitenkin lyödä mistä tahansa vetoa, että noissa testeissä 90-95 ja 110-115 rajoille pääsevien 'älykkyydessä' on huomattavaa eroa.

Eivät ole absoluuttisia mittareita, sillä tavallisia kuolevaisia olemme kaikesta huolimatta. Mutta toistaiseksi ne ovat ainoat yleisesti hyväksytyt mittarit, jos joku haluaa alkaa tappeleen siitä kuka on älykäs ja kuka ei. Ei, en ole tehnyt testiä, mutta kun aletaan puhumaan älykkyydestä, niin siitä vain menee kokeilemaan mikäli kuvittelee olevansa fiksu. Minulla ei ole tarvetta koska en ymmärrä moisista testeistä mitään.
 
Olet siis sitä mieltä, että jos sata roskakuskia, putkimiestä, lääkäriä ja säieteoriaan erikoistunut fyysikkoa laitettaisiin perinpohjaisiin kognitiivisiin testeihin, jotka testaisivat myös muutakin kuin joitain Ravenin matriiseja, näiden ihmisten älykkyys tai kognitiiviset kyvyt (=melkein synonyymeja) eivät merkittävästi poikkeaisi toisistaan.

Minä väitän, että poikkeaisivat merkittävästi toisistaan. Väitän myös godspeedin olevan aivan oikeassa siinä, ettei älykäs ole AUTOMAATTISESTI "professori tms älykkääseen ammattiin päätyvä". Minullakin on työkaverina yksi mensalainen, joka tekee samoja apinan hommia kuin minä.
 

sinikettu

Jäsen
Minä väitän, että poikkeaisivat merkittävästi toisistaan. Väitän myös godspeedin olevan aivan oikeassa siinä, ettei älykäs ole AUTOMAATTISESTI "professori tms älykkääseen ammattiin päätyvä". Minullakin on työkaverina yksi mensalainen, joka tekee samoja apinan hommia kuin minä.
Tottakai godspeed on oikeassa. Myös minä asian mainitsin tuossa eräässä viestissäni. Tapaus on kuitenkin ennemminkin poikkeus kuin sääntö.

ps. mensan testeihin voi harjoitella hyvinkin paljon, sillä ne koostuvat Suomessa ainoastaan Ravenin matriiseista, joihin löytyy ohjeita, tehtäviä ja oikeita vastauksia netistä.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Minä väitän, että poikkeaisivat merkittävästi toisistaan. Väitän myös godspeedin olevan aivan oikeassa siinä, ettei älykäs ole AUTOMAATTISESTI "professori tms älykkääseen ammattiin päätyvä". Minullakin on työkaverina yksi mensalainen, joka tekee samoja apinan hommia kuin minä.
Kaikki tuntemani huippuälykkäät (mitatusti) kaverit ovat yhtä epävakaita, kuin mitä ovat fiksuja. Lisäksi älykkäät pojat ovat näin mutulla aika suuressa vaarassa joutua hankaluuksiin. Kun koulussa ei ole haastetta, niin elämyksiä haetaan muualta. Älykkäin tuntemani ihminen (Mensan mukaan, on ollut pari kertaa aiheen tiimoilta julkisuudessa) on tarjoilija. Tekee tosin vain satunnaisia tuurauksia, koska ei tunnu pysyvän yhdessäkään työpaikassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös