Mille naurat juuri nyt?

  • 13 236 816
  • 50 413

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mua naurattaa tuon jutun kommenteissa oleva Visulahden kannanotto:
Hahmo on 18 vuotta ollut näyttelyssämme ja sen on nähnyt yli 700 000 asiakasta. Vahakabinetista on myös sen 700 000 mielipidettä ja me olemme kuulleet lipunmyynnissä niistä monia. Palaute on pääasiassa positiivista.
En ole koskaan käynyt Visulahden vahakabinetissa, mutta jos tuosta vaha-Selänteestä voi päätellä kyseisen mestan tason, niin kovinkaan yksityiskohtaisia ja esikuvalleen uskollisia hahmoja lienee turha odottaa. Vaikea kuvitella, että kuvassa oleva nukke on aiheuttanut pääasiassa positiivista palautetta, paitsi ehkä niiltä jotka eivät tiedä miltä Teemu Selänne näyttää.
 

Baldrick

Jäsen
Vaikea kuvitella, että kuvassa oleva nukke on aiheuttanut pääasiassa positiivista palautetta, paitsi ehkä niiltä jotka eivät tiedä miltä Teemu Selänne näyttää.

Varsinkin, kun itse vahanuken henkilö sanoo, että hänen tyttärensä tekisi paremman. Luultavasti juuri nuo, ketkä ehkä hatarasti muistavat jostain maitomainoksesta, että miltä Teukka näyttää ja eivät edes tunne ketään muuta jääkiekkoilijaa nimeltä, niin varmasti menee Teemusta ihan mukiinmenevästi.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Olen ihan varma, että Selänteen vahanukke ei ole ainut epämääräinen väsäys Visulahden vahakabinetin historiassa. En vaan nyt muista, ketä ne aiemmat tapaukset oli.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Olen ihan varma, että Selänteen vahanukke ei ole ainut epämääräinen väsäys Visulahden vahakabinetin historiassa. En vaan nyt muista, ketä ne aiemmat tapaukset oli.
Niinistön Sauli oli ainakin yksi. Ja olikohan vielä Leskisen Juicekin.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Olisikohan se sitten ollut toi Juicen vahanukke, jota muistelin. Niinistökin soittaa jotain kelloja.

Muistelin alkujaan, että se olisi ollut Timo T.A. Mikkonen, mutta ei kai sellaista vääryyttä voisi edes tapahtua, että suurmiehen vahanukessa olisi jotain feelua.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Tuon vahanuken voisi hyvin "myydä" vaikka Kariyana, tulipalosta selvinneenä fania tai vaikka Sauli Niinistön näköispatsaana. Ellei tuolla olisi Ducksin vanhaa paitaa päällä, niin ainakaan itse en tulisi ajatelleeksi kyseisen tekeleen esittävän Selännettä. Ja Ducksin paitakin päällä tuosta ei todellakaan tule ensimmäisenä Selänne mieleen, ei vaikka kuinka yksityiskohtia koittaisi tihrustaa.

Joskus aikanaan tuli todettua, että meteorologina ei ole niin justiinsa miltä työ näyttää. Aina joku paine jostain voi tehdä tepposet ja se luvattu/povattu/uhottu sää jää jonnekin muualle. Näköjään vahanukkeja vääntävät kaverit ovat ihan samaa luokkaa, työ voi olla ihan mitä vain.

"Ei se vittu näytä Teemulta"
- kyllä näyttää, mallina käytin naapurin Theodore "teukka" Smithiä.Teukkaaha sä tilasit!
"No kato ny ite. Se on nee... Left ja vielä tummahko!"
- Theodore on Käliförniästä ja leftillä pelaa nyt niinkun melkei kaikki. Sil on pronssinen bruna ja puine Jofa tai joku Koho!
"Tästä mä sulle mitää maksa saatana".
- Se olis satadonaa plus alvi, telli, lelli ja kullia päälle. Tilasit Teukan Ducksin paidassa Torspo tai vastaava kädes ja sen sä sait. Ja ihan sama vaik Veera tekis paremman, Veera ny hei asuu Kälin osavaltios ja on hei suurta sukuu hei. Namivitunnami.
"Vittu teitä saatanan taiteilijoita..."
- Nyt hei respektii jäbält. Ite Selänteelt kysyn ja se sano et mä oon ku Ville vitun Leino hei. Kuulema iha taiteilijasialu ja vitun kallis hei änäris mut haluttu Euroopas. Ja sähä olit Euroopas, eiks jeh?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taitaa tuo Visulahden vahakabinetti olla suorastaaan kuuluisa kehnoudestaan. Jäi mieleen vuosia sitten jossain lehdessä, ehkä Katso, ollut arvio jostain kehnosta Beatles-elokuvasta tai sarjasta, jossa oli kuvatekstinä "Beatlesit itsensä näköisinä kuin Visulahden vahakabinetissa" tai sen suuntaista.

Tosin, vain kerran olen käynyt Madame Tussaudsin vahakabinetissa, mutta sen perusteella kiinnitin huomiota, että jälkikäteen valokuvista katsottuna ne nuket näyttivät aidommilta kuin paikan päällä. Miten karseita nuo Visulahden nuket ovatkaan sitten livenä...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jep. Hetki piti olla huuli pyöreänä ennenkuin pääsi linkin taakse.

Ja sama juttu täälläkin. Ehti jo miettimään, että kävikö Kuningas pelaamassa näytöluonteisesti yhden pelin vai mistä on kyse ;)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Oikeastaan Ylen porukan pitäisi mennä nurkkaan ja hävetä tuollaista uutisointia, sillä ei ole kuin yksi kuningas. Ja mikään selitys ei ole se, jos jonkin sukunimi on Kuningas.

Ilman muuta kuuluu pökäleketjuun sillä tuo ei ole edes ensimmäinen uutinen samasta asiasta. Jos tarkoituksena olisi mahdollisimman hyvä uutisvälitys, niin tuota otsikkoa ei käytettäisi. On vain yksi Kuningas ja jos jonkun sukunimi on oikeasti Kuningas, niin sitten jää toimittajan tehtäväksi kehitellä parempi otsikko.
 
Tuo Selännehän näyttää ihan nuorelta Ron Mossilta joka on ottanut muutaman liikaa, jalat eivät kanna eikä ketään ole kotona, ja jota poliisit kantavat kainaloista autoon. Vahataiteilija ei vaan ole ehtinyt vielä taiteilla kuvaan niitä poliiseja.

Mut tää on mikkelin taso, ei voi mitään.
 
Ilman muuta kuuluu pökäleketjuun sillä tuo ei ole edes ensimmäinen uutinen samasta asiasta. Jos tarkoituksena olisi mahdollisimman hyvä uutisvälitys, niin tuota otsikkoa ei käytettäisi. On vain yksi Kuningas ja jos jonkun sukunimi on oikeasti Kuningas, niin sitten jää toimittajan tehtäväksi kehitellä parempi otsikko.

Näköjään ainakin nimimerkit Mazaa, RäpyläRepe ja MustatKortit ovat klikanneet kyseistä otsikkoa, joten ei se otsikointi kovin pahasti pieleen näyttäisi menneen. Tuskinpa heistä jokaista olisi joku FC Lahden ja Ilveksen matsi kiinnostanut, jos otsikko olisi ollut vähemmän raflaava.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Näköjään ainakin nimimerkit Mazaa, RäpyläRepe ja MustatKortit ovat klikanneet kyseistä otsikkoa, joten ei se otsikointi kovin pahasti pieleen näyttäisi menneen. Tuskinpa heistä jokaista olisi joku FC Lahden ja Ilveksen matsi kiinnostanut, jos otsikko olisi ollut vähemmän raflaava.

Siis otsikko on täysin pielessä siksi, että verorahoilla kustannettu pulju levittää väärää tietoa. Se on tosiaan jäänyt epäselväksi mihin Yle edes tarvitsee klikkauksiaan. Ja nyt ei ehkä juurikaan kiinnosta seuraava Lahi-Ilves -peli, kun kokee tulleensa vedätetyksi.

Ainoa tarkoitus tuolla otsikoinnilla on väittää Jari Litmasen olleen kentällä, ei aprillipäivää joka päivä jaksa, kun se on muutenkin aika junttia.
 

Baldrick

Jäsen
Näköjään ainakin nimimerkit Mazaa, RäpyläRepe ja MustatKortit ovat klikanneet kyseistä otsikkoa, joten ei se otsikointi kovin pahasti pieleen näyttäisi menneen. Tuskinpa heistä jokaista olisi joku FC Lahden ja Ilveksen matsi kiinnostanut, jos otsikko olisi ollut vähemmän raflaava.

Itsehän en siis edes seuraa vähääkään Suomifutista, enkä kyllä ihan mahdottomasti koko lajia muutenkaan tiettyjä pelejä tai kisoja lukuunottamatta. Eli voisin väittää, että otsikon tavoite ainakin minun ja uskoakseni monen muun kohdalla on saavutettu. Tätä se on, nykypäivän journalismi, höplästä vetämistä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Perskutarallaa. Löysin itseni lehdestä. Tai itse asiassa joskus viikko sitten jo löysin, mutta kännissä pistin sivuun tuon kyseisen julkaisun, jonka nyt sitten taas löysin uudestaan. Löytyisköhän noita vielä jostain. Heti ostaisin kymmenen ja kantaisin yhtä aina matkassa. Akat heruux? Mä oon lehdistä tuttu. Tässäkin Jallussa* on kuva.

*Lehden nimi muutettu (ehkä).

...lukijoiden omat kuvat...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hah. Tänään oli tullut lappu että postissa odottaa paketti tai mikä lie isokokoinen kirje. Nettikilpailuvoitoksi jo silloin tuon ajattelin, mutta heti en jaksanut hakea kun just olin viitisen tuntia pörrännyt kylillä. Pari tuntia elin jännityksessä. Onkohan se polkupyörä vai kenties väri-tv? Pitääkö jostain hommata kuljetus? Mahtuuko Nissan Micraan vai pitääkö lainata Hiace? Ja hyvä etten tutuille kerskunut että vitun köyhät, meitsi lähtee tästä maailman ympäri. Mutta mitä sitten tapahtui häh? Postitäti kiikutti mun eteen jonkun hiton karkkipussin vai mitä lie minipullia noi on. Niin pieni säkki että persreikäänkin mahtuis, ainakin sillä yhdellä tyypillä. Netissä oon nähnyt kuvia.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Luin tämän facebook-kirjoituksen useampaan kertaa lävitse, enkä silti löytänyt kirjoituksen punaista lankaa. Tyydyn siis vain nauramaan kun joku "kaupungin X kovin poke" avautuu taas siitä miten portsarit ovat aina oikeassa ja muutenkin aina niin helvetin kovaa äijää.

Alle vielä lainauksena linkin sisältö siltä varalta ettei joku tuota näe:
Janne Suodenjärvi kirjoitti:
Tulee joskus hetkiä kun et syystä tai toisesta pääsekään ravintolaan sisälle ja haluat välttämättä aloittaa pikku sanailun sen ovimiehen kanssa.

Lähtökohtaisesti se ovimies on kuullut jo lähes kaikki solvaukset ja loukkaukset mitä pystyt siinä kahden promillen amatöörihumalassa sille jokeltamaan. Mitä enemmän vuosia on takana, sitä suurempi sietokyky sillä on.
On myös riski että se ovimies on parikymppinen jannu joka on on just aloittanut salilla käymisen. Huonot hermot ja kokematon äijä ovella on oikeasti vaarallisempi kuin se 120-kiloinen koko ikänsä metallia vääntänyt ukko.
Jos sillä nuorella jätkällä on ollut vaikka paska päivä muutenkin takana niin se on valmista kauraa. Se on pari tuntia aikaisemmin riidellyt kotona tyttöystävänsä kanssa tai sen koira on kuollut tai sen äiti on sairaalassa rintasyövän vuoksi. Sä et tietenkään voi sitä tietää, mutta sä teit sen päätöksen aukoa turpaasi sille. SINÄ yksin päätit tehdä niin. Kun sä ajat minkä tahansa nisäkkään ahtaalle se puolustautuu. Sä et voinut tietää että sen poken hermot oli yhtä lyhyet kuin kepit kääpiöiden bilisjoukkueessa. Menit rajan yli ja sanoit sille: "No jos mä en pääse sisään baariin niin taidan mennä nussimaan sun mutsias"
Se oli siinä. Poke vetäs lätkän pois rinnasta eikä viitsinyt edes katsoa näkeekö kukaan vaan se latas lähes täydellisen suoran sua naamaan. Nenä murtui välittömästi ja kolme ylemmän rivin hampaista irtosi. Seisoit jalat lähes yhdessä ja humalatila oli melkoinen joten sun tasapaino oli huonompi kuin yksivuotiaalla. Kaaduit suoraan taaksepäin ja kolautit pääsi katukivetykseen. Tässä kohtaa ei ole muita vaihtoehtoja kuin sairaala. Nenäleikkaus edessä. Hammasremppa tulee myös. No mites sen portsarin käy. Ovella ei ole valvontakameraa eikä kukaan nähnyt mitään. Sun känninen sana vastaan töissä olevan järjestyksenvalvojan sanaa.
Melko varmasti saat takkiis. Ovimies on putipuhtoinen jannu. Ei ole saanut edes parkkisakkoja. Vakuutus korvaa sulle tietenkin jotain mutta omavastuun osuus noissa on kuitenkin satoja euroja. Sitten haluat viedä käräjille sen portsarin. Koko homma kaatuu yhteen lauseeseen sen ovimiehen sanomana.
"Mies oli niin humalassa että kaatui ja löi kasvonsa katuun."
Se oli siinä. Oikeudenkäyntikulut ja asianajajan palkkiot tekivät yhteensä 2200 euroa ja sä pääsit vielä vähällä. Kaikki toi vain koska sun oli pakko soittaa suutasi ja saada viimeinen sana. Et voinut pitää turpaas kiinni ja lähteä kotiin tai toiseen ravintolaan. Voi perkele!

Otetaan uudestaan koko homma.
Eli nyt jäit ulkopuolelle. Olet liian humalassa. Mitä mietit? No miten se portsari voi mukamas tietää koska mulla on pää täynnä?
Ammattilainen laskee sen kokonaisuuden. Valtaosalla ihmisistä ensin puhe rupeaa sammaltamaan ja sitten motoriikka ei toimi enää täysin.
Sitä on vaikea arvioida kuinka monta ihmistä se oviäijä "lukee" illan mittaan, mutta satoja kuitenkin. Sitten kun niitä vuosia on kertynyt ne luvut on jo miljoonia. Mä olen katsonut miljoonien ihmisten puhetyyliä, ulosantia, niiden tyyliä kävellä, elekieltä, vaatetusta, tissejä ja perseitä niin se silmä mikä siihen on kehittynyt on hämmästyttävä. Mä pystyn muutamassa sekunnissa vain katsomalla sua laskemaan päässäni susta kymmeniä eri asioita.

No nyt sä sitten avaat pelin. Mä olen siinä ovella. Sanot mulle: "No jos mä en pääse sisään baariin niin taidan mennä nussimaan sun mutsias."
Mä hymyilen ja pistän välittömästi takaisin:
"Sä et sais sun mäkkärin miniporkkanan kokoisella mulkulla nussittua edes hymyä oravalle saati sitten mun äitille"
Mitä vittua! Mikä äijä toi oikein on? Se ei suuttunut. Päätät nostaa panoksia hiukan.
"Hei läski! Tuus tänne kadulle niin katotaan saatana!
Mä hymyilen vielä enemmän ja vastaan:
"Pari kiloa on tosiaan taas tullut kun on grilliruoka maistunut."
Ei jumalauta! Toi kusipää vittuilee mulle.
Mitä mä teen? Mä voisin lähteä kotiin nukkumaan. Muijakin olis tyytyväinen. Mä voisin koittaa jos ne tossa toisessa baarissa ottais mut vielä sisälle. Vitut saatana! Mulle ei vittuilla! Tulet mun eteen ja ehdit huitaisemaan kerran. Ihmettelet heti etten edes hievahtanut. En yrittänyt torjua tai väistää sun lyöntiä. Otan sen vastaan. Se osui silmäkulmaan. Sitten lähti. Kolmessa sekunnissa makaat vatsallasi kadulla 120 kiloa Jannea sun selässä. Melkein vedän sun olkapäät sijoiltaan kun laitan sut rautoihin. En ole tässä kohtaa niin kovin hellä. Soitan poliisit jotka vie sut putkaan yöksi. Kahden viikon kuluttua postissa tulee kirje jossa kehoitetaan hakemaan haaste. Olen nostanut sua vastaan syytteen pahoinpitelystä ja järjestystä ylläpitävän henkilön vastustamisesta. Sitten tulee käräjäpäivä. Asianajajasi sanoo heti alkuun että nyt ollaan melko heikoilla tässä. Nyt siinä ovella olikin se kamera. Valvontakameran nauhasta näkyy selvästi HD-kuvanlaadulla kun kävelet portsarin luokse ja lyöt sitä. Sitten se portsari käyttää täysin hyväksyttyjä ja puolusteltavissa olevia voimakeinoja kun se pistää sut katuun. Portsari suostuu sovitteluun 1500euron korvausta vastaan. Sä et suostu. Loppujen lopuksi häviät jutun ja kokonaissumma nousi yli kolmeen tuhanteen euroon. Se vitun portsari vaati korvaukset kivusta ja särystä, rikki menneistä silmälaseista ja kaikesta mahdollisesta.
Ei jumalauta! Miten näin voi käydä? Nyt sulla on rikosrekisteri ja kohtalainen vitutus.
Salin ulkopuolella näet mut. Tulen sun luokse ja en sano muuta kuin: "Kiitos lomarahoista" Lähden hymyillen kotiin katsomaan netistä seuraavaa Thaimaan matkaa.

Tiesinkö mä että siinä käy näin? No tietenkin tiesin. Mä tiesin sen jo siinä kohtaa kun en ottanut sua sisään ravintolaan ja jäit siihen aukomaan päätäsi.

Muistakaa ystävät aina tekojenne seuraukset. Kukaan muu ei tule kantamaan vastuuta sun teoista. Miettikää ennen kuin teette. Kun käyt jonkun päälle niin miten siinä voi käydä? Se jätkä saattaa olla 170cm ja 60 kiloa mutta se on harrastanut painia 7-vuotiaasta asti. Se laittaa sut nippuun ennen kuin ehdit suutas avata.

Mä olen nähnyt tässä duunissa lähes kaiken mahdollisen.
Mä olen nähnyt kun helvetin isokokoiset portsarit melkein kusee alleen kun joku vähän vilauttaa puukkoa.
Mä olen nähnyt kun pikkupoika on yksin hakannut tajuttomaksi ryhmän mustalaisia.

Ihmistä ei koskaan saisi arvioida ulkonäkönsä perusteella mutta silti me kaikki teemme sitä joka päivä. Se miten me toimimme, määrittelee sen keitä me olemme.

Ensi kerralla kun se ovimies sanoo sulle että ota taksi ja mene kotiin, niin ehkä se tietää mistä se puhuu.

Hauskaa illanjatkoa kaikille tasapuolisesti. :)
 

Pausima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Wild
Ihan hyvä tarinahan tuossa on, mutta ei itselläkään mitään hajua, että mitä siinä yritetään sanoa. Älä auo päätä portsarille? Ja siitä raavittiin saatanallinen romaani. Pisteet siitä. Ja sinä-passiivi on paras. Jos sä auot päätäs portsarille, niin sä saat turpaas. Paitsi multa, koska mä oon niin ammattitaitoinen, että mä en anna sulle turpaan, vaan vittuilen koska olen niin teräväkielinen ja muutenkin paras.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös