Mille naurat juuri nyt?

  • 13 193 101
  • 50 351

TML

Jäsen
Kävin tsiigaamassa ketjun "Kanadan junnuliigat", missä HardCore Hooligan ansiokkaasti raportoi myllyistä Amerikoissa. Katsoin tarkemmin ketkä ketjuun kirjoittelevat ja menihän se kuten aavistelinkin.

HardCore Hooligan 317
Animal 4
Loput kirjoittajat 1


Eipä siinä mitään, keep doing!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei ole muuten ihme, ettei kukaan saanut 7 oikein. Ei kai kukaan nyt niin tyhmä ole että laittaisi 5 peräkkäistä numeroa lottoruutuunsa. Ja kai niissä koneella arvotuissa riveissäkin joku tolkku on...

No mulla oli yhdessä koneen tekemässä rivissä 5 peräkkäistä numeroa, harmi vaan etteivät olleet nuo jotka arvonnassa tulivat. Mun viisi peräkkäistä numeroani olivat 18, 19, 20, 21 ja 22.

Usein väitetään että koneen tekemillä riveillä on parempi todennäköisyys voittaa kuin itse tekemillä. Muistaakseni tätä joku perusteli sillä että koneen tekemissä riveissä numerot hajaantuvat paremmin ruudukkoon. Minulla on joka lauantai molempia rivejä eikä niistä minulle osuneista 4 oikein (ja ehkä kerran kahdessa vuodessa osuvasta 5 oikein) tuloksista eroa synny, aika tasan ovat voitot jakautuneet itse tekemien ja koneen tekemien rivien välille.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Muistaakseni tätä joku perusteli sillä että koneen tekemissä riveissä numerot hajaantuvat paremmin ruudukkoon.

Toi on varmaan totta, mutta eihän sillä mitään tekemistä voittomahdollisuuksien kanssa ole. Ihan sama todennäköisyys on sille, että oikeiksi numeroiksi tulee 1, 2, 3, 4, 5, 6 ja 7 kuin mitkä ikinä "satunnaisesti hajautuneet" numerot. Toki mitä vähemmän pieniä, vierekkäisiä tai millään lailla kuvioita muodostamattomia numeroita, niin sitä enemmän rahaa voisi odottaa saavansa voittaessaan. Mutta ensin pitää olla niin hyvä säkä, että lapulta löytyy oikeat numerot. Ja se on ihan pelkästä tuurista kiinni.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Mutta eikös se ole niin että todennäköisyys tällaisen 1,2,3,4,5,6,7 -rivin toteutumiselle on tasan yhtä suuri kuin ihan minkä tahansa random-rivin toteutumiselle? Näin muistan ainakin joskus lukeneeni. Korjatkoon joku viisaampi.
Niin näistähän on väännetty moneenkin otteeseen, vaikka periaatteessa mitään vääntämistä ei edes ole.

Peruskysymys onkin: Todennäköisyys riville, jossa kaikki numerot ovat perättäisiä on huomattavasti pienempi kuin sellaiselle riville, missä numerot eivät ole perättäisiä. Eikä nyt verrata kahta eri riviä keskenään.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Niin näistähän on väännetty moneenkin otteeseen, vaikka periaatteessa mitään vääntämistä ei edes ole.

Peruskysymys onkin: Todennäköisyys riville, jossa kaikki numerot ovat perättäisiä on huomattavasti pienempi kuin sellaiselle riville, missä numerot eivät ole perättäisiä. Eikä nyt verrata kahta eri riviä keskenään.

Peruskysymys? Onko tuossa joku kysymys?

Totta kai on epätodennäköisempää että tulee peräkkäisiä numeroita, kun niitä yhdistelmiä on vähemmän. Jos joku tuosta päättelee, että peräkkäisillä numeroilla on epätodennäköisempää voittaa, kuin ei peräkkäisillä niin se on ihan oma häpeä.

Varmimmin voittaa ku ruksii minun numeroiden sivuosumat. Nehän tietysti tuntuu osuvan aina. Sekin toki johtuu siitä että sivuosumia on kaksi joka numeroa kohden, mutta hauska niitä on silti aina kirota.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Erään espoolaisen nimimerkin ahkeralle ja sisältörikkaalle tuotannolle tänne Jatkoaikaan parin viime tunnin aikana. Ja tahti tuntuu vain kiihtyvän, kun yö etenee. Taitaa poika tietää, että olis seinän takana bannia tarjolla?
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Juhani Tammiselle.

"Laatutekijät joukkueessa ovat romahtaneet sen kahden vuoden aikana, jonka olin Vaasasta poissa." — Otteluraportista Salamat-Sport (5-2), HS 16.2.

Ja paranee: "Lehdistötilaisuus päättyi Tammisen suuttumiseen, kun ottelutarkkailija erehtyi hymyilemään selittelyjen aikana."
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Pasila- sarjalle. Aivan loistavaa huumoria kaiken kaikkiaan. Youtubesta löytyy monta jaksoa. Ihmettelen vain, että Yle ei ole vaatinut niitä poistettavaksi.
Vai onko ne muka kaiken kansan vapaata riistaa?
 
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Nauran itselleni. Oli Pompey'sta kiinni pitkäveto, että tulisi hyvät rahat ensi viikolle. No, päätin sitten rypistää ja heittää laput roskikseen, kun peliä oli noin minuutti jäljellä ja pallo oli Pompey'n päässä. Ottelu oli muutenkin Prestonin halussa jatkuvasti.

Kuinkas ollakkaan, kun tulin takaisin television ääreen niin Prestonin pakki potkaisee kulmapotkun jälkeen pallon omaan maaliin, kun lisäaikaa oli pelattu 4 minuuttia. Nyt toi lappu on sitten kirjan välissä suoristumassa..:)

Nimimerkillä, onneksi en repinyt sitä ja lähettänyt viemäriverkkoon.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Iltasanomat otsikoi: "NHL: Petteri Nummelin tehokkaana".

Numpan tehot hurjat 1+0.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Amerikkalaissivusto: Susanna Sievinen on lutka!

Tälle MTV3:n jutulle. Ja erityisesti silmään pisti seuraava kohta:
Sivusto myös sanoo Susannan letkauttaneen raskausaikanaan, että raskaus on vaikeampaa hänelle, kuin rumille naisille, koska hän ei ole tottunut olemaan lihava. Rumilla naisilla on kokemusta lihavuudesta jo entuudestaan.

Siis onko tuo muija ihan oikeasti mennyt joskus sanomaan tuollaista? Ihan kuin tuolla pärställä olisi varaa...
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Pasila- sarjalle. Aivan loistavaa huumoria kaiken kaikkiaan. Youtubesta löytyy monta jaksoa. Ihmettelen vain, että Yle ei ole vaatinut niitä poistettavaksi.
Vai onko ne muka kaiken kansan vapaata riistaa?
Olivat ainakin aiemmin Ylen sivuilta vapaasti tiirailtavissa (jaksa tarkistaa nykytilannetta), joten tuskinpa tuo hirveä menetys on.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tämän sivuston (ennen kaikkea Amerikan reissun) kuville tai paremminkin kuvateksteille, joissa toistuvat suhteellisen tiheään muun muassa ilmaisut "ns., kuuluisa, tunnettu, maailmankuulu, elokuvatuottaja, menestyvä bisnesmies".
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös