Mille naurat juuri nyt?

  • 13 268 827
  • 50 461

M10

Jäsen
Mielestäni on huvittavaa fanittaa jotain joukkuetta, mikä sijaitsee maapallon toisella puolella tai kauempana. Saa toki fanittaa, mutta tämä fanitus tuskin kovin läheistä on.

Mitä huvittavaa siinä on? Mitä helvetin merkitystä sillä on, missä suosikkijoukkue maantieteellisesti sijaitsee?

Ei kannattaisi laukoa mututuntumalla näitä faktoja, jos ei tiedä asioista.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
Mitä huvittavaa siinä on? Mitä helvetin merkitystä sillä on, missä suosikkijoukkue maantieteellisesti sijaitsee?

Ei kannattaisi laukoa mututuntumalla näitä faktoja, jos ei tiedä asioista.

Tämä on vain minun mielipiteeni.
 

Rocco

Jäsen
Kuulemma kestää ajaa jopa 2xmäärän kilometrejä, mitä se vaihtoväli on.

Kyllä hihna kestää tuplasti ainakin sen mitä vaihtoväli edellyttää. Siinä menee melkein koko moottori uusiksi jos hihna katkeaa, joten näin tärkeälle osalle on periaatteessa pakko laittaa reilusti todellista ikää lyhyempi vaihtoväli, ettei tule auton/hihnan valmistajalle ongelmia. Hihna heikkenee aika nopeasti tietyn ajan jälkeen, joten liian pitkään ajettu mutta hyvännäköinen hihna voi mennä aivan yllättäen poikki.

Siltikään en suosittele että kukaan ajaa ainakaan paljoa pidempään kuin vaihtoväli edellyttää.
 

M10

Jäsen
Kyse on vain siis samanlaisesta mieshuorauksesta. En minä kai sanonut, että voiko jotain joukkuetta fanittaa, mutta huvittavaahan se on, että suhtaudutaan hirveän tunteikkaasti johonkin tuhansien kilometrien päässä olevaan joukkueeseen, kun omassa maassa ne eivät satu olemaan riittävän tasokkaita.

Tiedäthän, kannatan Man Unitedia, koska Suomessa pelataan potkupalloa ja niin eespäin..

Luirolta aika vahvaa yleistämistä. Tiedoksi, että eivät kaikki vahvan siteen omaan rapakon takana olevaan suosikkijoukkueeseen omaavat fanit kannata ko. joukkuetta sen vuoksi, että kotoisessa liigassa pelataan paskempaa kiekkoa. Itse asiassa uskallan väittää, että tuon vuoksi hyvin pieni osa NHL:n seuraajista fanittaa jotain joukkuetta siellä.

Ei kannata kutsua mieshuoraamiseksi, jos ei ole hajuakaan asiasta. Mielestäni NHL-joukkueen intohimoisessa kannattamisessa ei ole mitään huvittavaa. Naurettavaa sen sijaan on pitää naurettavana rapakon takaisen joukkueen fanitusta.

Tämä on vain minun mielipiteeni.

Eli et pysty perustelemaan väittämääsi, että NHL-joukkueen fanitus ei voi olla läheistä.
 

Luiro

Jäsen
Heh :) Eli fanittaminen vaatii sinusta paikallisuutta ja peleissä käymistä. Muuten ei voi olla fani tai omata vahvaa sidettä joukkueeseen.

Sisälukutaito. Sanoin, että se on mieshuorausta. Kyllähän se fanius kuitenkin (ainakin tuolla suuressa maailmassa ja monesti kyllä omakohtaisestikin tullut huomattua) tulee siitä paikallisuudesta. Tiedäthän, kannattaa sitten sitä omaa suosikkiaan, jota on pienestä asti seurannut, vaikka sillä menisi kuin päin vittua, ei sitä voi enää vaihtaa. Kun on ollut siellä hallilla ja kasvanut siihen seuraan kiinni. Tai jalkapallossakin, en minä FC Hämeenlinnaa mihinkään Manchester Unitediin vaihda, vaikka se ei ehkä olekaan kovin populaaria, eikä pelaa niin hyvää peliä, mutta se on mun joukkue.

Nauroin siis tässä ketjussa nimenomaan mieshuoraukselle. Ja sille, että pistetään se ulkolainen suosikki kotimaisen edelle. Toki minullakin on suosikkijoukkueita ulkomailla, mutta en niitä kovin läheiseksi ole koskaan kokenut (paitsi Newcastlen jollain tavalla).

Tähän enempää jaksa keskustella, mutta suosittelen tästä faniasiasta luettavaksi sellaista kirjaa kuin Nick Hornbyn Hornankattila.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Tiedäthän, kannattaa sitten sitä omaa suosikkiaan, jota on pienestä asti seurannut, vaikka sillä menisi kuin päin vittua, ei sitä voi enää vaihtaa. Kun on ollut siellä hallilla ja kasvanut siihen seuraan kiinni. Tai jalkapallossakin, en minä FC Hämeenlinnaa mihinkään Manchester Unitediin vaihda, vaikka se ei ehkä olekaan kovin populaaria, eikä pelaa niin hyvää peliä, mutta se on mun joukkue.
Mitenkäs sellainen tapaus, kun aikanani ”kasvoin kiinni” Pallo Kärppiin, mutta joukkuetta ei enää ole, vaan se häpeällisesti yhdistettiin heikompiin hämeenlinnalaisorganisaatioihin. Pitäisikö minun nyt kannattaa FC Hämeenlinnaa, joka on täysin muovinen, mitäänsanomaton joukkue minulle?

Toinen kysymys: ulkomaalaisista seurajoukkueista minulle ei ole iskenyt yksikään erityisesti, mutta maajoukkueena kannatan Italiaa kaikkia muita, kuin Suomea vastaan. Olenko mieshuora?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Pitäisikö minun nyt kannattaa FC Hämeenlinnaa, joka on täysin muovinen, mitäänsanomaton joukkue minulle?

Toinen kysymys: ulkomaalaisista seurajoukkueista minulle ei ole iskenyt yksikään erityisesti, mutta maajoukkueena kannatan Italiaa kaikkia muita, kuin Suomea vastaan. Olenko mieshuora?

Samat tunnelmat. Nyt naurattaa ja hämmästyttää, alapa Luiro selittää teoriaasi...

Itse olen kantanut FC Bayernin värejä viisivuotiaasta asti. Kasvoin siis punasininen pelipaita päällä. Mikä ihmeen AC Oulu, ei sitä ollut edes olemassa. Tai siis asun nykyään Hämeenlinnassa. Menee liian vaikeaksi.

Entä mitenkä Dallas Stars joka muutti Minnesotasta? Tai Quebec Nordiques ja Avalanche? Saako kummallakaan alueella fanittaa lätkää? Tai jossain 100 km:n päässä? Saako Rovaniemellä kannattaa lätkää jos on lestadiolainen jolla ei ollut televisiota ja alkoi käymään matseissa vasta kun sai ajokortin? Lehdessä luki kaikkien liigajoukkueiden tulokset, ei pelkästään Kärppien, joten siellä seurattiin kaikkia aika tasapuolisesti.

Entä jos menee Kiira Korven kanssa naimisiin, saako hänen luisteluseuraansa kannattaa tosissaan vaikkei aiemmin olisi lajia seurannut?

Uhuhhuhuhuhuh...
 

Deke

Jäsen
Suosikkijoukkue
perq
Kieltämättä kun joku janari tulee heittämään mukahauskaa paskaa omasta elämäntavastasi. Vai mennäänkö yhdessä harrikkafoorumille nauramaan lihaville moottoripyörjäjengiläisille? :)

Oi ei kyllä ollu tarkotus loukata mitenkään en vaan tiennyt että noi sivut/laulut on ihan tosissaan tehty vaan ennemminkin läpällä. Onhan se toki hienoa, että Suomessakin katsomokulttuuria yritetään parantaa.
 

TML

Jäsen
Nyt en kyllä tosiaan ymmärrä. Fanittamiseen otetaan maantieteellisyys mukaan. Hmmm...
Tästä on aiemminkin ollut puhetta mutta en vieläkään tajua miksi minun pitäisi henkilökohtaisesti kannustaa Suomea jos vaikkapa Suomi kohtaa Englannin jalkapallossa? Siksikö että olen syntynyt Suomessa? Siksikö että valtaosa tutuistani kannattaa Suomea? Vai siksikö että Suomen maalivahti on syntynyt samassa kaupungissa kuin minä?

Saako Inarilainen ihminen kannustaa pääkaupunkiseudun joukkuetta jos ei kertaakaan ole käynyt Nordesklhjhlhöldissä tai Jaffalassa?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Nyt en kyllä tosiaan ymmärrä. Fanittamiseen otetaan maantieteellisyys mukaan. Hmmm...

Lisätääs vielä että mites jos on Kyle Wellwoodiin veli ja mies muuttaa Venäjälle pelaamaan? "Juu en saa kannustaa veljeni joukkuetta..."
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitenkäs sellainen tapaus, kun aikanani ”kasvoin kiinni” Pallo Kärppiin, mutta joukkuetta ei enää ole

Minulle tämä merkitsisi about maailmanloppua. Eli jos Ässät lopettaisi toimintansa, en enää seuraisi jääkiekkoa ainakaan samalla mielenkiinnolla. Liiga oli todella tylsää katseltavaa silloin kun Ässät oli kauden divarissa. Logon tai pelipaidan värin vaihtaminenkin olisi jo iso katastrofi. Isomäen seisomakatsomon raiskaamisestakaan ei meinaa päästä koskaan yli.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Kyllähän se fanius kuitenkin (ainakin tuolla suuressa maailmassa ja monesti kyllä omakohtaisestikin tullut huomattua) tulee siitä paikallisuudesta. Tiedäthän, kannattaa sitten sitä omaa suosikkiaan, jota on pienestä asti seurannut, vaikka sillä menisi kuin päin vittua, ei sitä voi enää vaihtaa. Kun on ollut siellä hallilla ja kasvanut siihen seuraan kiinni.
Mitenkäs myö lappajärveläiset? Kun ei meillä ole hallia, saati sitten jääkiekkojoukkuetta.Ilmeisesti minulla ei saa olla suosikkjoukkuetta jääkiekossa. Harmin paikka.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
Mitenkäs myö lappajärveläiset? Kun ei meillä ole hallia, saati sitten jääkiekkojoukkuetta.Ilmeisesti minulla ei saa olla suosikkjoukkuetta jääkiekossa. Harmin paikka.

Tällaiset tapaukset yleensä teloitetaan. Toki, poikkeustapauksiakin on. Jos et oo syntyt Espoossa, et voi kannattaa Bluesia.
 

Dilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, New Jersey Devils, Ässät
Pakko sanoa että nauran nimimerkille Joogeri, koko Jatkoaika on todennäköisesti kateellinen tämän kyseisen nimimerkin kirjoitustaidoille.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
Pakko sanoa että nauran nimimerkille Joogeri, koko Jatkoaika on todennäköisesti kateellinen tämän kyseisen nimimerkin kirjoitustaidoille.

Kiitos. Kyllä säkin pääset vielä maikkarille toimittajaksi. Pääsihän sinne jo Jari "porakone" Sporttila.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Nauran Ikijokerille, joka oli kello 3.19 hirveässä kännissä, eikä siis ollenkaan vastuussa siitä, mitä ruudulle ilmestyi. Tämän hän kertoi meille kello 3.40, jolloin hän taas oli oman itsensä herra.

Känni, mikä ihana tekosyy.
 

Luiro

Jäsen
Naurattaa tällainen mieshuoraaminen, kun ei pysty suosimaan suomalaisten kirjoittajien kirjoja, kun Englannista löytyy parempia.

Juu.u. Toki siinä nyt tulee ehkä vähän eri tilanne eteen, jos kasvaa jollain tavalla joukkueeseen kiinni, mutta tuo suomalaisen futiksen aliarvioiminen pelkästään sillä, että täällä ei pärjätä, on naurettavaa. Juuri siksi sitten jätetään kannattamatta suomalaista joukkuetta, koska nämä eivät pärjää. Sama kuin joku tanskalainen lätkäfani kannattaisi Jokereita, koska ne pärjää Suomessa niin hyvin, eikä omaa suosikkiaan, joka ei välttämättä pärjääkään niin hyvin. Ja sitten kun se Jokerit menee Tanskaan pelaamaan jotain Herningiä vastaan, niin ollaan siellä Jokeri-paita päällä mieshuoraamassa ihan tosissaan.

Mutta en minä kenenkään valintoja sen kummemmin dissaa, olkoot sitten Man United tai vastaava, mutta tuo Suomi-futiksen tason pilkkaaminen tuntuu jotenkin typerältä. Aika surkeata, kun voittivat Bulgarian 25-kertaisen mestarin ja vieläpä tavalla, joka ei jättänyt yhtään mitään selittämistä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Potkupalloilijoiden itkupotkuraivareille täällä ja muissa ketjuissa.

Luiro saa fanittaa vasemmistoa koska faija oli Otto-Wille Kuusinen.
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
Potkupalloilijoiden itkupotkuraivareille täällä ja muissa ketjuissa.

Nauran niille, jotka mollaavat aina Suomen "futista" ja sitten keksivät näitä omia "itkupotkupaskaraivoreita" Kokemusta näköjään on, kun tuollaista tulee mieleen?
 

Luiro

Jäsen
Potkupalloilijoiden itkupotkuraivareille täällä ja muissa ketjuissa.

Luiro saa fanittaa vasemmistoa koska faija oli Otto-Wille Kuusinen.

Sitten kuin tärkeydessään Suomi-Belgia-ottelun tasolle menevä ottelu vetää jääkiekkokatsomoon edes täyden hallin, niin hyväksyn sanonnan potkupallosta.

Jälkimmäinen nyt oli perusespoolaista sontaa, joka ei kai millään tavalla edes tähän liity.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival

Nauran postaukselle jossa ei ole enää mitään häätää eikä päntiä? Mitä jos sen tanskalaisen lätkäfanin suosikkijoukkue on ollut pienestä pitäen Jokerit? Saa kasvaa jonkun joukkueen faniksi mutta ei fanittaa sitä sitten kun se saapuu pelaamaan omaan synnyinkaupunkiin? Olisiko hyvä nostaa kädet pystyyn?

Suomi-futiksen tason pilkkaaminen tuntuu jotenkin typerältä.

Saako Suomi-futiksen tasoa arvioida objektiivisesti/subjektiivisesti/puolueettomasti? Onko Kiira Korpi dissannut Suomi-futiksen tasoa? Entä Kyle Wellwood? Pelataanko Belgiassa lätkää? Ootsä käyny Sweduis? Onx Jenkeis viel apinoita?
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Potkupalloilijoiden itkupotkuraivareille täällä ja muissa ketjuissa.

Luiro saa fanittaa vasemmistoa koska faija oli Otto-Wille Kuusinen.

Aamen. Luulisi että olisi helpompaa siirtyä vaikka Futis-Forumille.. "Potkupallo" tuntuu olevan punainen vaate joillekin nimimerkeille.

Se on hienoa, kun osa ihmisistä osaa sanoa miten fanittaa ja mitä fanittaa..
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Nimimerkki jooqerille. Tänään jo pelkästään yli 60 viestiä pelkkää sontaa ja onelinereita. Saas nähdä kuin pojan käy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös