Mille naurat juuri nyt?

  • 13 270 938
  • 50 465

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nimimerkki ervatsalon kommentille Karalahti Kerhoon ketjussa:

On nimittäin ilmeisen selvää, että esimerkiksi omakotitalossa asuvalle, farmariautolla ajavalle ja Seiskaa ja Pirkka-lehteä raamattunaan pitävälle tuoreelle lapsiperheen äidille menee Jeren sopimuksesta hiekkaa pimppiin.


Ja tämän kommentin yhteyttä eiliseen uutiseen että pääkaupunkiseudulta ja sen ulkopuolella muistakin suurempien kaupunkien läheisyydestä loppuu sora, nyt ainakin tiedetään mihin vittuun se kaikki hiekka häviää...eli soppari lienee jo varma!
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Asiahan on niin, että paikalliset oikeat fanit nauraa näille kaukofanittajille ja osaa jopa suoranaisesti vituttaa, että ollaan niiden joukkuetta omimassa eikä edes käydä peleissä.
Ei kai?

Miksei kukaan ole kertonut tätä minulle aikaisemmin?

Nyt minun pitääkin sitten lopettaa oman suosikkijoukkueeni fanittaminen, jota olen kannattanut noin parikymmentä vuotta, sillä enhän halua joutua naurunalaiseksi tai suuren vitutuksen kohteeksi.

Vaikka rehellisyyden nimissä minun on sanottava, että ei minulla ole ollut koskaan tarkoitus omia paikallisilta mitään. Asiahan lähti liikkeelle aikanaan täysin vilpittömin ja rehellisin tarkoituksin.

Ajauduin kuin puolihuolimattomasti Vancouverin kannattajaksi Petri Skrikon vuoksi. Tämän jälkeen minulla oli oma kuvitelma, että kuulun joukkueen kannattajiin siinä kuin muutkin fanit, mutta ilmeisesti en siis voikaan kuulua. Joukkuetta kun saa fanittaa vain paikalliset ns. oikeat fanit.

Olisi ollut kyllä reilua, jos oikeat Canucks-fanit olisivat kertoneet tämän minulle edes yksityisviestillä. Nyt tässä on vuosia kirjoiteltu viestejä siihen suuntaan ja tämä kirjoittaminen on kai sallittu vain siksi, että paikalliset oikeat fanit saavat nauraa "tyhmälle suomalaiselle, joka luulee olevansa joukkueen kannattaja, mutta ei kuitenkaan oikeasti voi olla".

Pitääkin tästä laittaa viestiä samalla myös Jukka Pakkaselle. Mies luulee olevansa joku Interin suuri fani, mutta kaikki oikeat Inter-fanit nauravat hänelle ja osaa jopa vituttaa tämä kaukofanittaja. Ei tainnut Pakkanen tietää, miten oikeat fanit häneenkin suhtautuvat.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ei kai?
Pitääkin tästä laittaa viestiä samalla myös Jukka Pakkaselle. Mies luulee olevansa joku Interin suuri fani, mutta kaikki oikeat Inter-fanit nauravat hänelle ja osaa jopa vituttaa tämä kaukofanittaja. Ei tainnut Pakkanen tietää, miten oikeat fanit häneenkin suhtautuvat.

Pakkanenhan kannatti 2 vuotta Inter-fanituksensa keskellä Interin sijaan Veronaa heidän tuhkimo-tarinansa vuoksi, eli tuskinpa kovin moni milanolainen Inter-fani häntä arvostaisi.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Ajattelin perustaa Väärän fanittamisen uhrit ry:n. Täältä varmaan löytyy jäseniä roppakaupalla.

Saisikohan tälle puljulle avustusta vaikka Raha-automaattiyhdistykseltä? Omasta pussista viitsisi terapiaistuntoja maksaa. Prosessi kestää kuitenkin vuosia, koska oman talonsa on väärän sokkelin päälle rakentanut.

nimim. Ensi viikolla hankin LeKin kausikortin, lippiksen ja tarran auton takalasiin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Asiahan on niin, että paikalliset oikeat fanit nauraa näille kaukofanittajille ja osaa jopa suoranaisesti vituttaa, että ollaan niiden joukkuetta omimassa eikä edes käydä peleissä. Omien päälle kusemisessakaan ei ole mitään kovin hienoa, TOJ tulee mieleen tästä.

No niin varmaan. Kuinka ahdasmielisiin ihmisiin sinä oikein olet törmännyt, tai lukenut heistä jossain? Futiksen kohdalla voitaisiin paremminkin tietyissä tapauksissa kyseenalaistaa se onko oikeampi ja järkevämpi fani se brittiläisen pubin (ei liity Walleniukseen) paikallinen huliganismiin osallistuva valopää vaiko suomalainen pikkupoika joka fanittaa ihan rauhassa, itse jalkapalloon ja vaikka siisteihin pelipaitoihin keskittyen.

Kyllähän se totuus vain taitaa kuitenkin olla että kunnon paikallinen fani on vain mielissään siitä kun kohtaa vaikkapa suomalaisen jannun jolla on sama kiinnostus ja vieläpä mahdollisesti hel~wetisti intoa ja tietoa. Ei siellä narikassa mitään kansallisuuksia kysellä. Jos joku kokee jonkun kaukokannattamisen negatiivisena on aika ahdaskatseinen idiootti. Kelpaa nauraa nyt teille.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Ajauduin kuin puolihuolimattomasti Vancouverin kannattajaksi Petri Skrikon vuoksi. Tämän jälkeen minulla oli oma kuvitelma, että kuulun joukkueen kannattajiin siinä kuin muutkin fanit, mutta ilmeisesti en siis voikaan kuulua. Joukkuetta kun saa fanittaa vain paikalliset ns. oikeat fanit.

Pientä eroa kuitenkin; sinä et varmaan haukukaan joka käänteessä suomalaista jääkiekkoa ja sen kotimaista pääsarjaa, vaikka SM-liigan taso änäriin verrattuna onkin aikamoista surffailua, Mestiksestä nyt puhumattakaan? Ei minullakaan ole mitään sitä vastaan, että joku kannattaa intohimoisesti jotain ulkomaista joukkuetta (itsekin teen niin), mutta jalkapallossa siihen sisältyy niin kovin usein kotimaisen liigan vähättely, usein ilman että oltaisiin niitä pelejä edes paikan päällä nähty. Kaiken huippuna juuri nämä Haka-Liverpool -ottelut, joissa suomalaiset kusevat urakalla omiin muroihinsa. NHL-jengithän eivät edes kohtaa eurooppalaisia missään merkityksellisissä peleissä, joten vastaava tilanne ei siinä lajissa olisi mahdollinen.

Kannattakoon kukin ketä haluaa, mutta ei kai Tampereen/maajoukkueen/muun suomalaisen potkupallojoukkueen pienikin menestys ja joidenkin siitä riemuitseminen ole keneltäkään pois? Siltä välillä tuntuu kun jokaisesta tappiosta (tai itse asiassa näemmä voitoistakin) saa lukea sivukaupalla nauruviestejä. Veruke yltiöoptimismista on vähintäänkin ontuva, ei minkään joukkueen kannattajia kannata liialti realismista syyttää.

Sama porukka on kuitenkin sitten hirttämässä eräitä venäläisen kiekon ystäviä munistaan sen jälkeen, kun he tällä foorumilla juhlivat itänaapurin voittoa koko kansan Leijonista. Ne, joita kyseinen riehakointi ns. vitutti, ymmärtänevät millainen tunne on jokaisella vähääkään suomalaista futista kannattavalla, kun maajoukkue/vastaava "puppeloi". Erona se, että ilkkujia on paljon enemmän ja sitä saa kuunnella n. 365 päivää vuodessa. Tämä lienee syy siihen, miksi suomifutiksen ystävät suhtautuvat näihin "mieshuoriin" aika penseästi.

Menipä muuten ihan helvetisti ohi aiheen. Noh, itseäni voisi sitten juuri nyt naurattaa HJK:n eilinen tulos sekä päävalmentajan kommentit aiheesta.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Pientä eroa kuitenkin; sinä et varmaan haukukaan joka käänteessä suomalaista jääkiekkoa ja sen kotimaista pääsarjaa, vaikka SM-liigan taso änäriin verrattuna onkin aikamoista surffailua, Mestiksestä nyt puhumattakaan?

Koko keskustelu täällä lähti siitä kun nimenomaan NHL-fanitkin yleistettiin ja rinnastettiin johonkin urheilupuolella vellovaan TamU-keskusteluun.
 
Ei nyt varsinaisesti naurata, mutta hivenen hymyilyttää kuinka koville joillekin ottaa se, että kaikki eivät tykkää suomijalitsun tasosta. Ja juu, ManU on paras jalitsujoukkue mielestäni. TamU on toinen vahva. Olen siis huono ihminen.

Naurettavaa on myös joidenkin (jännä juttu, että pääpiirteissään löytyy samoja henkilöitä kuin ylempänäkin esille tulleesta ryhmästä) mielestä ei voi kannattaa kuin paikallista joukkuetta. Itsellänihän on ollutkin identiteettikriisiä nuoruusvuosina kun pariin kertaan paikka vaihtui Tampereen ja Lempäälän välillä. LeKi vai Tappara? Entäs Ilves? Mitäs Koo-Vee? Lempäälän Hockey-Team? Isku vai Jyry? Vaikeeks menee..
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
NHL-jengithän eivät edes kohtaa eurooppalaisia missään merkityksellisissä peleissä, joten vastaava tilanne ei siinä lajissa olisi mahdollinen.

Ensi syksystä lähtien kohtaavat. Mutta kyllähän jääkiekonkin puolella Suomessa riittää näitä arvoturnauksissa Kanadaa, Venäjää, Ruotsia, Slovakiaa tai Tshekkiä Suomen sijaan kannattavia vaikka millä mitalla.
 

Vimes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Nauran Ilta-Sanomien hehkutukselle venäläisten sukelluskuvien paljastuksesta. Tämänkin päivän verkkolehdessä on puolenkymmentä juttua aiheesta, ikäänkuin kyseessä olisi JFK:n murhan selvittäminen IS:n toimesta.

Uutisointi on muutenkin hieman omituista:

"Uusi kuvateksti ilmoitti kuvauspaikaksi Atlantin valtameren. Uutistoimiston mukaan kuva, jossa Mir-1 ja Mir-2 näkyvät lähellä meren pohjaa liittyy Titanicin hylyn etsintöihin.

Ohjaaja Cameronilla on kuitenkin kyseisestä kuvasta toinen käsitys
. "

Eli IS:n toimittaja on jollain satumaisella tavalla saanut James Cameronin langan päähän kommentoimaan tapausta, kesken uuden elokuvan kuvausten?

Ei suinkaan:

"IS katsoi Titanic-elokuvan dvd-version lisämateriaalin, jossa Cameron selvittää Reutersin uutiskuvana levittämän otoksen syntyä seuraavasti:

- Tämä kohtaus on kuvattu savussa. Näyttää pirun aidolta minun mielestäni. Olen viettänyt paljon aikaa noissa sukellusveneissä, hän kertoo.

Cameron siis paljastaa, että Reutersin levittämän väärän kuvan alukset on itse asiassa kuvattu studio-olosuhteissa - ei siis edes veden alla."


James Cameron on siis palannut vuoteen 1997 (terminatorin aikakone onkin siis olemassa) kommentoimaan aihetta Titanic dvd:n kommenttiraidalla.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1418898

edit. Nyt kun tätä kelailee niin melkein tekisi mieli pistää vitutusketjuun, mielestäni tämä on samaa tasoa kuin legendaarinen "ambulanssikuski hakkasi asiakkaansa"-uutinen. Tietysti tässä nyt ei loukata isommin ketään mutta turhaan tuossa esitetään asia kuin joku olisi haastatellut JC:tä.
 
Viimeksi muokattu:

fedorov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllähän se totuus vain taitaa kuitenkin olla että kunnon paikallinen fani on vain mielissään siitä kun kohtaa vaikkapa suomalaisen jannun jolla on sama kiinnostus ja vieläpä mahdollisesti hel~wetisti intoa ja tietoa. Ei siellä narikassa mitään kansallisuuksia kysellä. Jos joku kokee jonkun kaukokannattamisen negatiivisena on aika ahdaskatseinen idiootti. Kelpaa nauraa nyt teille.

Pointti ei ole näemmä vieläkään avautunut.

Asia on luonnollisesti juuri näin kuten Golden AWe sanoi, mutta ainakin itse yritin tuolla aiemmin, ehkä kärkevästikin, sanoa sen, että Suomea/suomalaista joukkuetta tai urheilijaa vastaan kannattaminen on aika epäisänmaallista ja naurettavaa - oli vastassa Englanti, ManU, Fedorov, Maradona, tai ihan-mikä-vaan idoli/fanituksen kohde.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Pointti ei ole näemmä vieläkään avautunut.

Koko keskustelu täällä lähti siitä kun nimenomaan NHL-fanitkin yleistettiin ja rinnastettiin johonkin urheilupuolella vellovaan TamU-keskusteluun.

Lisäksi paikalliset alkuasukkaat ovat kuulemma yleensä vihamielisiä vieraita samaa joukkuetta fanittavia kohtaan.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Pientä eroa kuitenkin; sinä et varmaan haukukaan joka käänteessä suomalaista jääkiekkoa ja sen kotimaista pääsarjaa, vaikka SM-liigan taso änäriin verrattuna onkin aikamoista surffailua, Mestiksestä nyt puhumattakaan?
En hauku en. Lähinnä vaan vituttaa tietyt SM-liigassa olevat isot asiat kaukalon ulkopuolella, mutta niistä ei nyt tässä sen enempää.

SM-liigassa pelataan ihan hyvää kiekkoa ja käyn itsekin aika pitkien matkojen takaa katsomassa suosikkijoukkueeni otteita - vaikka useita kertoja joudunkin palaamaan kotiin (lähes)yöllä pettyneenä. Ei minulla siis ole tarvetta kritisoida SM-liigaa, jota itsekin seuraan aktiivisesti.

Sitä paitsi, ilman (joskus olleita) isoja esikuvia kotimaisessa kiekossa, kiekkokärpänen ei ehkä olisi koskaan purrut niin kovaa, mitä se aikanaan puri. Voi olla, että ilman tätä puraisua en seuraisi enää ollenkaan kiekkoa, vaan olisin keskittänyt elämäniloja johonkin "tärkeämpään" (ainakin vaimoni mielestä...) asiaan.

Mutta kuten Golden Awe sen jo sanoi, tämä keskustelu lähti käyntiin siitä, kun NHL-fanit otettiin mukaan tähän "TamU-keskusteluun". Minä en voi ymmärtää sitä ajatusta, että joukkueen fanin pitäisi asua hallin vieressä ja käydä säännöllisesti katsomassa suosikkinsa pelejä. Ja ellei hän näin tee, hän ei ole joidenkin näkemysten mukaan ns. oikea fani.

Tiedän, että esimerkiksi Vancouverissakaan kaikki Canucks-fanit eivät pääse peleihin (pelit loppuunmyytyjä / lippujen hinnat esimerkiksi perheellisille liian korkeita jne.), mutta kyllä he tästä huolimatta ovat aitoja faneja - useissa tapauksissa varmasti "aidompia" kuin ne firmojen korteilla iltaa viettävät katsojat.

Itse seuraan suosikkini otteita täältä jostain tuhansien kilometrien päästä. Ajattelen päivittäin joukkueen asioita joko NHL-, farmi- tai junioritasolla, kirjoitan joukkueesta erilaisille foorumeille, valvon öitä aika ajoin seuraten suosikkini pelejä ja (materiaalisesti ajatellen) sijoitan rahojani suosikkini tuotteisiin.

Kyllä minä(kin) pidän siis itseäni ns. oikeana fanina. Kyllä fani tietää nimittäin sydämessään, onko joukkueen fani vai ei. Millään muulla tavalla tätä ns. oikeaa fanitusta ei voidakaan sitten mitata.

***

Niin, itse olen aina Suomen puolella maaotteluissa. Kanadaa vastaan tämä on tehnyt joskus tiukkaa, mutta olen vuosien saatossa huomannut sen, että loppujen lopuksi sitä toivoo kuitenkin Suomen voittoa (kuten viimeksi MM-kisoissa).

Mitä seurajoukkueen peleihin tulee, niin minä kannattaisin varmasti eniten Vancouveria, olkoon vastassa sitten kuka tahansa. Omaan suosikkiin on kasvanut vuosien mittaan sellainen tunneside, että tätä ei ota yksikään "isänmaanlippu-puolue" pois kansalaisuuteen tai asuinpaikkaan vetoamalla.
 

M10

Jäsen
Näin väsyneenä nauroin nimim. Cosmon suosikkijoukkuetta, ko. kirjoittajan allekirjoitusta sekä hänen linkittämää kuvaa Olli Jokisesta.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Iltalehti.fi 10.8.2007:

Viime elokuussa Ilves ja HPK olivat hieman samanlaisessa tilanteessa, kun joukkueet kisasivat konkaripakki Mika Strömbergistä. Ilves tarjosi 60 000 euroa, mutta Jokerien kasvatti valitsi 90 000 euroa maksaneen HPK:n.


Ströbälle yli puoli miljoona mummonmarkkaa? Hoh..
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei nyt varsinaisesti naurata, mutta hivenen hymyilyttää kuinka koville joillekin ottaa se, että kaikki eivät tykkää suomijalitsun tasosta.
Suomessa ei ole lajikulttuuria. "En mä mee kattomaan Veikkausliiga, koska se on niin paskaa." Seurataan sitten vaan jotain Mestareiden liigaa ja ulkomaisia huippusarjoja. Todelliset laji-ihmiset ovat kyllä kiinnostuneita myös Veikkausliigasta. Se on parasta jalkapalloa, mitä tässä maassa on tarjolla ja mikäli odottaa tason nousevan, niin olisi hyvä itsekin tehdä jotain asialle (eli käymällä peleissä, jos on mahdollisuus), eikä vaan valittaa. Ruotsin Allsvenskan ei ole paljoakaan Veikkausliigaa kummoisempi sarja, mutta niin vaan yleisömäärät on siellä ihan toista luokkaa. Ruotsi on urheilukansa, suomalaiset gloryhuntereita.

E: Aika indenttisen viestin olen tainnut aikaisemminkin tähän ketjuun kirjoittaa.
 
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Naurattaa tämä sissiryhmän sankari, joka sytytti sen soihdun ja juoksi sen jälkeen hallista ulos karkuun kolme, ehkä kahdeksan lusikallista velliä lahkeessa. No, toivottavasti tämä ääliö poimitaan talteen vastaamaan teostaan. Tietysti myös hiukan harmittaa, kun uljaalla sissiryhmällä on ilmeisesti muutama ihan aivosolutkin omaava kaveri, mutta taas suurin osa on niitä, jotka toiminnallaan tekee kaikista sormella osotettavia. Porukan perustajasta ei ole minkäänlaista tietoa, mutta ehkä kannattaisi miettiä käsikirjoitus uudelleen ja ohjata nämä apinat muualle teidän porukasta.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Jermu Karalahti Kärppiin, woot!? Jotenkin mahdoton yhdistelmä? Toisaalta, on siellä Lapissakin ponua.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Suomessa ei oikein ole kulttuuria yleensäkään. Tai on, mutta lähes poikkeuksetta se liittyy alkoholiin.

Kulttuuri kulttuurina. Kulttuuria kun tehdään, niin se on kultuuria.

Oon lyhyen elämäni aikana oppinut, että kannattaa mahdollisimman vähän ottaa oppeja muista kulttuureista. Eli mikäs siinä, jos siitä tykkää. Että pitäs jotenkin tarkkailla jonkun maanosan jonkin populaation jonkinlaista käyttäytymistä jossakin asiassa...ja sitten ajaa itsensä samaan miinaan...

Hyi saatana!
 

JiiTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jukka Röngälle ja hänen viiltäville Valioliiga-analyyseilleen uusimmassa urheilulehdessä. Tekee itsestään pellen sillä ainaisella Arsenal-hypetyksellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös