Nauran Ilta-Sanomien hehkutukselle venäläisten sukelluskuvien paljastuksesta. Tämänkin päivän verkkolehdessä on puolenkymmentä juttua aiheesta, ikäänkuin kyseessä olisi JFK:n murhan selvittäminen IS:n toimesta.
Uutisointi on muutenkin hieman omituista:
"Uusi kuvateksti ilmoitti kuvauspaikaksi Atlantin valtameren. Uutistoimiston mukaan kuva, jossa Mir-1 ja Mir-2 näkyvät lähellä meren pohjaa liittyy Titanicin hylyn etsintöihin.
Ohjaaja Cameronilla on kuitenkin kyseisestä kuvasta toinen käsitys. "
Eli IS:n toimittaja on jollain satumaisella tavalla saanut James Cameronin langan päähän kommentoimaan tapausta, kesken uuden elokuvan kuvausten?
Ei suinkaan:
"IS katsoi Titanic-elokuvan dvd-version lisämateriaalin, jossa Cameron selvittää Reutersin uutiskuvana levittämän otoksen syntyä seuraavasti:
- Tämä kohtaus on kuvattu savussa. Näyttää pirun aidolta minun mielestäni. Olen viettänyt paljon aikaa noissa sukellusveneissä, hän kertoo.
Cameron siis paljastaa, että Reutersin levittämän väärän kuvan alukset on itse asiassa kuvattu studio-olosuhteissa - ei siis edes veden alla."
James Cameron on siis palannut vuoteen 1997 (terminatorin aikakone onkin siis olemassa) kommentoimaan aihetta Titanic dvd:n kommenttiraidalla.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1418898
edit. Nyt kun tätä kelailee niin melkein tekisi mieli pistää vitutusketjuun, mielestäni tämä on samaa tasoa kuin legendaarinen "ambulanssikuski hakkasi asiakkaansa"-uutinen. Tietysti tässä nyt ei loukata isommin ketään mutta turhaan tuossa esitetään asia kuin joku olisi haastatellut JC:tä.
Viimeksi muokattu: