Mille naurat juuri nyt?

  • 13 190 800
  • 50 342

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
Jäsen @Walkin pohtii kyseenalaisten taklausten ketjussa seuraavaa:


Olisin voinut jatkaa edellisen viestini loppuun, mutta olen aina ihmetellyt miksi jääkiekkoon pesiytyy faneja jotka haluavat muuttaa jääkiekon sääntöjä? Olen aina tätä ihmetelly, aletaan seuraamaan lajia jonka sääntöjä halutaan muuttaa? Jos ei pidä taklauksista ja ei pysty hyväksymään sitä, että joskus niissä voi sattua loukkaantuminen niin miksi ryhtyä jääkiekkoa seuraamaan? Miksei tämmöinen henkilö ryhdy seuraamaan salibandya vaikka tai jääpalloa? Miksi huudella sääntömuutoksia lajeihin joista muut tykkäävät sellaisenaan?

Mä en ole ikinä ymmärtänyt nyrkkeilyä ja muita kamppailulajeja, mutta ei tulisi mieleenkään alkaa seuraamaan kyseisiä lajeja ja sitten ruveta kirjoittelemaan foorumeilla jne. että lajia voitaisiin muuttaa turvallisempaan suuntaan sillä tavalla ja tällä tavalla. Tai vaikka jalkapalloa jota minä taas tykkään seurata niin enhän minä millään futisfoorumeilla pyöri ehdottelemassa, että fudiksessa voisi sallia taklauksia jne. koska pidän niistä tai kieltää jotkut vaikka puskutilanteet kun joskus päät kolahtelevat.

Miksi jääkiekko vetää siis tämmöisiä ihmisiä puoleensa? En tosiaan tiedä enkä ymmärrä.

Jäin vaan miettimään mitä lajia alkaisin seuramaan voidakseni muuttaa sääntöjä... Joo, väsyttää myös.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Veikkaan että lopputulos olisi ollut samannäköinen, vaikka menussa olisi lukenut minestronekeitto tai vaikka tiramisu.
Kieltämättä mahdollista, mutta ehkäpä nekin olisivat olleet Isomäessä pataruokia.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Iltalehden uutiselle Minnasta, joka tilasi häämekon AliExpressistä. Kovasti harmittaa ja yllättää kun tuote olikin ns. rihkamaa. Toivottavasti Minna ei lisäänny.
Ja kaiken lisäksi vielä suht kalliilla.

Sokea pihtiputaan mummokin ois tehnyt parempaa jälkeä samaan hintaan.
 
Kouvola valittu Suomen 6. kauneimmaksi kunnaksi jommankumman iltapäivälehden äänestyksessä. Näinhän se on, kauneus on katsojan silmässä.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Kouvola valittu Suomen 6. kauneimmaksi kunnaksi jommankumman iltapäivälehden äänestyksessä. Näinhän se on, kauneus on katsojan silmässä.

Vaikka Kouvolan kaupunginvaltuustossa varmaan hykerrelläänkin tälle, niin useinhan erilaisissa äänestyksissä kuitenkin äänestetään huumorilla jotain epätodennäköistä vaihtoehtoa. Riihimäkeä ei listalta tainnut löytyä ollenkaan, joten Kouvola on ehkä saanut tämän kyseisen kunnian.

Ei vaan, hieno kaupunki. Onhan siellä joskus tullut käytyä ja Tykkimäellä on lapsena vietetty monia hauskoja päiviä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ylioppilaskirjoitusten lyhyen matematiikan kokeessa oli kysymys joka on koettu kompakysymykseksi... Ja on aiheuttanut hämmennystä ylioppilaskokelaiden keskuudessa.

Erään musiikkikappaleen esittämiseen kuluu 40-henkiseltä kuorolta 7 minuuttia ja 40 sekuntia. Eräässä esityksessä kolme kuoron jäsentä on flunssan takia poissa. Kuinka kauan tämän kappaleen esittämiseen kuluu 37-henkiseltä kuorolta?"

Lyhyen matematiikan yo-kokeen tehtävä flunssaisesta kuorosta hämmensi kokelaita – YTL:n asiantuntija puolustaa: Osa laajempaa kokonaisuutta

(linkki Ylen juttuun ylioppilaskirjoitusten lyhyen matematiikan kokeesta)
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ylioppilaskirjoitusten lyhyen matematiikan kokeessa oli kysymys joka on koettu kompakysymykseksi... Ja on aiheuttanut hämmennystä ylioppilaskokelaiden keskuudessa.



Lyhyen matematiikan yo-kokeen tehtävä flunssaisesta kuorosta hämmensi kokelaita – YTL:n asiantuntija puolustaa: Osa laajempaa kokonaisuutta
(linkki Ylen juttuun ylioppilaskirjoitusten lyhyen matematiikan kokeesta)
Minäkin luin tuon jutun.

Vaikka en hirveästi matematiikasta tai musiikista ymmärräkään, niin tähänhän ei matematiikasta löydy vastausta. Mutta ei oikea vastaus automaattisesti ole myöskään tuo 7 minuuttia 40 sekuntia. Eikös musiikkikappaleiden kesto riipu niiden temmosta (vai mikä se oikea termi onkaan)? Eli siitä, kuinka nopeaan se päätetään esittää. Tässä tapausessa kuoroa johtavalla henkilöllä on avainasema. Jos hän päättää johtaa biisin 7 minuutin kestoisena, niin sitten se on 7 minuuttia. Ei ehkä kuulosta täysin samalta kuin aiemmin, mutta nyt kysytäänkin kestosta, ei siitä miltä biisi kuulostaa.

Tällä vastauksella olisin kuitenkin ehkä saanut täydet pinnat yo-kokeessa. Tai ehkä olisi pitänyt käyttää kieltä paremmin kuin nyt, mutta ajatusen tasolla noin niin kuin ajatellen.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Villin Kortin vieraana oli Susanna Tapani ja kyllähän tuo aika ihana daami on. Luonnollisesti vittuiltiin keväisestä rankkarista ja kyllähän tuo edelleen nauratti kun näytettiin. Kuulemma yrittäisi samaa uudelleen ja enemmän naurun puolelle karkasi kun nähtiin miten yrityksen oli noin suunnilleen tarkoitus mennä. Tuolla ringettevispaamisella ei olisi ollut mitään funktiota ratkaisussa. Jatkossa sitten katsomaan vaikkapa ilmaveivin tai itse taikurin kynäilyä jos tuollaista hakee.

Vielä mainittava että hyvin otti kuittailut vastaan. Hyvä kiekkoilija ja kauniskin vielä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
....

Tällä vastauksella olisin kuitenkin ehkä saanut täydet pinnat yo-kokeessa. Tai ehkä olisi pitänyt käyttää kieltä paremmin kuin nyt, mutta ajatusen tasolla noin niin kuin ajatellen.
Tällä vastauksella olisit osoittanut, että olet selvästi humanistiainesta. Paskanjauhantaa täysin epäoleellisesta. Toki kysymyksessä olisi voinut olla joku tarkentava "samalla tahdilla" tms. lisämääre, mutta selväähän toi on.

Toki myös pelkästään se, että on mukana lyhyen matikan kokeessa, osoittaa täydellisen ymmärtämättömyyden matikasta. Tämän vuoden kysymyksille en ole naureskellut vielä, mutta noihan on yleensä mallia "pätevä ysiluokkalainen ratkoo". Tämä kyseinen kysymys olisi tietenkin ratkennut oikein pätevältä kolmasluokkalaiseltakin.
 
K

Kiekkokatsoja

Ostin alkosta läpinäkyvän pullon. Tyttö kysyi: -meneekö näin?
Vastasin että -voi olla että joutuu jonkinverran laittamaan lantrinkia sekaan.

En tuhoa juomaa ainakaan tänään, kun on autoilua.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ostin alkosta läpinäkyvän pullon. Tyttö kysyi: -meneekö näin?
Vastasin että -voi olla että joutuu jonkinverran laittamaan lantrinkia sekaan.
Huumorivitsi. Alkon myyjää varmasti naurattaa tuo heitto viikkokausia.
 

Baldrick

Jäsen
Tuleeko muuta?

- Ilman muuta!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olen ollut matikassa huono jo ekaluokkalaisesta lähtien enkä ole ikinä oppinut pitämään siitä.
Minä taas olen matemaattisesti lahjakas ja olen aina pitänyt matematiikasta. Kävin jopa hakemassa yliopistoon matematiikka opiskelemaan mutta en päässyt. Mutta se pääsykoe oli kyllä mukava kokemus, tehtävät oli (kamalan) vaikeita ja niitä oli ihana pähkiä ja pyöritellä... Ja kun niistä tuloksen sai niin koki onnistuneensa. Ehkä kaikki vastaukset eivät edes olleet oikeita. Enkä edes tiedä olisinko lähtenyt Helsinkiin opiskelemaan vaikka olisin opiskelupaikan saanut...
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Toki myös pelkästään se, että on mukana lyhyen matikan kokeessa, osoittaa täydellisen ymmärtämättömyyden matikasta. Tämän vuoden kysymyksille en ole naureskellut vielä, mutta noihan on yleensä mallia "pätevä ysiluokkalainen ratkoo". Tämä kyseinen kysymys olisi tietenkin ratkennut oikein pätevältä kolmasluokkalaiseltakin.
Ja lettuce be real, niin näinhän se on toki myös lukion pitkän matematiikan kohdalla.
 

Glove

Jäsen
Usein kuulee myös sanottavan, että ei ole matemaattisesti lahjakkaita olemassakaan. On vain fiksuja ja ahkeria.
Minä oon sitten vissiinkin fiksu kun tuo ahkera ei kuvaa minua kovin hyvin. Mutta joo, tykkäsin matikasta koulussa. Kirjouksista sain Ceen. Yksi piste enemmän olisi ollut M.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mainoksen mukaan tietynmerkkinen saapas on "luotettava elämänkumppari"
Tästä vääntäen Vihreät, jotka jo Koijärven ajoista ovat suosineet villapaita-haisaapasmeininkiä, ovat mukavia hallituskumppareita.

Ostin alkosta läpinäkyvän pullon. Tyttö kysyi: -meneekö näin?
Vastasin että -voi olla että joutuu jonkinverran laittamaan lantrinkia sekaan.
Minä ostin taannoin useamman pullon, mutta unohdin laittaa muovipussin hihnalle. Myyjä ehdotti, että pitäisikö ottaa pussi kun mulla nyt näytti olevan vain kaksi kättä ja Black & Decker. Sanoin ihan vaistolla, että joo, otan, ja on pussissa sekin hyvä puoli ettei naapurit äkkää missä olen käynyt.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo ei matikassa kokeisiin tarvinnut lukea. Joku historia taas oli turha aine kun se oli tapahtunut jo ja biologia kanssa sellainen, mitä ei tarvitse. Vai millaisena te pidätte ihmistä, joka tietää vaikka jotain lintuja tai rikkaruohoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös