Nauran eräälle vanhalle naispuoliselle lukiokaverilleni, joka ei ole pitänyt minuun mitään yhteyttä lukion jälkeen. Vähän yllätyin eilen kun tämä soitteli lähempänä puolta yötä, mutta vähän arvasin mitä asia koskee. Kyseli että voisinko heittää tämän kaupunkiin. Sanoin suoraan että tässä olen rallikunnossa ja minulla on jo oma kuski (hänenkin tuttu). Kuskini arvasi sitten lopulta oikein kun kotiin lähdettyämme sanoi että laittaa varulta puhelimen kiinni yöunien ajaksi. Puhelimessa odottikin aamulla yksi pilkun aikaan tullut soitto kyseiseltä neidiltä ja viesti että voitko hakea mut baarista. Ja sen mitä lukiosta muistan, niin tämä neiti oli juuri sitä "ei kaverilta saa pyytää bensarahaa!!"-osastoa. Noh, toivottavasti sai jostain kyydin.
Tämän olisi voinut kirjoittaa vitutusketjuun, mutta menköön nyt naurun puolelle. Eipä ole hetkeen tullut näitä vanhoja kavereita pitkän hiljaisuuden jälkeen pyytämään mitään. Vielä 2-3v sitten näitä pyyntöjä tuli aika ahkerasti, ja vähän turhan paljon niitä toteutin "no ollaanhan me vanhoja kavereita"-ajatuksella. Viimeisin tapaus josta lopulta tulin "järkiini" oli kun ala-asteaikainen paras kaverini, joka oli vähän huonoihin porukoihin joutunut peruskoulun jälkeen, pyysi rahaa lainaan, olikohan jotain 30 euroa. Kuulemma ruokaan, ja lupasi maksaa heti takaisin kun tuet tulevat. Lainasin, ja yllättäen rahaa ei alkanut kuulumaan. Laittelin viestejä, jotka kyllä nähtiin, mutta niihin ei sitten vastattu. Tätä jatkui ehkä 3kk. Lopulta onneksi keksin ovelan juonen. Laitoin viestiä kyseiselle kaverille, että olen lähdössä risteilemään Ruotsiin ja kiinnostaako että tuon nuuskaa. Yllättäen sieltä tuli vastaus heti että kiinnostaa, käyttihän kaveri suht aktiivisesti nuuskaa. Sanoin että jos saan rahan ennakkoon, niin voin tuoda ne lailliset kolme tornia. Kummasti satanen löytyi heti. Lopulta tein vähän mulkut, kun toin tuliaisina tälle vain 70 euroa ottaen ne omat 30 euroani välistä. Eipä kaveri siitä suuttunut, mutta eipä olla enää pidetty edes sitä vähää yhteyttä kun sanoin suoraan että ei tartte minulta enää lainaa pyydellä.