Mille naurat juuri nyt?

  • 13 220 164
  • 50 379

Kiakonsyöjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onssimouhot
Päivän kysymys #213 (1.8.2015)

Terkkuja Porisperestä! Väkeä on vähän ja Popeda yrittää just parhaansa mukaan karkottaa sen vähänkin... Mutta ainakin netti toimii.

Tässä alueen ulkopuolella on lasten leikkipuisto. Siellä oli yksi tosi makea liukumäki/kiipeilyhärdelli, jossa oli erityinen teema. Mikä on tämä teema?

Vastaus on erisnimi.

Matt Nickerson
Totaalinen repeäminen tälle!
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Nauran eräälle vanhalle naispuoliselle lukiokaverilleni, joka ei ole pitänyt minuun mitään yhteyttä lukion jälkeen. Vähän yllätyin eilen kun tämä soitteli lähempänä puolta yötä, mutta vähän arvasin mitä asia koskee. Kyseli että voisinko heittää tämän kaupunkiin. Sanoin suoraan että tässä olen rallikunnossa ja minulla on jo oma kuski (hänenkin tuttu). Kuskini arvasi sitten lopulta oikein kun kotiin lähdettyämme sanoi että laittaa varulta puhelimen kiinni yöunien ajaksi. Puhelimessa odottikin aamulla yksi pilkun aikaan tullut soitto kyseiseltä neidiltä ja viesti että voitko hakea mut baarista. Ja sen mitä lukiosta muistan, niin tämä neiti oli juuri sitä "ei kaverilta saa pyytää bensarahaa!!"-osastoa. Noh, toivottavasti sai jostain kyydin.

Tämän olisi voinut kirjoittaa vitutusketjuun, mutta menköön nyt naurun puolelle. Eipä ole hetkeen tullut näitä vanhoja kavereita pitkän hiljaisuuden jälkeen pyytämään mitään. Vielä 2-3v sitten näitä pyyntöjä tuli aika ahkerasti, ja vähän turhan paljon niitä toteutin "no ollaanhan me vanhoja kavereita"-ajatuksella. Viimeisin tapaus josta lopulta tulin "järkiini" oli kun ala-asteaikainen paras kaverini, joka oli vähän huonoihin porukoihin joutunut peruskoulun jälkeen, pyysi rahaa lainaan, olikohan jotain 30 euroa. Kuulemma ruokaan, ja lupasi maksaa heti takaisin kun tuet tulevat. Lainasin, ja yllättäen rahaa ei alkanut kuulumaan. Laittelin viestejä, jotka kyllä nähtiin, mutta niihin ei sitten vastattu. Tätä jatkui ehkä 3kk. Lopulta onneksi keksin ovelan juonen. Laitoin viestiä kyseiselle kaverille, että olen lähdössä risteilemään Ruotsiin ja kiinnostaako että tuon nuuskaa. Yllättäen sieltä tuli vastaus heti että kiinnostaa, käyttihän kaveri suht aktiivisesti nuuskaa. Sanoin että jos saan rahan ennakkoon, niin voin tuoda ne lailliset kolme tornia. Kummasti satanen löytyi heti. Lopulta tein vähän mulkut, kun toin tuliaisina tälle vain 70 euroa ottaen ne omat 30 euroani välistä. Eipä kaveri siitä suuttunut, mutta eipä olla enää pidetty edes sitä vähää yhteyttä kun sanoin suoraan että ei tartte minulta enää lainaa pyydellä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Olipahan rallit. Huhhuh. Jos et ole moottoriurheilun ystävä niin skippaa nyt saatana tämä viesti - tässä viestissä ei ole kuin korkeintaan jmt-aiheeseen sopivaa tavaraa.

Jyväskylän mm-ralleissa yksi syy viihtymiseen on yhteishenki. Porukka vetää insideläpät astetta pidemmälle ja pukeutuu milloin viikingeiksi (norskit), milloin jänniin kumisiin asuihin (Australia/Uusiseelantilaiset).. Suomen versio taas on tässä. Näin Suomalaiset viihdyttää penkalla seisovia kanssamatkustajiaan / muita rallifaneja, muistuttaen samalla miten voi käydä kun liikaa nauttii voimakkaita nuotinlukunesteitä / muita vahvasti päihdyttäviä aineita kun penkalla odotusaika käy ehkä hivenen liian pitkäksi...

Linkki: Youutuben ihana maailma
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
@Captain Slow Arvasin että sinäkin jossain siellä viliset rallikansan seassa. Rallit ovat JMT-kamaa, mutta hyvällä tavalla. Mitä eilisen ja tämän päivän keskustassa pyörin, niin minkäänlaista järjestyshäiriötä tai sen suurempaa perseilyä ei osunut minun silmiini.

ps. Loistava tuo linkittämäsi video. Viikonlopun kovimmat naurut lähtivät sinne. Meno on ihan kuin Kummeli-sketsissä.

psps. Lottovoittoa odotellessa. Sitten soitetaan Mäkis-Tommille että Toyotan suunnitelmat jäihin ja meikäläiselle rallia opettamaan. Varaan Capu sulle sit kartturin paikan.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

Tämä saa jälleen kerran ajattelemaan asioita, ei suoranaisesti naurata. Tuossa on jälleen suoranaisen typeriä toimintatapoja ja ajatuksia. Ensinnäkin pitää ihmetellä, haluaako joku todella vaihtaa vapautensa hetkelliseen varallisuudenkasvuun, joka saavutetaan keinoilla, jotka ovat haitallisia, jopa tuhoisia terveelle ihmismielelle. Toisaalta eipä ole terveyttä myöskään vittumarkojen lynkkaustouhussa. "Tää on ihan kuin villissä lännessä", sanoisi eräskin jääkiekkovaikuttaja.

Mikä siinä rahassa on, mikä saa ihmisen niin totaalisen sekaisin? Omistamisenhimo? Kateus? Maailmassa olisi niin paljon sellaista koettavaa, josta mikään toinen osapuoli ei yritä pumpata hyödykkeitä, ettei voi kuin ihmetellä. Pysykää ihmiset hengissä, koska aina tapahtuu jotain eeppistä, ja loppujen lopuksi maailma mahtuu seitsemään senttiin.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
@Captain Slow Arvasin että sinäkin jossain siellä viliset rallikansan seassa. Rallit ovat JMT-kamaa, mutta hyvällä tavalla. Mitä eilisen ja tämän päivän keskustassa pyörin, niin minkäänlaista järjestyshäiriötä tai sen suurempaa perseilyä ei osunut minun silmiini.

ps. Loistava tuo linkittämäsi video. Viikonlopun kovimmat naurut lähtivät sinne. Meno on ihan kuin Kummeli-sketsissä.

psps. Lottovoittoa odotellessa. Sitten soitetaan Mäkis-Tommille että Toyotan suunnitelmat jäihin ja meikäläiselle rallia opettamaan. Varaan Capu sulle sit kartturin paikan.
Jo vain. Ja kiitoksia. Tosiaankin, helvetin hyvä meininki oli Jyskälässä. Porukka oli iloisella mielellä... mitä nyt torilla vähän tavattiin mutta syynä ei ollut Latvalan johtoasema. Itse ainakin tykkään siitä kun ihmiset pitää kaveriporukalla huppelissa, ehkä hieeeman äänekkäästi hauskaa, huulta heitellen ja sillä lailla että kukaan ei rupea nyrkitpystyssä olemaan "vitunrunkkumätapansut ja panenmuijaaas saatana"...

Krhmn. Nyt hypätään sitten nykypäivään. Aku Ankka - kliseet - aihe aiheutti kyllä naurut, johtuen siitä että joku yhdisti Poliisimestari Sisun / Kaasin, tuon pallokorvan ystävän Jari Aarnioon.

1)Onkohan Etsivä Kaasilla kuinka onnellinen avioliitto, vai onko kyseessä kenties maksalaatikkoa mässyttävä sinkkumies? Vai paljastuuko Kaasilta joskus jariaarniomaisia salaisuuksia?

2)
Olen täysin varma siitä että Sisulla on pimeätä rahaa maakätköissä ja piriä tynnyrit täynnä.

Miettikää nyt. Kaveri on täysin epäpätevä hommaansa ja ei saa töitään tehtyä ikinä. Rikokset kuitenkin ratkeavat kummasti sillä, että kusipäinen siviiliasuinen "salapoliisi" hoitaa kuin ihmeen kaupalla rikolliset telkien taakse. Tässä kun yhdistelee johtolankoja, niin kuviohan on aivan selvä. Poliisin ulkopuolisia lähteitä käyttäen (Mikki) Sisu saa rikollisia kiinni ja tuossa on aivan varmasti joku taka-ajatus. Oman teoriani mukaan Sisu ja Mikki vain siivoavat katuja kilpailijoista ja diilaavaat siinä sivussa sitten alamaailmalle päihteitä. Tätä teoriaa tukisi myös se, että yksittäisissä sarjoissa vieraan alueen poliisi päästää Mikin putkasta yhden puhelinsoiton avulla, Mikki harvoin istuu Ankkalinnassa yhtä yötä pidempään ja esimerkiksi väkivaltaa hän saa käyttää hyvinkin rankasti pidätystilanteissa. Koitappa tosielämässä vetää kierrepotku kaksi kertaa pidempää korstoa leukaan, nappaa lentävä ase ilmasta ja uhkaa toista aseella. Yleensä tuosta tulee reikä otsaan, eeppinen epäonnistuminen tai todennäköisesti usein toistuessaan syyte ruumiinvamman tuottamisesta ja/tai hätävarjelun liioittelemisesta.

Ehdotankin rikostutkintaa Sisun kotiin ja aktiivista tiedustelutoimintaa paikallisen huumeyksikön jätkiltä.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Kaverin pomolle oli eräs rakennusyrittäjä ehdottanut ns. kuititonta urakkaa. Kaverini työskentelee Verohallinnossa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tänään Hämeenpuistossa ajellessani huomasin liikkeen nimeltä Syyrialainen Parturi. Jostain syystä mieleeni juolahti että tuolla leikkuu on varmaankin ilmaista mutta tyylejä vain yksi. Kaulan kohdalta katki. Hymähdin ainakin.

Samalla reissulla jonkin operaattoriliikkeen ovessa mainostettiin että nyt olisi "tuore erä tabuja alk.129€". Luulisi ainakin saavan kunnon tripit tai massiivisen hevosenkullin noilla tabUilla.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Sain viime viikolla töissä ruuasta allergisen reaktion ja jouduin lähtemään töistä 45min etuajassa kotiin. Pomojen luvalla sain lähteä ja sovittiin että täytellään laput sitten maanantaina niin saat palkat. Minä tai pomot emme tietenkään muistaneet että olenkin työpaikassani vuokratyöfirman kautta enkä suoraan työpaikan kirjoilla. Äsken tuli sitten soittoa vuokrafirmasta että sun ois pitäny käydä lääkärin vastaanotolla, sillä ilman todistusta et saa palkkoja. Tosiaan, kun saan allergisen reaktion niin hengitys menee vaikeaksi, nenä täyttyy räästä, kurkku limasta, kaikki paikat kutiaa ja on turvoksissa jne pikkukivaa. Kaikki fyysinen touhu, jopa kävely saa voimat loppumaan täysin. Siinä kun kävelin työpaikalta parkkipaikalle niin jouduin pitämään istumataukoja 50-100m välein. Sitten kun pääsin autoon istuma-asentoon ja kotiin lepäilemään niin alkoi kohtauskin mennä ohi. Naurattaa ajatus siitä että olisi pitänyt ajaa kaupunkiin parikymmentä kilometriä, etsiä autolle parkkipaikkaa rallikansan keskeltä, kävellä lekurin vastaanotolle, jonottaa siellä omaa vuoroa, kävellä takaisin autolle ja ajaa kotiin. Ja näin olisin alle tunnin palkat saanut kirjaimellisesti tienattua. Noh, onneksi ei oma talous kaadu noin pieneen tai jaksa alkaa tappelemaan jostain hiluista. Ei ole hääviä olla allergikko.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minä tai pomot emme tietenkään muistaneet että olenkin työpaikassani vuokratyöfirman kautta enkä suoraan työpaikan kirjoilla.

Niin tai näin koko tarina muuten, mutta tälle ei voi kuin nauraa. Tai no ei naurata edes, koska en yksinkertaisesti usko valhettasi. Kyllähän sinun nyt on työnantajasi tiedettävä itse, pomo ei välttämättä tiedäkään. Pelkästään tyhmyydestä voisi jo sakottaa nuo palkat, jos et muka tiedä oletko vakituinen työntekijä vai vuokrahuora.

Se on toki hellyyttävää sekoilua sinänsä, jos vuokrapuljusta rupeavat tuommoisia soittelemaan.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tai no ei naurata edes, koska en yksinkertaisesti usko valhettasi. Pelkästään tyhmyydestä voisi jo sakottaa nuo palkat, jos et muka tiedä oletko vakituinen työntekijä vai vuokrahuora.
Mitä ihmeen valhetta? Siis tiedän olevani vuokrahuora, mutta minä tai pomot emme muistaneet että sairaspoissaolojen kanssa on eri käytännöt. Siinä missä työpaikkani kirjoilla saisin olla sen 1-3 päivää poissa omalla ilmoituksella ilman todistuksia, mutta näköjään vuokrafirma on tarkempi asian kanssa. Ja eipä siinä kun esimies sanoo että asia on ok, niin siinä oletuksessa olin itsekin. Aiempaa saikutushistoriaa kun ei ole, niin eipä tälläistä tullut sitten tiedettyä. Tai vaikka olisi tiedetty, niin kuten sanoin että tuskinpa olisin jaksanut päivitystykseen lähteä.
 

Snagari

Jäsen
Noh, onneksi ei oma talous kaadu noin pieneen tai jaksa alkaa tappelemaan jostain hiluista.
En naura allergiakohtauksille kun itsekin olen sellaisen saanut, mutta tuo kohta laittoi tunnetusti rahastaan tarkasta ja joku voisi sanoa suorastaa pihiltä mieheltä naurattamaan. Et suostu heittämään omia kavereita autolla mihinkään ilman bensarahaa, mutta nyt "ei jaksa alkaa tappelemaan jostain hiluista".
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Et suostu heittämään omia kavereita autolla mihinkään ilman bensarahaa, mutta nyt "ei jaksa alkaa tappelemaan jostain hiluista".
Omia kavereita kyllä kuskaan ja suht paljon koska valtaosalla kavereista ei ole omaa autoa. Rahaa en ole pyytänyt omilta kavereilta, tosin myönnän että sitä tuskin saisin vaikka pyytäisinkään. Sitten taas sellaiset kyydinruinaaja-tapaukset josta oliko sunnuntaina juuri tässä ketjussa puhuin, niin en pidä edes kaverina. Tuskin pitäisit itsekään jos yhteyttä pidetään vuoden-parin välein, ja vain silloin jos ollaan jotain vailla. Ja mitä tulee "pikkuhiluihin" autoilussani, voit käydä autoilu-ketjusta lukemassa vähän minun ja autoni suhteen ylä- ja alamäkiä.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä ihmeen valhetta? Siis tiedän olevani vuokrahuora, mutta minä tai pomot emme muistaneet että sairaspoissaolojen kanssa on eri käytännöt. Siinä missä työpaikkani kirjoilla saisin olla sen 1-3 päivää poissa omalla ilmoituksella ilman todistuksia, mutta näköjään vuokrafirma on tarkempi asian kanssa. Ja eipä siinä kun esimies sanoo että asia on ok, niin siinä oletuksessa olin itsekin. Aiempaa saikutushistoriaa kun ei ole, niin eipä tälläistä tullut sitten tiedettyä. Tai vaikka olisi tiedetty, niin kuten sanoin että tuskinpa olisin jaksanut päivitystykseen lähteä.

Se on poijaat kyse ainoastaan markkinataloudesta, sinua välittävä yritys laskuttaa yritystä jossa työskentelet, sinun ilmoittamien tuntien mukaan ja jos olisit esimerkiksi poissa kolme arkipäivää, he jättävät nuo tunnit laskuttamatta tai lähettävät jonkun muun paikalle ( riippuu sopimuksesta).
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitä ihmeen valhetta? Siis tiedän olevani vuokrahuora, mutta minä tai pomot emme muistaneet että sairaspoissaolojen kanssa on eri käytännöt.

Nyt on jo tarkemmat tiedot, että kyse oli eri käytännöistä eri työnantajien välillä. Alunperin kirjoitit kuinka et tiedä oletko firmassa vakituinen työntekijä vai oletko siellä hommissa jonkun vuokraajan kautta.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Nyt on jo tarkemmat tiedot, että kyse oli eri käytännöistä eri työnantajien välillä. Alunperin kirjoitit kuinka et tiedä oletko firmassa vakituinen työntekijä vai oletko siellä hommissa jonkun vuokraajan kautta.
Sori, minun mokani siis. Tällä hetkellä olen vuokran kautta, aiemmin olen ollut myös suoraan työpaikan kirjoilla.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Sain viime viikolla töissä ruuasta allergisen reaktion ja jouduin lähtemään töistä 45min etuajassa kotiin. Pomojen luvalla sain lähteä ja sovittiin että täytellään laput sitten maanantaina niin saat palkat. Minä tai pomot emme tietenkään muistaneet että olenkin työpaikassani vuokratyöfirman kautta enkä suoraan työpaikan kirjoilla. Äsken tuli sitten soittoa vuokrafirmasta että sun ois pitäny käydä lääkärin vastaanotolla, sillä ilman todistusta et saa palkkoja. Tosiaan, kun saan allergisen reaktion niin hengitys menee vaikeaksi, nenä täyttyy räästä, kurkku limasta, kaikki paikat kutiaa ja on turvoksissa jne pikkukivaa. Kaikki fyysinen touhu, jopa kävely saa voimat loppumaan täysin. Siinä kun kävelin työpaikalta parkkipaikalle niin jouduin pitämään istumataukoja 50-100m välein. Sitten kun pääsin autoon istuma-asentoon ja kotiin lepäilemään niin alkoi kohtauskin mennä ohi. Naurattaa ajatus siitä että olisi pitänyt ajaa kaupunkiin parikymmentä kilometriä, etsiä autolle parkkipaikkaa rallikansan keskeltä, kävellä lekurin vastaanotolle, jonottaa siellä omaa vuoroa, kävellä takaisin autolle ja ajaa kotiin. Ja näin olisin alle tunnin palkat saanut kirjaimellisesti tienattua. Noh, onneksi ei oma talous kaadu noin pieneen tai jaksa alkaa tappelemaan jostain hiluista. Ei ole hääviä olla allergikko.

En tiedä yritetäänkö tässä moittia työnantajaa vai mitä? En kehtaisi itse ainakaan myöntää samassa kirjoituksessa lähteneeni töistä kesken päivän aivastuksen takia ja sitten moittia työnantajaa joka ei palkitse laiskuudesta. Jos olisin työnantajasi riitauttaisin välittömästi työsopimuksesi koska et ole soveltuva työhön jos saat allergisia reaktioita töissä ja lähdet kesken päivän kotiin.

Onneksi sentään vuokrafirmojen ei tarvitse maksaa palkkoja sairaslomapäivistä joihin ei ole lääkärintodistusta. Ensin nauratti mutta nyt rupesi jo vituttamaan, naurettavaa että jonkun kuuluu ylipäätänsä maksaa ihmiselle palkkaa jos "sairauden" takia ei tule töihin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onneksi sentään vuokrafirmojen ei tarvitse maksaa palkkoja sairaslomapäivistä joihin ei ole lääkärintodistusta. Ensin nauratti mutta nyt rupesi jo vituttamaan, naurettavaa että jonkun kuuluu ylipäätänsä maksaa ihmiselle palkkaa jos "sairauden" takia ei tule töihin.

Oletko yrittäjä ja kannatat nykypäivän orjuutta? Naurettavaa on koko ajan käskeä kaikki töihin ja sille onkin jo oma ketjunsa. Allergia ei tietenkään tartu, mutta vielä naurettavampia ovat sinun kaltaisesi oman elämän sankarit mitkä menevät töihin tartuttamaan muita sairaana ollessaan. Minä teen töitä ja vain töitä, olenhan suomalainen.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Persujen puoluekokous 8.8. Coincidence? I don't think so.
 

Baldrick

Jäsen
Persujen puoluekokous 8.8. Coincidence? I don't think so.

Eiköhän kokous aloiteta asianmukaisella tervehdyksellä. Kokous noudattaa samanlaisia järjestelyitä kuin Kansallisen Liittovaltion kokoukset ja Timo Soini päättää Pekan hengessä kokouksen huutamalla "JEESUS OLI HUMANISTI!"
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Oletko yrittäjä ja kannatat nykypäivän orjuutta? Naurettavaa on koko ajan käskeä kaikki töihin ja sille onkin jo oma ketjunsa. Allergia ei tietenkään tartu, mutta vielä naurettavampia ovat sinun kaltaisesi oman elämän sankarit mitkä menevät töihin tartuttamaan muita sairaana ollessaan. Minä teen töitä ja vain töitä, olenhan suomalainen.

Pari kertaa vuodessa olen yleensä sairaana, toisina vuosina en ollenkaan. Kyllä työntekijälläkin kuuluisi olla vastuu siitä että pitää itsensä terveenä. Kuumeflunssat eivät tule itsestään, jos syö terveellisesti ja pukeutuu hyvin ei sairastu. Ja kun olen sairaana ollut töissä, olen työskennellyt "eristyksessä" jotten tartuta tautia muihin.

Juuri näiden vässyköiden takia jotka pitävät sairaslomia on nykyään niin vaikea toimia yrittäjänä tässä ay-maassa jossa ei saa edes irtisanoa huonoa työntekijää jos tämä viitsii vain ilmaantua työmaalle. Se johtaa varovaiseen palkkaamiseen mitä varmaan tarkoitat tuolla orjuudella. On kyllä todellisuudentaju pielessä jos Suomessa on mielestäsi orjuutta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
On kyllä todellisuudentaju pielessä jos Suomessa on mielestäsi orjuutta.

No ei tietenkään orjuutta sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta useimmilla ihmisillä olisi parempaa tekemistä kuin olla vain koko ajan töissä. Se ei ole mahdollista, koska koko ajan pitää olla töissä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Pari kertaa vuodessa olen yleensä sairaana, toisina vuosina en ollenkaan. Kyllä työntekijälläkin kuuluisi olla vastuu siitä että pitää itsensä terveenä. Kuumeflunssat eivät tule itsestään, jos syö terveellisesti ja pukeutuu hyvin ei sairastu. Ja kun olen sairaana ollut töissä, olen työskennellyt "eristyksessä" jotten tartuta tautia muihin.

Ei tule itsestään ei, kyllä sen keuhkokuumeen vähintään joku kadulla naamalle pärskäyttää, vaikka miten söisi selleriä. Saatanan pulla_mössö_vässykät töihin saatana!!1
 

Tuamas

Jäsen
Onneksi sentään vuokrafirmojen ei tarvitse maksaa palkkoja sairaslomapäivistä joihin ei ole lääkärintodistusta. Ensin nauratti mutta nyt rupesi jo vituttamaan, naurettavaa että jonkun kuuluu ylipäätänsä maksaa ihmiselle palkkaa jos "sairauden" takia ei tule töihin.

Kyse on luottamuksesta, tehokkuudesta ja kustannuksista.

Se että tunnin sairaspoissaoloon haetaan lääkärintodistus ei ole kenenkään etu. Työntekijä joutuu menemään lääkäriin ja menettää tunnin-pari ylimääräistä, työnantajalle jokainen lääkärikäynti maksaa (jos soppari on yksityiselle, niin hinta on helposti yli sen mitä tuon tunnin kokonaiskustannus on.

Tämä on muutenkin käsittämätön keissi, jossa pilkunviilaus menee yrityksen ja työntekijän edun edelle.

Jos esimies on toiminnan hyväksynyt (ja kuka järkevä esimies ei hyväksyisi?), niin helpointahan tässä olisi ollut kirjata tuntilappuun täydet tunnit, mainitsematta "sairaslomasta" mitään. Tällöin tekijä olisi saanut täyden palkan ja koska toiminnalle oli esimiehen hyväksyntä, myös vuokrayhtiö olisi saanut täyden korvauksen.

Ainakin tässä paikallisilla isommilla työnantajilla kokeilut joissa lyhyet sairaslomat haetaan esimiehen kautta ilman lääkärikäyntiä, ovat johtaneet sairaspäivien vähenemiseen (sekä luonnollisesti vielä merkittävämpään kokonaiskustannusten laskuun, kun työterveyshuollon kustannus on laskenut).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös