Ei nyt millään pahalla sinua kohtaan ja ihan ala-arvoisiin nimittelyihin syyllistymättä: Kyllä kannattaa tässä kohtaa katsoa ihan peiliin ja lopettaa selittelyt, niin säilyy ne palstauskottavuuden rippeet jos sellaisia sattuu arvostamaan. Muistan kyllä että sinulta olen lukenut paljon hyvää ja ikäiseksesi kypsää kirjoittelua, mutta nyt sanoit todella typerästi ja vielä sitäkin typerämmin puolustelet täällä tuota tokaisua ja yrität vääntää itsesi uhrin asemaan.
Minä en ainakaan luule enkä luullut sinun toivoneen loukkaantumista kenellekään, mutta tällaisen sattuessa reaktiosi oli iloita siitä, eikä tässä auta selitys että se on Kalpan etu. Tajuaahan sen tyhmempikin, mutta usein erityisesti urheiluihmisten keskuudessa vastustajalle ei ole tapana toivoa loukkaantumisia, vaan tavoite on voittaa pelaamalla. Toki on myös näitä "voitto keinolla millä hyvänsä" -tyyppejä, mutta ainakin minun on heitä (tietyn rajan ylitämisen jälkeen) todella vaikea arvostaa edes voitoistaan. Lisäksi tuntuu, että monesti tuo "kaikki voiton/joukkueen eteen" on tekosyy, jolla oikeutetaan joku oma taipumus/pimeämpi puoli esim. toisen vahingoittamiseen tai sellaisesta ilakoimiseen.
Niin ja taisitpa sinä vielä itse mainita että toivot Vahalahden paranemista Kalpa-sarjan jälkeen, mikä vieläpä mietittynä kommenttina on minusta aiempaakin halveksittavampi. Olet siis riemuinnut ääneen oman joukkueesi mahdollisuuksien paranemista kun pelaaja satuttaa itsensä, ja lisäksi implisiittisesti viestissäsi tämän jälkeen osoittanut että toivot hänen olevan sen verran loukkaantunut ettei enää Kalpaa vastaan kykene pelaamaan. Kyllä 16-vuotiaankin pitää tajuta miksi tämä herättää närää ihan ilman mitään väärinkäsityksiä tai mielensäpahoittamisiakaan. Äärimmäisenä kärjistyksenä tuskin olisit sentään Vahalahden kuolemaa tuuletellut "ihan vaan koska Kalpan mahikset paranee"...
En yritä vääntää itseäni uhrin asemaan. Minusta vain on loukkaavampaa haukkua ja nimitellä toista palstalaista, kuin olla iloinen siitä, että vastustajan kenties tärkein pelaaja saatiin pois pelistä, jonka seurauksena KalPalla saattaa olla mahdollisuus jopa viedä koko pudotuspelisarja.
Otteluseurantaketjussa viestittely on spontaania. Olisin toki voinut muotoilla viestini vähemmän suoraksi - myönnettäköön, että siinä oli pientä playoff-lisää.
Tämä koko juttu ei liity mitenkään vastustajan pelaajan loukkaantumisen ilakoimiseen tai tämän odotteluun tai muutenkaan minkään goonien noutamiskulttuurin ihasteluun.
Tottakai minä haluan, että Vahalahti ei enää pääse pelaamaan tätä playoff-sarjaa. Ihmeellistä tekopyhyyttä, jos minun pitäisi toivoa, että vastustajan paras pelaaja pääsisi takomaan maaleja oman suosikkijoukkueeni verkkoon ja täten vastustajan joukkue menisi jatkoon. Tiedän sen, että loukkaantuminen on ikävää, ja sitä ei pidä juhlia. Näin en ole tehnytkään. Viestissäni ei ollut keskiössä se itse loukkaantuminen, vaan se, että pelaaja on poissa, aivan sama millä tavalla.
Kuoleman toivominen vastustajan pelaajalle ei liity mitenkään tähän keskusteluun.
PS. Minulle on henkilökohtaisesti melkeinpä se ja sama, miten se voitto saadaan, kunhan se saadaan. Nyt saatiin. Ja tämä ei koske mitään lahjomista tai vastaavaa epärehellistä toimintaa. Jos tämä on joidenkin mielestä epähyväksyttävää, niin jumalauta sitten on.
---
PPS.
Naurattaa, että yksittäistä otteluseurantaketjun viestiä puidaan täällä kohta kolmatta päivää. Voin vaikka aloittaa viikon pituisen vapaaehtoisen tauon, jos sillä saa Lukko-kannattajille paremman mielen.
Tuli hieman epäselvä viesti näin kännykällä kirjoittaessa, pahoittelut siitä.