FB-tapahtumalle nimeltä "Jätä ovimiehelle kolikko". Omalta kaverilistaltani tuohon ovat osallistuneet vain ovimiehen hommia tekevät.
Varsinainen nauru kuitenkin pääsi kun aloin lukemaan tapahtuman
kommentteja. Nuo kommentit ovat ainakin omaan korvaan juuri sitä legendaarista portsarien oman työn suurta kehumista ja ennen kaikkea muiden työn väheksymistä. Omassa tuttavapiirissäni on näitä ABC-vartijoita ja narikassa ovimiehen töitä tekeviä nuoria sällejä, jotka kehuvat miten portsarin hommat on rankempaa kuin palomiehen, ensihoitajan ja taistelusukeltajan työt yhteensä, ja yhteiskunnalle tärkeämpää kuin lääkärin, tuomarin ja presidentin työt. Tässä pari esimerkkikommenttia, Kyseinen Jouko kehuu vielä keskustelun alussa olevansa "se stadin mukavin poke":
Jouko: Sillon kun minä olin ovella niin kauniit nuoret (minulle liian nuoret) tytöt ekana kysy että ootko Jouko. Olin et joo mitä helvettiä. Olin kuulemma Helsingin mukavin poke just sillo ;)
Jouko: Joo ei kyl tulis mieleenkään joka maitotölkin ostosta jättää tippiä, ei riittäis rahat enää paljoo muuhun....
Jouko: Hyvä portsari on työnsä ohessa: vieras mies, psykologi, filosofi, salainen rakastaja, parisuhdeneuvoja ja vielä turva-alan tekijä
Jouko: Vittu mitä amatöörejä ootte = asiakkaita. Tippauksen syy on se että SARANAT KULUU joka asiakkaasta
Jouko: No sun profiilissa lukee että olet Anttilassa töissä jne. Kato tekisit säki jotain oikeita töitä välillä. Portsariksi susta ei ole, ja sen näkee profiilikuvasta. Olet varmaan kovin heikko
Jouko: Ai siis sua vituttaa ku portsarit puhuu paremmin sun muijalle ku sä?
Jouko: Ime sinä jukka sitä katkeruutes maljaa vaan. Vitun eeppinen epäonnistuja
Kannattaa lukea koko keskustelu ja muitakin kommentteja tapahtumasta. Taattua portsari-laatua.