Ilman mitään vittuilua tulen toteamaan, että hieman ihmettelen näitä sopimuksia. Wiikman varmasti ei ollut hirveän kallis ja hyvänä päivänä on keskitason ykkösvahti liigassa, mutta tasaisuus on ongelmana ja vielä tämä pienimuotoinen sulaminen tämän kevään kovissa peleissä, niin ainakin minä olisin hivenen pettynyt tähän jatkosopimukseen. En ihmettelisi jos Aittokallio pelaisi ensi kaudella enemmän pelejä kuin Wiikman. Molemmilla Tampereen joukkueilla on kyllä mielenkiintoinen tilanne maalivahtien suhteen, sillä kehittyviä maalivahteja löytyy kummaltakin ja molemmilla on hieman epäselvää, että kumpiko on ykkönen. Jään mielenkiinnolla seuraamaan.
Tukion kolmivuotinen sopimus oli myös suuri yllätys minulle. Ilvessydäntä varmasti löytyy, mutta mitä näitä ketjuja olen lukenut, niin on taso tainnut (loukkaantumisista johtuen?) pudota vuosi vuodelta ja aika moni Ilvesläinen olisi sanonut miehelle hyvästit. Palkasta ei ole mitään tietoa, mutta melko oudolta tuo sopimus tuntuu kun pelaavaan kuusikkoon on jo tarjolla Bäckström, Jokipakka, Peltola, Glenn ja Kesä, sekä varalla lupaavat Laine, Västilä ja Mäkinenkin. Selvästi Ilves kaipaisi vahvistusta ykköspakkipariin eikä Tukiosta siihen ole. No, onhan se toki hyvä, että löytyy reserviäkin paikkaamaan loukkaantumisia, mutta eniten tosiaan yllätti tuo sopimuksen pituus.
Kolmasasia mikä yllätti oli se, että Välimaa ei jatka. Palkkaa hänelle tuskin tarvitsisi maksaa 30 000 enempää, jos sitäkään. Ne pelit mitä Ipalta näin ja joissa Välimaa pelasi, hän täytti paikkansa nelosen laidassa mainiosti. Ilmeisesti Ilves haluaa antaa junnuilla vieläkin enemmän peliaikaa ja kun Välimaa ei enää mikään nuori ole, niin katsottiin hänen päästäminen muualle oikeaksi ratkaisuksi.
Joka tapauksessa hyvältä näyttää naapurien meno ja en yllättyisi yhtään jos ensi kaudella olisitte kuuden sakissa. Hienoa nähdä, että siellä on alettu tekemään asioita oikein ja kateellisiahan täällä ollaan pakko kai se on myöntää.