Mikko Rantanen

  • 909 025
  • 2 664

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kerro mikä oli alkuperäisen viestisi tarkoitus.
Kerron pyynnöstä: huumori. Ehkä sun mielestäsi huono sellainen, mutta tästä ei kannata uutta vääntöä aloittaa. Jalat pumppuna on samaa kategoriaa pakettiautollisen siideriä ja schollin speedojen kanssa, tietäjät tietää.

Minusta tuo tapaus ja loukkaantuminen ei ollut kovinkaan mitätön asia ja pelleilyn paikka. Voisit kertoa mikä antaa aiheen puhua egosta, liikaa asiaa vai?
Juu, ei tässä Rantasen loukkaantumiselle naureta. Lähinnä tapasi reagoida muiden viesteihin ja se, että jaksat kaivella jotain puolen vuoden takaisia random läppiä kehiin kertoo siitä, että koski syvälle.

Mun argumenttini perustui julkisuudessa olleeseen oppineeseen alan ihmiseen. Jos kirpaisi niin voisit myös miettiä sitä egoa ja lopettaa itsesi nolaamisen.
Ei kirpaissut, koska ei nyt varsinaisesti enää kiinnosta Rantasen loukkaantuminen tai luisteluasento.

Asiasta ja kiekosta sulla ei edelleenkään ole mitään sanottavaa.
Ok, edellisestä olen itse asiassa samaa mieltä. Kiekkoon voisin jokusen sanan sanoakin, mutta antaa tässä välissä olla, koska ollaan sen verran korkeissa sfääreissä, ettei nykyään vain sivutoiminen opettaja enää näitä juttuja käsitä.
 

Luoto

Jäsen
Kerron pyynnöstä: huumori. Ehkä sun mielestäsi huono sellainen, mutta tästä ei kannata uutta vääntöä aloittaa. Jalat pumppuna on samaa kategoriaa pakettiautollisen siideriä ja schollin speedojen kanssa, tietäjät tietää.


Juu, ei tässä Rantasen loukkaantumiselle naureta. Lähinnä tapasi reagoida muiden viesteihin ja se, että jaksat kaivella jotain puolen vuoden takaisia random läppiä kehiin kertoo siitä, että koski syvälle.


Ei kirpaissut, koska ei nyt varsinaisesti enää kiinnosta Rantasen loukkaantuminen tai luisteluasento.


Ok, edellisestä olen itse asiassa samaa mieltä. Kiekkoon voisin jokusen sanan sanoakin, mutta antaa tässä välissä olla, koska ollaan sen verran korkeissa sfääreissä, ettei nykyään vain sivutoiminen opettaja enää näitä juttuja käsitä.
Minä en kylläkään kaivanut vanhaa läppää vaan kaverisi ja sinä. En edes tiennyt sellaisesta. Siinä vastustettiin joukolla minun mielipidettäni tilanteesta ja perinteinen tapa voittaa väittely on heittäytyä joukolla pelleksi. Nyt joukko jäi aika pieneksi, mutta kuitenkin. En tiedä spiidoista enkä siidereistäkään, eikä kiinnosta. Mun suhtautuminen sun läppiin lähtee jatkossakin asiapohjalta, varsinkin vakavissa loukkaantumistapauksissa.
Mua kiinnostaa erittäin paljon täällä kiekkofoorumilla Mikon loukkaantuminen ja peliasento.
Kerro nyt vielä mitä tarkoitta korkeat sfäärit ettei jää väärinkäsitystä. Jääkiekkoa, pelleilyä vai egoa. Kiekosta voit jatkaa, muu on turhaa.
 

Ippenator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi, Ilves, Carolina, Colorado ja Florida
Voisit kertoa mikä siinä analyysissa ei pidä paikkaansa, olkiukoilla ne eivät kumoudu.
Jos Mikkoa hakkaa poikittaisella yläselkään ja isku suuntautuu alaspäin, ei se pahemmin horjuta, painaa vaan entisestään alas. Alaselkään sellainen poikkari on vielä tehottomampi. Asennolla ei ole kovin isoa merkitystä selkään tulevassa poikkarissa, mutta pystymmässä joustavin jaloin ne olisivat vielä tehottomampia, koska joustoa ja joustovaraa olisi enemmän. Fiksummat vastustajat tönisivät Mikkoa takapuoleen.
Enpä usko että ei "keskusteltaisi". Mun kirjoitukseeni pari maalia ei olisi vaikuttanut mitenkään, ja puolustelijat olisivat kuitenkin paikalla, koska ymmärtävät vaan numeroita ja auktoriteetteja.



Heittäitymällä hassuttelemaan ja postaamalla järjettömiä voittaa väittelyn vaikka ei ymmärtäisi asiasta mitään? Jos siihen puuttuu, menee miinaan, on kamikaze ja tekee seppukun. Mahtavaa, aina oppii uutta foorumista.
Tulee mieleen taannoinen julkisuudessa ollut kritiikki opettajakoulutuksen pääsykokeista.

Mun syyni kritiikkiin on välittäminen ja fanitus.
En ole kovin auktoriteettiuskoinen, joten kolmannen osapuolen numeroarvio ei saa mua muuttamaan kantaani ilman perusteluja.
Kiihtyvyyden ja ketteryyden pitäisi ainakin vaihtaa paikkaa. Mikko lähtee eteenpäin nopeasti luisteluasennon takia ja kiihtyykin hyvin. Jossain koosteessa vastustaja pelasi hyökkäysalueella ja kiekko karkasi omiin päin. Mikko lähti varmaan 5 metrin takamatkalta ja meni heittämällä pakin ohi. En tiedä millaisen arvosanan antaisin tuolla mäkihyppyasteikolla, tuskin saisi multa samaa kuin esim. Point. Mikko nyt vaan on kömpelö. Millaisen lukeman mahtaisivat saada Pulju ja 203 senttinen kumarassa pelaava Anttila?
Laine on 3 ja Chára 13 senttiä pidempi kuin Mikko, ja kummallakin on erinomainen luisteluasento. Eteenpäin lähtö on kyllä aika hidas, mutta saavat monin verroin enemmän etua nopeasta kääntyilystä. Siinä hitausmomentti pystyakselin suhteen on olemattoman pieni pystyn asennon takia ja kiekossa enimmäkseen kääntyillään.

Pulju
Nopeus 16
Kiihtyvyys 14
Ketteryys 14

Chara
Nopeus 11
Kiihtyvyys 10
Ketteryys 11

Ja yllätyksekseni myös Anttilasta löytyy arvio tuolta, vaikka luulin, että ne löytyvät vain NHL-pelaajista. Ilmeisesti ylipäätään tarkemmin scoutatut pelaajat tuolta löytyvät arvioituina.

Anttila
Nopeus 13
Kiihtyvyys 12
Ketteryys 10

Ja muistutukseksi myös Laineen luisteluarviot:

Laine
Nopeus 15
Kiihtyvyys 14
Ketteryys 15

Tuo ”mäkihyppyskaala” on itse asiassa aika hyvä siinä mielessä, että NHL-tason pelaajat ovat useimmiten yllättävän tasaväkisiä useimmissa ominaisuuksissa. Tai siis erot ovat yllättävän pieniä. 1-20 skaalalla saadaan erottelevuutta kohtuullisen hyvin.

Itsekään en suoraan auktoriteettien sanaa pureksimatta niele. Jos kuitenkin auktoriteettien näkemys suhteellisen vahvasti tukee omaa pidemmällä aikavälillä muodostamaani näkemystä tulee toki helpommin luottoa myös auktoriteetin näkemykselle. Ja kyllä scouttaukseen ammatillisesti perehtynyt ja yleisesti Eliteprospectsin tavoin arvostettu taho on sellainen, jonka näkemyksen joka tapauksessa otan suhteellisen vahvasti jääkiekossa. Ainakin huomattavasti vahvemmin kuin keskustelupalstalla uhoavan nimimerkin, jonka asiantuntemuksesta ei ole muita todisteita kuin hänen omat suuret ja aika ylimielisiltäkin kuulostavat väitteensä.
 
Viimeksi muokattu:

Luoto

Jäsen
Puljulla MIELESTÄNI ketteryys saisi olla pienempi ja kiihtyvyys hiukan isompi, kiihtyvyys on selvästi parempi kuin ketteryys. Charalla ne on ainakin oikein päin. Anttilalla ne on oikein.
Mulla kyllä saattaa olla vahvoja mielipiteitä, mutta haluan että ne kumotaan asia-argumenteilla, eikä pelleilyllä tai "vittu mitä paskaa" -heitoilla. Toi ylimielisyys ja uhoaminen on mulle hiukan yllättävää, sellaista ei tule vastaan jutellessani muualla. Kai silloin muutkin ovat ylimielisiä ja uhoavia.
Taustani kiakossa aiom pitää omana tiatonani.

Hienoa että löytyi nämä mainitsemani pelaajat, kyllä ne ovat sinne päin oman näkemykseni kanssa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minä en kylläkään kaivanut vanhaa läppää vaan kaverisi ja sinä.
Ok boomer, jokainen voi käydä tsekkaamassa, kuka sen kuvan tänne uudelleen linkkasi 18.8.2020, kun alkuperäinen vitsihuumori julkaistiin joskus alkuvuodesta.

Tämä tästä.
 

Luoto

Jäsen
Ok boomer, jokainen voi käydä tsekkaamassa, kuka sen kuvan tänne uudelleen linkkasi 18.8.2020, kun alkuperäinen vitsihuumori julkaistiin joskus alkuvuodesta.

Tämä tästä.
Juu, alkuperäisen kuvan julkaisit puoli vuotta aikaisemmin. Mitä siitä? En asu tällä foorumilla ja jostain aiheesta alan kirjoittaa silloin kun mulle sattuu sopimaan, nyt Mikon peli- ja luisteluasennosta. Olin ja olen sitä mieltä että loukkaantumiseen vaikutti luisteluasento ja kompelyys. Liitin postaukseen linkin lataamasi kuvaan. Ajattelin että sulla olisi jotain perusteluja "vitsihuumorikuvallesi". Olisit voinut perustella kuvasi asiallisesti jos perusteluja olisi ollut.

Saapa nähdä.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Kyllähän tuo laukaus Mikollakin näppärästi lähtee ja MacKinnonin kans yhteistyö on kaunista.

Yleensä kritisoidaan Rantasta kun ei pysy pystyssä mutta näittekö viime yön Heiskasen? Koko ajan perseellään.
 

Carlos

Jäsen
Vittu kun Mikko ei olisi kussut luisteluaan kesällä, niin olisi jo 30 pinnaa kasassa.

...ja olisi ehkä ehtinyt taklaamaan Heiskasta kropallaan. Nyt päätti yrittää vetää fucker-punchilla kaverin kylkiluut ja polven paskaksi. Olen pitänyt Rantasta aika kovassa arvossa, en enää. Ei kannata itkeä jos kuitti tulee ja päättää kauden.
Pässi, sanan joka merkityksessä.
 

Juuriskapää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo, Leeds Rhinos, Lukko, TPS, TUTO, RNK
...ja olisi ehkä ehtinyt taklaamaan Heiskasta kropallaan. Nyt päätti yrittää vetää fucker-punchilla kaverin kylkiluut ja polven paskaksi. Olen pitänyt Rantasta aika kovassa arvossa, en enää. Ei kannata itkeä jos kuitti tulee ja päättää kauden.
Pässi, sanan joka merkityksessä.

Eiköhän toi ollut päätetty jo edeltävissä peliin valmistavissa treeneissä, että jos tilanne tulee, että ollaan av:llä ja etenkin vastustaja ilman maalivahtia niin kiekon ylöstuojaan isketään agrella ja täysillä riippumatta siitä kuka se on ja luottaen siihen, ettei viimeisillä minuuteilla vihelletä enää mistään jäähyä paitsi ajanpeluusta. Olisihan Rantanen voinut sen poikkarin jättää antamatta, mutta joukkue on selkä seinää vasten ja playoffit käynnissä. Runkosarjassa siitä olisi varmasti annettu 2 minuuttia. Tuo kuuluu playoffeihin ja harmillisesti kaksi suomalaista sekoili keskenään, mutta kumpikaan ei onneksi loukkaantunut. Dallas menee jatkoon kaikesta huolimatta, koska Colorado ei saa syvyttä toimimaan, liian suppea materiaali playoff-kiekkoon.
 

Atthe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Runkosarjassa siitä olisi varmasti annettu 2 minuuttia. Tuo kuuluu playoffeihin

Tämä on totta, ja toisaalta tämä on ihan paska juttu. Itse en yhtään ymmärrä mikä se idea on siinä, että play-offeissa säännöt muuttuvat ja kovimmat miekkailijat (Rantaseen viittaamatta) pärjäävät parhaiten. Miksei samoilla säännöillä pelata läpi pudotuspelien kuin millä säännöillä on pelattu sinne runkosarjaan päästäkseen? En vain ymmärrä kuka katsojistakaan näkee sen viehättävänä ja pelin viihdyttävyyttä parantavana. Amerikkalaisista on toisinaan pirun kivaa nähdä väkivaltaa urheiluksi naamioituna? Ainakin MM-kisoissa pelataan aika lailla samoilla säännöillä läpi turnauksen, vaikka tuomarit ovatkin joskus huonoja.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mä olin lukemani perusteella ihan varma, että Rantanen on vähintäänkin yrittänyt irrottaa pään Heiskaselta. Jopa epäpuhtaiden taklausten ketjuun oli tullut maininta. Mä tosin itse löysin youtubesta pelkästään videon, jossa Rantanen kopauttaa ihan normaalilla poikkarilla vastustajan kiekollista (aika jalkavaa tosin) pakkia. Varmaan joku K-12 versio, koska en löydä näiltä pelaajilta mitään hakutulosta, jossa jollakin lailla olisi syyllistytty sikailuun.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on totta, ja toisaalta tämä on ihan paska juttu. Itse en yhtään ymmärrä mikä se idea on siinä, että play-offeissa säännöt muuttuvat ja kovimmat miekkailijat (Rantaseen viittaamatta) pärjäävät parhaiten. Miksei samoilla säännöillä pelata läpi pudotuspelien kuin millä säännöillä on pelattu sinne runkosarjaan päästäkseen? En vain ymmärrä kuka katsojistakaan näkee sen viehättävänä ja pelin viihdyttävyyttä parantavana.
Sama kuin se, että sännöt muuttuu jatkoerille mentäessä kuten mm. Boston-Carolina-sarjan jossain pelissä suht räikeästi nähtiin ja meinasi Brind'Amourillakin käydä hermojen päälle.

Argumentilla "tuomarit eivät halua ratkaista peliä," voi jeesus sentään ja ehkä raivostuttavin ja naurettavin ajatuksena ja käsitteenä koko homma. Ei vihelletä enää sääntöjen mukaan ettei ratkaista peliä.

Ja tää ei kanssa Rantaseen tai tuohon yksittäiseen tilanteeseen edes sinänsä liity, vaan yleisesti.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Mikko puttaa vakiopaikaltaan poffien seitsemännen osumansa. Kinnusen lerpattavasta lätystä of course.

14 matsia ja 7+13=20. Kyllä nuilla passaa.
 
Viimeksi muokattu:

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Jossain Dal-pelissä ykköstykistö oli aika lailla pihdeissä, Col 1-3 selkä seinää vasten, olisin ollut hieman kriittinen Rantastakin kohtaan jos olisivat lähteneet lauluun.

Mutta nyt kun kattoo esityksiä, tuotantoa nimenomaan Dallasia vastaan kovissa paikoissa, ollaan taas aika vahvasti posin puolella. 4+6 kuuteen peliin ja 1+1 kun oli pakko suorittaa, hattua päästä.

Tuntuu osuvan aika hyvin noihin lättyihin, ihan sama miten päin kiekko vaappuu ilmassa lapaa kohti.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Jossain Dal-pelissä ykköstykistö oli aika lailla pihdeissä, Col 1-3 selkä seinää vasten, olisin ollut hieman kriittinen Rantastakin kohtaan jos olisivat lähteneet lauluun.

Mutta nyt kun kattoo esityksiä, tuotantoa nimenomaan Dallasia vastaan kovissa paikoissa, ollaan taas aika vahvasti posin puolella. 4+6 kuuteen peliin ja 1+1 kun oli pakko suorittaa, hattua päästä.

Tuntuu osuvan aika hyvin noihin lättyihin, ihan sama miten päin kiekko vaappuu ilmassa lapaa kohti.

Näin on ja osuu kyllä murhaavan tarkasti tuolta paikaltaan. Hieno pelimies kaikenkaikkiaan.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Nostetaas Mikon ketjua. 6 ensimmäiseen matsiin 6 maalia, joka matsissa on verkko heilunut!! Hyvä tahti päällä, Avsin peli näyttää vieläpä loistavalta joten jatko näille esityksille on luvassa.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Nostetaas Mikon ketjua. 6 ensimmäiseen matsiin 6 maalia, joka matsissa on verkko heilunut!! Hyvä tahti päällä, Avsin peli näyttää vieläpä loistavalta joten jatko näille esityksille on luvassa.
Korjataan sen verran että kauden avauksessa Bluesia vastaan ei tehnyt maalia. Hyvin Rane on kyllä kauden aloittanut ja täytyy vaan toivoa että pysyy ehjänä tällä kaudella.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Korjataan sen verran että kauden avauksessa Bluesia vastaan ei tehnyt maalia. Hyvin Rane on kyllä kauden aloittanut ja täytyy vaan toivoa että pysyy ehjänä tällä kaudella.
Kiitos korjauksesta, aivan kuin olisin ollut jostain lukevinani. Joka tapauksessa hieno alku ja toivotaan tosiaan että ei loukkaantumisia tule!
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Tälläinen nippelitieto tuli vastaan tuolla selatessa;

Rantanen on tehnyt kaikki maalinsa peräkkäisissä otteluissa. Colorado Avalanchen historian pisin maaliputki on seitsemän ottelun mittainen, ja siinä ovat onnistuneet Joe Sakic kahdesti (kaudella 99–00 ja 97–98) ja Milan Hejduk kerran (02–03).

Eli seuraavassa matsissa Rane kiekko reppuun ja mukaan huikeaan porukkaan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Pisti ihan naurattamaan, kun näin tuon Rantasen maalin. Ajattelin, että ei voi jumalauta olla taas siinä samassa paikassa hakkaamassa onetimeria pönttöön, mutta niin se vaan siinä oli. Se on tuosta ihan samoilta jalansijoilta mättänyt MacKinnonin syötöistä jo aivan helkatin monta häkkiä urallaan.

Ja eipä siinä. Kun kerta homma toimii, niin piiskaaminen tuosta jatkukoon. Tuon oikean puoleisen B-pisteen kaaren voi Denverissä sitten Rantasen uran jälkeen nimittää, vaikka Hot Wheels Circleksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös