Mikko Manner – Kärppävalmentaja

  • 289 028
  • 1 169

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Sitä minä en ymmärrä, että tämä meidän pitkänsutjakka nuori mies äksyilee, on selkeästi pois tolaltaan, surffailee miten sattuu, ottaa typeriä jäähyjä, niin meidän päävalmentajamme ei reagoi millään tavalla, antaa miehen touhuta suihkukomennukseen asti.
Jos tätä olisi tehnyt rivimies, olisi kyllä joutunut penkin päähän miettimään. Tätä minä en ymmärrä.
Onko auktoriteetti enää kohdillaan ?
Mutta ku kaikilla pitää olla kivaa! Eihän se ole oikein, että antaa toiselle pahan mielen laittamalla penkin päähän miettimään..
 

Miksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, John Vanbiesbrouck
En olis uskonut, että Kukkosen perintö rapistuu näin äkkiä. Lassen aikaan tälläisiä ylilyöntejä ja turhautumisia ei tullut ja syystä. Iso hahmo on pois kopista ja Mannerin tukipilari.

En halua huutaa vielä Manneria ulos, mutta nyt jos koskaan täytyy katsoa peiliin ja johtaa joukkoja edestä. Pelin jälkeisessä haastattelussa Sallinen ihmetteli isosti tulosta ja Kärppien toimintaa. Tuo peli ei ollut Kärppää. Tulos ei hävetä yhtään vaan tapa millä se tuli. Kuriton sekalainen seurakunta.
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Sitä minä en ymmärrä, että tämä meidän pitkänsutjakka nuori mies äksyilee, on selkeästi pois tolaltaan, surffailee miten sattuu, ottaa typeriä jäähyjä, niin meidän päävalmentajamme ei reagoi millään tavalla, antaa miehen touhuta suihkukomennukseen asti.
Jos tätä olisi tehnyt rivimies, olisi kyllä joutunut penkin päähän miettimään. Tätä minä en ymmärrä.
Onko auktoriteetti enää kohdillaan ?
En sen tarkemmin tiedä paikkakunnastani(kaan) johtuen Mannerin tyylistä valmentaa, mutta olen lukenut urheilulehdestä, iltapäivälehdistä ym. Ja kannatan hänen ihmisläheistä valmennuslinjaa.. MUTTA jos homma ei toimi tai joukkue/ yksittäinen pelaaja ei anna kaikkeaan, ei voi paapoa, vaan silloin pitää olla luja ja "julma"..En tiedä, löytyykö hänestä tätä puolta lainkaan.. Valmentaa ei voi kukaan pelkästään "syleilemällä"..
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Mäntymaa on tehnyt sen verta kovaa duunia A-junnujen mukana, että mitäs jos valmennuksen muodostaisi Lasse, Mäntymaa ja nykyisestä valmennuksesta Soosi voi vielä jatkaa ja pistää sen alivoiman kuntoon. Ei kuulostaisi ollenkaan hullummalta.

Vaikka ensi kauden alkaessa annan itse täyden luoton Mikkolalle pääkoutsina, niin eihän tuo tulos mitä esim. sai A-junnujen kanssa vakuuta yhtään. Valmensi monta vuotta, mutta tuloksena oli keskinkertaista suorittamista ja keskinkertaisia sijoituksia. Ja nyt kun on tässä parin kauden ajan saanut pieniä maistiaisia siitä mitä se Laten peli on, kun on aina tuuraillut Mambaa, niin voin rehellisesti sanoa, että olen todella huolestunut.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Mäntymaa on tehnyt sen verta kovaa duunia A-junnujen mukana, että mitäs jos valmennuksen muodostaisi Lasse, Mäntymaa ja nykyisestä valmennuksesta Soosi voi vielä jatkaa ja pistää sen alivoiman kuntoon. Ei kuulostaisi ollenkaan hullummalta.

Vaikka ensi kauden alkaessa annan itse täyden luoton Mikkolalle pääkoutsinan, niin eihän tuo tulos mitä esim. Sai A-junnujen kanssa vakuuta yhtään. Valmensi monta vuotta, mutta tuloksena oli keskinkertaista suorittamista ja keskinkertaisia sijoituksia. Ja nyt kun on tässä parin kauden ajan saanut pieniä maistiaisia mitä se Laten peli on, kun on aina tuuraillut Mambaa, niin voin rehellisesti sanoa, että olen todella huolestunut.
Samat mietteet mullakin. Ei ole kovin häävin näköistä ollut kun on ollut tuuraamassa Mambaa ja A-junnuissakaan ei tosiaan ihan vakuuttanut. Toivottavasti Mäntymaa voisi joskus olla päävalkku. Tai Kukkonen.
 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ennen peliä Mamba jutteli joukkueen arvoista ja asioista joiden eteen taistellaan. Hifk peli oli omistettu jollekin kovia kokeneelle tosifanille. Helkkarin hieno homma ja täys arvostus.
Kentällä taistelua ei kyllä tänään nähty. Näillä psyykkaamisilla ei jumankauta vaan saada paikattua pelisysteemiä eikä miehiä paremmiksi pelaajiksi. Tarvisi lähteä nyt Mikon laittamaan perusasioita kuntoon. Oma pää tukkoon vaikka ihan ensiksi. Näillä miehillä ei maalikarkeloita voiteta.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Kaikki kunnia molemmille mutta olisi mukava pitkästä aikaa nähdä Kärpissä joku kovissa liemissä keitetty ammattilainen. Koodinimi Kari Jalonen olisi mannaa.
Tapola palas Tapparaan joten miksei Jalonen Kärpiin? Myös Marjamäki ois aika nasulia. Kukkosta kuitenkin tarvitaan luomaan taisteluhenkeä.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Aikaisempiin koutsitoiveisiin liittyen.

Mitäs Karri puuhailee tänä päivänä?

Kaikki kunnia molemmille mutta olisi mukava pitkästä aikaa nähdä Kärpissä joku kovissa liemissä keitetty ammattilainen. Koodinimi Kari Jalonen olisi mannaa.

Taisi olla Sihvonen, joka vähän aikaa sitten tokaisi, kun kirjoitti Pekka Virran ensi kauden sopimustilanteesta, että ei voi käsittää miten kahdella niin meritoituneilla ja ammattimaisilla koutseilla, kuin Kivi ja Virta ei ole sopimusta ensi kaudeksi? Sitten liigaseurat palkkaavat näitä, Merikiviä, Kauppisia etc. muita keltanokkia, tuosta noin vain. Mihin on hävinnyt arvostus kovissa liemissä keitettyihin konkareihin? Nykyään tuonne otetaan päävalkuiksi ties minkälaisia puuhapettereitä ja entisiä pelaajia kävelee päävalmentajan tontille tuosta noin vaan ilman minkäälaisia näyttöjä ja sitten nämä kovat koutsit joutuvat löpisemaan rautaista asiaa jossain hokistudioissa. Kai se Virtakin löytää itsensä ensi kaudella jostain C Moren Hockey Night -illoista jauhamasta jounninjoutavia, kun ei hölmöille liigaseuroille rautaiset ammattimiehet kelpaa. Todella hämmentävää


Edit. Ja saman tien Satakunnan kansa uutisoi Virran siirtyvän ensi kaudeksi KooKoon puikkoihin. Hatunnosto KooKoolle! Siellä selvästi tiedetään mitä tehdään ja suorittaminen on erittäin ammattimaista. Menestysmahdollisuudet ensi kaudeksi ovat jälleen kerran olemassa!

Edit2. Typot
 
Viimeksi muokattu:

Pedon kynnet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olipahan peli. En muista koska olisin nähnyt NOIN munatonta esitystä. Eipä todellakaan ollut mikään nautinto katsoa matsia, mutta toisaaltaan katsoin, koska a) ei pidä luovuttaa/hylätä joukkuetta b) joskus pitää kärsiä kunnolla joukkueen / kannattajien kera, jotta ne menestyksen hetketkin maistuisi makeammalta ja c) toivon todella, että tämä oli pohjakosketus, joka toimisi herätyksenä koko joukkueelle jokaista jäsentä myöten.

Mambaa ja muuta valmennusta en vielä lankulle kävelyttäisi, mutta olisiko syytä pyytää erästä, nykyisin tv-kommentaattorina toimivaa seuralegendaa pitämään pientä luentoa joukkueelle asenteesta, itsensä likoon laittamisesta yms. Ja toki rakentavassa hengessä, olematta silti epäluottamuksen osoitus nykyiselle kapteenille/kapteenistolle (paitsi ehkä pikkasen Puljulle?)

En usko että kukaan, ikinä, haluaa nähdä samanlaista kuraa, mitä tänään nähtiin, ihan jo uskottavuudenkin vuoksi. Mutta... koska Kärpät on kuitenkin edelleen laadukas joukkue, ja haluan silti edetä positiivisuuden kautta, vaikka tekstini onkin nyt toista maata, niin uskon ja toivon, että tiistaina Raksilaan luistelee (oikealla tavalla) sisuuntunut ja vihainen kärppälauma. Toki haaste ei tästä päivästä helpotu, kun kovavireinen Lukko saapuu vieraaksi. Siinäpä saumaa kasvojenpesulle.

PS: Kylläpä kaiken kärsimyksen keskellä kävi sääliksi sitä "tv-kommentaattorina toimivaa seuralegendaa", joka urheasti hoiti tonttinsa selostuskopissa, vaikka varmasti sisällä kiehui.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Tällä hetkellä eletään aika mielenkiintoisia aikoja. Onko Mamba tarpeeksi nöyrä, ottamaan sen lusikan siihen kauniiseen käteen ja myöntämään rehellisesti, että ei tämä peli toimi edes paskan vertaa ja nyt kun runkosarjaa ei ole pelattu edes kolmasosaa, peliä täytyy muuttaa ja radikaalisti. Ja mielellään tiiviimpään ja fiksumpaan suuntaan. Vai onko Mamba tosiaan niin kovapäinen ja pintansa pitävä, että ei suostu myöntymään muutoksiin ja maksaa lopulta jääräpäisyydestään työpaikallaan?

Ainakin itse voin sanoa, että kummankaan skenaarion osalta en uskaltaisi lyödä vetoa. Sieltä voi tulla nimittäin ihan mitä vaan... Näyttää myös siltä, että Mamba on myös menettänyt otteensa pukukoppiin, kun tärkeä linkki Kukkosen muodossa puuttuu. Osan pelaajien peli näyttää kurittomalta ja joukkue on pöhöttynyt ja mukavoitunut. Mamba itse totesi aloittaessaan Kärppien päävalmentajana pari kautta sitten, kun häneltä kysyttiin, millaista peliä Kärpät aikoo hänen alaisuudessaan pelata ja onko paluu Laten aikoihin, niin tähän Mamba tokaisi, että "Se mikä riitti 3-4 vuotta sitten, ei enää riitä tänä päivänä"...Sori nyt vaan Mamba, mutta "sexyhockeyn" aika oli, tuli ja meni. Olihan se kivaa niin kaun kuin sitä kesti, mutta nyt vaaditaan jotain muuta. Aiemmat Mamban kaudet ovat olleet hattaraa ja karkkia, mutta nyt testataan Mamba. Löytyykö nöyryyttä? Vai uppoaako periaatteidensa ja pelitapansa mukana?...jäädään hollille seuraamaan
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Löytyykö täältä Kalevan tilaajia? Mannerin kommentit olisi mielenkiintoista kuulla. Mikä on mennyt vikaan? Mitä täytyy korjata?
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München

Löytyykö täältä Kalevan tilaajia? Mannerin kommentit olisi mielenkiintoista kuulla. Mikä on mennyt vikaan? Mitä täytyy korjata?
En ole Kalevan tilaaja, mutta jo otsikosta päätellen, pieneltä "kriisipalaverilta" vaikuttaa, mikä voi tähän kohtaan olla jopa hyvä, että kutsutaan koko joukkue yhteen ja perataan tämän hetken tilanne huolella läpi...Kuulostaa myös siltä, että ehkä Mamba on jopa valmis nöyrtymään ja tosiaan ottamaan sen lusikan siihen omaan kauniiseen käteen...
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
En ole Kalevan tilaaja, mutta jo otsikosta päätellen, pieneltä "kriisipalaverilta" vaikuttaa, mikä voi tähän kohtaan olla jopa hyvä, että kutsutaan koko joukkue yhteen ja perataan tämän hetken tilanne huolella läpi...Kuulostaa myös siltä, että ehkä Mamba on jopa valmis nöyrtymään ja tosiaan ottamaan sen lusikan siihen omaan kauniiseen käteen...
Joo joku voi vaikka yv:nä laittaa meille halukkaille jos vaan jaksaa.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät

Löytyykö täältä Kalevan tilaajia? Mannerin kommentit olisi mielenkiintoista kuulla. Mikä on mennyt vikaan? Mitä täytyy korjata?
Pääasia oli jotakuinkin niin, että Manner kertoi sekoittaneensa joukkueen pelin totaalisesti ja hänellä on nyt peiliin katsomisen paikka. Lisäsi, että on vetänyt joukkueelle liian sekavia harjoitteita. Sanoi katsojille olevansa pahoillaan peliesityksestä ja toivoi, että yleisö tulee vielä jatkossakin tukemaan joukkuetta.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Hieman offtopicina, mutta olenko minä ainoa josta tuntuu, että nykyään lähes kaikki Kalevan kiekko-jutut ovat maksumuurin takana? Miten minulla on sellainen muistikuva, että vielä vuosi-pari takaperin noita pystyi lukemaan ihan ilmaiseksi, mutta nyt lähes jokainen uutinen on "tilaajille"?
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Jos jutussa ei ole kovin paljon toimittajan värikynää ja Mamba tarkoittaa mitä sanoo, niin kyllä tästä pitäisi olla vain suunta ylöspäin:

"Klubitakkia ei tarvitse ottaa ihan heti pois päältä. Valmentajalla riittää töitä, kun on saanut joukkueen pelin noin umpisolmuun. Nyt on syytä katsoa peiliin, Manner huokaa.
..
Yleisölle haluan sanoa, että olen pahoillani. Toivon kuitenkin, että tulette meitä vielä tukemaan, vaikka nyt on vaikeaa.
..
Pelin organisointi on minun hommani. Olen onnistunut sekoittamaan joukkueen pelin niin totaalisesti, että pelaajat näyttävät kentällä huonommilta kuin he oikeasti ovat, Manner myönsi.
..
Olen vetänyt joukkueelle liian sekavia harjoituksia. Valmentajan tehtävä on organisoida selkeitä toistoja."

Tuossa muutamia sitaatteja jutusta Mamban suusta.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hieman offtopicina, mutta olenko minä ainoa josta tuntuu, että nykyään lähes kaikki Kalevan kiekko-jutut ovat maksumuurin takana? Miten minulla on sellainen muistikuva, että vielä vuosi-pari takaperin noita pystyi lukemaan ihan ilmaiseksi, mutta nyt lähes jokainen uutinen on "tilaajille"?
Et ole ainoa. Lähes kaikki Kalevan jutut (jääkiekon ulkopuoleltakin) on nykyään maksumuurin takana. Eipä sinne Kalevan sivuille tule nykyisin oikeastaan eksyttyäkään enää kun tietää ettei ei-tilaajana ole juuri mitään luettavaa.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jospa ne silmät on nyt oikeastikin auennut siellä penkin takana tämän murskatappion myötä. Ainakin Kalevan jutun mukaan voisi näin ehkä kuvitella. Odotan tiistain Lukko -peliä suurella mielenkiinnolla.

"Jos tulokset eivät parane, on väärä mies puikoissa." Se on juuri näin. Seuraavaksi sanoista tekoihin, Mikko Manner.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
"Jos tulokset eivät parane, on väärä mies puikoissa." Se on juuri näin. Seuraavaksi sanoista tekoihin, Mikko Manner.
Tässä lauseessa on vain yksi pikku juttu. Mannerin pitäisi tajuta erota itse. Näin sanoessaan Mamba tuntuu oikein kerjäävän potkuja itselleen. Siinä on kuitenkin palkanmaksun verran eroa, erottaako työnantaja työntekijän vai eroaako työntekijä itse.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Hieman offtopicina, mutta olenko minä ainoa josta tuntuu, että nykyään lähes kaikki Kalevan kiekko-jutut ovat maksumuurin takana? Miten minulla on sellainen muistikuva, että vielä vuosi-pari takaperin noita pystyi lukemaan ihan ilmaiseksi, mutta nyt lähes jokainen uutinen on "tilaajille"?

Et ole ainoa. Lähes kaikki Kalevan jutut (jääkiekon ulkopuoleltakin) on nykyään maksumuurin takana. Eipä sinne Kalevan sivuille tule nykyisin oikeastaan eksyttyäkään enää kun tietää ettei ei-tilaajana ole juuri mitään luettavaa.

Tokihan nykyään tuonne Kalevan sivuilla tulee kaikki jutut, mitkä itse lehteen tulee. Nämä on sitten sen maksumuurin takana. Ennenhän sinne ei tullut mitään näistä, mutta maailma modernisoituu jne.

Sitä olen itsekin ihmetellyt miten paljon muut jutut onkin sitten vähentyneet. Ei siellä enää paljon muuta julkaista kun lehdestä löytyvää.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En olis uskonut, että Kukkosen perintö rapistuu näin äkkiä. Lassen aikaan tälläisiä ylilyöntejä ja turhautumisia ei tullut ja syystä. Iso hahmo on pois kopista ja Mannerin tukipilari.

En halua huutaa vielä Manneria ulos, mutta nyt jos koskaan täytyy katsoa peiliin ja johtaa joukkoja edestä. Pelin jälkeisessä haastattelussa Sallinen ihmetteli isosti tulosta ja Kärppien toimintaa. Tuo peli ei ollut Kärppää. Tulos ei hävetä yhtään vaan tapa millä se tuli. Kuriton sekalainen seurakunta.

Lehdistötilausuudessa otti täysin omaan piikkiinsä. Siitä pisteet. Nyt vaaditaan näyttöjä. Nyt pitää johtaa ja laittaa jätkät ruotuun. Ei mitään lammaspaimentouhua. Itseänikin hävettää nuo viimeisen erän tapahtumat erityisesti. Tällä vauhdilla Lasse seisoo valmennustiimin jatkona siis nopeasti. Joku roti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös