Kyllä minä uskoisin, että Toivola saa aika nopeasti tuon joukkueen hitsautumaan yhteen ja pelaamaan "tasollaan". Mies on kuitenkin tällä hetkellä nouseva ja ns. kuuma valmentaja ja pelaajiston esityksiin saattaa vaikuttaa jo pekästään tämä fakta positiivisessa mielessä.
Näinhän kävi reilut pari vuotta sitten, kun kurittomana pidetyn Lukkojoukkueen valmennuksesta poistettiin Lehkonen ja tilalle otettiin puoli vuotta aiemmin Tapparan Sm-kultaan luotsannut Rautakorpi. Tuolloin joukkue syttyi lähes välittömästi ihan uuteen liekkiin ei niinkään Rautakorven valmennusmetodien takia, vaan ihan sen takia, että penkin takana oli kuuma ja nouseva valmentaja.
Tämän joukkueen tapauksessa erittäin positiivinen asia on myös se, että suurin osa pelaajista on Raumalla joukkueen mukana ja Toivolan valmennettavana jo toukokuusta lähtien, joten joukkuehenkeä ja yhteen pelaamista on aikaa harjoitella hyvän aikaa.
Itse näen kokonaisuutena tämän asian paljon valoisammin, kun porilaiset palstatoverit (yllätys?). Tässä nyt on joukkue, ihan maalivahdeista lähtien, täynnä pelaajia, joiden lähes jokaisen viime kausi sujui enemmän tai vähemmän alle odotusten. Näiden vielä suht nuorten pelaajien näyttämisen halu höystettynä nousevalla ja nälkäisellä valmentajalla on mielestäni loistava yhdistelmä!
Ja vaikkei homma ihan alusta alkaen toimisikaan, niin uskoisin, että täällä on opittu sen verran kärsivällisyyttä, ettei valmentajaa aleta ihan äkkiä potkimaan ulos.
Itse asiassa, jos homma ei toimi, ja joku on pakko ulos potkia, niin se olkoon sitten seuraavaksi Laiho tai Santala.