Näkkäri kirjoitti:
Se, että sinua harmittaa Ässien menestys ei estä minua kirjoittamasta vaikka näin lukkopuolelle.
Kuten olen useassa ketjussa todennut, ei minua Ässien välieriin pääsy haitaa yhtään. Päinvastoin Tappara-sarjassa olin jopa hieman Ässien puolella. Harmittamaan alkaa vasta sitten, jos porilaiset saavat mitalin. Siinä vaiheessa pohjoisesta tulevaa vittuilun määrää ei varmasti kauan jaksaisi kuunnella.
Enemmän tässä nyt kuitenkin vituttaa Lukon surkea päättynyt kausi kuin Ässien menestys.
Näkkäri kirjoitti:
Ässiä en vetänyt mukaan keskusteluun mitenkään "leijumismielessä", kuten tuosta ekasta viestistäni varmasti huomaat. Ässistä puhuin ainoastaan Toivolan valmentamana joukkueena ja se tässä ketjussa minulle suotakoon.
Tottahan tämä on. Tässä nyt vaan on paskan kauden jälkeen sen verran herkkänahkainen, että ottaa kaiken provoina.
Toivola on kieltämättä Porissa tehnyt hyvää työtä, mutta olisiko häntäkään siellä neljää kautta katsottu, mikäli Ässillä olisi ollut vaihtoehtoja, eli varaa palkata joku kokeneempi kaveri? Ei varmaan.
Ässien tapauksessa joukkueen huono taloudellinen tilanne loi lopulta hyvän pohjan menestykselle.
Uskallan jopa väittää, ettei palaset loksahda näin hyvin paikalleen, ei edes Ässissä, kuin kerran ~30 vuodessa.
Lukolla ei ole varaa edes lähteä tällaista yrittämään. Ika Lehkosen projekti oli yksi esimerkki. Raumalaisyleisö äänestäisi kolmen kauden rämpimisen jälkeen niin rajusti jaloillaan, että vaikka lopulta mitalipeleihin päästäisiinkin, olisivat rahalliset menetykset varmasti suurempi kuin nykyisellä mallilla.
Selvää toki on, että nykyiselläkään ei voida jatkaa, mutta en jaksa nyt sen syvällisemmin pohtia näitä, kun kesälomalla ollaan. Menen Otanlahteen leikkimään rantapallolla.
Näkkäri kirjoitti:
Kunhan ette finaaliin mene.
EDIT:
psychodad kirjoitti:
Anteeksi, nyt ei oikein aukea. Teidän pitäisi nyt hoitaa tuo kärpät alta pois niin sitten asia varmasti olisi näin.
Tässä Näkkäri varmasti hakee nyt sitä, että Ässät ovat jo kerran tämän kauden välierissä voittaneetkin, mihin Lukko ei viime kaudella pystynyt.
Ja onhan tuo nyt muutenkin suhteutettuna kovempi saavutus. Lukolta viime kaudella odotettiinkin sentään jotain, vaikka HIFK-sarjaan monen mielestä altavastaajina lähdettiinkin. Ässiltä sen sijaan ei tämän kauden alussa varmasti omatkaan fanit välieräpaikkaa odottaneet?