Mikä meni pieleen?

  • 44 997
  • 203

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
cobol kirjoitti:
Ässillä ratkasi nimenomaan valmennuksen taito muiden tekjöiden kanssa - vai luuletko ihan oikeasti, että Wade-Lukkarila olisi vienyt Ässät finaaliin tai Wade-Lukkarila olisi vienyt HIFK:n välierään?
Jaahas. Siirryttiinkin keskustelemaan floppaamisen sijasta menestymisestä, miksiköhän? No ei se tahtia haittaa. Ässien ja Jokereiden vertaaminen on huono jopa sinulta. Sheddenistä ja HIFK:sta olen sen sijaan täysin ja sataprosenttisesti samaa mieltä kanssasi. HIFK:lla ei olisi ilman Sheddeniä ollut runkosarjassa mitään sanottavaa, playoffsien osalta en ole ihan niin vakuuttunut, kun SaiPa Mälkiän johdolla ja Kerho Jutta Jalosen johdolla horjuuttaa HIFK:ta fyysisellä pelillä. Mutta jos Shedden vie HIFK:n loppuun asti, olen pleijareidenkin osalta vakuuttunut.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Joukkueet ovat resursseiltaan samaa tasoa ja harjoitusaikaa on molemmilla 5 kuukautta. Tämän jälkeen joukkueet pelaavat paras seitsemästä sarjan. Kumpi joukkue voittaa?
Mä en kohta ala sun kanssa cobol. Jos joukkueet ovat samaa tasoa, paremmin valmennettu joukkue voittaa. Jos joukkueet ovat muutoin samaa tasoa, mutta maalissa on Kari vs. Passmore, niin Karin joukkue voittaa vaikka niillä toisilla olisi parempi valmennus.

cobol kirjoitti:
Minä vastaan
Et ehtinyt. mä vastasin jo.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Gags kirjoitti:
Jaahas. Siirryttiinkin keskustelemaan floppaamisen sijasta menestymisestä, miksiköhän?

Ajattelin niin, että itse asiaa eli pelikirjan merkitystä on sinun helpompi lähestyä menestyksen kautta kun floppaamisen kautta ja huomaat silloin sen, että hyvä ja osaava valmennus vie joukkueen korkeammalle kuin resurssit ennakkoon näyttäisivät ja huono ja osaamaton valmennus taas pudottaa joukkueen todellista tasoa eli joukkue suorittaa alle resurssiensa. Tästähän oli kysymys ja edelleenkään en ole onnistunut löytämään sinun tai bozikin tekstistä yhtään faktaa, joka tuon kumoaisi. Itse totesin heti alussa maalivahtipelillä olleen merkitystä Jokerien floppaamiseen. Ratkaisevana en sitä kuitenkaan pidä, vaan valmennusta. Mielestäni asia on yksinkertaistettuna kaavana näin:

HIFK + Shedden = välierä
Ässät + Toivola = loppuottelu

HIFK + Wade/Lukkarila = katastrofi
Ässät + Wade/Lukkarila = katastrofi
Jokerit + Wade/Lukkarila = katastrofi

Mä olen pojat ihan varma, että Wade/Lukkarila olisi vienyt Ässät ja HIFK:n katastrofiin, koska tällä kaksikolla ei ollut oikeasti mitään pihviä valmennuksessa. Ei ensimmäistäkään vahvuutta. Tämä on se pääsyy, minkä takia Jokerit floppasi. Maalivahtipeli eli Lundell ja Riksman ei olisi pelastanut joukkueita, jos puikoissa olisi ollut Wade/Lukkarila.

Näin se vaan on.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Itse totesin heti alussa maalivahtipelillä olleen merkitystä Jokerien floppaamiseen. Ratkaisevana en sitä kuitenkaan pidä, vaan valmennusta. Mielestäni asia on yksinkertaistettuna kaavana näin:
HIFK + Shedden = välierä
Ässät + Toivola = loppuottelu

HIFK + Wade/Lukkarila = katastrofi
Ässät + Wade/Lukkarila = katastrofi
Jokerit + Wade/Lukkarila = katastrofi
Näin se vaan on.
On on, otetaan vielä kerran kun en ole varma olenko jo tämän kirjoittanut. Mikä tahansa noista esimerkeistäsi+Passmore=katastrofi. Ihan sama onko siellä Toivola tai Shedden, sen paremmin Hifk kuin Ässätkään eivät enää pelaisi, jos maalissa olisi ollut Passmore. Näin se vaan on.

Sinällään muuten ihan sama. Jos tuo Ilmalan viesti pitää paikkansa ja Kalteva on ulkoistettu, Matti ja Harry saavat pitää joukkueensa. Edelleen painan pääni Jokeri-tyynyyn ja olen matojen syöntiin asti Jokerit. Yhtään peliä en ensi kaudella katso.

Vittu kun Harkimo tai Masa edes lukisi nämä. Olen iso ja vihainen, enkä koskaan tule antamaan anteeksi. Pidä Hjallis jengisi, ihan sama vaikka ilmoitaist Coffeyn, Waynen jne pelaavan Jokereissa me + my friends ei tulla takaisin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Itse olen sitä mieltä, että on valmennuksen luoma pelikirja (uijui kevään muotisana) millainen tahansa, niin menestystä ei tule, jos maalissa on about 2.divari tason veskari. Ja tämähän oli tilanne jokereissa Askeyn tuloon asti. Tähän kun lisätään vielä päälle puulaakitason valmennus, niin 11 sija runkkarissa on loistava suoritus.

Kääntäen. Vaikka Thomas olisi jokereihin jäänytkin, niin se olisi vain pitkättänyt Wade&Lukkarila kaksikon potkuja. Sääleihin olisi ehkä päästy, mutta ei niistä eteenpäin.

Edelleen omia mielipiteitä.
-Ihan ensimmäisenä joukkueeseen hommataan voittava maalivahti. Tähän käytetään rahaa vaikka se 400k, mutta kunnon äijä on saatava.
-Tämän jälkeen palkataan pätevä valmennustiimi.
-Valmennustiimin tehtävänä on luoda pelitapa maalivahdin pelityylin ympärille. Jos maalivahti tiputtelee paljon kiekkoja eteensä, niin tarvitsee ison ja ilkeän pakiston (vrt. Riksman ja ässät).
-Kun on päästy pelitavasta yhteysymmärrykseen, hommataan pelaajat jotka tukevat pelitapaa.
-Tämän jälkeen onkin edessä onnistunut kesäharjoittelu, joka luonnollisesti onnistuu, kun on pätevä valmennustiimi.

Ja näin meillä olisikin kasassa joukkue, jolla voi menestyä. Ongelmana tässä on vain se, että tuo projekti vie aikaa. Harvemmin sitä pystyy aloittamaan joukkueen kokoamista kokonaan puhtaalta pöydältä, joten tärkeille paikoille pitäisi saada pitkät kiinnitykset (maalivahti, valmennus ja osa runkopelaajista).

P.S. Masa&Hjallis saatte kopsata sitten ihan vapaasti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
bozik kirjoitti:
On on, otetaan vielä kerran kun en ole varma olenko jo tämän kirjoittanut. Mikä tahansa noista esimerkeistäsi+Passmore=katastrofi.

Mun papereissa taas:

HIFK+Shedden+Passmore = successful

Ei ehkä finaaliin asti, mutta hyvin valmennuksellisesti roolitettu joukkue kun siivoaa pienessä kaukalossa maalinedustan, kyllä siellä aina NHL-tason huonompikin veska pärjää.

Vittutaa Kalteva (ja kumppanit) niin paljon, että räväytän yhden Virmasen valheen nyt esille:

Kun Passmore tuli Suomeen, hän pelasi koko ajan erittäin pienillä varusteilla. Masahan keitti medialle jutun, että Passmore haluaa niissä pelata. Passmore itse taas kertoi, että heti kun hän tuli Suomeen, hän vaati suurimmat mahdolliset patjat "koska olen tällainen pieni kaveri."

Koskaa niitä ei hänelle toimitettu sinä aikana kun Passmore pelasi. Virmanen ei saanut asiaa hoidettua tai delegoitua. Lopulta Passmore sai ne hirvittävällä uhkauksella suunnilleen kiristettyä ja ne tulivat Suomeen Torinon olympiatauolla - kun Passmore ei enää pelannut peliäkään Jokereissa.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
cobol kirjoitti:
Mun papereissa taas:
HIFK+Shedden+Passmore = successful

Sulla on ihan eri paperit kuin mulla. Mun papereissa sanotaan selvästi:

Liigajoukkue+valmentaja+Passmore = grande katastroof

Tässä paperissa Passmore on se heikoin lenkki. Hyvästi.

... ja jollei vielä tullut selväksi niin en halua nähdä Passmorea sen paremmin kuin Pikku-Kalleakaan Jokereissa enää ikinä. Vaikka voittaisivat tsempparipalkinnon ja smurffipatsaan kesän siiseliliigassa.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Zudum!

Se on BBB naapurileiristä iltaa.

Lukko 05-06:

Liigajoukkue + paska valmentaja + hyvä veskari = Grade katastrofi.

Ok, pakisto rakentui vahvasti Porkan ja Mäkelä varaan, joista ensimainittu ehti pelata vain kolme peliä -> rikki ja jälkimmäinen huilasi pitkään, mutta palasi kuitenkin.

Jokkue, etenkin Saarela alisuoritti vahvasti, mutta kenen vika? Omat sormeni osoittavat Tolvaseen, sillä jos koutsin tehtävä on saada pelaajat ruotuun. Pääongelma oli käsittääkseni sama kuin Jokereilla, pelikirjaa ei käytännössä ollut ja, osittain myös edellisen johdosta, koutsilla ei ollut otetta joukkueeseen. Ässät painaa mopolla kuuhun vaikka paperilla materiaalilla ei pitänyt olla asiaa edes pudostuspeleihin. Totta, Riksman on ollut loistava, mutta koutisi on saanut myös joukkueen pelaamaan äärirajoillaan illasta toiseen, ja antanut näin Riksmanillekin mahdollisuuden voitaa.

Sitten disclaimer: kaikki kalsarikännääjät heti ilmoittautumaan asianmukaiseen ketjuun!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
cobol kirjoitti:
Koskaan niitä ei hänelle toimitettu sinä aikana kun Passmore pelasi. Virmanen ei saanut asiaa hoidettua tai delegoitua.

Eikös Jokereiden pitänyt olla ykkösorganisaatio Suomessa kun puhutaan pelaajan eteen tehtävän työn laadusta&määrästä. Ja eikös Virmanen olekaan ykkösmies asioiden organisoinnissa?

Olisiko ollut niin että Virmanen ei käsittänyt että Passmore puhui veskarin patjoista? Veskan kamojen hankinnan sijaan Virmanen täräytti pakulla Ikeaan jo osti kunnon runkopatjan.

Hyvä Virmanen!
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
cobol kirjoitti:
Mun papereissa taas:

HIFK+Shedden+Passmore = successful

Ei ehkä finaaliin asti, mutta hyvin valmennuksellisesti roolitettu joukkue kun siivoaa pienessä kaukalossa maalinedustan, kyllä siellä aina NHL-tason huonompikin veska pärjää

Ei tasan onnistuisi. IFK ei ole joukkueena kuin ykkösketjunsa ja valmennuksen osalta erittäin kova, Lundell on maalivahtina, puutteistaan huolimatta, SM-liigaan aivan eri tason kassari kuin epävarmuuden määritelmä sanakirjasta eli tuo Steve Passmore.

Mikään joukkue SM-liigassa ei olisi mennyt Passmoren tyylisen imuroinnin kanssa yhtään minnekään, Passmore ei ole SM-liigan pelityylissä joukkueen kantavaksi voimaksi joka jokaisen menestyvän joukkueen takalinjoilla on loppujen lopuksi oltava.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kalkun rusakko kirjoitti:
Eikös Jokereiden pitänyt olla ykkösorganisaatio Suomessa kun puhutaan pelaajan eteen tehtävän työn laadusta&määrästä. Ja eikös Virmanen olekaan ykkösmies asioiden organisoinnissa?

Ehdottomasti Virmanen on stadin ykkönen! Sä et vain ole vielä sisäistänyt ydinbisneksen ja rönsyjen välistä suhdetta. Kerronpa kuvaavat esimerkit:

1. Apuun kutsuttu NHL-maalivahti Passmore pelaa Jokerien ykkösenä. Heti tullessaan hän vaatii isot patjat. "Boss, mä ole pelannut niillä yli 20 vuotta. Nämä lätyskät on ihan treeneihin ja nekin on alamittaiset jopa NHL:ssä." Uusien patjojen toimitusaika Virmasella Jokerien ykkösvahdille: min 3kk, max ääretön.

2. Pelaaja A:n vaimo haluaa uuden tiskikoneen. Toimitusaika: heti. Pelaaja A:n salarakas (kiitos pelaaja A hyvästä esimerkistä!) haluaa uuden mikron. Toimitusaika: toisella pyynnöllä lähti.

Pitää osata priorisoida asiat.
 

Metro4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitin Raukka, Pulu, STL, Töölö, HyRi
cobol kirjoitti:
2. Pelaaja A:n vaimo haluaa uuden tiskikoneen. Toimitusaika: heti. Pelaaja A:n salarakas (kiitos pelaaja A hyvästä esimerkistä!) haluaa uuden mikron. Toimitusaika: toisella pyynnöllä lähti.

Pitää osata priorisoida asiat.
Tämän voin kuitata faktaksi, varmuudella.
Juuri näin Masa toimii.
 

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
flintstone kirjoitti:
Ei tasan onnistuisi. IFK ei ole joukkueena kuin ykkösketjunsa ja valmennuksen osalta erittäin kova, Lundell on maalivahtina, puutteistaan huolimatta, SM-liigaan aivan eri tason kassari kuin epävarmuuden määritelmä sanakirjasta eli tuo Steve Passmore.

Mikään joukkue SM-liigassa ei olisi mennyt Passmoren tyylisen imuroinnin kanssa yhtään minnekään, Passmore ei ole SM-liigan pelityylissä joukkueen kantavaksi voimaksi joka jokaisen menestyvän joukkueen takalinjoilla on loppujen lopuksi oltava.

Samaa mieltä ylläollevasta. Allekirjoitan kuitenkin myös väitteen, että edes Tim ei olisi pelastanut tämän kauden joukkuetta. Ja tässä syy:

Minusta Jokerien ongelma #1 oli tällä kaudella johtajuus. Tami sanoisi leadership. Melkein kaikissa näkemissäni peleissä katsomostakin havaitsi kun Jokerien selkäranka murtui heti kun tuli tarpeeksi paha takaisku. Montako kertaa kuluneella kaudella Jokerit nousi tappiosta voittoon?

Minulle päähän ikuisiksi asioiksi jäänyt esimerkki on Suomi-Ruotsi MM-kotikisoissa; se jossa hukattiin valtava johto. Kun Tre Kronor romahti, niin Hardy oli täysin neuvoton penkin takana ja mikään ei toiminut. Minulla on se käsitys, että siinä tilanteessa kokeneet pelaajat ottivat joukkueen johtoonsa. Kuinka kävi?

Jokereissa ei minun nähdäkseni ollut tällä kaudella yhtään pelaajaa, joka olisi pystynyt johtamaan joukkuetta. Erityisesti silloin kuin Waden arvovalta lähti laskuun, niin keneltäkään ei löytynyt johtajuutta. Nobody stepped up. Tämä oli minusta ratkaisevan tärkeä syy Jokerien alku- ja keskikauden konttaukselle, ja siksi minusta oli oikein ottaa kapteenius pois Varikselta. Jarnakaan ei tosin pystynyt muuttamaan kurssia.

Mielipiteitä? Minusta tämä johtajuuden puute ei ratkennut kertaakaan tämän kauden aikana, ei runkosarjaan eikä Askeyn tuloon. Ja sanoisin että se oli ratkaisevin yksittäinen selitys tämän kauden surkeaan peliin. Vastuun jakavat pelaajat ja valmentajat, mutta lopullinen vastuu lepää Hjalliksen ja Masan kapeilla hartioilla, kun eivät hankkineet Jokereihin yhtään johtajuutta.
 

peluri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli seurattua Jokereiden runkosarjaa ja Hifk:n play offeja melko tiiviisti! Verrataessa näitä huomaa ainakin muutaman eron:

- Jokereiden valmennus on suurin yksittäinen syy mahalaskuun. Jokereiden pelejä seuratessa (sekä Wade että eläkeläinen) kävi mielessä ettei joukkueen peliä johtanut kukaan, Sheddeniä seuratessa koki että joukkuella on selkeät nuotit joita joukkueen kuuluu seurata!
- Heikot maalivahdit syy numero 2
- Hifk materiaali kokonaisuutena heikompi kuin Jokereilla, mutta kärki terävämpi! Jokereilta puuttui edellisten kausien "huippu"- Metro ja Peltonen. Kun joukkueen peli ei kulje ja yksittäistä "pelastajaa/herättäjää" ei ole, käy huonosti! Ilman Salmelaista ei Hifk olisi ollut runkosarjan kakkonen! Finaaliin asti heppoisellakan materiaalilla ei kuitenkaan mennä!
- SM-liigan peli on muuttunut. Hyvällä luistelulla mennään todella pitkälle, ja päinvastoin kokeneella ja hitaalla joukkueella ei ole luvassa menestystä! Tästäkin syytä on pakko uusia pelaajamateriaalia voimakkaasti ensi kaudeksi!

Turha meidän on surra Kaltevan, Martikaisen ja monen muun lähtöä (tosin Dahlmanin olisin pitänyt). Kalteva oli yksi koko liigan huonoimpia pakkeja, ja näytöt on annettu! Martikaisellakin on ongelmia liikkeen kanssa! Mielestäni "omia pelaajia" voi pitää vain jos he ansaitsevat pelipaikkansa, ei muuten! Mielestäni on hyvä että tällaisen pohjanoteerauskauden jälkeen pannaan pakka uusiksi, pelko on vain se että poislähteneiden tilalle ei varmuudella ole tulossa parempia pelaajia. Uusia Beaudoin/Mapletofteja ei kaivata!

HPK ja Ässien kohdatessa finaaleissa on hyvä myös todeta ettei kallis pelaajamateriaali ja "tunnetut/kuuluisat" nimet takaa menestystä!
 

RedOne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Dinamo Riga
peluri kirjoitti:
HPK ja Ässien kohdatessa finaaleissa on hyvä myös todeta ettei kallis pelaajamateriaali ja "tunnetut/kuuluisat" nimet takaa menestystä!

Ja nyt mielestäni ollaan aika pitkälle tilanteessa jossa on käynnissä hyvinkin selkeä ns. sukupolven vaihdos. Nämä 90-2000-luvun taitteen tähdet ketkä ovat tulleet meille tutuiksi, ovat aika pitkälti kaikki ulkomailla. Uusien vastuunkantajien on ollut aika astua esiin ja hyvä niin. Meidän fanien pitää vaan alkaa sisäistämään uusia nimiä ja alkaa pikkuhiljaa miettiä että ei nämä "villepeltoset" ole ikuisia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Elrith kirjoitti:
Jokereissa ei minun nähdäkseni ollut tällä kaudella yhtään pelaajaa, joka olisi pystynyt johtamaan joukkuetta. Erityisesti silloin kuin Waden arvovalta lähti laskuun, niin keneltäkään ei löytynyt johtajuutta. Nobody stepped up. Tämä oli minusta ratkaisevan tärkeä syy Jokerien alku- ja keskikauden konttaukselle, ja siksi minusta oli oikein ottaa kapteenius pois Varikselta. Jarnakaan ei tosin pystynyt muuttamaan kurssia.

Mielipiteitä?

Osin näinkin. Kannattaa kuitenkin muistaa, että Jokereilla oli joukossaan johtaja. Brad Norton otti sen viitan pelaajistossa ja hän oli myös sen arvoinen. Iso moka oli Nortonin vahvuuksien kieltäminen kokonaan ns. Virran tapauksessa (asiaa on analysoitu aikanaan hyvin tarkkaan). Nortonin arvovallasta ja arsenaalista vietiin jotain mitä ei olisi pitänyt viedä.
 

Ole Fart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
RedOne kirjoitti:
Ja nyt mielestäni ollaan aika pitkälle tilanteessa jossa on käynnissä hyvinkin selkeä ns. sukupolven vaihdos.
Tässä on asia jota kannattaa miettiä. Täällä haetaan syitä Jokerien floppaamiseen vahvalla miehistöllä, mutta entäpä jos asia oli myös niin, että muut joukkueet uusine pelaajineen ottivat sen askeleen eteenpäin, joka Jokereilta jäi tekemättä?

Ensi kaudella voi olla niin, että Ässät, Saipat ja JYPit palaavat ns. omalle tasolleen...tai sitten ei. Voi olla, että SM-liigan tilanne kokonaisuudessaan on muuttunut/muuttumassa niin, ettei vanhoilla rutiineilla enää pärjätä ja seurojen johdolta vaaditaan sopeutumista uudenlaiseen ajatteluun. Itse kuvittelisin, että nuorempien pelaajien keskimääräisen vauhdin, taidon ja taktisen osaamisen kehittyminen voi olla johtanut "ruotsalaiseen" tilanteeseen, jossa joukkueiden erot ovat pieniä ja ratkaisevan edun hankkiminen vaatii muutakin kuin hiukan kalliimpaa nimiluetteloa.

Huolestuttava ajatus jokaiselle joka on nähnyt H&V:n modernin ja joustavan ajattelutavan jääkiekosta.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, tuossa yllä tulee se juttu toisilla sanoilla ilmi, jota olen yrittänyt ajaa takaa. Ei maakuntien miehiä voi järkevässä joukkueen kokoamisessa sivuuttaa. Eurooppalaisella tasolla tähtipelaajiksi luokiteltavia pelaajia ei Jokerit tule saamaan tällä nykyisellä sm-liigan palkkatasolla. Maakunnista saadaan edelleenkin potentiaalisimmat pelaajat tänne, kun maksetaan enemmän kuin nykyinen seura. Tietysti aina voidaan luottaa vain omiin pelaajiin, mutta silloin ollaan samassa tilanteessa kuin muutkin joukkueet, eikä meillä olisi mitään etua muihin joukkueisiin verrattuna. Ja kun puhutaan potentiaalisista pelaajista, ei se välttämättä tarkoita maakunnissa läpimurron tehneitä pelaajia, vaan niitä joilta se on vielä tekemättä. Kyllä muuallakin ns. suht varmoille tapauksille pystytään maksamaan ihan kilpailukykyistä liksaa. Jos näitä Jokerit haluaa, joutuu Hjallis kauhomaan rahasäkkiä oikein kunnolla. Kaiken lisäksi nämä ns. varmat tapaukset floppaavat harmillisen usein täällä, varmasti osaksi juuri sen suuren tilipussin takia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ole Fart kirjoitti:
Täällä haetaan syitä Jokerien floppaamiseen vahvalla miehistöllä, mutta entäpä jos asia oli myös niin, että muut joukkueet uusine pelaajineen ottivat sen askeleen eteenpäin, joka Jokereilta jäi tekemättä?

Kaiken lisäksi se Jokerien vahva miehistö ja Virmasen mainostama noin 15 hopeamitalistia ei pidä paikkaansa kuin jälkimmäisen osalta. Sarjan alkaessa hyökkäyksessä ei ollut yhtään edes yli 30 pisteen pelaajaa edelliskaudelta Metron lähdettyä ja Jantusen oltua rikki. Sen lisäksi puolustuksen avainmiehet Campbell ja Väänänen olivat myös poissa, joten lähtökohdat olivat keskitasoa. Siitä vielä Thomas pois ja joukkue oli todelliselta tasoltaan huono SM-liigaankin. Tätä ei kuitenkaan Jokerien johto nähnyt, vaan katseli pelkästään hopeamiesten nimiä - jotka olivat saaneet hopeansa Metron, Thomasin ja Jantusen voimin.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Sarjan alkaessa hyökkäyksessä ei ollut yhtään edes yli 30 pisteen pelaajaa edelliskaudelta Metron lähdettyä ja Jantusen oltua rikki. Sen lisäksi puolustuksen avainmiehet Campbell ja Väänänen olivat myös poissa, joten lähtökohdat olivat keskitasoa.
Ka pärkkele, ihan täysin cobolin linjoilla. Kauden aikana usemmassakin otteluketjussa tuli kyseltyä, että minkä ihmeen takia Jokereita pidetään tähtisikermänä ja nimekkäiden pelaajien joukkueena. Juuri kuten cobol kirjoitti, loukkaantumiset huomioiden ei Jokerit mikään huippujengi ollut edes paperilla. Toki se sitä olisi ollut Thomasilla, Filppulalla, Metrolla, Jarnalla jne. mutta tosiasia on, että noista Jokereissa pelasi vain Jarna. Ja hänkin muutaman pelin.

Ajatusleikkinä jokainen voi pohtia Jokerien hyökkäystä. Kuka/Ketkä siellä olivat sellaisia, joita voi pitää staroina ? Jos vastaus alkaa Varikselle, keskustelua ei kannata jatkaa ;) Kaksi tähteä oli, molemmat osan kautta ja toinen rikki (Santala, Hyvönen ). Syitä mikä meni pieleen on lukuisia, tässä minusta yksi.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Näitä viestejä lukiessa alan olemaan ihan oikeasti varma, että Virmasen aika alkaa olla kohta ohi. Ei mikään organisaatio kestä tälläisiä tempauksia, tosin sillä edellytyksellä, että edes 50% jutuista on totta.

On mielestäni aivan käsittämätöntä, että miljoonabisneksessä voi toimia noin. Seuraava kausi tulee olemaan se vedenjakaja, jossa ratkaistaan kaksi keskeistä asiaa; Jokereiden lähitulevaisuus ja Virmasen jatko.

Yksi asia juolahti tässä mieleen. Joka kerta, kun Jokerit on menestynyt, niin joukkueesta/organisaatiosta on löytynyt yksi johtaja-hahmo: Aravirta, Summanen, Jortikka, Lundmark etc. Nyt ollaan tyhjän päällä, missä mikään ei enää kanna. Tilanne voi tosin muuttua, mikäli Shedden tulee ruoriin ja tässä piileekin yksi oljenkorsi. Vaikka Shedden onkin vain valmentaja, niin hän voi olla se tekijä, joka nostaa Jokeri-organisaation takaisin huipulle omalla ammattitaidollaan. Vaikka Virmasen hölmöilyjä ei saada eliminoitua, niin ehkä niitä voidaan kompensoida.
 

Johnee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Raibe kirjoitti:
Vaikka Shedden onkin vain valmentaja, niin hän voi olla se tekijä, joka nostaa Jokeri-organisaation takaisin huipulle omalla ammattitaidollaan. Vaikka Virmasen hölmöilyjä ei saada eliminoitua, niin ehkä niitä voidaan kompensoida.

Jortikkahan sen teki jo omalla panoksellaan. Jokereissa pelattiin kausi (ehkä kaksikin) ilman järkyttävää määrää sekoilua. Homma toimi monien odotuksiin nähden yllättävänkin hyvin ja näinpä haastattelun, jossa Hannu kehui homman toimivan hienosti molempien herrojen osalta. Yksi kausi jälkeen Hannun, ja mitä tapahtui? En muista kuka ja missä ketjussa, mutta hänelle propsit tästä heitosta (ulkomuistista jotenkin näin): turkulaisen piti käydä näyttämässä miten asiat hoidetaan, ja nyt hänen lähdettyä ei osata edes vessassa käydä yksin.

Mitä siinä yksi Sheddenin valmentama kausi auttaa? Samaa paskaa tämä taitaa olla niin kauan, kun tuo kaksikko tuhertaa ilman minkäänlaista taluttajaa. Jos ei Virmanen tämän kauden jälkeen opi mitään, niin mitä pitää tapahtua, että oppii?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Johnee kirjoitti:
Jortikkahan sen teki jo omalla panoksellaan. Jokereissa pelattiin kausi (ehkä kaksikin) ilman järkyttävää määrää sekoilua. Homma toimi monien odotuksiin nähden yllättävänkin hyvin ja näinpä haastattelun, jossa Hannu kehui homman toimivan hienosti molempien herrojen osalta. Yksi kausi jälkeen Hannun, ja mitä tapahtui? En muista kuka ja missä ketjussa, mutta hänelle propsit tästä heitosta (ulkomuistista jotenkin näin): turkulaisen piti käydä näyttämässä miten asiat hoidetaan, ja nyt hänen lähdettyä ei osata edes vessassa käydä yksin.

Mitä siinä yksi Sheddenin valmentama kausi auttaa? Samaa paskaa tämä taitaa olla niin kauan, kun tuo kaksikko tuhertaa ilman minkäänlaista taluttajaa. Jos ei Virmanen tämän kauden jälkeen opi mitään, niin mitä pitää tapahtua, että oppii?

Ei kulunutta kautta voi kyllä mitenkään vierittää täysin Hjalmarin ja Virmasen piikkiin.
Joukkue oli jo hyvissä ajoin kasassa. Oli ykkösmaalivahtina Thomas, ja ykköskenttään V.Filppula ja Rita. Sitten tulee isopaha nhl, ja vie jokereilta hyökkäyksestä terävimmänkärjen, ja kermaksi kakun päälle, ykkösmaalivahdin päivää ennen kauden alkua.
Tätä sitten herrat yrittävät paikata, ja saivatkin tänne hyökkäykseen Santalan ja Hyvösen, joidenka olisi luullut ennen kauden alkua olevan kovempia pelimiehiä, kuin menetetty kaksikko. Maalivahti tilannettakin yritettiin paikkailla, mutta tyhjää arpaa jäi siitä ruletista käteen.

Suurin sekoilu siis tapahtui maalivahtien suhteen tällä kaudella. No kävihän täällä tietenkin täysin turhia hyökkääjiä, mutta täytyy kuitenkin sanoa, että Mapletoft oli vahvistus, jos sitä vertaa naapurin Whiteen.

Suurin virhe tehtiin kuitenkin heti Jortikan lähden jälkeen. Ja sehän oli Waden nimittäminen päävalmentajaksi. Näin jälkeenpäin se on helppoa toki todeta. Tietenkin jos Jortikka olisi jäänyt, niin tuota virhettä ei olisi tapahtunut.
Muuten mielestäni tuota tällä kaudella nähtyä tapahtumaketjua ei olisi voinut edes Jortikka estää.
Kun joukkueesta viedään ratkaisijat hyökkäyspäässä, ja ykkösmoke, niin joukkue on kusessa. Etenkin keltanokka valmentajan kanssa.

Kuten täällä onkin jo todettu, niin ei tämän kauden jokerit ollut mikään tähtisikermä. Joukkue oli kauden alussa täynnä pelaajia, joidenka ei pitäisi pelata kakkosketjua ylempänä, oikeastaan missää olosuhteissa.
Sitten kun Santala ja vähän myöhemmin Hyvönen tuli, niin meillä oli ykkösketjusta kaksi lenkkiä kasassa, mutta pelitapa ja ykkösmaalivahti puuttui edelleen, puhumattakaan niistä pelillistä johtajista.

Sitten vähän toiseen asiaan. Itse olen sitä mieltä, että jos Norton olisi pelannut jokereissa kauden loppuun, niin jokerit olisivat olleet sääleissä mukana, ja voisi nyt pelata finaaleissa, tai huomenna pronssipelissä.
Tai ainakin minun mielestä joukkue pelasi silloin parasta peliään, kun Norton oli mukana, ja silloin meillä ei ollut edes sitä ykkösmaalivahtia.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
repe_joke kirjoitti:
Sitten vähän toiseen asiaan. Itse olen sitä mieltä, että jos Norton olisi pelannut jokereissa kauden loppuun, niin jokerit olisivat olleet sääleissä mukana, ja voisi nyt pelata finaaleissa, tai huomenna pronssipelissä.
Ei kyllä voisi. Yksittäisen ottelun niinkin surkeasti organisoitu ja taktisesti heikko joukkue voi voittaa, mutta kokonaisen ottelusarjan voittaminen miltään liigan kahdeksasta kärkijoukkueesta olisi ollut mahdotonta.
 
Suosikkijoukkue
Suomi
Raibe kirjoitti:
Yksi asia juolahti tässä mieleen. Joka kerta, kun Jokerit on menestynyt, niin joukkueesta/organisaatiosta on löytynyt yksi johtaja-hahmo: Aravirta, Summanen, Jortikka, Lundmark etc. Nyt ollaan tyhjän päällä, missä mikään ei enää kanna.
Kyllä tuohon listaasi on rehellisyyden nimissä vaan ihan pakko lisätä myös Harkimo, piditpä siitä tai et. Tai sitten sinun "joka kerta, kun Jokerit on menestynyt" ei tarkoitakaan ihan joka kertaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös