repe_joke kirjoitti:Ei kulunutta kautta voi kyllä mitenkään vierittää täysin Hjalmarin ja Virmasen piikkiin.
En tietenkään tuossa vierittänyt tämän kauden pannukakkua pelkästään voimakaksikon tekeleeksi. Kuitenkin täältä luettavissa olevat ensi kauden valmistelut (ei kai tänne nyt aivan täyttä tuubaa tietyt nimimerkit kirjoita?) ja tämän kauden aikana nähty Virmasen hätäily ovat aivan käsittämätöntä seurattavaa.
"Joulun jälkeen mennään heittämällä keskikastista ohi."
"En pidä itseäni valmentajana. Nyt kuitenkin valmennan Jokereita yhdessä Curt Lindstömin kanssa..."
Kuolematonta.
repe_joke kirjoitti:Suurin sekoilu siis tapahtui maalivahtien suhteen tällä kaudella.
Ehdottomasti. Ensin hankitaan Karl Goehring täysin Tim Thomasin suosittelun perusteella, ja tämän jälkeen Steve Passmore täysin pelattujen NHL-pelien perusteella. Kuka nämä hankinnat teki? Masa. Askey vaihtokaupasta en tiedä kumpi teki aloitteen, mutta vahva oletus tälle on, että Pena. Joten kauden parhaasta hankinnasta hänelle kunnia. Korjatkaa toki joku tietäjä, jos olen aivan metsässä.
repe_joke kirjoitti:Suurin virhe tehtiin kuitenkin heti Jortikan lähden jälkeen. Ja sehän oli Waden nimittäminen päävalmentajaksi. Näin jälkeenpäin se on helppoa toki todeta. Tietenkin jos Jortikka olisi jäänyt, niin tuota virhettä ei olisi tapahtunut.
Muuten mielestäni tuota tällä kaudella nähtyä tapahtumaketjua ei olisi voinut edes Jortikka estää.
Waden nimityksestä nyt on jauhettu niin paljon, että sen voi antaa olla. Jortikkakaan ei olisi tätä kautta pelastanut, mutta hänen ylistys edellisessä viestissäni koskikin ehkä enemmän kaukalon ulkopuolisia asioita. Miten sattuikin, että Jortikan kahtena kautena ei Jokerit tehnyt ainuttakaan umpisurkeaa hankintaa? Tällä kaudella virmasmasa hankki tänne Mapletoftin, Harkinsin ja Niinimäen sentteriosastolle. Yksikään ei pelannut kautta loppuun jokeripaidassa (Harkins sovitusti). Lisäksi kaksi käsittämätöntä maalivahtihankintaa. Norton (+Askey) oli kauden ainoa osuma. Tällä tarkoitan sitä, että Virmasella oli jälleen tällä kaudella aivan liian paljon valtaa hankinnoissa. Eikö Wade uskaltanut sanoa, että "tota jätkää mä en halua, piste" ?
repe_joke kirjoitti:Sitten vähän toiseen asiaan. Itse olen sitä mieltä, että jos Norton olisi pelannut jokereissa kauden loppuun, niin jokerit olisivat olleet sääleissä mukana, ja voisi nyt pelata finaaleissa, tai huomenna pronssipelissä.
Muutoin hyvä viesti, mutta tämä viimeinen kappale menee jo yli. Nortonko olisi sen pelikirjan (jokaisessa itseään kunnioittavassa viestissä tulee olla termi pelikirja) meille kirjoittanut? Sääleissä ehkä, mutta siitä eteenpäin on aikalailla utopiaa.