Kyllähän siitä tulee huono fiilis kun ahkerasti töitä tekevällä ihmisellä ei ole rahaa elää. Kai se on ihan tavallista vaikka itse en olen sitä kokenut. Kyllä olen kavereilta sellaisesta kuullut (ettei palkka riitä kunnolla elämiseen). Ja kyllähän minä olen ollut se myös se joka on käynyt työssäkäyvien taskulla kun olen opiskellut, saanut sairauspäivärahaa (masennuksen takia) ja välillä työttömyyskorvausta kun en heti ole saanut töitä hankittua edellisen pätkätyön jälkeen. Että sorry vaan...
Ei se minua haitaa, jos joku saa euroja yhteiskunnan tukiverkoista, sitä vartenhan ne ovat. Olenhan minäkin saanut koulutuksen ja mm. poika makasi TAYKSissä teholla 2 viikkoa joskus takavuosina ja lääkäri jokseenkin avasi pääkuoren ja liimasi takaisin Silloin päätin, että veroista en valita koskaan! (Oli muuten tämä ukko lasia silloin ja paljon ei olisi tarvittu iskua, että menee palasiksi) yms.etuja on saatu, vaikka isyyspäivärahaa tai jotain sen suuntaista.
Valtio laittaa 10miljardia velkarahaa lentokoneisiin ja muutaman miljardin ulkomaille ja muuhun "humanitääriseen" toimintaan kotomaassa, niin onhan meillä rahaa tukea muutamaa Iisoppia tai muuta jantteria. Eihän nuo jäähallitkaan itsestään ole tulleet.
Öööö... kuinka kännissä teidän palkkahallinto on? ............., mutta jos se on ylivoimaisen vaikeaa, niin verottaja toki korjaa tilanteen sitten joskus sinun eduksesi, kun olet maksanut liikaa ennakonpidätystä.
Tuota etua tässä vartoillaan, kun pitkänmatkantyöläisenä on aina jonkinlaisen mielivallan alla. Nykyisin tosin helpompaa, kun robotti käsittelee matkavähennykset. Palkkahallinto on joku mystinen firma, eli automaattivastaus sähköpostiin. Jokin vissiin mättää, kun työkaveri panikoi tänään, että lainanlyhennys ahdistaa ja lähetteli sähköpostia bittiavaruuteen. Olisi pitänyt reagoida ajoissa, kun mielsin että tarkoille laskettu kortti on hyvä juttu. Aina kun olen sinne soittanut, on selvinnyt, että olen väärässä. Kiky-hommat siellä kyllä osataan.
Ja siihen fiilikseen:
Vaimo vittuili että, missäs sun rahat on? Että tuntui oikein . . . . oikein. Onneksi maltoin mieleni, nyt on pirtissä parempi fiilis. Oli muuten lähellä, ettei kilahtanut omassa kanisterissa.
PS: Pelsu voitti taprpprrp ja se lämmitti mieltä => Ipa saavuttaa