Mikä fiilis juuri nyt?

  • 49 801
  • 565

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Fiilikseni on tällä hetkellä melko helpottunut. Fiilikseni sai aikaan aamulla vihdoin näkemäni myönteinen toimeentulotukipäätös. Ja saan toimeentulotukea ihan tuntuvasti, yli 300 euroa. Nyt on hyvin varaa maksaa laskut pois. Jes!

Kyllähän se mieltä ehti jonkin verran rassaamaan kun rahat olivat loppumassa ja laskuja vielä maksamatta ja eikä ollut tietoa mistä sitä rahaa saa lisää. Mutta hyvä että saan nyt sitä toimeentulotukea. Iso, iso helpotus.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Sellanen fiilis että kunpa ei olisi tullut eilen valvottua erään henkilökohtasen projektin takia aamuysiin... Saattaa vaatia taas yhden täyden allnighterin saada rytmi palautettua edes lähelle normaalia. Noh, tällasta tää mun elämä tuppaa vaan olemaan. Jongleeraan jatkuvasti mun päivärytmeillä kuin sirkustaiteilija palloillaan. Tää mieli kun ei tykkää oikein ajatuksesta levosta silloin kun keksin alkaa tekemään jotain niin innostavaa että uppoudun sen pariin parhaassa tapauksessa tunneiksi ja silloin lakkaan kokonaan miettimästä ajankulua.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Erinomainen fiilis! Tuli tehtyä eilen rankka 1h45min punttitreeni ja illalla uni tuli helposti kymmeneltä, aamulla heräsin virkeänä ennen herätystä ja nyt valmiina päivän palavereihin, joita rattoisasti ympäri Hkiä.

Tuossa bussille kävellessä muistin, että päivälleen vuosi sitten oli n. 20 astetta pakkasta.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Todella hyvä fiilis. Tuli eilen ostettua Soundbar ensimmäistä kertaa ja nyt kun miettii, niin miten sitä on tullu toimeen nämä vuodet pelkillä telkkarin omilla äänillä. Todella hyvä ostos kun Gigantissa oli LG -50%, eli 300 € laite irtosi 150 €:lla.

Lisäksi tuli tieto, että tässä nykyasunnossa on tullut sen verran vuosia täyteen, jotta asiakkuuspalkitsemisena saan tänne uuden astianpesukoneen. Loppuu se tiskaaminen vihdoin. Alkaa päivittymään nämä kodinkoneet nykypäivään tässäkin taloudessa.

Lauantaina vieläpä Helsingistä Tukholmaan risteilylle Silja Serenadelle rentoutumaan tyttären kanssa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vituttaa, muttei paljon. Tuli mieleen aamulla 1 juttu, jonka taidan toteuttaa, en tietenkään tänään, vaan joskus jos muistan. NOT.
 

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Väsyttää ihan törkeesti! Toista viikkoa ollut n.12h päivää hommissa.
Tuloraja meni juurikin yli tästä tammikuun tilistä ja verottajan ahnaat kourat kävivät Mustiksen taskuissa. Käyttörahaa on niukanpuoleisesti. Mun fyrkat meni vissiin "@Vilperille", mutta jos se auttoi heppua ja hän sai elämäänsä valoa, niin sitten hyvinvointiyhteiskunta toimi, ainakin tuolta osin. Eli 300egeä meni oikeaan osoitteeseen.
Töissä räpsähti paniikkinappula pohjaan ja iso-pomo sanoi, että nyt turvat tukkoon ja multi tasking käyntiin. Kimpoilen siis rahasta, kuin superpallo sinne tänne viimisen käskyn mukaan (olen sellainen nöyrä palkansaaja).
Ylkkärahat tulee vasta helmikuun tiliin, joten kituuttelen. Kaiken lystin lisäksi junnulta maila poikke vklpn pelissä, eli 100€ lähti vielä ylimääräistä+kk-maksu odottaa suoritusta. On siis rahahuolia! Ei ole onneksi ollut aikoihin. Polttoainetta pitää saada mersuun (-96), että pääsee työmaalle, se on tärkeintä. Muuten syödään tarraruokaa ja valmispizzoja. Junnukin syö kun hevonen ja meillä ei ole syömisrajotteita.
Tänään junnulla "omat treenit" hallilla isompien kanssa loppu illasta ja kun näki junnun ilmeen kun höyläsin ruokarahat mailaan niin on tämä kai sen arvoista, vaikka tuskin tuosta (aivan varmasti ei tule) kummoista pelimiestä tulee. Tykkää pelata ja harjoitella, niin miksi en tuota hänelle soisi. Jotenkin vaan tuntuu saatnan kalliilta tämä lätkä + vie kaiken ajan.
Pitää jaksaa!
 

Glove

Jäsen
Väsyttää ihan törkeesti! Toista viikkoa ollut n.12h päivää hommissa.
Tuloraja meni juurikin yli tästä tammikuun tilistä ja verottajan ahnaat kourat kävivät Mustiksen taskuissa. Käyttörahaa on niukanpuoleisesti. Mun fyrkat meni vissiin "@Vilperille", mutta jos se auttoi heppua ja hän sai elämäänsä valoa, niin sitten hyvinvointiyhteiskunta toimi, ainakin tuolta osin. Eli 300egeä meni oikeaan osoitteeseen.
Töissä räpsähti paniikkinappula pohjaan ja iso-pomo sanoi, että nyt turvat tukkoon ja multi tasking käyntiin. Kimpoilen siis rahasta, kuin superpallo sinne tänne viimisen käskyn mukaan (olen sellainen nöyrä palkansaaja).
Ylkkärahat tulee vasta helmikuun tiliin, joten kituuttelen. Kaiken lystin lisäksi junnulta maila poikke vklpn pelissä, eli 100€ lähti vielä ylimääräistä+kk-maksu odottaa suoritusta. On siis rahahuolia! Ei ole onneksi ollut aikoihin. Polttoainetta pitää saada mersuun (-96), että pääsee työmaalle, se on tärkeintä. Muuten syödään tarraruokaa ja valmispizzoja. Junnukin syö kun hevonen ja meillä ei ole syömisrajotteita.
Tänään junnulla "omat treenit" hallilla isompien kanssa loppu illasta ja kun näki junnun ilmeen kun höyläsin ruokarahat mailaan niin on tämä kai sen arvoista, vaikka tuskin tuosta (aivan varmasti ei tule) kummoista pelimiestä tulee. Tykkää pelata ja harjoitella, niin miksi en tuota hänelle soisi. Jotenkin vaan tuntuu saatnan kalliilta tämä lätkä + vie kaiken ajan.
Pitää jaksaa!
kyllä siitä pelimies voi tulla. Mainitsitkin juuri tärkeimmän: ”tykkää pelata ja harjoitella” Lihavoin olennaisimman asian. Jos ei tykkää harjoitella niin hyvästä tuskin tulee erinomaista. Hyvä riittää ehkä jonnekin Suomisarjaan tai Mestikseen, pitää olla erinomainen, että voi tehdä jääkiekkoa ammatikseen.

Minulla on ollut aika alavireinen päivä. Sain toki hoidettua ne asiat, jotka suunnittelin tekeväni. Jostain syystä äidin kuolema on nyt enemmän ja voimakkaammin mielessä kuin aiempina päivinä. Voi johtua tietysti siitä, että maanantaina ja tiistaina tein konkreettisia asioita hautajaisiin liittyen, tänään en. Kahvituksia lukuunottamatta kaikki on nyt järjestetty. Ensi viikolla sitten paperiasioiden kimppuun ja suunta kohti perunkirjotuksia.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tuloraja meni juurikin yli tästä tammikuun tilistä ja verottajan ahnaat kourat kävivät Mustiksen taskuissa. Käyttörahaa on niukanpuoleisesti.
Kyllähän siitä tulee huono fiilis kun ahkerasti töitä tekevällä ihmisellä ei ole rahaa elää. Kai se on ihan tavallista vaikka itse en olen sitä kokenut. Kyllä olen kavereilta sellaisesta kuullut (ettei palkka riitä kunnolla elämiseen). Ja kyllähän minä olen ollut se myös se joka on käynyt työssäkäyvien taskulla kun olen opiskellut, saanut sairauspäivärahaa (masennuksen takia) ja välillä työttömyyskorvausta kun en heti ole saanut töitä hankittua edellisen pätkätyön jälkeen. Että sorry vaan...
 

444

Jäsen
Tuloraja meni juurikin yli tästä tammikuun tilistä ja verottajan ahnaat kourat kävivät Mustiksen taskuissa.
Öööö... kuinka kännissä teidän palkkahallinto on? Tammikuu vedetään joulukuun verokortilla, ellet ole tilannut vuodenvaihteeseen uutta korttia. Tuloraja kuitenkin nollaantuu 31.12. ja veroprosentti määräytyy maksupäivän mukaan. Toki jos olet tilannut muutosverokortin 1.1. alkaen ja määrittänyt siihen loppuvuodeksi naurettavan pienen tulorajan, tai vaihtoehtoisesti tienannut tammikuussa koko vuoden edestä palkkaa, niin ymmärrän yskän. Muussa tapauksessa palkkahallintoon viestiä, että lukevat vaikka verohallinnon sivuilta ohjeet pääomatulon verotuksesta ja verokorttien käytöstä.
Positiivista on, että korjaava palkanmaksu on mahdollista (ja suorastaan velvollisuus) tehdä, mutta jos se on ylivoimaisen vaikeaa, niin verottaja toki korjaa tilanteen sitten joskus sinun eduksesi, kun olet maksanut liikaa ennakonpidätystä.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yleensä tähän ketjuun kirjoittaessa fiilis on lähinnä vitutus, mutta tänään on jotenkin poikkeuksellisesti ei-vituttava päivä.

Duunit menivät tänään aika putkeen, ja yksi arviointi mitä vähän pelkäsin menikin aivan hienosti.

Huomenna on myös vapaapäivä, joten sekin nostattaa tunnelmaa. Ja tietysti myös se, että @Punamusta lupasi rumpalointivideon! Täytyy vilkaista miten kaveri mättää kannuja ja siemailla siinä samalla vähän olutta.

Ajattelin tämän pidemmän viikonlopun olla tekemättä yhtään mitään. Kaupassa nyt ehkä joutuu käymään, mutta sen jälkeen se on pelkkää kalsareissa hengailua.
 

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Kyllähän siitä tulee huono fiilis kun ahkerasti töitä tekevällä ihmisellä ei ole rahaa elää. Kai se on ihan tavallista vaikka itse en olen sitä kokenut. Kyllä olen kavereilta sellaisesta kuullut (ettei palkka riitä kunnolla elämiseen). Ja kyllähän minä olen ollut se myös se joka on käynyt työssäkäyvien taskulla kun olen opiskellut, saanut sairauspäivärahaa (masennuksen takia) ja välillä työttömyyskorvausta kun en heti ole saanut töitä hankittua edellisen pätkätyön jälkeen. Että sorry vaan...

Ei se minua haitaa, jos joku saa euroja yhteiskunnan tukiverkoista, sitä vartenhan ne ovat. Olenhan minäkin saanut koulutuksen ja mm. poika makasi TAYKSissä teholla 2 viikkoa joskus takavuosina ja lääkäri jokseenkin avasi pääkuoren ja liimasi takaisin Silloin päätin, että veroista en valita koskaan! (Oli muuten tämä ukko lasia silloin ja paljon ei olisi tarvittu iskua, että menee palasiksi) yms.etuja on saatu, vaikka isyyspäivärahaa tai jotain sen suuntaista.
Valtio laittaa 10miljardia velkarahaa lentokoneisiin ja muutaman miljardin ulkomaille ja muuhun "humanitääriseen" toimintaan kotomaassa, niin onhan meillä rahaa tukea muutamaa Iisoppia tai muuta jantteria. Eihän nuo jäähallitkaan itsestään ole tulleet.

Öööö... kuinka kännissä teidän palkkahallinto on? ............., mutta jos se on ylivoimaisen vaikeaa, niin verottaja toki korjaa tilanteen sitten joskus sinun eduksesi, kun olet maksanut liikaa ennakonpidätystä.
Tuota etua tässä vartoillaan, kun pitkänmatkantyöläisenä on aina jonkinlaisen mielivallan alla. Nykyisin tosin helpompaa, kun robotti käsittelee matkavähennykset. Palkkahallinto on joku mystinen firma, eli automaattivastaus sähköpostiin. Jokin vissiin mättää, kun työkaveri panikoi tänään, että lainanlyhennys ahdistaa ja lähetteli sähköpostia bittiavaruuteen. Olisi pitänyt reagoida ajoissa, kun mielsin että tarkoille laskettu kortti on hyvä juttu. Aina kun olen sinne soittanut, on selvinnyt, että olen väärässä. Kiky-hommat siellä kyllä osataan.

Ja siihen fiilikseen:
Vaimo vittuili että, missäs sun rahat on? Että tuntui oikein . . . . oikein. Onneksi maltoin mieleni, nyt on pirtissä parempi fiilis. Oli muuten lähellä, ettei kilahtanut omassa kanisterissa.

PS: Pelsu voitti taprpprrp ja se lämmitti mieltä => Ipa saavuttaa
 

444

Jäsen
Tuota etua tässä vartoillaan, kun pitkänmatkantyöläisenä on aina jonkinlaisen mielivallan alla. Nykyisin tosin helpompaa, kun robotti käsittelee matkavähennykset. Palkkahallinto on joku mystinen firma, eli automaattivastaus sähköpostiin. Jokin vissiin mättää, kun työkaveri panikoi tänään, että lainanlyhennys ahdistaa ja lähetteli sähköpostia bittiavaruuteen. Olisi pitänyt reagoida ajoissa, kun mielsin että tarkoille laskettu kortti on hyvä juttu. Aina kun olen sinne soittanut, on selvinnyt, että olen väärässä. Kiky-hommat siellä kyllä osataan.

Ja siihen fiilikseen:
Vaimo vittuili että, missäs sun rahat on? Että tuntui oikein . . . . oikein. Onneksi maltoin mieleni, nyt on pirtissä parempi fiilis. Oli muuten lähellä, ettei kilahtanut omassa kanisterissa.

PS: Pelsu voitti taprpprrp ja se lämmitti mieltä => Ipa saavuttaa
Vaan kun se pointti oli siinä, että tammikuussa maksettavan palkan on käytännössä mahdotonta mennä edellisvuoden kortilla lisäprosenteille. Käytännössä tämä voi tapahtua jos:
A) Olet muuttanut joulukuussa tulorajaasi syystä tai toisesta normaalia alemmaksi, tai
B) Sinulle maksetaan tammikuussa aivan helvetin vitusti palkkaa, jolloin koko vuoden ”kiintiö” tulee kerralla täyteen.
Tämä vain ja ainoastaan siksi, että tuloraja tosiaan nollaantuu vuoden vaihtuessa. Vaikka tammikuussa maksettaisiin palkka joulukuussa tehdystä työstä, niin maksupäivä ratkaisee verotusvuoden. Sinun tapauksessasi, ellei kohdat A tai B toteudu, väitän että palkkiksesi on ryssinyt hommat 100 % todennäköisyydellä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kliseisesti todettuna, fiilikseni juuri nyt on väsynyt, mutta onnellinen. Kyllähän nämä perjantait on viikon parhaimpia päiviä. Se hetki kun työt päättyvät kello 14, toivottelet hyvät viikonloput työkavereille ja lähdet kotiin. Se hetki on melko hieno ja kunpa sitä olisikin muulloinkin yhtä intoa täynnä kuin sillä hetkellä.

Viikonlopun alku saa mielen iloiseksi ja innostuneeksi. Ja vieläkin fiilis on aika huipussaan. Mieli on innostunut alkaneen viikonlopun kunniaksi ja sitä odottaa taas etenkin viikonlopun urheilukattausta. Aika tuhti kattaus on taas tänäkin viikonloppuna urheilua edessä.

Ja kävin viikonlopun alkajaisiksi täällä Hämeenlinnassa Amarillossa syömässä. En ollut ennen käynyt ainakaan täällä Hämeenlinnassa Amarillossa ruokailemassa. Lihat oli hieman sitkeitä, joitakin paloja sai pureskella kauan että uskalsi ne nielaista mutta muuten ruoka oli hyvää. Kai tuolle arvosanaksi kasin uskaltaa antaa ainakin.

Mutta tuota haluan korostaa etenkin että fiilikseni on ollut työpäivän jälkeen innostunut. Sitä jaksaa olla innostunut alkaneesta viikonlopusta siitäkin huolimatta vaikka on työviikon jälkeen väsynyt.

Eihän nämä viikonloput kauaa kestä mutta sitä hetken hurmaa on sen takia just myös pakko osata arvostaa. Ei saa heittää hukkaan viikonloppuja, jos ei itketä lauantaina niin ei itketä koko viikonloppunakaan.
 

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Hiukan meni päivä vihkoon => sormi jäi koukkuun. Nyt on sitten "centteri" koukussa. Jänne vissin irti. Pitänee hiipiä huomenissa otille, jos vaikka röntgeniin lähettäisi. Askartelin syömäpuikosta lastan ja teippasin sen nakin kylkeen,
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hiukan meni päivä vihkoon => sormi jäi koukkuun. Nyt on sitten "centteri" koukussa. Jänne vissin irti. Pitänee hiipiä huomenissa otille, jos vaikka röntgeniin lähettäisi. Askartelin syömäpuikosta lastan ja teippasin sen nakin kylkeen,
Tässä meillä on kaveri, joka tulee olemaan vahva ehdokas vuoden 2020-palstalaiseksi. Ei haittaa vaikka kaksi sormea roikkuu jänteiden varassa syömapuikkoon tuettuna, niin silti tulee tekstiä palstalle. Arvostan.
 

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tässä meillä on kaveri, joka tulee olemaan vahva ehdokas vuoden 2020-palstalaiseksi. Ei haittaa vaikka kaksi sormea roikkuu jänteiden varassa syömapuikkoon tuettuna, niin silti tulee tekstiä palstalle. Arvostan.
Kiitos arvostuksesta. Voisin antaa live rapsaa, kun istun parhaillaan röntgen jonossa. Hiukan haasteista tämä tehyläisten homma. Hoitajilla on kierretty ja lääkärikin nähtiin mutta kun ei ole röntgenkuvaa ei tapahdu mitään. Tämän kyllä tiesin, mutta kun ei ole vaihtoehtoa. Itse tekisin monta asiaa toisin mutta jokainen Ay-mamma saisi sytkyn. Terveenä jaksaa jonottaa mutta noi sairaat on asia erikseen. Siitä olen 100 varma, että tähän munimiseen ei saa antaa euroakaan lisää.
 

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Vittu! Ei sitten saatu sitä kuvaa. Jäätävää perseilyä ja harvinaisen tietämätöntä porukkaa. 3h45min odotusta ohjeella mene rontgeniin. Tuon ajan jälkeen vastaus on meillä se 24/7 mutta sinne ei pääse. Miksi? En tiedä, en osaa vastata. Kuka tietää? Lääkäri. Koska? Ei tiedetä. En tullut lääkäriin vaan röntgeniin, ohjattuna tänne. En osaa sanoa.

Lähdin pois. Tuolle porukalle ei kannata maksaa yhtään jeniä enempää. Jos minä kertoisin töissä noin monta en tiedää, niin saisin vissiin virsua persiiseen. Prosessi on päin persettä tai minut ohjattiin väärään paikkaan.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Aika rauhallinen. Lepäilen vielä hetken ja sitten lähden töihin. Tällä hetkellä ei väsytä eikä ole kiire mihinkään. Voin vain olla. Hetken, kohta taas alkaa joka suuntaan repeileminen.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pikkaisen huolestunut, koska @Patarouva ei ole aamulla käynyt pelaamassa sanapelejä. Ei kai vaan ole tullut kipeäksi? Mikähän nyt on sitten hänellänsä?
 

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Paremmalla fiiliksellä. Sormi koukun oikaisua yritetään pe yksityisellä lääkäriasemalla. Vakuutusyhtiö lupasi maksusitoumuksen olevan tiskillä valmiina. Omavastuu on jotain, mutta se ei meinaa mitään. Seuran toimitsijalisenssin vakuutus kattanee kaiken muun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös