Perkele. Perkele on kaunein suomalainen sana jonka tiedän. Niin suomalainen, ja myöskin voimakas. Ärrät sorahtavat siihen malliin, että Etelä-Eurooppalaisilla apinoilla on hankaluuksia.
Kyllä. Vaikkei suomen kieltä osaisikaan, niin kun suomalainen tunteella äärimmäisestä ärtymyksestä sorauttaa perrr-kele, niin ulkomaan eläväkin tajuaa että nyt taitaa miestä jokin harmittaa ja pysytellä hieman taaempana.
Hieno sana. Kunpa osaisin käyttää sitä enemmän. Aina tulee käytettyä sitä v-alkuista naisen sukupuolielimeen viittaavaa sanaa.
"Pirkot selälleen, minä kyllä maksan!", huusi eräs ystäväni kerran kapakkaan astuessaan.
Kaverin kaveri oli puolestaan stripparipaikkaan mennessään huutanut ovelta:"Oravat esiin." Ainoa kerta kun olen sitä hikistä suolenpätkää kuullut oravaksi kutsuttavan.
Olen itsekin mieltynyt vanhoihin sanoihin sekä lauseisiin, mitä ei enää käytetä. Tuo sangen kernaasti on hieno, pitääkin yrittää muistaa jatkossa sekä käyttää sitä. Toki-sanaa käytän nykyään lähes jatkuvasti kun joku haluaa minun tekevän jotain, mihin sitten suostun.
Jonkun pyytäessä jonnekin mukaan tai tekemään jotain kanssaan, tällöin tulee vastata:"Se olisi eri metkaa." Toimii. Tai pidennetty:"Voi pojat/veljet, mutta se olisi eri metkaa."